bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۴۷
تاریخ انتشار: ۲۰ : ۱۵ - ۲۴ مرداد ۱۳۹۸
تشریح آخرین وضعیت ورزشگاه‌ها از زبان رئیس سازمان لیگ
بامداد جنوب: در هفته نخست، دیدارهای پرسپولیس و استقلال به‌طور قطع بدون مشکل برگزار خواهد شد. دیدار نفت مسجد سلیمان مقابل تراکتور و همچنین شاهین بوشهر با سپاهان هم به احتمال فراوان به ورزشگاهی در شهر هم‌جوار انتقال می‌یابد.

بامداد جنوب: در هفته نخست، دیدارهای پرسپولیس و استقلال به‌طور قطع بدون مشکل برگزار خواهد شد. دیدار نفت مسجد سلیمان مقابل تراکتور و همچنین شاهین بوشهر با سپاهان هم به احتمال فراوان به ورزشگاهی در شهر هم‌جوار انتقال می‌یابد. فولادشهر و شهر قدس با وجود تکمیل نشدن، در هفته نخست طعم میزبانی را می‌چشند و گل‌گهر مقابل نساجی و ورزشگاه فولاد برای دربی خوزستان هم در صورتی که این 9 روز نواقص برطرف شود، می‌توانند میزبان هفته اول لیگ نوزدهم باشند.

به گزارش وبسایت نود، صبح امروز حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ زمان دقیق شروع لیگ برتر را مشخص کرد. طبق اعلام بهاروند، لیگ بالاخره بعد از 98 روز تعطیلی، از 31 مرداد آغاز می‌شود. فاصله طولانی بین دو لیگ که قرار بود برای بازسازی و نزدیک شدن ورزشگاه‌ها به شرایط استاندارد سپری شود. در این بین چند باشگاه اقدام‌های مثبتی در روند بهبود ورزشگاه‌شان انجام دادند تا اتفاق‌های تلخ فصل گذشته تکرار نشود. چند ورزشگاه هم با وجود نزدیک به صد روز زمان، هنوز شرایط برگزاری بازی را پیدا نکرده‌اند. اتفاقی که بر هفته نخست لیگ نوزدهم تاثیر خواهد گذاشت.

حیدر بهاروند درباره تغییرات رخ داده در ورزشگاه‌ها در راستای الزامات فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ اظهار کرد: مایه خرسندی است که جامعه فوتبال و مردم عزیز علاقه‌مند در هفته‌ها و روزهای اخیر خبرهای خوبی از اکثریت ورزشگاه‌هایی که مسابقات لیگ برتر در آنها برگزار می‌شود، شنیده‌اند. این تحولات با تلاش گسترده وزارت ورزش و جوانان، فدراسیون فوتبال، باشگاه‌ها، ادارات کل ورزش و جوانان استان‌ها و شرکت تجهیز عملیاتی شد تا در مسیر رفاه حال تماشاگران برای فصل آینده مسابقات گام‌های استواری برداشته شود. اتفاقی که در سیرجان و قائمشهر رخ داد نمونه عملی تحقق اهداف بزرگ در بحث زیرساخت‌ها بود که می‌تواند برای تمام باشگاه‌ها الگو باشد.

وی ادامه داد: به‌عنوان عضوی از خانواده بزرگ فوتبال، صمیمانه سپاسگزار تلاش‌های صورت گرفته هستم. این‌که باشگاه‌ها تلاش کردند بستر لازم برای تحقق استاندارهای مدنظر انجام شود، هزینه‌های زیادی را می‌طلبید که با همت و تلاش و کوشش همه‌جانبه رنگ واقعیت به خود گرفت و لذا طرح مباحثی چون ظاهری بودن این تغییرات ظلم، توهین و بی‌انصافی در حق مردم، باشگاه‌ها و خانواده فوتبال تلقی می‌شود. متاسفانه «رسانه ایران» که از دولت ارتزاق می‌کند واقعیت روند پیشرفت ورزشگاه‌ها را وارونه القا می‌کند و این روند را ظاهری تلقی کرده است. این رفتار، اجحاف در حق مردم و هواداران خوب باشگاه‌هاست که زحمات آنان را نادیده می‌گیرند. امیدواریم در هر مقطع زمانی واقعیت‌ها گفته شود و همه‌ دوستان رسانه‌ای می‌توانند به ورزشگاه رفته و خود از نزدیک تغییرات و ایجاد الزامات را به نظاره بنشینند. در ورزشگاه شاهین شهرداری بوشهر، دوربین‌ها کار گذاشته شده و صندلی‌های این ورزشگاه هم شماره‌گذاری شده است. گیت‌های ورزشگاه هم در حال نصب است تا میزبان مسابقات شاهین بوشهر باشد. همچنین در حال حاضر نصب صندلی‌های ورزشگاه پارس جنوبی شروع شده ولی بعید است به هفته دوم برسد، چون گیت‌ها آماده نیست.

اما آنطور که از حرف‌های بهاروند برآورد شد، مسجد سلیمان اولین ورزشگاهی‌ است که احتمالا به هفته نخست لیگ نمی‌رسد. در هفته اول نفت مسجد سلیمان میزبان تراکتور است. مسجد سلیمانی‌ها تلاش زیادی برای بازسازی ورزشگاه‌شان نکردند و با توجه به سابقه درگیری در آن ورزشگاه و البته حضور احتمالی هواداران تراکتور، شنیده شده بی‌شک میزبانی هفته نخست از این شهر و ورزشگاه گرفته شده است. احتمالا ورزشگاه غدیر اهواز میزبان بازی هفته نخست نفت مسجد سلیمان مقابل تراکتور خواهد بود.

از آنجایی کهورزشگاهِ هر شهرشرایط میزبانی نداشته باشد،دستور داده شدهاین میزبانی بهشهری مجاور انتقال یابد، شاهین بوشهر هم احتمالا برای میزبانی باید به جم سفر کند. بوشهری‌ها هم به احتمال فراوان در هفته نخست نمی‌توانند طعم میزبانی از سپاهان را در ورزشگاه خودشان بچشند و طبق اطلاعاتی که رسیده، شاهین بوشهر هم برای بازی باسپاهان، به ورزشگاه جم می‌رود. البته این در صورتی است ورزشگاه جم به استاندارد برسد. تا این لحظه که 9 روز تا شروع لیگ مانده، ورزشگاه جم شرایط برگزاری مسابقه را ندارد ولی پیشرفت چشمگیری داشته و اگر کار در جم به همین شکل ادامه پیدا کند، احتمالا به هفته اول برسد تا بوشهری‌ها بتوانند از آن استفاده کنند. تا پیش از این برنامه مدیران پارس‌ جنوبی‌جم این بود که با توجه به میهمانی در هفته نخست، ورزشگاه‌شان را به هفته دوم برسانند ولی حالا باید عجله کنند تا میزبانی شاهین در آنجا برگزار شود.

در حال حاضر فقط دو ورزشگاه به‌طور قطعی شرایط برگزاری مسابقه در هفته اول را دارند. ورزشگاه آزادی که هفته نخست میزبان دیدار پرسپولیس و پارس‌ جنوبی است. همچنین ورزشگاه خانگی ماشین‌سازی یعنی بنیان‌دیزل که در هفته اول باید از استقلال میزبانی کند.

ورزشگاه فولادشهر هم هنوزبه استاندارد مد نظر سازمان لیگ نرسیده ولی با توجه به این‌که در هفته نخست ذوبی‌ها میزبان تیم سایپا هستند و تماشاگر زیادی به ورزشگاه نمی‌رود، احتمالا میزبانی این تیم هم به خطر نیفتد. اتفاقی که در مسابقه پیکان و شهرخودرو هم رخ می‌دهد و ورزشگاه شهر قدس با وجود تکمیل نشدن، در هفته نخست میزبانی را تجربه می‌کند.

تیم تازه لیگ برتری شده گل‌گهر سیرجان هم در اولین میزبانی لیگ برتری‌اش باید هفته نخست پذیرای نساجی باشد. ورزشگاه سیرجانی‌ها هنوز استاندارد نیست ولی روند بازسازی آن، این نوید را می‌دهد که تا 9 روز آینده تکمیل شود و سیرجانی‌ها هم می‌توانند از هفته نخست در ورزشگاه خودشان بازی کنند.

فولاد آرنا هم مشکل گیتِ ورودیدارد. از آنجایی که در هفته نخست این ورزشگاه باید میزبان دربی جنوب کشور بین فولاد و نفت آبادان باشد، حساسیت زیادی برای استاندارد کامل این ورزشگاه وجود دارد. این‌که فولادی‌ها در هفته نخست در فولاد آرنا دربی را برگزار کنند یا نه؛ بسته به همتی است که تا شروع لیگ در خوزستان وجود دارد.

توضیحات عبدی درباره دلایل شکست‌های اخیر تیم ملی نوجوانان

بامداد جنوب: سرمربی تیم ملی نوجوانان درباره فرایند آماده‌سازی تیمش و انتخاب بازیکنان توضیحاتی ارائه داد.

حسین عبدی، سرمربی تیم فوتبال نوجوانان ایران صبح سه‌شنبه در کنفرانس مطبوعاتی خود، اظهار کرد: ما کار خودمان را از ۲۷ اسفند شروع کردیم. در ابتدا با چند باشگاه لابی‌های خاصی انجام دادیم و با مربی‌های زیادی صحبت کردیم. ما این کار را تا ۱۲ فروردین بدون تعطیلی انجام دادیم. بعد از آن اردویی نداشتیم و بیشتر سعی کردیم بازیکنان را بشناسیم. ما در این مسیر همچنین از نظر مربیان برای شناخت بازیکنان استفاده کردیم. یکی از این تیم‌ها باشگاه استقلال بود. تیم‌هایی مثل مقاومت، سایپا و پیکان به ما مشاوره دادند. از آقای یاوری هم مشاوره گرفتیم. در سه سری اردوهای انتخابی برگزار کردیم. در اردیبشهت‌ماه در ۲ اردو توانستیم بیش‌ از ۲۰۰ بازیکن را زیر نظر بگیریم؛ بازیکنانی که فدراسیون رصد کرده و بازیکنانی که از باشگاه‌ها به ما معرفی شدند. بازیکنان در اردوهای شبانه‌روزی مشارکت داشتند. در خردادماه بازیکنان امتحان داشتند. سن آنها ۱۵ سال است و این خیلی مهم است. باید کاری کنیم که از نظر اجتماعی هم روند عادی‌شان را طی کنند.

وی درباره توقعات از تیم ملی نوجوانان، یادآور شد: باید هزینه‌ تغییرات را داد. چین با ۱۰ مربی اسپانیایی و هزینه‌های وحشتناک دارد تغییر ایجاد می‌کند تا نوجوانانش در آینده همان فوتبالی را بازی کنند که می‌خواهند. اینها برای آینده نقشه می‌کشند تا حداقل یک بازیکن به تیم بالاترشان بدهند. در این سنین باید هزینه پیشرفت را تقبل کرد. آلمان در ۲۰۰ نقطه از کشورش سرمایه‌گذاری می‌کند. ما برای اولین‌بار این کار را انجام دادیم. اعتقاد من این است که در شرایط فعلی اگر ۳ تیم نوجوانان داشته باشیم خوب است. بعضی از این هجمه‌ها کاملا کینه توزانه بود. در بردها همه خوشحال نیستند و در باخت‌ها همه نارحت نیستند. عده قلیلی هستند که فکر می‌کنند باید تیم‌ها را به سلیقه آنها جلو برد. آنها سخت در اشتباه هستند. ما شبانه‌روزی در حال کاریم تا دو تیم را اداره کنیم که در نهایت یک تیم پر قدرت تشکیل بدهیم. من می‌توانم این هجمه‌ها را تجزیه و تحلیل کنم ولی بازیکن ۱۵ ساله بعد از خواندن یکسری حرف‌ها انگیزه‌اش را از دست می‌دهد. یک بازیکن ۱۵ ساله اطلاعات درست نیاز دارد. افغانستان تیم خوبی است و نباید به اسامی نگاه کنیم. تاجیکستان سال قبل دوم شد. افغانستان در فوتسال زیر بیست و یک سال دوم شد و ایران سوم. این مسابقات برای این برگزار می‌شود که بازیکنان پایه بالنده شوند. اگر می‌خواهیم بلندمدت فکر کنیم باید هزینه‌اش را بدهیم. بعضی از بازی‌های دوستانه را باید برای تغییرات از دست داد. ژاپن از سال ۱۹۹۰ شروع به تغییرات کرد. آیا این یک شبه اتفاق افتاد. این مسابقات هیچ هزینه‌ای برای ما نداشت و ما دعوت بودیم. اگر ما فقط به برد فکر کنیم امکان کمی وجود دارد که این بازیکنان را به تیم‌های بزرگسال ببریم. بعضی از انتقاد‌ها غیرمنصفانه بود و از روی کم‌اطلاعی و شاید آگاهانه و با قصد و غرض بود. من نه برادری دارم در فوتبال نه چیز دیگری. ما با لابی به جایی نمی‌رسیم. معنی پیشرفت چیست؟ اگر فکر می‌کنیم باید در همه بازی‌ها برنده شویماین اشتباه است. کاش این مسابقات پخش می‌شد و بعد درباره آن‌ بحث می‌شد.


نام:
ایمیل:
* نظر: