bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۵۶
تاریخ انتشار: ۴۸ : ۰۰ - ۲۸ مرداد ۱۳۹۸
فصلی که می‌تواند جشن بوشهری‌ها باشد؛
علی پورتنگستانی: چیزی تا شروع لیگ برتر نمانده ولی فصل جدید لیگ نوزدهم از همه لحاظ برای ما بوشهری‌ها مهم است. درست است که دو نماینده در مسابقات امسال داریم ولی کلی بازیکن بوشهری هم در تیم‌های مختلف لیگ داریم که باید منتظر درخشش هر کدام از آنها در مسابقات امسال باشیم. همانطور که فدراسیون روز سه‌شنبه اعلام کرد
علی پورتنگستانی: 
چیزی تا شروع لیگ برتر نمانده ولی فصل جدید لیگ نوزدهم از همه لحاظ برای ما بوشهری‌ها مهم است. درست است که دو نماینده در مسابقات امسال داریم ولی کلی بازیکن بوشهری هم در تیم‌های مختلف لیگ داریم که باید منتظر درخشش هر کدام از آنها در مسابقات امسال باشیم.
همانطور که فدراسیون روز سه‌شنبه اعلام کرد: مسابقات لیگ نوزدهم رسما از 31 مردادماه در هشت شهر آغاز خواهد شد. جدای از این‌که لیگ امسال تا اینجا حواشی زیادی داشته، چیزی که ما بوشهری‌ها را برای شروع لیگ هیجان‌زده کرده است، حضور دو تیم از بوشهر در مسابقات امسال است. در کنار این مساله چیز دیگری که باعث شده برای شروع لیگ لحظه‌شماری کنیم، حضور پر تعداد بازیکنان بوشهری در تیم‌های مختلف لیگ برتر است. بازیکنانی که هر کدام توانایی خاصی دارند و می‌توانند در لیگ نوزدهم از ستارگان اصلی تیم خود باشند. در این گزارش نگاهی به بازیکنان بومی استان در تیم‌های دیگر لیگ برتر می‌اندازیم و در روزهای آینده گزارشی هم در مورد بوشهری‌های شاهین شهرداری و پارس جنوبی خواهیم نوشت.
ابتدا از دو ستاره سابق پارس جنوبی و فعلی پیکان شروع می‌کنیم؛ ابراهیم صالحی و حسین پورامینی. بر کسی پوشیده نیست که صالحی یکی از تاثیرگذارترین مهاجمان تیم تارتار در لیگ هفدهم و هجدهم بود. بازیکنی که در خط حمله نقش مهاجم کاذب را به بهترین شکل ممکن اجرا می‌کرد و با موقعیت‌سازی برای دیگر مهاجمان تیم به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان پارس جنوبی تبدیل شده بود. او در برهه‌ای از زمان حتی به سپاهان اصفهان نیز رفت ولی خیلی زود برگشت تا در لیگ هجدهم باز هم با لباس تیم شهر خود به میدان برود. صالحی از آن بازیکنانی است که هر تیمی خواهان آن است. این بازیکن می‌تواند به یکی از بهترین بازیکنان پیکان در فصل جدید رقابت‌های لیگ برتر تبدیل شود.
یکی دیگر از بازیکنان بوشهری پیکان حسین پورامینی است که فرمانده پارس جنوبی در میانه میدان بود. بازیکنی که هوش بالایی دارد و در خط هافبک هم بازی‌سازی می‌کند و هم مثل یک هافبک دفاعی باتجربه توپ‌ربایی. در برهه‌ای از زمان هر دو تیم پرطرفدار پایتخت به‌دنبال این بازیکن برازجانی بودند و پورامینی ترجیح داد برای یک فصل دیگر هم در پارس جنوبی بماند. پورامینی در تیم تارتار نقش کلیدی ایفا می‌کرد و از طرفی دیگر مهدی تارتار هم به بهترین شکل ممکن از این بازیکن باهوش استفاده می‌کرد. باید دید که پورامینی می‌تواند بازی‌های درخشانش را در تیم پیکان هم ادامه دهد یا خیر.
حالا به وضعیت بازیکن بوشهری تیم ذوب‌آهن اصفهان می‌پردازیم که هنوز برای رویاپردازی به زمان نیاز دارد. محمد مشایخ یکی از آن استعدادهای خوب استان بوشهر در بخش فوتبال است که اگر توجه‌ بیشتری به او می‌شد، می‌توانست یکی از بازیکنان شاهین در لیگ امسال باشد. او برای ادامه فوتبال خود و البته حضور در لیگ برتر به تیم ذوب‌آهن اصفهان پیوست تا فوتبال خود را زیر نظر علی منصوریان که توجه ویژه‌ای به جوانان دارد، ادامه دهد. نمی‌توان از الان گفت که آیا در لیگ نوزدهم منصوریان از مشایخ به‌عنوان یکی از بازیکنان اصلی استفاده خواهد کرد یا خیر ولی مطمئنم اگر این بازیکن خوب تلاش کند، می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان ذوب‌آهن تبدیل شود.
اما یکی دیگر از جوانان بااستعداد و باانگیزه فوتبال بوشهر که در این فصل از رقابت‌های لیگ برتر، از شاهین جدا شد و به سپاهان اصفهان پیوست، محمد محبی است. بازیکنی که یکی از ارکان اصلی تیم محمود فکری و عبدالله ویسی در شاهین شهرداری بود و در صعود این تیم به لیگ برتر نقش ویژه‌ای داشت. محبی از آن دست بازیکنان است که هر روز در حال پیشرفت است و حالا برای این‌که در کنار پیشرفت، تجربه هم کسب کند به سپاهان اصفهان رفت تا زیر نظر امیر قلعه‌نوعی فوتبال خود را ادامه دهد. او در تمرینات و بازی‌های دوستان سپاهان عملکرد خوبی داشته است و از الان می‌توان گفت که در لیگ نوزدهم اسم را بیشتر خواهیم شنید. 
اما در ادامه گزارش به سراغ سه بازیکن تیم استقلال تهران خواهیم رفت یعنی، مهدی قائدی، علی دشتی و محمد دانشگر. علی دشتی که یکی از پدیده‌های دو فصل لیگ برتر بود، به‌واسطه بازی‌های خوبی که داشت فصل گذشته به تیم سایپا رفت تا زیرنظر علی دایی پیشرفت کند. با رفتن علی دایی از سایپا، دشتی هم تصمیم گرفت که از سایپا جدا شود و چه بهتر از قبول کردن پیشنهاد تیم استقلال. علی دشتی خیلی زود به پیشنهاد آبی‌های پایتخت جواب مثبت داد و بالاخره به آروزی خود رسید. او زیرنظر استراماچونی پیشرفت قابل ملاحظه‌ای داشته و این مساله را می‌توان از روی بازی‌های خوبی این بازیکن در بازی‌های دوستان استقلال دید. می‌توان گفت که در حال حاضر دشتی به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان استقلال تبدیل شده است و اگر مشکلی پیش نیاید او را در ترکیب اصلی استقلال خواهیم دید.
اما یکی دیگر از بازیکنان بوشهری استقلال که فصل گذشته از سایپا به این تیم پیوست، محمد دانشگر است که او هم مانند علی دشتی یکی از بازیکنان مورد اعتماد استراماچونی، سرمربی استقلال تهران است. دانشگر فصل گذشته شروع سختی داشت ولی رفته رفته پیشرفت کرد و به یکی از بازیکنان اصلی شفر تبدیل و محبوب سکوهای استقلال شد. او حالا یکی از پایه‌های دفاعی استقلال است و کادرفنی و هواداران استقلال حساب ویژه‌ای روی او باز کرده‌‌اند. می‌توان گفت که اگر مصدومیت نه چندان مهم این بازیکن خیلی زود رفع شود، در هفته اول بازی‌ها در ترکیب اصلی استقلال به میدان خواهد رفت.
مهدی قائدی هم سومین بازیکن بوشهری استقلال است که در فصل جدید همه روی او حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند. او در دو فصل گذشته حاشیه‌های عجیبی را پشت سر گذاشت. در این فصل از رقابت‌ها شماره 10 استقلال را بر تن می‌کند که این مساله وظیفه مهدی را در این تیم بالا می‌برد. از طرفی دیگر، این مساله به‌خوبی نشان می‌دهد که مدیریت و کادرفنی استقلال به قائدی اعتماد ویژه‌ای دارند، چراکه تیم‌ها شماره10 خود را به مهم‌ترین و کلیدی‌ترین بازیکن خود می‌دهند. در خبرهای روز گذشته هم خواندید که کادر فنی استقلال از پیشرفت این بازیکن شگفت‌زده شدند و حتی این امکان وجود دارد که او خیلی زود به فوتبال اروپا انتقال پیدا کند. باید دید مهدی قائدی در این فصل از رقابت‌ها می‌تواند با پشت سرگذاشتن حواشی گذشته، خود واقعی خود را نشان دهد یا خیر.
در پایان گزارش هم به وضعیت حسین ماهینی می‌پردازیم، بازیکنی که در فصل نقل و انتقالات حواشی خاص خود را داشت و هر روز خبری در رابطه با جدایی این بازیکن و اعتماد نداشتن کالدرون به او در خبرگزاری‌ها پخش می‌شد اما در نهایت مشخص شد که ماهینی فعلا در پرسپولیس می‌ماند و به‌عنوان یکی از کاپیتان‌های تیم به کار خود ادامه می‌دهد. باید دید با توجه به شرایطی که ماهینی دارد، این بازیکن می‌تواند در این فصل از رقابت‌ها با عنوان یکی از بازیکنان اصلی پرسپولیس به میدان برود یا خیر.
شمسایی: زور «ساکت» در فدراسیون فوتبال زیاد است
بامداد جنوب: عضو مستعفی کمیته فنی فوتسال می‌گوید که فوتسال با آمدن انصاری‌فرد به آرامش رسیده بود اما مدل انتصاب ساکت جالب نبوده است.
وحید شمسایی درباره استعفایش از کمیته فنی فوتسال بعد از استعفای محمدحسن انصاری‌فرد از ریاست سازمان لیگ فوتسال، گفت: زمانی که کمیته فوتسال جدید تشکیل شد و آقای پرهیزکار به کمیته فوتسال آمد و آقای انصاری‌فرد به‌عنوان رئیس سازمان لیگ فوتسال به کمیته اضافه شد، دیدیم که به توانایی‌های مدیریتی اشراف دارند. من هم برای حضور در کنارشان قبول کردم و به‌واسطه حضور این دو، آمدم. هدفم از ابتدا کمک بود و دیدید هر زمان که نیاز به انتقاد بود، حرفم را زدم و در مورد تعطیلی اردوی تیم ملی و ندادن پاداش‌ها بدون هیچ ترسی مصاحبه کردم. چون به میز و صندلی وصل نبودم. من نیز از کمیته فنی می‌روم چون تنها به‌خاطر حضور این عزیزان آمده بودم. مثل برخی نیستم که هیچ جایگاهی در فوتسال نداشتند اما وقتی با کسی آمدند، بعد از رفتن رئیس همچنان مانده‌اند. من از این اخلاق‌ها ندارم. اصلا هم به ساکت کاری ندارم. کارم هیچ موقع پیش او گیر نبوده است. ساکت در فدراسیون است و تاج انتخابش کرده و به خودشان مربوط است.
کاپیتان پیشین تیم ملی فوتسال در ادامه گفت‌وگو خاطرنشان کرد: برایم جالب است که حس خوبی در لیگ امسال حاکم شده بود. دلیلش نیز وقت زیادی است که آقای انصاری‌فرد می‌گذاشت و مسابقات تمام رده‌ها را از نزدیک می‌دید. جالب‌تر این‌که وقتی دیشب استعفا داد مدیران عامل باشگاه‌ها در حمایت از او مصاحبه کردند. این نشان می‌دهد که حرکت درستی انجام شده است. ساکت زمانی مدیرعامل سپاهان و هیات فوتبال اصفهان و فولاد ماهان بوده و سپس در فدراسیون فوتبال هم پست‌های مهمی گرفته است. ایشان با این همه پست و مقام، مدل آمدن‌شان به کمیته فنی فوتسال عجیب بود. آمدن‌شان مبارک باشد؛ به هر حال زورشان در فدراسیون زیاد است و امیدوارم با این زور زیادشان، فوتسال پیشرفت کند. حالا انتظار داریم پاداش‌ها را زودتر بدهند و اردوی‌های تیم ملی منظم برگزار شود. مثل این می‌ماند که مدیرعامل یک بیمارستان که تخصصش مغز و اعصاب است، مسوول کافی‌شاپ، اورژانس و اتاق عمل بیمارستان هم شود. با این حال خود ساکت آدم بزرگی بوده و تصمیم گیرنده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: