bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۶۵
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۱ - ۰۲ شهريور ۱۳۹۸
پیش‌بازی پارس جنوبی و پرسپولیس؛
علی پورتنگستانی: هفته اول لیگ برتر برای پارس جنوبی شاید حکم مرگ و زندگی را نداشته باشد ولی با توجه به شرایطی که این تیم دارد، کسب هر نتیجه‌ای در مقابل پرسپولیس تهران می‌تواند سرنوشت فراز کمالوند و یارانش را از همین ابتدا مشخص کند؛ مسیری که یک طرف آن خوشبختی است و طرف دیگر سقوط آزاد.

علی پورتنگستانی: 

هفته اول لیگ برتر برای پارس جنوبی شاید حکم مرگ و زندگی را نداشته باشد ولی با توجه به شرایطی که این تیم دارد، کسب هر نتیجه‌ای در مقابل پرسپولیس تهران می‌تواند سرنوشت فراز کمالوند و یارانش را از همین ابتدا مشخص کند؛ مسیری که یک طرف آن خوشبختی است و طرف دیگر سقوط آزاد.

همانطور که می‌دانید، از امروز لیگ برتر فوتبال کشورمان به‌صورت رسمی کارش را با چهار دیدار آغاز می‌کند که در حساس‌ترین آن تیم پارس جنوبی‌جم که یکی از نمایندگان استان بوشهر در این رقابت‌هاست، باید در ورزشگاه آزادی به مصاف تیم پرسپولیس تهران برود. دیداری که از هر جهت برای دو طرف، مهم است. از یک طرف تیم پارس جنوبی برای این‌که مشکلات مالی‌اش را تا حدودی فراموش کند سعی می‌کند بهترین نتیجه ممکن در این دیدار به‌دست آورد و از طرف دیگر تیم پرسپولیس تهران هم برای این‌که بخواهد بار دیگر خود را به‌عنوان مدعی اصلی قهرمانی معرفی کند، برای کسب سه امتیاز به میدان می‌آید. این مسابقه تکرار بازی هفته آخر فصل گذشته است که پرسپولیس با غلبه بر حریف جنوبی خود قهرمان لیگ شد. از آن روز تا این مسابقه، اتفاق‌های بزرگی هم برای پارس جنوبی و هم پرسپولیس رخ داد. از یک طرف تارتار که پارس جنوبی را راهی لیگ برتر کرده بود و در دو سال گذشته نتایج بدی نگرفته بود از این تیم جدا شد. همچنین ترکیب پارس جنوبی برای این فصل از مسابقات لیگ برتر دچار تغییراتی زیادی شده است. از سوی دیگر برانکو ایوانکوویچ که معمار موفقیت‌های سالیان اخیر پرسپولیس بود از این تیم جدا شد و گابریل کالدرون، سرمربی نام‌آشنای آرژانتینی هدایت مدافع عنوان قهرمانی را بر عهده گرفت.

در ادامه این گزارش نگاهی کوتاه به وضعیت دو تیم خواهیم داشت که ببینیم کدام یک از آنها شانس بیشتری برای پیروزی در این بازی خواهند داشت.

پارس جنوبی با یک دنیا مشکل به مصاف سرخپوشان می‌رود

زمانی که پارس جنوبی در لیگ 2 و یک کشور بود، از نظر مالی یکی از بهترین تیم‌های لیگ به حساب می‌آمد و بدون دردسر خاصی به مصاف حریفان خود می‌رفت. همین مساله باعث شد این تیم در مدت کوتاهی به لیگ برتر کشور راه یابد ولی همه مشکلات پارس از زمانی شروع شد که وارد لیگ برتر شدند. آنها در دو فصل گذشته مشکلات زیادی را سپری کردند و حالا هم برای شروع لیگ دچار مشکلات جدیدی شده‌اند. در فاصله یک روز تا دیدار برابر شاگردان کالدرون، هنوز مبلغ خروج از استان بازیکنان پرداخت نشده و شاگردان کمالوند هنوز خروج از استان را ندارند. همچنین قرارداد بازیکنان و اعضای کادرفنی پارس هنوز در سازمان لیگ ثبت نشده و کارت بازی بازیکنان جدید این تیم هم صادر نشده است. حتی یکی از خبرگزاری‌ها ادعا کرده بود که بازیکنان پارس جنوبی در بازی امروز حضور نخواهند یافت. در نهایت در جلسه‌ای که مسوولان باشگاه با بازیکنان برگزار کردند آنها راضی شدند که در بازی با پرسپولیس به میدان بروند. نمی‌توان گفت که در بازی امروز چه چیزی در انتظار پارس جنوبی است ولی آنچه مشخص است، این است که فراز کمالوند برای این‌که تیمش به حاشیه نرود، برای کسب امتیاز از هیچ تلاشی دریغ نخواهد کرد.

رونمایی رسمی از پرسپولیس کالدون

فردا شب و برای اولین‌بار در یک بازی رسمی از تیم گابریل کالدرون رونمایی خواهد شد. پرسپولیس بعد از سه قهرمانی متوالی در لیگ با برانکو، حالا با سرمربی جدیدش به‌دنبال تکرار موفقیت‌هایش است و مربی پرانرژی آرژانتینی اعلام کرده که تیم او نه تنها به‌دنبال دفاع از عنوان قهرمانی تیم برانکو است بلکه فوتبال زیبایی هم به نمایش خواهد گذاشت. قرمزپوشان تا حدودی اسکلت تیمشان را حفظ کرده‌اند. در واقع پرسپولیسی‌ها اکثر بازیکنان خود را حفظ کرده و کمتر بتزیکن خریداری کرده‌اند. نکته جالب آن‌که فرشاد احمدزاده، محمدحسین کنعانی‌زادگان و وحید امیری، سه بازیکن ورودی امسال تیم هستند که به‌نوعی پس از ناموفق بودن در تیم‌های جدیدشان به پرسپولیس بازگشتند. قرمزها به جز لیگ چهارم و لیگ ششم، در دیدار افتتاحیه‌شان نباخته‌اند و در 16 دوره دیگر، 12 برد و 4 مساوی به‌دست آوردند ضمن آن‌که آنها در سه فصل گذشته، لیگ را با پیروزی شروع کرده‌اند.

آمار چه می‌گوید؟

کمالوند در لیگ برتر هشت بار مغلوب پرسپولیس شده است و از هیچ تیمی بیش از پرسپولیس شکست نخورده است. این مربی در پنج تقابل اخیر برابر پرسپولیس بازنده بوده است. پارس جنوبی در چهار تقابل با پرسپولیس، سه بار شکست خورده و یک نوبت به تساوی رسیده است و هیچ‌وقت موفق به بسته نگه‌داشتن دروازهاش نشده است.

نگاهی متفاوت به نقل و انتقالات دو تیم

پرسپولیس و پارس جنوبی در فصل نقل و انتقالات عملکرد متفاوتی داشتند. پرسپولیس که موفق‌ترین تیم چهار فصل اخیر لیگ بوده، ترکیب فصل گذشته خود را تا حد زیادی حفظ کرده است و تعدادی از بازیکنان خوب فصول گذشته این تیم نیز نظیر وحید امیری به جمع سرخپوشان بازگشته‌اند اما پارس جنوبی شاهد تغییرات زیادی در فهرست بازیکنان خود بود. این تیم با جذب 17 بازیکن رکورددار لیگ نوزدهم محسوب می‌شود. یکی از معروف‌ترین بازیکنانی که به عضویت پارس جنوبی درآمد فرناندو دخسوس است. این دروازه‌بان که عملکرد درخشانی در مدت حضور در ایران داشته از هیچ تیمی بیشتر از پرسپولیس گل دریافت نکرده (11 گل) و هیچ‌وقت برابر پرسپولیس موفق به کلین‌شیت نشده است.

به عشق هواداران مقابل پرسپولیس بازی می‌کنیم

سرمربی تیم فوتبال پارس جنوبی‌جم که به‌دلیل مشکلات باشگاه نتوانست در نشست خبری پیش از بازی شرکت کند، گفت: به عشق هواداران عصر پنجشنبه جلوی پرسپولیس بازی می‌کنیم و امیدوارم با حمایت آنها بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

فراز کمالوند در گفت‌وگو با روابط عمومی باشگاه پارس جنوبی درباره وضعیت این تیم پیش از بازی با پرسپولیس، گفت: با وجود همه مشکلاتی که داریم، با مسوولان مذاکراتی داشتیم و آنها قول مساعد برای حل مشکلات دادند. با بازیکنان نیز صحبت کردیم و هم‌اکنون در حال عزیمت به هتل المپیک تهران برای برپایی اردوی قبل از بازی با پرسپولیس هستیم. من نگرانی هواداران پارس جنوبی را در یکی، دو روز گذشته دیدم. می‌دانم آنها چقدر تیمشان را دوست دارند. ما هم به عشق همین هواداران عصر پنجشنبه جلوی پرسپولیس بازی می‌کنیم و امیدوارم با حمایت آنها بتوانیم نتایج خوبی بگیریم.

سرمربی پارس جنوبی‌جم همچنین ضمن عذرخواهی از خبرنگاران به‌دلیل حاضر نشدن در نشست خبری، یادآور شد: ما روز گذشته از ساعت 8:30 صبح در جلسه با مسوولان باشگاه و مدیران ارشد منطقه ویژه پارس جنوبی، جناب آقای مهندس موسوی بودیم تا بتوانیم مشکلات تیم را کمتر کنیم. به همین علت فرصت این‌که در نشست خبری حاضر شوم، نبود. ان‌شاءالله بعد از بازی با پرسپولیس پاسخگوی پرسش‌های اصحاب رسانه خواهم بود.

کالدرون: به ۲ دلیل می‌توانیم بازهم قهرمان شویم

گابریل کالدرون در نشست خبری پیش از بازی تیمش مقابل پارس جنوبی‌جم در حضور خبرنگاران گفت: تمام بازی‌ها برای ما سخت است، مثل آخرین بازی جام جهانی که نتیجه آن غیرقابل پیش‌بینی است. ما از هر نظر آماده این بازی هستیم و با تمام احترامی که برای حریفمان (پارس جنوبی) قائلیم فقط برای پیروز شدن پا به زمین مسابقه می‌گذاریم و محکوم به برد هستیم. از بازیکنان داخلی که دارم راضی هستم اما دو بازیکن خارجی خواسته بودیم که یکی از آنها به ایران آمد.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس درباره این‌که آیا از نقل ‌و انتقالات تیمش رضایت دارد یا خیر، خاطرنشان کرد: همان‌طور که گفتم از وضعیت بازیکنان داخلی تیمم رضایت دارم و سطح آنها خیلی خوب است اما در مورد بازیکن خارجی باید بگویم ما محدودیت بودجه داشتیم و فقط یک جای خالی برای جذب بازیکن خارجی وجود داشت که آن را هم پر کردیم. ما با توجه به بودجه‌ای که در اختیارمان بود بازیکن خارجی گرفتیم.

کالدرون راجع به آمار خوب پرسپولیس در فصل گذشته و رکوردشکنی‌هایش نیز تصریح کرد: بله، رکوردهای گذشته ما خیلی خوب بوده است اما گل‌های کمی را به‌ثمر رساندیم. البته گل‌های کمی هم دریافت کردیم. به‌نظر من تیم از نظر آمادگی در سطح خوبی قرار دارد و ما به‌دنبال این هستیم که ضمن حفظ رکوردهای قبلی آمار گلزنی‌مان را هم بالا ببریم. در کنار آن باید خیلی مراقب باشیم کم گل بخوریم. این را نباید فراموش کنید که تیم‌های دیگر در جذب بازیکن خارجی سرمایه‌گذاری زیادی انجام دادند، در حالی که ما فقط یک بازیکن خارجی توانستیم بگیریم.

کالدرون در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران مبنی بر این‌که آیا قول قهرمانی می‌دهد یا خیر، اظهار کرد: در هیچ کشوری شما تیم و مربیی را سراغ ندارید که اطمینان بدهد تیمش قهرمان می‌شود و خیلی کمتر این اتفاق می‌افتد، اما با توجه به این‌که ما سه‌بار قهرمان شده‌ایم به دو دلیل می‌توانیم این کار را تکرار کنیم. اول این‌که بازیکنان پرسپولیس از لحاظ ذهنی سطح خیلی خوبی دارند و این باور را دارند که می‌توانند دوباره قهرمان شوند. مساله دوم اطمینانی است که به خودم دارم. در جایگاه یک مربی نتایج خوبی در کارنامه‌ام دیده می‌شود و اگر صادقانه بگویم تیم‌های دیگر بازیکنان خارجی خوبی جذب کرده‌اند، از جمله استقلال که بازیکن اروپایی به خدمت گرفته است، اما ما فقط یک بازیکن آن هم با توجه به محدودیتی که داشتیم جذب کردیم. با این حال ایمان دارم بازیکنان داخلی تیمم می‌توانند موفقیت‌های خود را تکرار کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: