bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۷۹۱
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۱۳ - ۰۶ شهريور ۱۳۹۸
اولین هتریک اروپایی مهاجم بوشهری؛
علی پورتنگستانی: شاید طارمی فکرش را نمی‌کرد که روزهای درخشانش اینقدر زود از راه برسد؛ او در هفته سوم لیگ پرتغال دست به هتریک زد. حال طارمی وارد مسیری شده است که سال‌ها به‌دنبال آن بود.

علی پورتنگستانی: شاید طارمی فکرش را نمی‌کرد که روزهای درخشانش اینقدر زود از راه برسد؛ او در هفته سوم لیگ پرتغال دست به هتریک زد. حال طارمی وارد مسیری شده است که سال‌ها به‌دنبال آن بود.

در نخستین مسابقه هفته سوم لیگ برتر پرتغال، تیم ریوآوه که برخلاف دیدار اخیرش مهدی طارمی را به‌عنوان مهاجم نوک در ترکیب داشت، از ساعت ۰۰:۴۵ بامداد روز گذشته شنبه در استادیوم اختصاصی خود مقابل آوس قرار گرفت که این تیم هم از مهرداد محمدی بهره می‌برد. مهدی طارمی که در نخستین بازی فصل ریوآوه در لیگ برتر پرتغال به‌عنوان یار جانشین در ترکیب ریوآوه قرار گرفته بود، در اولین حضورش در جمع نفرات اصلی فوق‌العاده ظاهر شد و گل‌های زیبایی به‌ثمر رساند. او در این دیدار توانست سه گل بزند و خیلی زود اولین هتریک خود در لیگ پرتغال در هفته سوم رقابت‌ها را انجام داد. اتفاقی که خیلی زود رخ داد. او نخستین گل میزبان را در دقیقه ۱۰ به‌ثمر رساند. ستاره ایرانی ریوآوه در دقیقه ۱۰ پاس دیگو لوپز را با فرار سریع تا پشت محوطه شش قدم و ضربه چیپ پای چپ زیبا تبدیل به گل کرد تا تیمش با یک گل از یاران محمدی پیش بیفتد.

فقط 12 دقیقه طول کشید تا طارمی دومین گل خود در این بازی به‌ثمر برساند. در دقیقه ۲۲ با پاس در عمق زمینی برونو موریرا از جناح راست زمین، مهدی صاحب توپ شد که این بازیکن با سرتوپ چشم‌نواز و یک شوت پای چپ دقیق دومین گل تیمش برابر آوس را زد. این پایان کار برای آقای گل سابق لیگ برتر ایران نبود. این فوتبالیست بوشهری در دقیقه ۵۲ پاس فرار نونو سانتوس از میانه زمین را در موقعیتی تک به تک و با ضربه بغل پای بدون نقص تبدیل به گل کرد تا موفق به ثبت نخستین هت‌تریک اروپایی خود شود. اتفاقی تاریخی که می‌تواند نتایج مثبتی برای این بازیکن به‌دنبال داشته باشد. سه دقیقه پس از آن گل چهارم ریوآوه با پاس فیلیپه آگوستو و شوت دقیق نونو سانتوس زده شد اما پس از آن ستاره ایرانی این تیم بازهم خوش درخشید تا به یک گل دیگر دست پیدا کنند و برتری قابل توجهی رقم بزنند. در دقیقه ۷۵ پاس در عمق مدافع راست ریوآوه را مهدی طارمی قصد داشت با دریبل دروازه‌بان آوس در محوطه شش قدم تبدیل به گل کند که خطای او روی مهاجم ایرانی منجر به اعلام پنالتی شد تا پنجمین گل ریو آوه با شوت آگوستو ثبت شود.

مهدی طارمی پس از این درخشش خیره‌کننده‌ای که با زدن ۳ گل و گرفتن یک پنالتی داشت، به‌خاطر آسیب‌دیدگی در زمان گرفتن پنالتی در دقیقه ۷۶ تعویض شد که یک دقیقه پس از خروج او از زمین، انزو زیدان توانست با فرار از بین مدافعان یکی از گل‌های خورده آوس را جبران کند.

اما در ادامه این گزارش نگاهی به آمار کلی مهدی طارمی در این بازی خواهیم داشت. وی در پیروزی تیمش با نتیجه پنج بر یک، 76 دقیقه درون زمین حضور داشت، سه گل زد (هتریک)، 46 بار توپ را لمس کرد، 75 درصد پاس صحیح داشت و سه پاس کلیدی داد تا سایت سوفااسکور نمره درخشان 9/9 از 10 را برای او انتخاب کند. طارمی در این بازی چهار تلاش برای دریبل‌زنی داشت که یکی از آنها موفق بود. او یک خطا انجام داد و دو خطا از حریف گرفت. طارمی از هفت دوئل نفر به نفر سه تا را با موفقیت پشت سر گذاشت و از پنج دوئل هوایی نیز سه تا را برد. سایت هواسکورد نیز نمره 10 از 10 را نصیب طارمی کرده است. لازم به ذکر است که است مهاجم تیم ملی ایران سومین بازیکن لیگ پرتغال در قرن بیست و یکم است که در اولین حضور فیکس خود در این لیگ، هت‌تریک می‌کند. اولین نفر مارسلو توسکانودرترکیب گیمارش مقابل ناسیونال و دومین نفر هم فردی مونترو در تیم اسپورتینگ مقابل آروکابودند که موفق به چنین کاری شدند.

اما هتریک این بازیکن بوشهری در هفته سوم مسابقات در بین هوادارن تیم ریو آوه واکنش‌های جالبی به‌دنبال داشت که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم. کاربری با نام پارکو نوشته است: انتظار داشتم که یک «ژائو توماس» جدید را در ریوآوه ببینم (گلزن موفق ریوآوه که از فوتبال بازنشسته شده) و طارمی این نقش را ایفا کرد. او می‌تواند در میان بهترین گلزنان لیگ پرتغال قرار بگیرد. امروز تازه شروع کارش بود. کاربر دیگری نوشته است: طارمی همچون «deus» است (لقبی که بارسایی‌ها برای مسی انتخاب کرده‌اند) و کاربر دیگری با نام ویلا کوا نوشته است: طارمی باید توپ طلای مسابقات را ببرد. کاربری به نام کارلوس تیکشیرا نوشته است: سه گلی که مهدی طارمی به‌ثمر رساند، شگفت‌انگیز نبود، چراکه پیش از این چندین‌بار به کیفیت او اشاره کرده بودم. ریوآوه با انتخاب او تصمیم درستی گرفت.

کارلوس کاروالیال، سرمربی ریوآوه در کنفرانس خبری بعد از بازی به ستایش از عملکرد طارمی در این بازی پرداخت و دو ادعای مهم درباره او مطرح کرد. کاروالیال مدعی شد طارمی از دریافت مبالغی هنگفت سر باز زده و با مبالغی به مراتب کمتر بازی در پرتغال و ریوآوه را انتخاب کرده و دومین ادعای سرمربی ریوآوه این بود که کارلوس کی‌روش در انتقال طارمی به این تیم پرتغالی نقش داشته است. سرمربی ریوآوه در این‌باره گفت: طارمی برای اینکه به اروپا بیاید از مبالغ هنگفتی که جاهای دیگر به او پیشنهاد داده بودند، گذشت. اینطور بگویم که او اگر به جای دیگری می‌رفت 10 می‌گرفت ولی اینجا 5/1 می‌گیرد. او هم بازارش را داشت و هم از ظرفیت دریافت مبالغی به مراتب بیشتر برخوردار بود. این‌که طارمی برای آمدن به اروپا از این همه پول گذشته نشان می‌دهد که شخصیت خیلی قوی و اعتماد به نفس بالایی دارد. طارمی بازیکنی بالاتر از حد متوسط است و من شک ندارم در آینده، مهدی طارمی حتی روزهای بهتری را خواهیم دید.

طارمی پس از هت‌تریک: امیدوارم بهترین‌ها را برای تیمم رقم بزنم

در ادامه گزارش نگاهی به مصاحبه کوتاه این بازیکن پس از پایان بازی خواهیم داشت. طارمی پس از دریافت جایزه بهترین بازیکن زمین گفت: خدا را شکر می‌کنم که پیروز شدیم. احساس خیلی خوبی دارم که در اولین بازی خانگی با نتیجه 5 بر یک پیروز از میدان بیرون آمدیم. امیدوارم این روند را ادامه دهیم.

وی در واکنش به این سوال که آیا در ورزشگاه خانگی ریوآوه احساس می‌کند که در خانه حضور دارد و به پرتغال عادت کرده است یا نه، یادآور شد: احساس بسیار خوبی دارم. مردم اینجا بسیار مهربان هستند و آنها را دوست دارم. امیدوارم بهترین‌ها را برای این تیم به ارمغان بیاورم؛در فارسی ما همیشه می‌گوییم «ان‌شاءالله».

مهاجم ایرانی تیم ریوآوه در واکنش به این مساله که فکر می‌کند تا پایان فصل چند گل برای تیم جدیدش خواهد زد، خندید و گفت: نمی‌دانم.

آخرین جام جهانی حامد حدادی؟

بامداد جنوب: فدراسیون جهانی بسکتبال در گزارشی به تمجید از ستاره‌های تیم ملی ایران پرداخت و احتمال داد جام جهانی ۲۰۱۹ چین آخرین حضور حدادی در این رقابت‌ها باشد.

به گزارش ایسنا، فدراسیون جهانی بسکتبال (FIBA) در گزارشی با اشاره به حضور حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی در ترکیب تیم ملی ایران برای حضور در جام جهانی ۲۰۱۹ چین، به تمجید از ستاره‌های ایران پرداخت. متن گزارش فدراسیون جهانی به شرح زیر است:

ایران با در اختیار داشتن حامد حدادی و صمد نیکخواه‌بهرامی تیم وزینی را به مسابقات جام جهانی ۲۰۱۹ چین اعزام کرده است. این دو ستاره برای سومین دوره متوالی است که حضور در جام جهانی را تجربه می‌کنند و حالا می‌خواهند تیم جوان ایران را رهبری کنند. حدادی و نیکخواه‌بهرامی برای اولین‌بار در سال ۲۰۱۰ حضور در جام‌جهانی را تجربه کردند و پس از آن بار دیگر در سال ۲۰۱۴ در مسابقات اسپانیا راهی این رویداد مهم شدند.

یکی از ستاره‌های جوان ایران که حدادی و بهرامی باید او را رهبری کنند، بهنام یخچالی گارد ۱۹۱ سانتیمتری و ۲۵ ساله این تیم است. یخچالی ۱۹ ساله بود که به‌عنوان یک ستاره جوان در جامجهانی ۲۰۱۴ اسپانیا حضور پیدا کرد. او یکی از سلاح‌های مهران شاهین‌طبع؛ سرمربی تیم ملی ایران است که در رقابت‌های انتخابی آسیا توانست در هر بازی 8/14 امتیاز و 6/1 پرتاب سه امتیازی کسب کند. در کنار یخچالی بازیکن دیگری به نام محمد جمشیدی وجود دارد که شکل جدیدی از صمد نیکخواه‌بهرامی است و باید بازی او را تماشا کرد. این بال ۲۸ ساله تیم ملی ایران در سه بازی پایانی انتخابی جام‌جهانی در هر بازی برای ایران میانگین ۲۸ امتیاز را کسب کرد و بی‌شک یکی از تفنگداران این تیم در گروه C خواهد بود.

یکی دیگر از بازیکنان ایران مایک رستم‌پور خوش‌استیل است که می‌تواند جایگزین مناسبی برای حامد حدادی ۲ متر و ۱۰ سانتیمتری باشد که احتمالا در سن ۳۴ سالگی آخرین جام جهانی خود را پشت سر می‌گذارد. مایک رستم‌پور، میثم میرزایی و محمد حسن‌زاده توانایی بازی در دو پست را دارند.


نام:
ایمیل:
* نظر: