bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۱۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۱۹ - ۱۶ شهريور ۱۳۹۸
در هیات قایقرانی را شهرداری برد
علی پورتنگستانی: در دو ماه گذشته، هیات قایقرانی استان بوشهر حواشی زیادی را تجربه کرده است. از آتش گرفتن یکی دیگر از سوله‌های نگهداری قایق‌ها تا برکناری رئیس یکی از هیات‌های قایقرانی شهرستان‌ها که به‌نظر می‌رسید به دلایل شخصی صورت گرفت. حالا در جدید‌ترین اتفاق، این‌بار درب ورودی هیات قایقرانی استان که در پارک امام علی قرار دارد، با حضور ماموران شهرداری از جا کنده شد و آنها در را با خود بردند

علی پورتنگستانی:

در دو ماه گذشته، هیات قایقرانی استان بوشهر حواشی زیادی را تجربه کرده است. از آتش گرفتن یکی دیگر از سوله‌های نگهداری قایق‌ها تا برکناری رئیس یکی از هیات‌های قایقرانی شهرستان‌ها که به‌نظر می‌رسید به دلایل شخصی صورت گرفت. حالا در جدید‌ترین اتفاق، این‌بار درب ورودی هیات قایقرانی استان که در پارک امام علی قرار دارد، با حضور ماموران شهرداری از جا کنده شد و آنها در را با خود بردند. اتفاقی که در نگاه اول بسیار عجیب است. در فیلمی که در فضای مجازی در این رابطه پخش شده به‌وضوح پیدا است که به‌خاطر این مساله درگیری‌هایی هم رخ داده است. این اتفاق در حالی افتاد که هیات قایقرانی استان بوشهر یکی از موفق‌ترین هیات‌های ورزشی استان در سطح کشور است. برای روشن شدن ماجرا به سراغ حسینی، دبیر هیات قایقرانی استان بوشهر رفتیم. او معتقد بود که مسوول پسماند بدون اطلاع از شهردار و شورا درب ورودی را از جا کنده و با خود برده است.

آیا شهر شهردار و شورا ندارد که مسوول پسماند دستور می‌دهد؟

من نمی‌دانم در این شهر چه خبر است. در بی‌خبری شهردار و شورای شهر، مسوول پسماند بوشهر یک روز درب ورودی فوتبال ساحلی را می‌بندد و الان هم درب هیات قایقرانی بوشهر را از جا کنده است و با خود برده است. نکته جالب ماجرا این است که این آقا گفته است؛ من همکاره این شهر هستم و هیچ‌کس نمی‌تواند در کارهای که انجام می‌دهم دخالتی کند». او و همکارانش بدون حتی یک حکم قضایی به محل هیات قایقرانی آمدند و در حالی که نگهبان هیات از آنها برگه حکم خواست، وی را مورد ضرب و شتم قرار دادند و پس از آن، درب هیات قایقرانی را با خود بردند. در همین رابطه، همکارانم در هیات با شهردار و شورای شهر تماس گرفتند ولی هیچ کدام از این مساله خبر نداشتند. من نمی‌دانم چرا هیچ‌کس در شهر از این مساله خبر ندارد ولی حالا به ما می‌گویند که «شما غیرقانونی در آنجا فعالیت می‌کنید». حرف من این است، اگر کار ما غیرقانونی بوده چرا وزیر کشور محل احداث هیات قایقرانی را کلنگ زده است (عکسش هم موجود می‌باشد)؟ چرا استانداری قبلی برای بهبود تمرینات قایقرانی در آن منطقه طرح لایروبی اجرا می‌کرد؟ اگر کار ما غیرقانونی بوده، چرا استاندار فعلی و مسوولان در وزارت کشور طرح بین‌المللی قایقرانی را به تائید رسانده‌اند؟ چرا کسی از این اتفاق‌ها خبر ندارد.

چرا قایقرانان شهر را ناامید می‌کنند؟

همانطور که می‌دانید، هیات قایقرانی استان بوشهر برترین هیات قایقرانی در بخش استعدادهای برتر کشور شده است. از طرفی دیگر بچه‌های ما در سال‌های گذشته مدال‌های مختلفی در عرصه کشوری و جهانی به‌دست آورده‌اند حالا جواب این همه افتخارآفرینی این است که یک نفر به‌نام شجاعی که مسوول پسماند شهر است، بیاید با قلدری درب ورودی هیات را با خود ببرد؟ مساله‌ای که باعث رنجش قایقرانان نوجوان و جوان شده است. متاسفانه برخی در شهرداری و شورای شهر به ما گفته‌اند چرا این مساله به این کوچکی را اینقدر بزرگ کرده‌اید و حاشیه‌سازی کرده‌اید، حال سوال من این است که آیا آقایان انتظار داشتند که قایقرانان به‌خاطر این حرکات ناامید‌کننده سکوت پیشه کنند؟ یعنی الان همه پروژه‌ها به پایان رسیده است که خود را درگیر هیات قایقرانی کرده‌‌اید؟ یعنی الان مهم‌ترین معضل شهر بوشهر قایقرانی است؟ به هر حال همانطور که می‌دانید تنها رشته‌هایی که در این شهر خودنمایی می‌کنند و نسبت به فعالیتشان عملکرد بسیار خوبی در سطح کشور و جهان داشته‌اند، قایقرانی و فوتبال ساحلی است که بازیکنان بین‌المللی دارند.

به‌خاطر یک ساختمان درب ورودی را بردند

یک ساختمان چوبی دقیقا در مکانی قرار دارد که هیات در آن مستقر است. ساختمانی که به گفته شهرداری و شورا قرار است در آن یک فعالیت مشخص انجام شود. من بارها در گفت‌وگو با شهرداری و شورای شهر اعلام کردم که اگر آن ساختمان اینقدر برای شما باارزش است، بیایید آن را جابه‌جا کنید و در مکانی دیگر نصب کنید. حرف آنها این بود که این ساختمان باید در همانجا بماند. آنها می‌گویند که این مکان متعلق به‌خودشان است ولی قبل از این‌که در اینجا پارکی ساخته شود، ما با کشیدن داربست کار خود برای ساخت هیات قایقرانی را شروع کرده بودیم، عکس‌هایش هم موجود است. همانطور که گفتم استاندار قبلی حتی قسمتی از آب را برای ما لایروبی کرد تا ما راحت‌تر به کار خود ادامه دهیم. ما حالا به این دلیل درب ورودی گذاشته‌‌ایم که آدم معتاد وارد مجموعه نشود. آنها حتی از قبل برای ما نامه اخطاریه نداده بودند که «کار شما غیرقانونی است». حرف من با شهردار و شورای شهر که زمانی هیات درب ورودی نداشت و به‌دلیل همین مساله قایق‌های هیات در سال 95 در آتش سوخت، کسی از طرف آنها پیگیر وضعیت ما بود؟ آن زمان که این اتفاق‌ها افتاد، چرا به وضعیت پارک توجه‌‌ای نداشتند ولی حالا که چیز دیگری برای ارائه ندارند، هیات قایقرانی را زیرسوال می‌برند. باور کنید ما فقط به این دلیل از درب ورودی استفاده کرده‌ایم که هر کسی نتواند وارد این مجموعه شود. آقای شهردار شما که می‌گویید کار عام‌المنفعه انجام می‌دهید آیا از جا کندن درب ورودی هیات قایقرانی یک کار عامل‌المنفعه است؟ آنها اگر مشکلی دارند اول باید با اداره ورزش و جوانان حرف بزنند و بعد از آن کارهای حقوقی انجام دهند نه این‌که بدون هیچ حکمی به هیات بیایند و درب ورودی را با خود ببرند.

قرار بود ساختمان مربوطه کافی‌شاپ شود

چیز دیگری که باید بگویم این است که طبق اطلاعات دریافتی ما، قرار بود این ساختمان چوبی تبدیل به یک کافی‌شاپ شود ولی زمانی که مسوولان شهرداری و شورا فهمیدند که ما از این موضوع باخبر هستیم، سریع حرف خود را تغییر دادند. نکته جالب این است که یک نفر می‌گوید قرار است اینجا دفتر بازرگانی شود و نفر دیگر معتقد است که این ساختمان به یک مهمانسرا تبدیل خواهد شد. حتی اگر فرض کنیم که این ساختمان به یک مهمانسرا تبدیل می‌شود، آیا یک مهمانسرا نباید در ورودی داشته باشد؟ اگر این ساختمان برای آنها اهمیت دارد، آن را به‌جای دیگری ببرند تا مشکلات حل شود. لازم به ذکر است که در حال حاضر اداره ورزش و جوانان استان در حال انجام کارهای حقوقی است که تملک این منطقه را به‌دست بگیرد.

در ادامه گزارش به سراغ یک منبع آگاه در شهرداری بوشهر که نخواست نامش فاش شود رفتیم تا ببینیم دلایل آنها برای این کار چه بوده است:

آنها مجوزی برای ساخت درب ورودی نداشتند

مسوولان هیات قایقرانی زمانی که درب ورودی و دیوارکشی کرده بودند، هیچگونه مجوزی برای این کار نداشتند. در حقیقت باید بگویم که آنها دو قسمت در زمین پارک امام علی گرفتند که یکی از آن قسمت‌ها مجوز دارد و دیگری نه. قسمت اول قسمتی است که که به آنها مجوز داده شد تا در تمرینات قایقرانی خود را ادامه دهند و از آنها مراقبت کنند اما در قسمت جدیدی که در اختیارشان است، در ورودی و دیوارکشی کرده‌اند که برخلاف قانون بوده و آنها برای این کار هیچ مجوزی ندارد. حالا هم شهرداری مطابق قانون به آنجا رفته و در ورودی را به‌صورت قانونی جدا کرده است.

آقای شجاعی و پسماند متولی پارک امام علی هستند

حالا آنها در این مورد گفته‌اند که این مسائل چه ربطی به آقای شجاعی که مدیرکل پسماند شهر بوشهر است، داشته است که باید بگویم که شهرداری از همان روزهای اول سازمان پسماند را متولی این پارک کرده است. در رابطه با اتفاق‌های روز پنجشنبه هم شهرداری به آقای شجاعی مطالب موردنیاز را ابلاغ کرده است و وی هم طبق دستور کارهای مربوطه را انجام داده است. در رابطه با این‌که می‌گویند مسوولان پسماند برای این کار حکمی نداشته‌اند باید گفت آنها برخلاف قانون دیوارکشی کرده‌اند و آقای شجاعی مطابق قانون در این رابطه هر کاری که کرده است درست بوده و من مشکلی در آن نمی‌بینم.

اگر سند مالکیت دارند، رو کنند

آیا این منطقی است که این آقایان بدون داشتن حتی یک سند مالکیت در آن منطقه دیوارکشی کنند؟ اگر مسوولان هیات قایقرانی یک مدرک در رابطه با این‌که این منطقه به آنها تعلق دارد، داشته باشند، از شهرداری تا شورای شهر در این مساله مقصر هستند ولی همه خوب می‌دانیم که آنها در این رابطه هیچ سندی ندارند. اگر آنها از رئیس‌جمهور، وزیر کشور یا حتی استاندار سابق مدرکی داشته باشند که ثابت کند این منطقه به آنها تعلق دارد، ما آن را قبول خواهیم کرد. در حقیقت باید بگویم که قرار بود آن منطقه برای برگزاری مسابقات به‌مدت 10 روز در اختیار هیات قایقرانی قرار بگیرد و بعد از آن از آنجا نقل مکان کنند ولی به‌یک‌باره صاحب آنجا شدند. مساله یک نوع خیانت در امانت تلقی می‌شود.

هیچ درگیری رخ نداده است

در مورد درگیری که در روز پنجشنبه در هیات قایقرانی رخ داده است باید بگویم که کسی در آنجا مورد ضرب و شتم قرار نگرفته است. ممکن است که بحث لفظی پیش آمده باشد ولی مطمئن باشید که کارکنان شهرداری درگیری فیزیکی با افراد هیات قایقرانی نداشته‌اند.

هیات قایقرانی همچنان می‌تواند در جای قبلی فعالیت کند

در مورد هیات قایقرانی باید بگویم که آنها همچنان می‌توانند در آن مکان به فعالیت خود ادامه دهند. لازم به ذکر است که آقای کازرونی قطعه‌ای زمین آنها در منطقه غربی بوشهر داده است که از آن مکان هم برای ادامه تمرینات خود استفاده کنند. لازم به ذکر است که ما بیشترین هزینه‌های کمکی را به این هیات کرده‌ایم و در حق آنها کم‌لطفی نکرده‌ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر: