bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۳۵
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۰۱ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
روایت متفاوت سرپرست و سرمربی از وضعیت این روزهای تیم لیگ برتری؛
علی پورتنگستانی: اوضاع در شاهین شهرداری خوب نیست. این اولین و آخرین چیزی است که می‌توان در بین صحبت‌های سرمربی و سرپرست باشگاه شاهین شهرداری به آن پی برد. آن هم زمانی که هر طرف روایتی متفاوت از وضعیت این روزهای این تیم بوشهری دارد.

علی پورتنگستانی: 

اوضاع در شاهین شهرداری خوب نیست. این اولین و آخرین چیزی است که می‌توان در بین صحبت‌های سرمربی و سرپرست باشگاه شاهین شهرداری به آن پی برد. آن هم زمانی که هر طرف روایتی متفاوت از وضعیت این روزهای این تیم بوشهری دارد.

با توجه به پایان اردوی تیم ملی، هفته سوم لیگ برتر کشورمان از جمعه این هفته با دیدار تیم‌های پارس جنوبی گل‌گهر سیرجان آغاز می‌شود، در ادامه دو بازی روز شنبه هفته آینده برگزار می‌شود و در نهایت مابقی بازی‌ها در روزهای یکشنبه و دوشنبه برگزار خواهند شد. در یکی از دیدارهای مهم روز یکشنبه تیم شاهین شهرداری میزبان تیم پیکان در ورزشگاه شهید مهدوی است. دیداری که از جهاتی برای هر دو تیم مهم است، به‌خصوص برای شاهین چراکه این تیم در دو بازی گذشته‌اش بازنده بوده و از این بازی فقط و فقط سه امتیاز می‌خواهد. مساله‌ای که باعث شده در این روزها فشارها روی کادر فنی و مدیریتی تیم افزایش یابد. به هر حال از آنجا که طرفداران شاهین تا حدودی کم‌حوصله هستند و از این تیم توقع نتایج خوبی دارند، باشگاه به‌خوبی‌ می‌داند که در صورت از دست دادن حتی سه امتیاز این بازی حواشی زیادی به‌ وجود می‌آید. اما به‌نظر‌ می‌رسد قبل از به صدا در آمدن سوت آغاز این بازی، حواشی آن در حال افزایش است. مصاحبه‌های که روز گذشته سرمربی و سرپست باشگاه انجام دادند به‌خوبی بیانگر این موضوع است.

سرمربی شاهین شهرداری در مصاحبه‌ای که روز گذشته انجام داد معتقد بود که برخی در باشگاه در حال جریان‌سازی هستند تا او از باشگاه برود. در ادامه مشروح صحبت‌های او را خواهید خواند.

ویسیسرمربی شاهین شهرداری بوشهر،‌ درباره شرایط تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر، گفت: شرایط مناسبی نداریم، هنوز انرژی‌ام را صرف این می‌کنم که بازیکن ما کجا می‌خوابد، زمین تمرین ما کجاست و وضعیت بدهی‌های باشگاه چگونه است، وگرنه هر تیمی مشکل فنی دارد که حل می‌شود. زیرساخت‌های ما خوب نیست و انرژی ما را می‌گیرد. نمی‌دانم می‌خواهند من را اذیت کنند یا تیمم را. شاید می‌خواهند آزارم بدهند تا از این تیم بروم. هیچ مربی چنین شرایطی ندارد. فقط قول می‌دهند و می‌گویند امروز مشکلات حل می‌شود. بازیکن من شش‌ماه است که مشکل خوابگاه دارد و بعد می‌گویند می‌خواهیم تیمداری کنیم. الان بازیکنم دیر به تیم اضافه شده است. می‌گویم کجا بودی، می‌گوید در جاده بودم. این بازیکن در برازجان سکونت دارد و بعد می‌گویند بومی‌گرایی می‌کنیم. یک خوابگاه مناسب به این بازیکنان نمی‌دهند.

وی با انتقاد شدید از مدیران باشگاه شاهین شهرداری بوشهر گفت: اینها هنوز در خواب لیگ یک هستند و فکر می‌کنند امکاناتشان باید در حد لیگ دسته اول باشد. بازیکنم وقتی می‌بیند بازیکن استقلال و پرسپولیس در هتل آنچنانی ساکن است، او هم می‌خواهد در چنین هتلی اقامت داشته باشد.

سرمربی شاهین شهرداری در پاسخ به این پرسش که آیا نشستی با مدیران باشگاه شاهین شهرداری بوشهر برگزار کرده است یا خیر، خاطرنشان کرد: با مدیران باشگاه صحبت کردیم. آنها همیشه می‌گویند امروز یا فردا مشکلات حل می‌شود. دو ماه پیش بلیت گرفتیم که بازیکنان گرجستانی ما بیایند اما ۸۰۰ هزار تومان پول دفتر هواپیمایی را ندادند. ۸۰۰ هزار تومان دیگر پول است؟! اعصاب آدم را با این اتفاق‌ها به‌هم می‌ریزند. اگر می‌خواهید تیم را اذیت کنید یا به من فشار بیاورید که بروم، به مردم و من بگویید.

اما خداکرم ایزدپناه، سرپرست باشگاه شاهین شهرداری معتقد بود که ویسی از روی عصبانیت این صحبت‌ها را به زبان آورده است و وضعیت آنگونه که وی گفته است، نیست.

خداکرم ایزدپناه در مورد انتقادهای عبدالله ویسی به امکانات این باشگاه و حل شدن مشکلات مالی چند بازیکن، اظهار کرد: آقای ویسی از روی عصبانیت حرف زده است. بازیکنی نیست که در بوشهر ما به مشکلش رسیدگی نکرده باشیم. دو بازیکن گرجستانی ما در هتل و اتاق‌های مبله حضور دارند و سه بازیکن دیگر غیربومی ما هم در دو واحد با رهن ۷۰ میلیون تومانی حضور دارند. صحبت آقای ویسی برای سه بازیکنی است که بومی هستند و در قراردادی که با آنها بسته شده اصلا بحث اسکان از سوی باشگاه وجود ندارد. آقای ویسی اعلام کرده یکی از بازیکنان شش ماه است که جا و مکان ندارد اصلا ما شش ماه هست که تمرین می‌کنیم؟ تمرین‌های تیم از برج چهار شروع شده است. پول بازیکنان هم قرار بوده تا ۴۰ درصد پرداخت شود اما ۱۰ درصد پرداخت کرده‌ایم حتی مطالبات خود آقای ویسی هم تا ۳۰ درصد پرداخت شده و به‌زودی ۱۰ درصد دیگر هم به بازیکنان و تیم داده می‌شود. ما مشکلات مالی داریم اما در تلاش هستیم آنها را برطرف کنیم.

ایزدپناه در مورد پرداخت نشدن پول بلیت بازیکنان گرجستانی به مبلغ ۸۰۰ هزار تومان و گلایه ویسی از این قضیه، یادآور شد: ما چطور می‌توانیم پیش پرداخت ۴۰۰ میلیونی این بازیکنان را بدهیم اما نداریم ۸۰۰ هزار تومان پول بلیت بدهیم؟ این بازیکنان را خود ویسی به بوشهر آورده و خودش هم پول بلیت آنها را داد. باشگاه هم مشکلی برای پرداخت این پول ندارد اما ویسی باید درخواست به باشگاه بدهد تا در اتوماسیون اداری باشگاه این درخواست ثبت شود و بعد بتوانیم این پول را که از جیبش داده پرداخت کنیم. از خود این دو بازیکن هم می‌توانید بپرسید که مشکل مالی ندارند و ما پیش پرداخت آنها را داده‌ایم.

این در حالی است که سیدنورالدین امیری، شهردار بوشهر هم روز گذشته در مورد مشکلات باشگاه شاهین گفته بود که «پرداخت اعتبارات بر اساس نیاز هیات‌مدیره تیم شاهین پرداخت می‌شود و هیچ مشکلی در این عرصه وجود ندارد. بر اساس تعهدات، شهرداری بوشهر موظف به پرداخت اعتبارات موردنیاز این تیم است که شامل پرداخت مبلغ قراردادهای بازیکنان، هزینه‌های سفر، تغذیه و هزینه‌های جاری است که در همین راستا ۲۶ میلیارد ریال به تیم شاهین شهرداری بوشهر پرداخت شد.بر اساس اعلام نیاز هیات‌مدیره تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر اعتبارها لازم به این تیم پرداخت می‌شود.

در این رابطه باید گفت که به‌طور واضح، بین کادر فنی و مدیریت باشگاه اختلاف‌هایی وجود دارد که اینگونه در مورد وضعیت باشگاه صحبت می‌کنند. این مساله دقیقا همان چیزی است که از آن می‌ترسیدیم. به هر حال در فوتبال امروز، اگر بین کادرفنی و مدیران باشگاه اختلافی وجود داشته باشد این تیم است که بیشترین ضرر را خواهد دید. نکته قابل تامل این است که متاسفانه افراد حاضر در باشگاه هنوز از اتفاق‌های گذشته درس نگرفته‌اند و همچنان به همان روش به کار خود ادامه می‌دهند. این روزها تنها چیزی که می‌تواند شاهین را در مسیر درستی قرار دهد صبر تماشاگران و البته آرامش بازیکنان است، مساله‌ای که با وجود اختلاف در میان کادرفنی و مدیران باشگاه میسر نمی‌شود. یادمان باشد اگر شاهین در بازی با پیکان در هر صورت نتواند امتیازی بگیرد، شاید دیگر نتواند به آن چیزی که می‌خواسته برسد.

تخلف در فدراسیون دوومیدانی و خودداری از برگزاری مجمع

بامداد جنوب: دوره چهار ساله ریاست مجید کیهانی در فدراسیون دو و میدانی روز 15 شهریورماه به پایان رسید، هر چند هنوز سرپرست فدراسیون معرفی نشده و کیهانی در فدراسیون حضور دارد. در ماه‌های اخیر سازمان بازرسی در این فدراسیون مثل سایر فدراسیون‌ها و ارگان‌ها مستقر شد و در کنار نهادهای نظارتی دیگر به بررسی مسائل مختلف پرداخت.

یکی از موارد مورد بررسی، حساب‌های فدراسیون بود که دیوان محاسبات آن را زیر ذره‌بین خود برد و به مسائلی خلاف قانون نیز رسید.

اکبر حیدری، سرپرست گروه حسابرسی ورزشی در دیوان محاسبات، روز 15 اردیبهشت سال 97 در نامه‌ای به ژاله فرامرزیان، معاون توسعه منابع و پشتیبانی وزارت ورزش اعلام کرد که دستگاه‌های مشمول ماده29 قانون برنامه ششم توسعه و ماده5 قانون مدیریت خدمات کشوری مجاز به دریافت سود از حساب‌های بانکی نیستند.

پیرو این نامه، فرامرزیان نامه‌ای در تاریخ 26 اردیبهشت 97 برای مدیران کل استان‌ها، روسا و سرپرستان فدراسیون‌ها فرستاد و در آن خواستار رعایت مفاد قانونی در نامه دیوان محاسبات شد. پس از این دو نامه و الزام به رعایت مفاد قانونی، به‌نظر می‌رسید که اگر پیش از آن مشکلی وجود داشته، باید حل و فصل شود و اگر فدراسیونی از حساب سپرده سود دریافت می‌کرده، باید ضمن ارائه توضیحات لازم دست از این اقدام بردارد اما این اتفاق در فدراسیون دو و میدانی رخ نداد. حیدری در تاریخ 28 مرداد 98 نامه‌ای را برای مجید کیهانی نوشت و رونوشت آن را برای داورزنی و فرامرزیان ارسال کرد که در آن به یک حساب سپرده کوتاه‌مدت در یکی از بانک‌ها در 10 خرداد 97 و دریافت سوداشاره شده است.

تمام این نامه‌نگاری‌ها دلالت بر غیرقانونی بودن دریافت سود از سپرده دارد. کیهانی به‌تازگی ضمن تائید این کار در فدراسیون دو و میدانی عنوان کرده که منع قانونی در این خصوص وجود ندارد. این در حالی است که در آیین‌نامه مالی-معاملاتی فدراسیون‌های ورزشی هرگز به «سود بانکی» در بخش مربوط به منابع مالی فدراسیون‌ها اشاره نشده است.

در این میان نکته مهمی وجود دارد. با وجود گذشت شش ماه از سال 98، مجمع عمومی و سالیانه فدراسیون دو و میدانی مربوط به سال 97 تشکیل نشده و دلیل برگزار نشدن آن نیز مشخص نیست. این در حالی است که تعداد زیادی از فدراسیون‌ها طبق دستور وزارت ورزش و جوانان، موظف بودند مجمع عمومی سال 97 را تا پایان تیرماه برگزار کنند اما فدراسیون دو و میدانی با وجود گذشت دو ماه از این تاریخ از این کار امتناع کرده است. به‌نظر می‌رسد انتقادهای فراوان از عملکرد این فدراسیون و اتفاقی نظیر آنچه مدارک گفته شده، دلیل اصلی تشکیل نشدن این مجمع عمومی بوده است. نکته مهم دیگر نادیده گرفته شدن قانون از سوی معاون وزیر ورزش است. ژاله فرامرزیان در نامه‌ای که در بالا آمده، به صراحت عنوان کرده که فدراسیون‌ها مجاز به دریافت سود بانکی نیستند اما امروز در مصاحبه‌ای گفت که باید مدارک مربوط به هزینه‌کرد سود حاصله در ورزش را ارائه کند. این حرف جای تامل دارد، چون فدراسیون‌ها نباید به هیچوجه سود دریافت کنند و این موضوعی است که خودِ فرامرزیان سال گذشته در نامه‌ای به آن اشاره کرده بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: