bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۳۹
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۰ - ۲۴ شهريور ۱۳۹۸
جدال حساس دو تیم بدون ‌امتیاز لیگ در بوشهر؛
ورزشگاه شهید مهدوی امروز میزبان یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته سوم لیگ برتر کشور است. دیداری که پیروزی و شکست در آن می‌تواند سرنوشت دو تیم شاهین شهرداری و پیکان را مشخص کند.

علی پورتنگستانی:

ورزشگاه شهید مهدوی امروز میزبان یکی از مهم‌ترین بازی‌های هفته سوم لیگ برتر کشور است. دیداری که پیروزی و شکست در آن می‌تواند سرنوشت دو تیم شاهین شهرداری و پیکان را مشخص کند.

هفته سوم لیگ برتر از روز جمعه آغاز شده و امروز با چهار دیدار دیگر پیگیری می‌شود، در مهم‌‌ترین آنها تیم شاهین شهرداری در بوشهر میزبان تیم پیکان قزوین است که هدایت آن بر عهده تیم فرکی است. با وجود این‌که هر دو تیم در دو بازی گذشته نتوانسته‌اند امتیازی به‌دست آوردند، پیش‌بینی می‌شود که این بازی از جذابیت بالایی برخوردار باشد. در ادامه این گزارش به بررسی شرایط هر دو تیم می‌پردازیم تا ببینیم آیا عبدالله ویسی می‌تواند در ایستگاه سوم بالاخره تیمش را صاحب امتیاز کند یا این حسین فرکی است که با استفاده از تجربه بالای خود در مربیگری تمام امتیازها بازی را به‌دست می‌آورد.

در ابتدا سراغ تیم شاهین شهرداری می‌رویم که در دو هفته ابتدایی متحمل دو شکست شده و نتوانسته امتیازی به‌دست آورد. بعد از لیگ پانزدهم زمانی که می‌شنویم عبدالله ویسی سکان هدایت تیمی را بر عهده می‌گیرد ناخودآگاه این سوال برایمان ایجاد می‌شود که آیا او باز هم با یک تیم غیرمدعی می‌تواند قهرمانی لیگ برتر را کسب کند یا خیر. حال او روی نیمکت شاهین است تیمی که شاید در حد خود خریدهای مناسبی را انجام داده و به موقع روند آماده‌سازیپیش‌فصل را آغاز کرده‌ است. در روز‌هایی که بازیکنان و مربی تیم مصاحبه‌هایی را در مورد کمبود امکانات انجام داده‌اند شاهین به‌دنبال اولین امتیاز این فصل خود در هفته سوم است. آنها اگر به‌دنبال بقا هستند باید بتوانند از این بازی خانگی دست پر بیرون بیایند آنها در هفته اول به سپاهان و در هفته دوم به پدیده باختند اگرچه قرعه بدی هم نصیب آنها شده است.

نکته قابل تامل در مورد شاهین این است که برخی از بیرون به‌دنبال افزایش فشار روی کادرفنی تیم است. دو روز پیش بود که یکی از اعضای شورای شهر بوشهر با گذاشتن پستی در اینستاگرام یادی از محمود فکری، مربی سابق تیم شاهین کرد که با توجه به اختلاف‌هایی که بین وی و کادر فعلی شاهین است، مشخص است که این پست حالتی هشدارگونه داشته است. با وجود این همچنان مشخص نیست چرا این عضو شورای شهر اینگونه رفتار می‌کند.

اما تیم پیکان، این تیم هم مانند بوشهری‌ها نتوانسته در دو هفته اول نتیجه‌ای کسب کند. با وجود این‌که این تیم در ابتدای راه آنچنان ثباتی نداشته است ولی پیکان یکی از تیم‌های با ثبات چند فصل اخیر بوده که همواره خود را در میانه‌های جدول نگه داشته است. البته عملکرد این فصل آنها مقداری نگران‌کننده است و با باخت در بازی امروز از این تیم به‌عنوانکاندیدای سقوط می‌توان نام برد. آنها بازی اول خود را در مقابل پدیده و بازی دوم مقابل نساجی را واگذار کرده‌اند.

آمار چه می‌گوید؟

شاهین بوشهر در 3 دوره حضور در لیگ برتر سه‌بار پیکان را شکست داده و هیچ تیمی را بیش از این تیم مغلوب نساخته و مقابل پیکان تاکنون باختی نداشته است. هر چقدر که در سابقه تقابل دو تیم کفه ترازو به‌نفع شاهین بوشهر سنگینی می‌کند در تاریخچه رویایی مربیان دو تیم آمار به‌نفع سرمربی پیکان، حسین فرکی است. حسین فرکی و عبدالله ویسی 10 بار با یکدیگر دیدار داشته‌اند که شش برد سهم فرکی بوده و 4 بازی به تساوی انجامیده و هنوز ویسی موفق به شکست فرکی نشده است. فرکی در دوران مربیگری خود هیچ مربی‌ای را به اندازه ویسی شکست نداده و ویسی نیز از هیچ مربی‌ای بیش از فرکی شکست نخورده است.

ویسی: شاهین و پیکان محکوم به برد هستند

عبدالله ویسی، سرمربی شاهین در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل پیکان گفت: با توجه به شرایطی که ما و تیم پیکان داریم، محکوم به برد هستیم و تماشاگران می‌توانند بازی زیبایی ببینند. ما چون میزبان هستیم، بیشتر از حریف محکوم به پیروزی هستیم و با تمام تلاش و تمرکز خود می‌خواهیم این سه امتیاز را در خانه نگه‌داریم. امیدوارم تماشاگران هم به ورزشگاه بیایند و از ما حمایت کنند تا با کسب بردی شیرین از زمین خارج شویم.

ویسی درباره بودجه باشگاه شاهین شهرداری بوشهر، یادآور شد: در برنامه‌ای که به باشگاه داده‌ایم، بودجه‌ای 25 میلیارد تومانی برای تلاش در راستای کسب سهمیه لیگ قهرمانان آسیا تعیین کردیم. یک برنامه هم با بودجه 17 میلیاردی تعیین کرده‌ایم اما الان کل قرارداد مجموعه تیم 10 میلیارد تومان است. بازیکنان مدنظر خود را بنابر بودجه خود جذب کردیم. اگر بودجه 25 میلیارد تومانی را فراهم می‌کردند، به نحو دیگری بازیکن می‌گرفتیم. بازیکنانی را که می‌توانستیم، جذب کردیم و نگفتیم بازیکن ما امسال به تیم ملی می‌رود.

وی در پاسخ به پرسش خبرنگاری درباره استفاده از بازیکنان در پست‌های غیرتخصصی، خاطرنشان کرد: ما در هر پست دو بازیکن داریم که هر تیم محلی هم چنین شرایطی دارد. اگر یک بازیکن در پست دیگری بازی کند، مگر کفر می‌شود؟ من دروازه‌بان نبودم اما مرحوم پورحیدری یکبار در انزلی مرا به دروازه فرستاد. اگر شما ماشینت را مقابل درهای ورزشگاه پارک کنی و خودت سکته کنی، مگر فرد دیگری نباید ماشین را جابه‌جا کند؟ وقتی بازیکن من مصدوم می‌شود باید بازیکن دیگری را به جای او بازی دهم و نمی‌توانم کسی را از خیابان بیاورم! آمادگی تیم در بازی مهم است. تیم ما در تمرینات عالی کار می‌کند اما برخی اوقات در مسابقه اتفاق‌هایی رخ می‌دهد که همه‌چیز به هم می‌ریزد. هیچ انسانی خود به خود خوب یا بد نیست، بلکه رفتار این انسان، خوبی با بدی او را مشخص می‌کند. رئال مادرید 3 بر صفر از لوانته جلو بود اما در زمین خودش دو گل دریافت کرد. نتایج بازی‌ها بر اثر اتفاق‌هایی رقم می‌خورد. تیم ما کاملا آماده است و امیدوارم با ارائه یک بازی خوب،‌ سه امتیاز دیدار فردا را بگیریم.

فرکی: بازی با شاهین 6 امتیازی است

حسین فرکی، سرمربی پیکان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل شاهین شهرداری بوشهر، گفت: صعود شاهین به لیگ برتر اتفاق خوبی برای مردم این استان است و بهانه‌ای شد تا ما و اهالی فوتبال به این شهر سفر کنیم. آرزو می‌کنم نماینده خوب استان بوشهر در لیگ برتر حضور متمادی داشته باشد. امیدوارم فردا دیدار پیکان و شاهین که بر عهده عبدالله ویسی است، تماشاگر پسند باشد. عبدالله ویسی زحمات زیادی برای شاهین کشید و توانست به لیگ برتر صعود کند. خوشحالم که او در لیگ برتر کار مربیگری را ادامه می‌دهد. او از مربیان جوان و خوش‌نام است. ما و شاهین شرایط یکسانی داریم. هر دو تیم در دو بازی نخست شکست خوردند و در انتهای جدول هستند. امیدوارم به شرایط خوبی برسیم.

سرمربی پیکان تاکید کرد: ضمن احترام به حریف، به‌علت شرایط پیکان برای کسب پیروزی وارد زمین می‌شود بی‌شک شاهین هم چنین هدفی را دنبال می‌کند. هر دو تیم بازیکنان باتجربه و جوانی را در اختیار دارند. بازی دو تیم می‌تواند جذاب و دیدنی باشد چون هر دو تیم شناخت خوبی از هم دارند. به‌شخصه انتظار دارم بازیکنان همه توان خود را به کار گیرند. شاید شرایط هوای فردا بیش از شاهین ما را اذیت کند این وضعیت به‌نفع ما نیست. تلاشمان این است که از بازی با شاهین که یک دیدار ۶ امتیازی است، بهره لازم را ببریم و دست پر از زمین خارج شویم.

استراماچونی: شروع خوبی نداشتیم اما به موفقیت استقلال اطمینان دارم

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال استقلال می‌گوید با این‌که تیمش شروع خوبی در لیگ نداشته است اما به موفقیتش اطمینان دارد.

آندره‌آ استراماچونی در نشست خبری پیش از دیدار تیمش برابر نفت مسجد سلیمان، گفت: قبل از هر چیزی می‌خواهم ناراحتی خودم را برای درگذشت سحر خدایاری اعلام کنم و بابت این موضوع تسلیت بگویم. نه فقط در ایران بلکه در همه کشورهای دنیا از این موضوع، همه ناراحت هستند. درباره بازی هم باید بگویم بازی سختی در پیش داریم چون نفت مسجد سلیمان دو بازی ناموفق داشته است. آنها بازی خوبی برابر تراکتورسازی انجام دادند. حتی با این‌که یک بر صفر از حریف عقب بودند اما در نهایت به گل رسیدند و بازی مساوی شد. آقای تارتار به نحو احسن کارش را انجام می‌دهد و تیمی که سال گذشته در شهر جم در اختیار داشتند به مسجد سلیمان آورده‌اند و به‌نوعی اسکلت آن تیم را حفظ کرده‌اند. آنها از تجربه آقای طیبی کاپیتان تیم به‌خوبی استفاده می‌کنند. این خیلی مهم است چون این بازیکن تجربه خوبی دارد و پیش از این هم در تراکتورسازی بازی کرده است.

سرمربی تیم فوتبال استقلال در ادامه درباره شیوه بازی تیمش و این‌که این تیم قبلا با یک بازیکن پشت مهاجمان بازی می‌کرد، یادآور شد: در واقع من برنامه خودم را دارم اما یک مربی باید بهترین عملکرد را بر اساس بازیکنانش داشته باشد. ما در مسابقات پیش فصل خود با روشی بازی می‌کردیم که شما اشاره کردید. تیم خود را به همین شکل بستیم و از بازیکنانمان به همین شکل استفاده می‌کنیم. امروز بازیکن مد نظر شما، داریوش شجاعیان است. در حال حاضر با یک مهاجم اصلی که دیاباته هست، بازی می‌کنیم. ما در حال حاضر یک مهاجم کامل یا واقعی نداریم. ما نیاز به داشتن دو مهاجم در این سیستم داریم ولی الان فقط یک مهاجم داریم. اگر از ابتدا بازی‌های تدارکاتی ما را دنبال می‌کردید، متوجه می‌شدید که ما به‌دنبال بازی با این شیوه هستیم. فروارد اصلی در تیم من در حال حاضر دیاباته است. به این خاطر که مرتضی تبریزی، محسن کریمی و سجاد آقایی مهاجم اول نیستند. پس به‌نظرم سخت است که با این شیوه بازی کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: