bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۵۱
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۲ - ۲۸ شهريور ۱۳۹۸
از رفتار عجیب عضو شورای شهر تا مشکلات فنی شاهین؛
علی پورتنگستانی: هر چقدر که از لیگ برتر می‌گذرد، در باشگاه شاهین شهرداری اتفاق‌های عجیب‌تری رخ می‌دهد که در شأن یک تیم لیگ برتری نیست. مشخص نیست برخی افراد به‌ظاهر مسوول و حامی شاهین، چرا به‌دنبال به‌حاشیه کشاندن این تیم هستند؟ هر چقدر که سه ماه پیش مردم استان بوشهر از صعود شا

علی پورتنگستانی:

هر چقدر که از لیگ برتر می‌گذرد، در باشگاه شاهین شهرداری اتفاق‌های عجیب‌تری رخ می‌دهد که در شأن یک تیم لیگ برتری نیست. مشخص نیست برخی افراد به‌ظاهر مسوول و حامی شاهین، چرا به‌دنبال به‌حاشیه کشاندن این تیم هستند؟

هر چقدر که سه ماه پیش مردم استان بوشهر از صعود شاهین به لیگ برتر خوشحال بودند حالا همان مردم در این فکر هستند که آیا شاهین با وضعیت کنونی می‌تواند در لیگ برتر باقی بماند یا خیر، آن هم زمانی که فقط سه هفته از مسابقات لیگ برتر گذشته است و تا پایان مسابقات 27 هفته دیگر باقی‌مانده است. متاسفانه در این روزها اتفاق‌هایی در این باشگاه مردمی رخ می‌دهد که اگر بخواهیم منطقی به آن نگاه کنیم، در شأن یک باشگاه لیگ برتری نیست. متاسفانه مسوولان باشگاه آنقدر کار را ساده گرفته بودند که حالا شاهین شهرداری دچار حاشیه‌های زیادی از داخل و بیرون شده است. وضعیت به‌گونه‌ای است که مسوولان باشگاه فراموش کرده‌اند که در لیگ برتر بازی می‌کنند نه لیگ استانی. در ادامه این گزارش به وضعیت این روزهای شاهین می‌پردازیم تا ببینیم چرا آن تیم شاد و قدرتمند لیگ یک حالا به یک تیم ضعیف، با کلی حاشیه تبدیل شده است.

اولین مساله که بدجور در به چشم می‌آید، طرز فکر مسوولان باشگاه، شهرداری و شورای شهر بوشهر است. آنچه که ما امروز می‌بینیم بسیاری از این افراد هنوز فکر می‌کنند که تیم در لیگ یک حضور دارد و خیلی از مسائل مهم را فراموش کرده‌اند. به هر حال در فوتبال امروز، در یک باشگاه همه باید طرز فکر یکسانی داشته باشند نه این‌که هر کدام از افراد با طرز فکر مخصوص به خود در باشگاه فعالیت کنند. این مساله باعث شده تفکر موجود در نتیجه تیم تاثیر زیادی بگذارد. باید به افراد مخالف‌خوان در شاهین متذکر شوم که اینجا لیگ برتر است، اگر همچنان در خواب لیگ دسته یک هستید، پس چرا کاری کردید که این تیم راهی لیگ برتر شود؟ آنها که در چند ماه پیش برای لیگ برتری کردن شاهین تلاش می‌کردند، چرا حالا که این تیم در لیگ برتر است دست از افکار قدیمی خود برنداشته و از تجربیات بد گذشته درس نمی‌گیرند؟ این مساله به‌شدت هواداران پرشور شاهین را ناراحت کرده است زیرا آنها به‌دنبال تیمی بودند که برای لیگ برتر بسته شده باشد نه برای لیگ یک. متاسفانه برخی از مسوولان همچنان در خواب لیگ یک هستند و تا چنین تفکری وجود داشته باشد نمی‌توان به آینده شاهین امیدوار بود.

اما مساله دیگری که این روزها علاوه بر مسوولان، کادرفنی را نیز درگیر خود کرده بود، اقدام عجیب و غریب عضو شورای شهر بوشهر است. چند روز پیش بود که خبر رسید که کمیته وضعیت فدراسیون فوتبال با بررسی دادخواست محمود فکری علیه شاهین به خواسته مطالبه مبلغ قرارداد به ارزش 400 میلیون تومان و شکایت شاهین علیه این مربی به خواسته جریمه بابت فسخ قرارداد‌، فسخ فکری را غیرقانونی اعلام کرد و تمام مبلغ قرارداد او را به‌عنوان جریمه لحاظ کرد و چون باشگاه شاهین مبلغ چندانی به وی پرداخت نکرده و نباید هم به او پرداخت کند رای را به‌نفع شاهین صادر کرد. یعنی فکری باید مبالغ دریافتی را مسترد می‌کرد و چون پولی نگرفته مستحق دریافت مبلغ قرارداد هم نیست. ساعاتی پس از ابلاغ این حکم، یکی از اعضای شورای بوشهر در فضای مجازی پستی حمایتی از این مربی منتشر کرد که باعث تجعب مسوولان و هوداران شاهین شد. فکری در پروند شکایت از باشگاه شاهین بازنده شد و هیچ دلیلی وجود نداشت که این عضو شورای از این مربی حمایت کند. مساله اصلی این است که وی عضو شورای شهر بوشهر پس باید در این مساله از شاهین حمایت می‌کرد ولی چرا حالا او این کار را انجام داده است همچنان یک پرسش باقی است. از طرفی دیگر این اتفاق در حالی رخ داد که شاهین دو روز بعد از آن بازی داشت و چنین مساله‌ای بی‌شک روی کادرفنی و بازیکنان تاثیر مستقیم داشت. متاسفانه هنوز هم افرادی در شهر بوشهر حضور دارند که به جای حمایت از باشگاه، دست به کارهایی می‌زنند که حاشیه‌ها را بیشتر هم می‌کند. نکته دیگر این است که همه خوب می‌دانند این عضو شورای شهر با عبدالله ویسی، سرمربی فعلی شاهین اختلاف‌های شدیدی دارد و بعید نیست که او این پست را برای به حاشیه کشاندن سرمربی شاهین منتشر کرده باشد. در حال حاضر این عضو شورای شهر حاضر به پاسخگویی در مورد این مساله نشده است.

مساله دیگری که این روزها حتی هواداران شاهین هم در گفت‌وگو با رسانه‌ها بر آن تاکید می‌کنند، هزینه‌هایی است که برای شاهین شده است. یک تیم اگر بخواهد در لیگ برتر بازی کند و تنها هدفش ماندن باشد، کم کم باید چیزی حدود 20 میلیارد هزینه کند تا شاید بتواند از پس هزینه‌های لیگ برتر برآید. اما اینطور که گفته می‌شود شاهین با بودجه 10 میلیاردی وارد مسابقات و فصل نقل و انتقالات شده است. بودجه‌ای که با آن تحت هیچ شرایط نمی‌شد یک تیم لیگ برتری بست. بودجه‌ای که در حال حاضر فقط برای حضور در لیگ دسته یک به‌درد می‌خورد نه برای حضور در لیگ برتر. همین مساله باعث شده حالا این تیم چند بازیکن باتجربه نداشته باشد که سابقه بازی در لیگ برتر را داشته باشند، در گفت‌وگوهای گذشته با مسوولان و هواداران این مساله بارها گفته شد ولی به‌نظر می‌رسد که مسوولان باشگاه و شهرداری فکر می‌کردند که با 10 میلیارد می‌شود شاهکار کرد. در فوتبال امروز پول حرف اول را می‌زند و اگر تیمی پول نداشته باشد جز سقوط سرنوشت دیگری نخواهد داشت. با چنین بودجه‌ای، همین که شاهین توانسته تیمی بببندد و وارد مسابقات شود، کار بزرگی انجام داده است.

اما اگر همه‌چیز را به مسائل مدیریتی ربط دهیم، بی‌انصافی کرده‌ایم، در واقع علاوه بر مسائل گفته شده، تیم عبدالله ویسی از نظر فنی هم تا حدودی به مشکل برخورده است. این مربی با تجربه در سه بازی گذشته دست به تغییرات نسبتا زیادی در ترکیب خود زده بود، برای مثال یک هافبک هجومی را در دفاع کناری بازی داده بود یا این‌که مدافع آخر را در خط هافبک به بازی گرفته بود. چیزی که شاهین در بازی پیکان نشان داد این بود که این تیم سعی می‌کرد در زمین خود به دفاع بپردازد و توپ و میدان را به حریف تقدیم کند و با استفاده از ضدحملات به گل برسد. به هر حال آنها در خط دفاعی عملکرد نسبتا خوبی داشتند ولی در ضدحملات عملا برنامه خاصی نداشتند چراکه پیکانی‌ها به‌خوبی دست آنها را خوانده بودند. مساله‌ای که در سه بازی گذشته خیلی به چشم آمده دارد موقعیت‌ نساختن هافبک‌های این تیم بوشهری است. مسلما تیم عبدالله ویسی در میانه زمین به یک بازی‌ساز نیاز که بتواند موقعیت‌سازی کند. اگر به دو گلی که شاهین در سه بازی گذشته به ثمر رسانده نگاهی کنید، متوجه می‌شوید که هر دوی آنها از روی یک شوت از راه دور به‌ثمر رسیده است اما اگر بخواهیم تمام موقعیت‌های شاهین در سه بازی گذشته را روی هم بگذاریم تعدادشان به انگشت‌های یک دست هم نمی‌رسد که این آماری نگران‌کننده است. این روزها انتقاد از نحوه بازی شاهین شهرداری زیاد است که طبیعی هم به‌نظر می‌رسد. به هر حال یک امتیاز از سه بازی نمی‌تواند راضی‌کننده باشد اما برای تکان خوردن از قعر جدول شاید بازی مقابل نساجی یک استارت باشد.

کشتی فرنگی ایران با ۳ برنز چهارم جهان شد

بامداد جنوب: امیر قاسمی منجزی در وزن ۱۳۰ کیلوگرم کشتی فرنگی از رسیدن به مدال برنز جهان بازماند، به این ترتیب تیم ملی کشتی فرنگی ایران با سه مدال برنز علیرضا نجاتی، محمدعلی گرایی و سعید عبدولی به کار خود در این رقابت‌ها پایان داد و در رده‌بندی تیمی نیز چهارم شد.

در ادامه رقابت‌های روز پایانی کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در نورسلطان پایتخت قزاقستان، امیر قاسمی‌منجزی نماینده سنگین وزن ایران آخرین فرنگی‌کار ایران در این رقابت‌ها بود که در دیدار رده‌بندی برابر هیکی نابی، دارنده مدال نقره المپیک و ۲ طلا، یک نقره و یک برنز جهان از استونی به میدان رفت و در پایان در حالی‌که ۵ امتیاز را به‌خاطر ۲ خطای پا گذاشتن روی پای حریف و سر زدن به‌صورت حریف از دست داده بود و دو اخطار دریافت کرده بود، برای سومین مرتبه پای خود را روی پای حریف گذاشت که داور با دادن اخطار سوم، نماینده ایران را ۳ اخطاره کرد و دست کشتی‌گیر استونی به نشان فرد پیروز بالا رفت. علیرضا نجاتی در ۶۰ و محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم، دو نماینده ایران در روز پایانی این رقابت‌ها بودند که موفق به کسب مدال برنز جهان شدند. پیش از این سعید عبدولی نیز در وزن ۸۲ کیلوگرم به مدال برنز رسیده بود.

به این ترتیب در پایان رقابت‌های کشتی فرنگی قهرمانی جهان ۲۰۱۹ در قزاقستان، تیم ملی کشتی فرنگی ایران از طرف علیرضا نجاتی در ۶۰، محمدعلی گرایی در ۷۷ و سعید عبدولی در ۸۲ کیلوگرم به سه مدال برنز رسید. میثم دلخانی در ۶۳ و امیر قاسمی منجزی در ۱۳۰ کیلوگرم پنجم شدند اما پویا ناصرپور در ۵۵، حامد تاب در ۶۷، امین کاویانی‌نژاد در ۷۲، رامین طاهری در ۸۷ و محمدهادی ساروی در وزن ۹۷ کیلوگرم نیز پنج نماینده دیگر ایران در این رقابت‌ها بودند که با شکست مقابل رقبایشان از دور رقابت‌ها کنار رفتند.

اما در رده‌بندی تیمی، روسیه با ۱۳۲ امتیاز مقتدرانه قهرمان شد، ازبکستان با ۸۰ امتیاز بر سکوی دوم ایستاد و گرجستان با ۷۹ امتیاز سوم شد. ایران نیز با ۷۵ امتیاز در مکان چهارم قرار گرفت. قزاقستان و ژاپن نیز با ۷۲ و ۶۵ امتیاز در رده‌های بعدی قرار گرفتند. از شش سهمیه ممکن برای المپیک توکیو، ایران به سه سهمیه از سوی علیرضا نجاتی در ۶۰، محمدعلی گرایی در ۷۷ کیلوگرم و امیر قاسمی‌منجزی در 130 کیلوگرم دست یافت و باید برای سه سهمیه باقیمانده در مسابقات گزینشی المپیک شرکت کند.

نام:
ایمیل:
* نظر: