bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۸۸۳
تاریخ انتشار: ۵۶ : ۲۰ - ۰۵ مهر ۱۳۹۸
حمید کللی‌فرد در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: سرمربی سابق شاهین شهرداری معتقد است که مدیران با تعویض مربی نمی‌تواند مشکلات شاهین را حل و فصل کنند. اگر آنها به‌دنبال راه‌حل هستند، فعلا باید تا نیم‌فصل به عبدالله ویسی زمان بدهند.

علی پورتنگستانی: 

سرمربی سابق شاهین شهرداری معتقد است که مدیران با تعویض مربی نمی‌تواند مشکلات شاهین را حل و فصل کنند. اگر آنها به‌دنبال راه‌حل هستند، فعلا باید تا نیم‌فصل به عبدالله ویسی زمان بدهند.

شاهین شهرداری در اولین فصل حضور خود در لیگ برتر، در همین هفته‌های ابتدایی گودالی از حاشیه شده است. از طرفی دیگر، کسب نتایج ضعیف در چهار هفته ابتدایی باعث شد برخی به‌دنبال اخراج ویسی و آوردن مربی دیگری به‌جای او باشند، اتفاقی که اگر رخ دهد مشخص نیست باعث ایجاد چه حاشیه‌هایی شود. اما از طرف دیگر خبر رسیده که در این باشگاه، چند بازیکن تشکیل یک باند داده‌اند تا نمایش ضعیفی در بازی‌های شاهین داشته باشند، اتفاقی که هنوز تائید نشده است. به هر حال همه این عوامل دست به ‌دست هم داده‌اند تا در حال حاضر نماینده بوشهر در لیگ برتر به‌دور از روزهای خوشش باشد. در همین رابطه با سرمربی سابق شاهین، حمید کللی‌فرد گفت‌وگو کردیم تا نظر او را در مورد اتفاق‌های اخیر باشگاه شاهین شهرداری جویا شویم. کسی که سال‌ها قبل چنین روزهایی را تجربه کرده است.

همانطور که خودتان می‌دانید، شاهین در وضعیت بسیار عجیبی قرار گرفته است. وضعیتی که سال‌ها قبل هم شاهد آن بودیم ولی مثل این‌که مدیران باشگاه از اتفاق‌های گذشته درس نگرفته‌اند. از طرفی بحث تعویض مربی به گوش رسیده که این خود می‌تواند تمرکز بازیکنان و کادرفنی را به هم بریزد. نظر شما چیست؟

شرایط امروز شاهین مانند فصلی است که من با این تیم برای اولین‌بار در لیگ برتر حضور یافتیم. در آن زمان ما از پنج بازی اول فقط دو امتیاز کسب کرده بودیم ولی عملکرد نه چندان خوب مدیران وقت تیم باعث شد من از آن تیم کنار بروم. به هر حال بعد از رفتن ما در این باشگاه اتفاق‌هایی رخ داد که گفتن آن در این زمان خیلی ضروری نیست ولی من الان به مدیران باشگاه شاهین شهرداری هشدار می‌دهم که نباید اتفاق‌های سال 87 در این باشگاه باز هم تکرار شود که در نهایت دست به تعویض مربی بزنند. از آنجایی که مشکلات مالی در این باشگاه بسیار زیاد است، تغییر مربی می‌تواند بر حاشیه‌های باشگاه بیفزاید، مساله‌ای که باعث می‌شود همه‌چیز از کنترل خارج شود. به هر حال در سال 87 ما تیم خوبی بسته بودیم و همین مساله باعث شد تا تیم در لیگ برتر بماند و سال بعدش هم در لیگ باقی بماند. تیمی که از پدیده‌های لیگ یک و شهر بوشهر ساخته شد ولی حالا نه تنها شاهین در چنین شرایطی قرار ندارد بلکه با تعویض مربی هم چیزی درست نمی‌شود. ما و مدیران باشگاه باید همچنان از ویسی حمایت کنیم و از طرف دیگر مدیران باشگاه با پولی که می‌خواهند مربی جدید بیاورند، بازیکن جدید به باشگاه تزریق کنند و تیم را تقویت کنند. پرداخت 10 درصد از قرارداد شاید در نگاه اول یک مساله عادی باشد ولی در شاهین شهرداری یعنی یک حاشیه بزرگ. مدیران باشگاه اگر می‌خواهند تیم بیشتر از این وارد حاشیه نشود باید تا نیم‌فصل به عبدالله ویسی فرصت دهند، چراکه حق یک مربی است که تا نیم‌فصل تیمش را کنترل کند. اگر این اتفاق رخ دهد مطمئنا هم از لحاظ مالی تیم ضرر نمی‌کند و هم بازیکنان به هماهنگی کامل خواهند رسید. الان وضعیت شاهین که بدتر از تیم استقلال تهران نیست که با کلی خرج در فصل نقل و انتقالات، الان با دو امتیاز در یک پله بالای شاهین قرار دارد. اگر به جدول توجه کنید متوجه خواهید شد که به‌دلیل کم بودن فاصله امتیازها، شاهین با یک برد می‌تواند تا چند رده در جدول صعود کنند.

فکر نمی‌کنید، سرپرست جوان باشگاه شاهین شهرداری در حال حاضر برای کار در چنین پستی کم‌تجربه باشد؟

در مورد بحث مدیریتی باشگاه باید بگویم که درست است شاهین یک مدیر کم‌تجربه دارد ولی نکته اصلی این است که مسیگر مرد کم‌حاشیه‌ای است. من معتقدم که باید از مسیگر حمایت شود و مشاوره‌های خوبی به او داده شود تا بتواند تیمش را جمع و جور کند. این مساله که یک مدیر جوان در یک باشگاه لیگ برتر کار می‌کند یک اتفاق خوب برای فوتبال ماست ولی باید چنین افرادی زمان داد. ما نباید به‌دنبال آدم‌هایی برویم که آمدند، جیب ما را خالی کردند و بدون دردسر خاصی از اینجا رفتند. مسیگر خاک‌خورده همین فوتبال است و باید به او اعتماد شود.

چندوقت پیش، یکی از اعضای شورای شهر بوشهر در اقدامی عجیب در یک فضای مجازی از سرمربی سابق شاهین یعنی محمود فکری حمایت کرد. آن زمانی که عبدالله ویسی بیشتر از گذشته به حمایت آنها نیاز داشت. دلیل این کار از نظر شما چیست؟

در این مورد مساله باید بگویم که اگر چنین اتفاقی رخ داده باشد یا از روی کم‌تجربگی عضو شورای شهر بوده یا این‌که وی با مربی فعلی شاهین، عبدالله ویسی خصومتی داشته است. برای من جالب است که چرا عضو شورای شهر از مربی حمایت می‌کند که خودش پر از حاشیه بوده است. اصلا یکی از دلایلی که باعث شد فکری از شاهین برود، همین حاشیه‌هایش بود. در چند سال اخیر رسم شده است که هرکس از تیم شاهین بیرون می‌رود، دست به حاشیه‌سازی می‌زند و جو را خراب کند. چنین افرادی فقط به‌دنبال تعویض مربی هستند ولی من بار دیگر تاکید می‌کنم که با تعویض مربی هیچ‌چیزی درست نمی‌شود.

سوال پایانی، شایعه شده که برخی از بازیکنان شاهین در تیم تشکیل یک باند داده‌اند تا در کار مربی اخلال ایجاد کنند. فکر می‌کنید این مساله تا چه حدی می‌تواند واقعیت داشته باشد؟

من فکر نمی‌کنم که چنین اتفاقی در باشگاه شاهین رخ داده باشد، چراکه بازیکنانی که در این تیم وجود دارد طبق نظر آقای ویسی انتخاب شده‌اند. این‌که برخی می‌گویند بازیکنان در تیم تشکیل باند داده‌اند، بحث‌هایی هستند که باعث ایجاد اختلال در کار مربی می‌شود. اینها شایعاتی است که برخی می‌خواهند با استفاده از آن از آب گل‌آلود ماهی بگیرند. به هر حال نزدیک 70 درصد از تیم از بازیکنان خود ویسی هستند و مطمئنا چنین حرکتی را علیه مربی خود انجام نمی‌دهد. آن درصد از بازیکنان بومی باشگاه هم بسیار کم‌حاشیه هستند و به‌دنبال چنین کارهایی نمی‌روند.

کالدرون: اگر اجازه ندهند در زمین برنده یا بازنده شویم، می‌روم

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال پرسولیس می‌گوید که بنا بر آمار، میزان دوندگی بازیکنانش از بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا است.

گابریل کالدرون، سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس عصر چهارشنبه در نشست خبری پیش از بازی با سپاهان اظهار کرد: این یک بازی مهم برای هر دو تیم است. دو تیمی که برای قهرمانی مبارزه می‌کنند. مسلما یک بازی سخت داریم. متاسفانه ما دو روز فرصت کمتر از حریف برای ریکاوری داشتیم. به‌خصوص به‌خاطر دربی که بازی سنگینی بود. طبق آماری که داشتیم میزان دوندگی بازیکنان ما از بازیکنان لیگ قهرمانان اروپا بیشتر است.

کالدرون در پاسخ به سوال ایسنا درباره آرای کمیته انضباطی و محرومیت فرشاد احمدزاده هم بیان کرد: حقیقتا کمی متعجب شدم. امیدوارم در آینده بهخاطر فوتبال ایران، تصمیماتی که کمیته انضباطی می‌گیرد عادلانه باشد. این وظیفه کمیته است. معیارهایی که آنها دارند باید برای همه یکسان باشد. این‌که بیرانوند را به‌خاطر یک حرکت محروم کنند من گفتم که به این تصمیم احترام می‌گذارم. چون قرار بود تراکتور به‌خاطر سنگ انداختن و ناسزا یک بازی بدون تماشاچی بازی کند اما بیرانوند محروم شد ولی تراکتور بخشیده شد. احمدزاده در داربی یک هل کوچک می‌دهد و محروم می‌شود. مرتضی تبریزی، کنعانی‌زادگان را هل می‌دهد ولی محروم نمی‌شود. عارف غلامی هم بعد از گرفتن کارت زرد داور را تشویق می‌کند ولی جریمه نمی‌شود. به‌نظرم این معیارها خیلی عادلانه نیستند. من خیلی خوشحالم چون احساس می‌کنم در خانه خودم زندگی می‌کنم. هیچ‌وقت در هیچ کشوری مثل اینجا با من رفتار نکردند. آنقدر مردم خوب بودند. فوتبال ایران آینده خوبی دارد ولی همه باید دست به دست هم بدهیم و کمک کنیم تا عدالت برقرار شود. من می‌خواهم اگر می‌بازم یا برنده می‌شوم، این اتفاق در زمین بیفتد. می‌خواهم که به ما اجازه بدهند که دوباره قهرمان شویم. اگر هم قرار باشد ببازم مثل بازی با تراکتور، هیچ صحبتی نکردمو این شکست را پذیرفتم برای این‌که تراکتور ما را یک بر صفر برد. داور در زمین مثل بازیکنان و مربی اشتباه می‌کند. من تصمیم ناعادلانه‌ای در رابطه با محروم شدن احمدزاده و محروم نشدن تبریزی و غلامی را می‌بینم. این مانعی برای پیروز شدن من می‌شود. مسوولیت این حرفی را که اینجا می‌زنم می‌پذیرم. هر جا که فوتبال بازی کردم و مربی بودم این شرایط را ندیدم. اگر ببینم که نمی‌توانم در زمین مبارزه کنم و برنده یا بازنده شوم، نمی‌مانم.

وی درباره صحبت‌هایش قبل از دربی درباره کمک وزارت ورزش به استقلال هم، گفت: من درباره وزارتخانه صحبت بدی نکردم. فقط گفتم که تیم‌هایی هستند که چند بازیکن جدید گرفته‌اند و این یک حقیقت است و چیز بدی نیست. نمی‌دانم شاید سال‌های قبل متفاوت بوده. من می‌گویم ما تیم‌های بزرگ باید مسوولیت‌پذیر باشیم. استقلال هم مدعی قهرمانی است. من منظورم این بود که اعتراض نکنند. حقیقت همین است. شما دنبال چه چیزی هستید؟ اگر استقلال یک مهاجم گران خرید و ما یک مهاجم ارزان در این مورد حرفی نمی‌زنم. منظورم این است که استقلال آنقدر شکایت نکند. مشکل من با وزارتخانه نیست. آنها با این‌که یک مهاجم گران‌تر خریده‌اند باز هم شکایت می‌کنند. به سر بازیکن ما سنگ می‌زنند و ممکن بود بازیکن ما کشته شود. بازی هم تعطیل نمی‌شود و جلوی داور دست می‌زنند. با زانو به سر نعمتی می‌زنند که ممکن بود حتی کشته شود. کمک داور همان‌جا در صحنه حضور دارد و بازیکن را محروم نمی‌کنند. احمدزاده یک هل کوچک داد و محروم شد. ما سه بازیکن برای داربی نداشتیم اما من شکایتی نکردم که آنها یک مهاجم گران دارند. من مبارزه و رقابت می‌کنم. فرقی نمی‌کند که می‌برم یا می‌بازم. من خواهان عدالت برای همه هستم. چرا عدالت باید برای بعضی‌ها باشد و برای بعضی‌ها نباشد. پرسپولیس سه قهرمانی داشته و به من اجازه بدهند که برای قهرمانی چهارم مبارزه کنم و به من اجازه بدهند در زمین برنده یا بازنده باشم وگرنه من می‌روم. اینجا یک کشور بزرگ است.


نام:
ایمیل:
* نظر: