bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۰۱
تاریخ انتشار: ۵۲ : ۱۸ - ۰۹ مهر ۱۳۹۸
روزهای درخشان فوتبالیست بوشهری در اصفهان؛
علی پورتنگستانی: در روزهایی که یکی از بااستعدادترین فوتبالیست‌های بوشهر به‌خاطر سهم‌خواهی یک نفر آینده فوتبالی خود را نابود کرده است، هم تیمی سابق او در سپاهان کولاک به پا کرده است و با گل‌هایش نشان داده که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از ارکان‌ اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان تبدیل شود.

علی پورتنگستانی: در روزهایی که یکی از بااستعدادترین فوتبالیست‌های بوشهر به‌خاطر سهم‌خواهی یک نفر آینده فوتبالی خود را نابود کرده است، هم تیمی سابق او در سپاهان کولاک به پا کرده است و با گل‌هایش نشان داده که می‌تواند در آینده‌ای نزدیک به یکی از ارکان‌ اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان تبدیل شود.

هفته پنجم لیگ برتر کشورمان در حالی به پایان رسید که در یکی از حساس‌ترین بازی‌های این هفته، تیم سپاهان اصفهان در یک بازی جذاب توانست با نتیجه 2 بر صفر از سد تیم پرسپولیس عبور کند. نکته‌ای که در این برد دلچسب زردپوشان اصفهانی به چشم آمد، گلزنی محمد محبی بازیکن با استعداد بوشهری این تیم بود.

محبی یکی از بهترین بازیکنان سپاهان در این بازی بود که با ورودش به میدان در دقیقه ۵۲ روند بازی را کاملا تغییر داد. پدیده فصل گذشته لیگ دسته اول کشورمان، حالا به یکی از شاگردان محبوب قلعه‌نویی تبدیل شده و عزمش را جزم کرده تا در لیگ ‌برتر هم چهره یک پدیده را داشته باشد و هم خودی نشان دهد. فوتبال بوشهر در این سال‌ها استعدادهای زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده و محمد محبی هم جدیدترین ستاره این شهر است. جالب است بدانید محمد در بوشهر همسایه خانواده مهدی طارمی است و حالا به فاصله چند سال بعد از مهدی او هم خود را به‌عنوان پدیده‌ای آینده‌دار در فوتبال ایران معرفی کرده است.

محبی فصل گذشته در خط میانی شاهین بوشهر بیشترین پاس گل را داد و عنوان بهترین گلساز لیگ‌ یک را به‌دست آورد. او نقش بسیار زیادی در صعود شاهین به لیگ‌ برتر داشت اما بعد از صعود همشهری‌هایش را ترک کرد تا آینده فوتبالش را در تیم بزرگ‌تری دنبال کند. انتخاب اول او پرسپولیس بود اما مذاکراتش با این تیم به نتیجه‌ای نرسید و در کمال تعجب پرسپولیسی‌ها این بازیکن را نخواستند. شاید امروز که محبی به‌عنوان ستاره سپاهان از بازی با سرخپوشان برنده و سربلند خارج شده تصمیم‌گیران پرسپولیس بیشتر از همیشه از تصمیم خود در ابتدای فصل پشیمان شده باشند.

جالب این‌که لیگ برتر برای محمد محبی در شهر خودش آغاز شد؛ در نخستین هفته از فصل جدید لیگ برتر محبی همراه با سپاهان به بوشهر آمد و مقابل شاهین بوشهر قرار گرفت. محبی در جریان پیروزی ۳ بر صفر سپاهان در آن بازی گل دوم را وارد دروازه تیم سابق خود کرد و البته شادی بعد از گل هم نداشت. او شادی را برای گل مهم‌ترش نگه‌داشت که پنجشنبه در ورزشگاه آزادی مقابل پرسپولیس به‌ثمر رسید. پدیده جدید بوشهر در دقیقه ۵۲ بازی با سپاهان و پرسپولیس وارد زمین شد، ۴۰ دقیقه درخشان را سپری کرد و باعث شد زردپوشان برتری خود را در زمین پرسپولیس دیکته کنند. او مزد زحماتش را هم گرفت و در دقیقه ۸۵ دروازه بیرانوند را از زاویه بسته باز کرد. دروازه‌بانی که بسیاری لقب بهترین دروازه‌بان آسیا را به او داده‌اند و همین پنج روز قبل در دربی پنالتی گرفته بود، مقابل جوان خوش‌آتیه بوشهری تسلیم شد تا محبی یک گام بزرگ دیگر بردارد و نوید ظهور یک ستاره درخشان دیگر را در فوتبال ایران بدهد. او هر چه بیشتر بدرخشد، حسرت پرسپولیس بابت از دست دادنش بیشتر و بیشتر خواهد شد اما گل به پرسپولیس یک نکته دیگر هم داشت. او به اولین بازیکن در این فصل لیگ برتر تبدیل شد که توانست در محوطه جریمه دروازه تیم پرسپولیس و بیرانوند را باز کنند. این در حالی بود که در بازی‌های گذشته بعضی از تیم‌ها حتی نمی‌توانستند به محوطه جریمه پرسپولیس نزدیک هم شوند. البته همانطور که گفته شد، محبی در این صحنه با استفاده از تکنیک بالای خود توانست مدافعان قدرتمند پرسولیس را جا بگذارد و گل دوم سپاهان را به‌ثمر برساند.

اما نکته‌ای که باعث شد این جوان بااستعداد حالا به یکی از آینده‌دارترین فوتبالیست‌های بوشهری تبدیل شود، اهمیت ندادن به حاشیه‌هاست. در طول سال‌های گذشته که محبی خود را به فوتبال بوشهر و کشور معرفی کرده است، تحت هیچ شرایطی در حاشیه قرار نگرفته و با تمرکز به فوتبال خود، حالا به جای بزرگی رسیده است. جایگاهی که نتیجه تلاش و زحمت بسیار است. جایگاهی که محبی باید قدر آن را بداند و از آن به بهترین نحو ممکن استفاده کند.

اما در پایان اگر بخواهیم نگاهی به پدیده‌های فوتبال بوشهر در لیگ نوزدهم داشته باشیم، به این مساله پی می‌بریم که در بین آنها در حال حاضر محمد محبی با اختلاف زیاد برترین بازیکن است. برای مثال، علی دشتی که در استقلال تهران توپ می‌زند تا هفته پنجم نتوانسته چیزی خاصی از خود نشان دهد. البته در روزهای گذشته این بازیکن درگیر برخی حواشی هم شده است. او با وجود این‌که گفته می‌شدعلی دشتی به‌دلیل مصدومیت استقلالرا در سفر به اصفهان و دیدار با ذوب آهن همراهی نکرده است اما به گواه کادرپزشکی آبی‌پوشان، این بازیکن مشکل مصدومیت ندارد و می‌تواند در صورت صلاح‌دید کادرفنی، فردا مقابل گل ریحان البرز به میدان برود. پس نتیجه بر این شد که دشتی به دلایل فنی در بازی گذشته استقلال حضور نداشته است. بازیکن بعدی این لیست، میلاد صارمی است که در فصل گذشته یکی از ارکان‌ اصلی شاهین در صعود این تیم به لیگ برتر بود و در پنج بازی گذشته شاهین یکی از ضعیف‌ترین بازیکنان تیم ویسی بود. البته این روزها در مورد کاپیتان شاهین حرف و حدیث زیادی گفته می‌شود و حالا خبر رسیده است که ویسی فعلا او را از تیم کنار گذاشته است. میلاد صارمی یکی از استعدادهای فوتبال بوشهر است که برعکس محمد محبی تصمیم‌های اشتباهی گرفت. در این مورد در روزهای آینده گزارش مفصلی خواهیم نوشت.

همانطور که دیدید، اگر یک فوتبالیست جوان خود را از حواشی دور کند می‌تواند به موفقیت برسد. کاری که محمد محبی این روزها در حال انجام است. البته در فوتبال بوشهری محبی‌های زیادی داریم که می‌توانند دست به کارهای بزرگی بزنند ولی باید به آنها بها داده شود تا بتوانند خود را نشان دهند.

سهیل مهدی: AFC منتظر هیچ باشگاهی نمی‌ماند

بامداد جنوب: مسوول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها می‌گوید که ما نهایت تلاشمان را می‌کنیم و با راهنمایی‌هایمان سعی خواهیم کرد باشگاه‌ها وقت کمتری صرف کنند و مدارکشان را هرچه سریع‌تر به AFC برسانند.

سهیل مهدی، مسوول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها در واکنش به مسائلی که پیرامون محرومیت استقلال از حضور در لیگ قهرمانان آسیا مطرح شده است، اظهار کرد: ببینید ما نمی‌توانیم بگوییم مشکلی وجود ندارد. ما الان در مرحله دریافت مدارک هستیم و فقط هم این‌طور نیست که از باشگاه استقلال مدارک می‌گیریم، بلکهاز باشگاه‌های دیگر هم مدارک را تحویل می‌گیریم. ما طبق معمول دقیقه نودی هستیم و امیدواریم که امسال هم در دقیقه نود گل بزنیم و گلی نخوریم و مدارک نمایندگانمان تائید شود. همچنان ریسک روی باشگاه‌های ما وجود دارد و نمی‌توانیم منکر این کار باشیم. امیدواریم در روزهای آخر بتوانیم در بررسی مدارک روسفید باشیم و نمایندگانمان را در آسیا داشته باشیم. AFC هم منتظر هیچ باشگاهینمی‌ماند و ما هم نهایت تلاشمان را کردیم و با راهنمایی‌های‌مان سعی می‌کنیم تاباشگاه‌ها وقت کمتری صرف کنند و مدارک‌شان را هرچه سریع‌تر به AFC برسانند.

مسوول صدور مجوز حرفه‌ای باشگاه‌ها درباره این موضوع که فرصت48 ساعته باشگاه برای ارسال مدارک تمام شده است، تصریح کرد: مهلتارسال مدارک باشگاه‌ها روز گذشته تمام شد ولی در بخش تکمیل مدارک بعد از بررسی‌هایمان مدارک تکمیلی را ارسال می‌کنیم.

وی در واکنش به این‌که گفته شده اعلام زودهنگام محرومیت باشگاه‌ها از حضور در لیگ قهرمانان آسیاجوسازی رسانه‌ها بوده است، خاطرنشان کرد: همان‌طور که عرض کردم فرآیند کار ما هنوز به مرحله صدور رای نرسیده و شاید بعضی از دوستان زود قضاوت می‌کنند. نمی‌گویم که این اتفاق می‌افتد یا نه، این مدارک دریافت شده و دسته‌بندی می‌شود. پس از آن گزارش تقدیم کمیته بدوی می‌شود و رای آنجا صادر خواهد شد. این مراحل هنوز سپری نشده و اگر الان قضاوت کنیم کاملا کار غیرقانونی انجام داده‌ایم. هر چهار باشگاه‌ ما نماینده کشورمان هستند و شاید چهار باشگاه دیگری هم که نیم‌نگاهی به تائید مدارک این باشگاه‌ها دارند، منتظر هستند و ما از الان نمی‌توانیم قضاوت کنیم. مدارک هر چهار باشگاه را ما تا لحظه آخر بررسی می‌کنیم و اگر در تکمیل مدارک ارسالی نیاز به توضیح داشته باشند کمیته بدوی ما در مرحله بعد از آنها توضیح خواهد خواست.


نام:
ایمیل:
* نظر: