bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۱۸
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۲ - ۱۲ مهر ۱۳۹۸
از بدشانسی‌های پی‌درپی زاهدی‌فرد تا امیدهای زنده احمدی؛
علی پورتنگستانی:لیست بین‌المللی داوران کشورمان در حالی روز گذشته اعلام شد که مثل سال‌های گذشته هیچ‌کدام از داوران بوشهری نتوانستند در این لیست قرار بگیرند اما چرا داوری در استان بوشهر با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در سال‌های اخیر، هنوز نتوانسته یک داور در لیست ادیت داوران فدراسیون فوتبال کشورمان داشته باشد.

علی پورتنگستانی: 

لیست بین‌المللی داوران کشورمان در حالی روز گذشته اعلام شد که مثل سال‌های گذشته هیچ‌کدام از داوران بوشهری نتوانستند در این لیست قرار بگیرند اما چرا داوری در استان بوشهر با وجود پیشرفت‌های چشم‌گیر در سال‌های اخیر، هنوز نتوانسته یک داور در لیست ادیت داوران فدراسیون فوتبال کشورمان داشته باشد.

در حالی که همه‌ساله کمیته داوران فدراسیون فوتبال موظف است نام داوران و کمک‌های مدنظر خود را برای ثبت در لیست داوران ادیت آسیا رد کند امسال نیز این اتفاق افتاد و نام داوران و کمک‌داوران زن و مرد در رشته‌های مختلف فوتبالی معرفی شد. یکی دو تغییر مهم در تنظیم لیست مورد نظر بیش از هر چیزی به چشم می‌آمد و البته مانند لیست سال قبل باز هم حرف و حدیث درباره حضور یکی دو داور در لیست داوران نخبه وجود داشت. در این بین نام هیچ‌کدام از داوران مطرح بوشهری در این لیست وجود ندارد که البته قابل پیش‌بینی هم بود. همان‌طور ‌که می‌دانید نام علی احمدی، کمک داور بوشهری در میان کاندیداها و نفرات حاضر در تست دیده شده بود و حتی برای تست نهایی راهی تهران هم شد، اما این داور بوشهری با سن کم این فرصت را دارد در آینده نامش در لیست ادیت قرار بگیرد. در این میان باید این واقعیت تلخ را پذیرفت که ماجرا ابعاد دیگری هم دارد و باید واقعیت موجود را مطرح کرد.

قضاوت نکردن داوران مطرح بوشهر در شش هفته ابتدایی لیگ برتر بدجور به چشم آمد. برعکس سال گذشته، داوران در این فصل از لیگ برتر دچار بدشانسی شده‌اند. از یک طرف میثم زاهدی‌فرد به‌دلیل مصدومیتی که داشت نتوانست در تست‌های قبل از شروع لیگ برتر شرکت کند و به همین دلیل فعلا در لیست داوران لیگ برتر حضور ندارد. علی احمدی هم در شش هفته ابتدایی لیگ برتر قضاوتی به‌عنوان کمک داور نداشته است، با این شرایط مشخص بود او شانس زیادی ندارد، وقتی داور کاندید لیست بین‌المللی استان ما در شش هفته ابتدایی قضاوتی نداشته پس کار او سخت است یا حسین مرادی دیگر کمک‌داور با تجربه بوشهری نامش در میان ۷۲ کمک‌داور شش هفته اخیر نبوده است. البته حضور بازگشت زاهدی‌فرد به لیگ برتر و قبول شدن شعرانی در تست داوری خبرهای خوبی است ولی باید قبول کرد که در فصل جدید داوران ما وارد چالش بزرگی شده‌اند.

در همین رابطه با رسول استادزاده، داوران پیشکسوت بوشهری و ناظر فدراسیون در بازی‌های لیگ برتر و لیگ دسته یک گفت‌وگو کردیم تا از دید او به حضور نداشتن داوران بوشهری در لیست ادیت بپردازیم.

زاهدی‌فر در سه سال گذشته با بدشانسی روبه‌رو شده است

آقای زاهدی‌فر سه سال پیش این شانس را داشت که وارد لیست ادیت ایران شود و البته توانست آن زمان وارد این لیست هم شود ولی به‌خاطر گم شدن پاسپورتش نتوانست به کلاس‌هایی که زیرنظر فیفا برای داوران ادیت برگزار می‌شد، برسد. یک سال پس از این اتفاق، او بار دیگر در لیست بین‌المللی قرار گرفت ولی باز هم به‌دلیل مریضی بچه‌اش نتوانست در این کلاس‌های فیفا حضور یابد. متاسفانه در فصل جدید هم زاهدی‌فر به‌دلیل مصدومیتی که برایش پیش آمد، نه تنها نتوانست در کلاس‌های داوری فدراسیون شرکت کند بلکه بار دیگر شانس حضور در لیست بین‌المللی داوران را از دست داد. به هر حال می‌توان گفت که زاهدی‌فر در سه سال گذشته با بدشانسی روبه‌رو شده است ولی مطمئنم که او به‌زودی به حق خودش خواهد رسید. اگر آقای زاهدی‌فر وارد لیست بین‌المللی ایران شود می‌تواند تا سن 48 سالگی زیرنظر فیفا در مسابقات بین‌‌المللی قضاوت کند.

احمدی به‌زودی در لیست ادیت قرار می‌گیرد

از نظر من آقای احمدی هیچ مشکلی ندارد، چراکه فدراسیون فوتبال کشورمان به او نظر مثبت دارد و از طرفی دیگر این داور جوان توانسته اعتماد فدراسیون کشورمان را جلب کند. البته از طرفی دیگر علی احمدی متولد سال 71 است، پس او هنوز وقت دارد که به لیست ادیت داوران فدراسیون فوتبال اضافه شود. من فکر می‌کنم که بعد از آقای زاهدی‌فر، علی احمدی به لیست بین‌المللی داوران فدراسیون اضافه خواهد شد. این اتفاق می‌تواند خیلی زود رخ دهد، چراکه برخی از کمک داوران حاضر در لیست ادیت داوران کشورمان با توجه به سن‌شان، نمی‌توانند مدت طولانی در این لیست حضور داشته باشند. علی احمدی را از الان به‌عنوان یکی داوران بین‌المللی ایران در مسابقات جهانی قلمداد کنید.

مسوولان به‌دنبال روزنه‌ای در لیست ادیت هستند

در لیستی که به کنفدراسیون فوتبال آسیا فرستاده می‌شود، مسوولان داوری کشورمان به ‌‌دنبال روزنه می‌گردند که داوران دیگر را جایگزین کنند. به هر حال همانطور که گفتم متاسفانه الان سه سال است که آقای زاهدی‌فرد به‌خاطر مسائل یادشده، این شانس را به دیگر داوران داده است که جای او را در لیست ادیت داوران فدراسیون را بگیرند. علی احمدی تاکنون شانس حضور در لیست نداشته است ولی من مطمئنم اگر او در این لیست قرار گیرد، این شانس را به‌راحتی از دست نمی‌دهد و نمی‌گذارد که کسی جایگزین او در این لیست شود.

در فوتسال هم داوران آینده‌داری داریم

در بخش فوتسال خانم‌های، ما داوری خوبی مانند خانم مخبر داریم که متاسفانه با توجه به سنی که دارد شرایط حضور در لیست ادیت داوران خانم فوتسال کشورمان را ندارد. البته ما دو داور خانم جوان دیگر در فوتسال داریم که اگر روند پیشرفتی خود را ادامه دهند، چه بسا در سال‌های آینده در لیست ادیت داورانم خانم فوتسال قرار گیرند. در بخش فوتسال آقایان هم باید بگویم که آقای آماره شانس بسیار خوبی داشت که در لیست ادیت داوران قرار بگیرد ولی نتوانست از این فرصت استفاده کند. البته ما در سطح استان داوران خوبی مانند آقایان محمدی و رضایی داریم که حرف‌های زیادی برای گفتن دارند. در این بین، آقای محمد شعرونی هم یکی از داوران مستعد فوتسال است که در این سال‌های پیشرفت خوبی داشته است. شک نکنید که در سال‌های آینده یکی از این سه داور در لیست ادیت داوران فوتسال کشورمان قرار خواهند گرفت.

زیر یک

برگزاری جلسه مخفیانه کمیته فنی فدراسیون برای بررسی وضعیت تیم امید

بامداد جنوب: کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال، امروز در سکوت خبری جلسه مخفیانه‌ای برای بررسی وضعیت تیم امید برگزار کرد.

پیرو حواشی تیم فوتبال امید و نتایج ضعیف این تیم با سرمربیگری فرهاد مجیدی در دو بازی دوستانه مقابل ازبکستان، کمیته فنی و توسعه فدراسیون جلسه‌ای برای بررسی وضعیت این تیم برگزار کرد. با این حال آخرین جلسه این تیم بدون خروجی و بدون تصمیم‌گیری بود و سکوت فدراسیون نیز ابهاماتی در خصوص وضعیت تیم امید را افزایش داد. حتی کار تا حدی پیش رفت که گفته شد از بین حمید استیلی و فرهاد مجیدی یک نفر باید تیم امید را ترک کند. پس از انجام قرعه‌کشی مسابقات قهرمانی زیر 23 سال آسیا و انتخابی المپیک 2020 توکیو و هم‌گروهی ایران با ازبکستان، کره‌جنوبی و چین، نگرانی‌ها در خصوص تیم امید و نتایج احتمالی این تیم بیشتر شد. از همین‌رو محمود شیعی، عضو هیات رئیسه و کمیته فنی و توسعه فدراسیون فوتبال روز گذشته (سه‌شنبه) در نامه‌ای به مرتضی محصص، رئیس این کمیته خواستار برگزاری جلسه‌ای اضطراری برای مشخص شدن وضعیت تیم امید شد.

درخواست عضو هیات رئیسه فدراسیون این بود که جلسه کمیته فنی و توسعه با حضور تمام اعضا و بدون فوت وقت برگزار شود و اکنون خبر رسیده که این جلسه امروز انجام شده است. با این حال مکان و زمان این جلسه و حتی افراد حاضر در آن نامعلوم بوده و به‌ظاهر قرار نیست در خصوص وضعیت تیم امید اطلاع‌رسانی صورت بگیرد و پاسخ نگرانی‌ها داده شود.

با این‌که مشخص نیست چه کسانی در این جلسه حاضر بودند اما با توجه به وضعیت بغرنج تیم امید، خبرنگار تسنیم تماس‌هایی با شیعی، ماجدی و محصص اعضای کمیته فنی و توسعه، امیرمهدی علوی، سخنگوی فدراسیون فوتبال و همچنین حمید استیلی به‌عنوان مدیر تیم امید برقرار کرد که هیچ‌کدام از این تماس‌ها پاسخی به‌دنبال نداشت.

به‌نظر می‌رسد با توجه به سکوت عجیب فدراسیون در مقابل اتفاق‌های مهم فوتبال، تیم‌های ملی و انتقادهایی که به این فدراسیون وارد است، در صورتی کهخبرگزاری تسنیم نامه درخواست شیعی برای برگزاری این جلسه را رسانه‌ای نمی‌کرد، خبری هم از برگزاری جلسه نمی‌شد و این نامه نیز در سکوت به دست فراموشی سپرده می‌شد.

ستون

گنج‌زاده: حس بسیار خوبی به کاراته وان روسیه دارم

بامداد جنوب: ملی‌پوش کاراته ایران می‌گوید که با توجه به شرایط ذهنی، فکری و بدنی حس بسیار خوبی به مسابقات کاراته وان روسیه دارم.

سجاد گنج‌زاده در خصوص شرایط خود در آستانه ششمین مرحله لیگ برتر کاراته وان در روسیه، گفت: خدا را شکر شرایط خوبی دارم و در این مدت تمرینات خوبی را پشت سر گذاشتم تا به امید خدا موفق به کسب نتیجه‌ای خوب در مسابقات کاراته وان روسیه شوم. واقعیت این است که تا حدودی خسته هستم اما بهشخصه بعد از کاراته وان ژاپن، پروسه کسب سهمیه جلوی چشم‌هایم است و برای رسیدن به این هدف هر سختی را به جان می‌خرم.

دارنده یک مدال طلا و دو نقره جهان در خصوص نگرفتن مدال در مسابقات کاراته وان ژاپن، یادآور شد: در توکیو همه‌چیز برای من خوب بود و با توجه به شرایط بدنی مناسب مسابقات را خوب شروع کردم. در بازی اول با حریف روس مبارزه کردم و در یک دیدار پر افت و خیز در 14 ثانیه پایانی توانستم به برتری برسم. در دیدار دوم حریف جوان اوکراینی را که موفق به شکست قاطعانه کاراته‌کای عربستانی شده بود به‌راحتی شکست دادم. در سومین مبارزه و دیدار سرگروهی در گروه خود به مصاف کاگاوا ژاپنی رفتم. کاراته‌کایی که در 10 دیدار گذشته به او باخته بودم و با توجه به شرایط رنکینگ این تصور و آمادگی را برای مبارزه با او داشتم. به‌صورت طبیعی وقتی چندبار در مقابل یک بازیکن شکست ‌می‌خوردید از نظر ذهنی دچار ضعف می‌شوید اما من از مسابقات قهرمانی آسیا روی او کار کرده بودم. در قهرمانی آسیا قسمت نشد با او مبارزه کنم، که در توکیو خدا را شکر او را شکست و برای دومین‌بار او را مغلوب کردم. فکر می‌کنم پیروزی مقابل کاگاوا ترمزدستی من در مسابقات توکیو بود و با شکست در دو مسابقه بعد از رسیدن به مدال بازماند. در حال حاضر حس بسیار خوبی به مسابقات روسیه دارم و اصلا برایم مهم نیست با چه حریفانی قرار است، مبارزه کنم. از نظر ذهنی، حسی و بدنی در شرایط خوبی هستم و امیدوارم نتیجه قابل قبولی کسب کنم.


نام:
ایمیل:
* نظر: