bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۱۵ - ۱۹ مهر ۱۳۹۸
در روزی که ویسی به‌شدت مورد تشویق هواداران قرار گرفت؛
علی پورتنگستانی: بازگشت شاهین به بوشهر و ورزشگاه شهید مهدوی باز هم برای آنها با بدشانسی روبه‌رو بود. شاهین تیمی است که در خارج از خانه خوب بازی می‌کند. اما در خانه چیزی برای ارائه ندارد اما شکست در مقابل تیم فولاد آن هم در بوشهر ما را مطمئن کرد که شاهین تیم بازی‌های خانگی نیست.

علی پورتنگستانی: 

بازگشت شاهین به بوشهر و ورزشگاه شهید مهدوی باز هم برای آنها با بدشانسی روبه‌رو بود. شاهین تیمی است که در خارج از خانه خوب بازی می‌کند. اما در خانه چیزی برای ارائه ندارد اما شکست در مقابل تیم فولاد آن هم در بوشهر ما را مطمئن کرد که شاهین تیم بازی‌های خانگی نیست.

در هفته ششم نوزدهمین دوره رقابت‌های باشگاه‌های لیگ برتر فوتبال، شامگاه جمعه تیم شاهین شهرداری بوشهر میزبان تیم فولاد خوزستان در ورزشگاه شهید مهدوی بوشهر بود که در نهایت این شاگردان نکونام بودند که توانستند با یک گل پیروز میدان باشند. فولادی‌ها در حالی در بوشهر به‌مصاف شاهین رفتند که برد برای دو تیم نتیجه ایده‌آل به حساب می‌آمد و تساوی هیچ ارزشی برای دو تیم نداشت. فولادی‌ها که حملات بیشتری کرده بودند و موقعیت‌های زیادی را خلق کردند در این نیمه ترجیح دادند روی توپ‌های هوایی و سانتر از جناحین تمرکز بیشتری داشته باشند، موقعیت‌هایی که یکی پس از دیگری از بین رفت یا گلر گرجستانی شاهین آنها را دفع کرد. البته در این نیمه بازیکنان شاهین هم سعی کردند از جناحین به سمت دروازه فولاد یورش ببرند ولی نتوانستند در این زمینه کار خاصی انجام دهند و به‌راحتی توپ‌ها را از دست دادند.

در نیمه دوم اما جواد نکونام به تیمش که نسبت به دیدار با پیکان متحول شده بود، دستور داد توپ را روی زمین نگه دارند که خیلی زود روی همکاری آبشک با جعفری و پاس این مدافع راست بهبهانی به بیت‌سعید و ضربه تمام‌کننده این مهاجم سوسنگردی به دروازه شاهین باعث شد خیال فولادی‌ها راحت شود. در ادامه نیز فولادی‌ها می‌توانستند گل‌های بیشتری را به‌ثمر برسانند اما درخشش گلر شاهین مانع از آن شد. بازیکنان شاهین که بازی را باخته بودند با شوت از راه دور شانس خود را برای رسیدن به دروازه شهاب گردان امتحان کردند که هیچکدام موفق نشدند. اما نکته‌ای که مثل بازی‌های خانگی گذشته شاهین در ریتم بازی آنها به چشم می‌آمد، این بود که بازیکنان این تیم باز هم در نیمه دوم از نظر بدنی کم‌آورده بودند و این کار را برای شاگردان نکونام راحت کرده بود. این در حالی بود که ویسی در این نیمه دوم مداوم بازیکنان خود را رو به جلو فرا می‌خواند ولی آنها به‌دلیل خستگی نمی‌توانستند این کار را انجام دهند.

با این باخت عبدالله ویسی تیمش را در انتهای جدول با یک امتیاز دید و در سوی دیگر تیم قرمزپوش اهوازی در جدول ۹ امتیازی شد.

حاشیه‌هایی که تمامی ندارد

اما این بازی حاشیه‌های فراوانی داشت که در ادامه به برخی از آنها می‌پردازیم. عبدالله ویسی، سرمربی شاهین پس از باخت خانگی برابر فولاد خوزستان به‌شدت مورد تشویق هواداران بوشهری قرار گرفت و با چشمانی اشکبار زمین را ترک کرد، البته این تشویق‌ها مسوولیت ویسی در ادامه راه را سنگین‌تر می‌کند. همچنین میلاد صارمی، کاپیتان شاهین بوشهر و مهدی چاکوتاه‌زاده دیگر بازیکن شاهین به‌دلیل برخی مسائل در روز قبل از مسابقه با نظر عبدالله ویسی از این تیم کنار گذاشته شدند و در این بازی غایب بودند. برخی از هواداران با نصب بنر «کاپیتان وفادار» حمایت خود را از کاپیتان اخراج شده این تیم نشان دادند و این در حالی بود که بخش اعظمی از ورزشگاه به‌شدت بر علیه کاپیتان تیم خود شعار دادند. در پایان بازی هم هواداران شاهین در یک حرکت جالب و البته زیبا کادرفنی و بازیکنان فولاد را تشویق کردند و از آنها به بهترین شکل ممکن استقبال کردند.

امیدوارم از شرمندگی هواداران دربیاییم

عبدالله ویسی، سرمربی شاهین شهرداری پس از شکست یک بر صفر شاگردانش مقابلتیم فوتبال فولاد خوزستان، گفت: یکی از افتخارات فوتبالم این است که مربی تیمی هستم که هوادارانی خوب و قدرشناس دارد. امیدوارم خدا عمری بدهد، اینجا بمانم و از شرمندگی دربیایم. درود می‌فرستم به هواداران واقعی فوتبال در بوشهر. بازی از نظر فنی برای ما نسبت به بازی‌های قبلی بهتر بود. به‌خاطر شرایط تیم‌مان توپ را به حریف می‌دهیم و از ضدحمله‌ها استفاده می‌کنیم. این کار عمدی است که به زمین خودمان می‌آییم ولی از لحاظ کیفیتی این قابلیت را تا از ضدحملات استفاده کنیم. ما می‌خواستیم ضدحمله بزنیم اما کیفیت کافی را نداشیم. در لحظاتی هم توانمان را گذاشتیم تا پرس کنیم، این به کیفیت ما برمی‌گردد که توان بچه‌ها چقدر است. در کل این نوع بازی ماست اما از بازی‌های قبلی بهتر بودیم. ما نسبت به بازی‌های قبل بهتر بودیم نه این‌که بگویم عالی بودیم اما بهتر بودیم.

ویسی در واکنش به این موضوع که ابزار لازم برای کار در تیم را ندارد، یادآور شد: این برمی‌گردد به کیفیت بازیکن، ما یکی‌ دو ضدحمله هم زدیم اما این برای بردن کافی نیست و برای پیروزی باید بیشتر کار کنیم. مطمئنا کیفیت بازیکنان و تجربه ما نسبت به بقیه تیم‌ها پایین‌تر است و باید بهتر از این باشیم. مشکل ما سوای مسائل تاکتیکی و فنی که نمی‌خواهم آنها را توجیه کنم، مشکل روحی و روانی است. ما به یک برد نیاز داریم که برگردیم. در جام حذفی هم دیدید که ما در دو دقیقه دو گل خوردیم. بی‌شک به سه امتیاز نیاز داریم تا وضعیتمان بهتر شود. مشکل بحث بازیکن است که تاکتیک‌پذیر باشد یا خیر. ما بارها و بارها برای ضدحملات برنامه ریختیم اما کیفیت لازم ارائه نمی‌شود. او بازیکنی که باید باشد، نیست. شاید اگر آن موقعیت ما در ضدحمله گل می‌شد، همه‌چیز فرق می‌کرد. کیفیت بازیکن خیلی مهم است. با بازیکنی که نتواند مسائل فنی را ارائه کند بی‌شک به مشکل می‌خوردیم. ما به کیفیت فنی بهتر، مسائل روانی بهتر و بازیکن بهتر برای پیاده کردن برنامه‌ها‌مان نیاز داریم.

وی در این رابطه افزود: نمی‌خواهیم بهانه‌ای بیاوریم و توجیه کنیم و بگوییم فلان شخص مشکل دارد. نه شورای شهر و نه شهرداری مشکلی ندارند. مساله روحی و روانی است، همان بردی است که ما نیاز داریم. بازیکن در ابتدای فصل اینجا نمی‌آمد. شاید می‌گفت این تیم تازه به لیگ برتر آمده و کاندیدای سقوط است. همه حمایت کردند اما بازیکن نیامد. باشگاه مشکلی نداشت، ما به باشگاه لیست دادیم اما لیست اول ما نشد، لیست دوم و سوم شد. در هر صورت ما همین هستیم باید با همین‌ها بهتر کار کنیم و دو سه بازیکن اضافه کنیم که به ما کمک کنند. من خوشبین هستم و صد درصد تیممان در لیگ برتر می‌ماند. باید تلاشمان را بیشتر می‌کنیم. اگر امید نداشته باشیم هوادار دیگر نمی‌آید و من هم دیگر مربیگری نمی‌کنم، من می‌گویم باید کیفیتمان را بهتر کنیم.

سرمربی شاهین باز هم با اشاره وضعیت بد تیمش در یارگیری ابتدای فصل، عنوان کرد: همانطور که گفتم بودجه ما پایین است. کولیبالیالان به رختکن ما آمد و از من معذرت‌خواهی کرد، چون بودجه ما پایین بود او به تیم‌مان نیامد. چقدر بازیکن با کیفیت به تمرینات آوردیم اما نشد. بازیکن اینجا نیامد. من خودم با هفت بازیکن صحبت کردم اما هیچکس نیامد. می‌گفتند فردا و بعد معذرت‌خواهی می‌کردند و نمی‌آمدند. همین امروز ما چهار بازیکن سهمیه امید در تیم‌مان داشتیم. سعی می‌کنیم از آنها استفاده کنیم ولی برای بردن به بازیکن با کیفیت هم نیاز داریم. ما از لیگ یک آمدیم و بازیکن لیگ یکی اضافه کردیم اما باید بازیکن با کیفیت اضافه می‌کردیم.

نکونام: استحقاق زدن گل‌های بیشتر را داشتیم

جواد نکونام، سرمربی تیم فولاد خوزستان پس از برتری یک بر صفر تیم فوتبال فولاد خوزستان مقابل شاهین شهرداری بوشهر، گفت: شناخت کافی را از حریف داشتیم. باید از بچه‌های فولاد تشکر کنم که در این هوای گرم و شرجی، به پیروزی رسیدند. مطابق آنالیزی که داشتیم، می‌دانستیم بازی سختی در پیش داریم، به‌خصوص در خط دفاعی، چون شاهین در ضدحملات خطرناک است. ما در این مسابقه توانستیم بازی را کنترل کنیم و فرصت‌های خوبی به دست آوردیم. برتری یک بر صفر، حداقل نتیجه‌ای بود که می‌توانستیم کسب کنیم. تیم ما امروز خوب بازی کرد و روز خوبمان را پشت سر گذاشتیم. تیم ما استحقاق زدن گل‌های بیشتر را داشت.

سرمربی تیم فوتبال فولاد خوزستان در مورد تیم شاهین شهرداری بوشهر، یادآور شد: تیمی که از لیگ دسته اول به لیگ برتر می‌آید، کار خیلی سختی دارد و شرایط برابری با سایر تیم‌ها ندارد. ویسی کار سختی در پیش دارد و امیدوارم این دوست خوبم در ادامه کار موفق باشد.

نکونام درباره عملکرد تیم خود تاکید کرد همان‌طور که دیدید، تیم ما خیلی راحت موقعیت به دست می‌آورد و راحت هم از دست می‌دهد. فولاد در تمام نقاط زمین خیلی خوب بازی کرد. ما هیچ موقعیتی به حریف ندادیم و توانستیم این تیم را کاملا کنترل کنیم. امیدوارم به روند خوب خود ادامه دهیم.

سرمربی فولاد خوزستان در پاسخ به این پرسش که آیا بهتر نبود لوسیانو پریرا از دقیقه 76 تعویض شود و بازیکن جوانی به زمین بیاید، تصریح کرد: پریرا در دقیقه 87، دو مدافع شاهین را دور زد، پاس به عقب داد و با دروازه‌بان تک به تک شد.

این مربی در پایان گفت‌وگو در مورد جو ورزشگاه شهید مهدوی، بیان کرد: این اولینباری بود که به بوشهر آمدم و تاکنون در دوران بازیگری خودم به این شهر نیامده بودم. از ورزشگاه و مردم بوشهر لذت بردم و آنها حالا با صعود تیمشان به لیگ برتر، انگیزه مضاعفی دارند. امیدوارم شاهین در ادامه بازی‌ها موفق باشد.


نام:
ایمیل:
* نظر: