bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۴۶
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۰۱ - ۲۷ مهر ۱۳۹۸
از عملکرد فوق‌العاده قنبری تا امیدهایی که زنده شد؛
علی پورتنگستانی: به‌نظر می‌رسد که ایرانجوان زیر نظر مهدی قنبری توانسته بار دیگر جان تازه‌ای بگیرد و با کسب نتایج خوب در سه هفته ابتدایی لیگ دسته2، از همین الان هواداران خود را به صعود به مرحله نهایی این لیگ امیدوار کند.

علی پورتنگستانی:

به‌نظر می‌رسد که ایرانجوان زیر نظر مهدی قنبری توانسته بار دیگر جان تازه‌ای بگیرد و با کسب نتایج خوب در سه هفته ابتدایی لیگ دسته2، از همین الان هواداران خود را به صعود به مرحله نهایی این لیگ امیدوار کند.

هفته سوم لیگ دسته2 کشور، روز شنبه در حالی به پایان رسید که ایرانجوان بوشهر در خانه توانست با نتیجه 2 بر صفر از سد شهرداری ماهشهر عبور کند و به کسب هفت امتیاز در رده سوم جدول گروه «ب» این مسابقات قرار بگیرد. بوشهری‌های لیگ2 که میزبان شاگردان مهدی پاشازاده بودند، در همین 10 دقیقه ابتدایی نیمه اول با به‌ثمر رساندن دو گل زیبا کار را یکسره کردند. شاید نقطه عطف بازی پنالتی بود که احمد مهرابی، گلر اصفهانی ایرانجوان به‌خوبی آن را مهار کرد و شاگردان پاشازاده را از زدن گل محروم کرد. گزارش امروز به این مساله می‌پردازد که چگونه مهدی قنبری توانست از یک تیم بی‌روحیه و بدون برنامه، تیمی قدرتمند و البته با برنامه بسازد. تیمی که در همین مدت کوتاه هواداران ایرانجوان را به خود امیدوار کرده است.

اولین نکته‌ای که می‌توان در مورد ایرانجوان قنبری گفت این است که این تیم به‌خوبی می‌داند که چطور در هفته‌های ابتدایی لیگ نتیجه بگیرد. مساله‌ای که در سال‌های گذشته به بزرگ‌ترین معضل ایرانجوان تبدیل شده بود، چراکه این‌ تیم حداقل در فصول اخیر، نتوانسته تا هفته اول مسابقات طعم پیروزی آن هم دوبار را بچشد، البته این تنها معضل بوشهری‌ها نبود، آنها همان‌طور که نتیجه نمی‌گرفتند در زدن گل هم به مشکل می‌خوردند. نکته جالب این بود که مربیان ایرانجوان دلیل اصلی این اتفاق را آماده نبودن بازیکنان و نداشتن وقت کافی برای هماهنگی آنها می‌دانستند اما حالا می‌بینیم که مهدی قنبری اگرچه وقت کمی برای هماهنگی شاگردانش داشته ولی در همین وقت کوتاه توانسته تیمی بسازد که از حالا به برد و گل زدن عادت کرده است. این مهم‌ترین و بهترین ویژگی است که قنبری در این فصل به ایرانجوان افزوده است.

همانطور که خواندید، بر خلاف فصل‌های گذشته، ایرانجوان به‌راحتی به گل می‌رسد چراکه این تیم یاد گرفته است که در همان دقایق ابتدایی بازی، به حریفان گل بزند. اتفاقی که هم در بازی اول این تیم افتاد و هم در بازی با تیم شهرداری ماهشهر. همانطور که می‌دانید، زدن گل آن هم در دقایق ابتدایی بازی می‌تواند تمرکز حریفان را به هم بریزد تاکتیکی که ایرانجوان توانسته در زمین مسابقات به‌خوبی پیاده کند. آنچه مسلم است ایرانجوان برای 10 دقیقه ابتدایی نیمه اول هر بازی برنامه‌های تاکتیکی مناسبی دارد که تا الان موفقیت‌آمیز بوده‌اند. باید ببینیم که شاگردان قنبری در بازی‌های آینده باز هم می‌توانند این تاکتیک را در زمین پیاده کنند یا نه.

یکی دیگر از مسائلی که باعث شده ایرانجوان در هفته‌های ابتدایی لیگ نتایج خوبی کسب کند، جوان بودن سرمربی این تیم و تجربه کار کردن او با جوانان است. به هر حال وقتی سرمربی تیم جوان باشد، باید انتظار این را داشت که این مربی از جوانان باشگاه استفاده بیشتری کند. اتفاقی که خوشبختانه قنبری در ایرانجوان انجام داده است و با بازی دادن به جوانان این شهر، توانسته با ایرانجوان نتایج خوبی بگیرد. شاید در نگاه اول بازی دادن به جوانان ریسک بزرگی محسوب شود، آن هم برای مربی که سابقه کار در در چنین شرایط خاصی نداشته است ولی قنبری نشان داد که با تکیه کردن به جوانان می‌توان به نتایج مطلوبی دست پیدا کرد. ایرانجوان به هر حال قدر جوانان این شهر را دانست و برای آینده آنها پایه‌ریزی کرد، آن هم در حالی که برخی از تیم‌ها هنوز به بازیکنان جوان خود اعتقاد ندارند و فکر می‌کنند بازیکنان دیگر استان‌ها می‌توانند کمک‌های بیشتری به آنها کنند.

اما از همه اینها که بگذریم، به بحث مدیریتی باشگاه ایرانجوان می‌رسیم. بر کسی پوشیده نیست که مدیریت باشگاه ایرانجوان در سال‌های اخیر اشتباه‌های بزرگی انجام داده است و همین مساله باعث شده حالا این تیم در لیگ دسته2 کشور حاضر شود. به هر حال قول و وعده‌های بزرگ، امیدوار نگه‌داشتن هواداران به آینده، جریمه عجیب بازیکنان و کادرفنی و ... از اتفاق‌های عجیبی است که در پنج سال گذشته در این باشگاه رخ داده است و هواداران را به‌شدت عصبانی کرده بود. اگرچه در دوران مدیریت فعلی ایرانجوان، این تیم تجربه دو سقوط پی در پی را داشت که البته سقوط دوم نافرجام ماند. چه بسا اگر برای استقلال اهواز مشکلی به پیش نمی‌آمد، الان ایرانجوان در لیگ دسته3 توپ می‌زد. با توجه به نتایجی که ایرانجوان کسب کرده است، در حال حاضر این تیم در آرامش خوبی بسر می‌برد و از طرفی دیگر، می‌بینیم که مدیران باشگاه هم فعلا سکوت پیشه کرده‌اند. سکوت آنها شاید بهترین تصمیم در روزهای اخیر باشد، چراکه هنوز هم هواداران از آنها ناراحت هستند. به هر حال ما از مدیران ایرانجوان انتظار داریم که آرامش درونی باشگاه را حفظ کنند و از هرگونه حاشیه جلوگیری کنند.

اما در پایان این گزارش، نقدی هم به هواداران ایرانجوان داریم. تیم ایرانجوان در سه بازی اول خود توانسته نتایج خوبی کسب کند و در این شرایط شایسته است که در ورزشگاه هواداران بیشتری داشته باشد. درست است که برخی از هواداران به‌خاطر مشکلات سال‌های گذشته از تیم ناامید شده‌اند ولی آنها باید بدانند در این روزهای خوش، این تیم بیشتر از همیشه به حمایت هوادارانش نیاز دارد. سرمربی تیم فوتبال ایرانجوان بوشهر در این مورد گفته است «هواداران این تیم رفته رفته استادیوم را پر کنند و با حضور و حمایت خود زمینه‌ساز موفقیت این تیم شوند. درست است که هواداران ایرانجوان بوشهر در بازی امشب برابر شهرداری ماهشهر حضور خوبی داشتند و نسبت به بازی‌های گذشته استقبال پررنگ‌تری داشتند ولی از حالا ما نیاز به حمایت بیشتری از آنها داریم». حال انتظار ما هم این است که در هفته‌های آینده تماشاگران بیشتری برای حمایت ایرانجوان به ورزشگاه بروند. این را بدانید که ایرانجوان تا امروز فقط و فقط به‌خاطر حمایت شما زنده است، پس در روزهایی که این تیم همه را امیدوار کرده است، با رفتن به ورزشگاه و تشویق و حمایت بازیکنان و کادرفنی، جواب نتایج خوب آنها را بدهید.

رنگرز: بنا تا وقتی اراده کند سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌ماند

بامداد جنوب: مدیرفنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی می‌گوید که بنا نه تنها تا المپیک ۲۰۲۰ بلکه تا هر زمانی که اراده کند به فعالیتش در تیم ملی ادامه خواهد داد.

حسن رنگرزدر ملاقات با وزیر، به‌دنبالغیبت محمد بنا ئر مسابقات قهرمانی کشوربا تاکید بر این‌که غیبت محمد بنا فقط به علت بیماری فرزندش بوده، گفت: تاکید می‌کنم که محمد بنا نه تنها تا المپیک 2020 سرمربی ما است، بلکه تا هر زمانی که اراده کند، مسوولیت را برعهده خواهد داشت. فدراسیون کشتی نیز با اشتیاق از حضور و وجود او استفاده خواهد کرد. بحث‌های مطرح شده در خصوص استعفای بنا هرگز موضوعیت ندارد. بنا با انگیزه همه اتفاق‌های حوزه فنی را رصد می‌کند و برنامه‌هایش را نیز ارائه داده است. او صرفا به‌دلیل پاره‌ای از مشکلات شخصی، در مسابقات قهرمان کشوری و دیدار روز گذشته با وزیر ورزش حضور نداشت. جلسه خوبی بود و مباحث مفصلی مطرح شد. خوشحالم که عزیزان در وزارت ورزش مسائل کشتی را رصد می‌کنند. ما هم گزارشی اجمالی از روند آماده‌سازی تیم‌های ملی به وزیر ارائه کردیم. کشتی در 9 ماه پیش‌رو، با توجه به ظرفیت مدال‌آوری‌اش باید بیش از گذشته دیده شود.

رنگرز در خصوص برگزاری مسابقات قهرمان کشوری کشتی فرنگی در سه روز 17، 18 و 19 مهر در بندر امام‌خمینی (ره)، تصریح کرد: جا دارد قبل از هر چیزی از زحمت‌های هیات کشتی استان خوزستان و عوامل برگزاری رقابت‌ها تشکر کنم. اعتقاد دارم زمان برگزاری مسابقات قهرمان کشوری مناسب نیست و اگر خواستار ارتقای سطح کیفی این رقابت‌ها هستیم، حتما باید بازنگری جدی در جایگاه فنی مسابقات قهرمان کشوری داشته باشیم. سطح کیفی این رقابت‌ها نه خوب و نه بد بود. مسابقات در سطح کیفی متوسطی برگزار شد. در برخی اوزان حضور کشتی‌گیران پا به سن گذاشته، ناامیدکننده بود. به‌دلیل برگزاری مسابقات لیگ، امیدهای جهان و ارتش‌های جهان و این‌که بخشی از کشتی‌گیران مدعی ما در این رقابت‌ها شرکت نکردند تا در انتخابی جام تختی که با دو کیلوگرم ارفاق وزن برگزار می‌شود، کشتی بگیرند؛ سطح کیفی قهرمان کشوری قابل قبول بود. به‌نظر می‌رسد با تجمیع این رقابت‌ها و ایجاد وحدت رویه و حذف برنامه‌های فنی موازی مثل برگزاری مسابقات قهرمان کشوری و انتخابی جام تختی که هر دو رقابت نیز با یک هدف برگزار می‌شود، باید به ارتقای کیفی مسابقات قهرمان کشوری کمک کنیم و جلوی هزینه‌های زائد را هم بگیریم.


نام:
ایمیل:
* نظر: