bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۷۳
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
با دستور استراماچونی؛
علی پورتنگستانی:در تیم استقلال تهران بی‌انضباطی هیچ معنایی ندارد، حالا می‌خواهد این مساله از سمت یک بازیکن باتجربه باشد یا یک بازیکن تازه‌آورد. قربانی جدید استراماچونی به‌خاطر این مسائل علی دشتی، مهاجم کنگانی این تیم است. هر چند این بازیکن بوشهری معتقد است که فقط و فقط به‌خاطر مسائل مالی در تمرینات استقلال شرکت نکرده است.

علی پورتنگستانی:در تیم استقلال تهران بی‌انضباطی هیچ معنایی ندارد، حالا می‌خواهد این مساله از سمت یک بازیکن باتجربه باشد یا یک بازیکن تازه‌آورد. قربانی جدید استراماچونی به‌خاطر این مسائل علی دشتی، مهاجم کنگانی این تیم است. هر چند این بازیکن بوشهری معتقد است که فقط و فقط به‌خاطر مسائل مالی در تمرینات استقلال شرکت نکرده است.

یکی از مسائلی که سال‌هاست بر فوتبال ایران چنبره زده است، بی‌انضباطی بازیکنان در تیم‌هایشان است، اگرچه در سال‌های اخیر با برخی‌ سخت‌گیری‌ها این مسائل در باشگاه‌های کشورمان اندکی کمتر شده است ولی باز هم شاهد هستیم که یک فوتبالیست به هر دلیل دست به بی‌انضباطی می‌زند. نکته جالب ماجرا این است که در برخی از این اتفاق‌ها، بازیکن موردنظر به‌جای این‌که تنبیه شود، مورد تشویق هم قرار گرفته است. در باشگاه استقلال، موارد مربوط به بی‌انضباطی بازیکنان افزایش چشم‌گیری داشته و همین مساله باعث شده این تیم نتواند در مقاطع مهم فصل نتیجه بگیرد. مساله‌ای دیگری که باعث می‌شد این بی‌انضباطی افزایش یابد، قدرت کم سرمربی در باشگاه و همچنین بی‌اهمیتی مدیران باشگاه به بی‌انضباطی بازیکنان بود که به هر حال در سه فصل گذشته نتیجه‌اش را هم دیدند. اما امسال با ورود استراماچونی به این تیم، گویا وضعیت نظم و انضباط در باشگاه استقلال به‌طور کامل تغییر کرده است. شروع به موقع تمرینات و به‌دنبال آن برگزاری اردو و انجام برنامه‌های تمرینی با نظر مستقیم سرمربی بدون کوچک‌ترین اما و اگر بی‌مورد، نکته مثبتی است که سال‌ها استقلال از آن دور بوده است. اما در کنار این مسائل، او هیچ ابایی در برخورد با بازیکنان بی‌انضباط نداشت، حالا این بازیکن می‌خواهد از قدیمی‌های تیم باشد یا از تازه‌وارد‌ها باشد. برخورد به‌موقع با بی‌انضباطی‌ها اگر چه حتی موجب کنار گذاشتن برخی از بازیکنان شد اما در همان ابتدای امر باعث شد بازیکنان، به‌خصوص جوان‌ترها بدانند که کوچک‌ترین بی‌انضباطی ممکن است عواقب جبران‌ناپذیری برایشان داشته باشد. تاکنون هم بازیکنان زیادی که برخی از آنها باتجربه‌های تیم بوده‌اند از طرف استراماچونی تنبیه شده‌اند. با وجود این به‌نظر می‌رسد برخی از بازیکنان همچنان همان رویه قبل را در پیش گرفته‌اند. همانطور که روز گذشته در خبرها خواندید، علی دشتی، وینگر بوشهری این تیم با تصمیم سرمربی کنار گذاشته شد، قرار است باشگاه استقلال در مورد این بازیکن تصمیم بگیرد. بازیکنی که با هزار امید و آرزو به تیم محبوبش رفته بود، به‌نظر می‌رسد ذهنش درگیر مسائل دیگری است. دشتی که نخستین سال حضورش در استقلال را سپری می‌کند، طی ماه‌های اخیر بیشتر از آنکه از نظر بازی کردن و مسائل فنی مورد توجه قرار بگیرد و با درخشش خود برای آبی‌ها موثر ظاهر شود، درگیر مسائل حاشیه‌ای شده و بارها تذکر سرمربی ایتالیایی را دیده است.

این اتفاق در حالی رخ داده است که این بازیکن سابقه خوبی هم در زمینه بی‌انضباطی در باشگاه استقلال نداشته است. در گذشته اخباری مبنی بر درگیری دشتی در تمرینات استقلال با بازیکنانی همچون فرشید اسماعیلی و میلیچ مطرح شده بود و اخطار آندره‌آ استراماچونی را به همراه داشته است. همه این عوامل دست به دست هم دادند تا علی دشتی فعلا از حضور در تمرینات منع شود و در اختیار باشگاه قرار بگیرد. همچنین باشگاه استقلال روز گذشته در اطلاعیه‌ای کوتاه اعلام کرد: «با تصمیم سرمربی تیم فوتبال استقلال، علی دشتی به‌دلیل بی‌انضباطی حق حضور در تمرینات این تیم را نخواهد داشت و با نظر استراماچونی این بازیکن در اختیار باشگاه قرار گرفت».

اما دلیل اخراج دشتی چه بود؟ این بازیکن به‌خاطر این‌که مبلغ پیش‌پرداخت خود را کامل دریافت نکرده، روز گذشته بدون هماهنگی با مسوولان باشگاه، در تمرین آبی‌ها شرکت نکرده و امروز هم با وجود حضور در محل تمرین استقلال، در تمرین شرکت نکرده و در گوشه‌ای نظاره‌گر تمرین دیگر بازیکنان بوده است. در حالی که پرداخت نشدن پیش‌قرارداد برای چند بازیکن دیگر استقلال نیز اتفاق افتاده اما دشتی چنین تصمیمی گرفته و استراماچونی نیز که در گذشته چندین‌بار به‌خاطر رفتارهای او اخطار داده بود، این‌بار تصمیم گرفت برای جلوگیری از برهم خوردن نظم تیمی دشتی را در اختیار باشگاه قرار دهد.

علی دشتی اما معتقد است که استراماچونی از تمام مسائل او مطلع است و با نظر او در تمرینات شرکت نکرده است. وی در خصوص تصمیمی که استراماچونی گرفته و رسانه باشگاه استقلال عنوان کرده وی به‌دلیل بی‌انضباطی در اختیار باشگاه قرار گرفته است، گفت: من روز گذشته در تمرین حضور داشتم ولی با بچه‌ها تمرین نکردم چون مشکلم را به آقای استراماچونی گفته بودم. هیچ بی‌انضباطی انجام ندادم و چند روز است از طریق مترجم سرمربی تیم همه چیز را به آقای استراماچونی اعلام کرده‌ام. این‌که بگویند من چون بازی نکرده‌ام ناراحت هستم کذب محض است چون من یاد گرفته‌ام به تصمیم سرمربی تیم احترام بگذارم.

وینگر بوشهری استقلال در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: بازی دادن بازیکن سلیقه مربی است و من هیچ مشکلی با نظر سرمربی ندارم و به آن احترام می‌گذارم اما چیزی که من را ناراحت کرده بدقولی باشگاه است. من مشکل مالی دارم و این موضوع را چندبار به مسوولان باشگاه اعلام کرده‌ام، آنها هم قول دادند مشکلم را بر طرف کنند اما نه تنها این اتفاق نیفتاد بلکه هر بار مدیر برنامه‌هایم راهی باشگاه شده و جوابی نگرفته است. مشکل من در حال حاضر با باشگاه است نه با سرمربی و دیگران. من به آقای استراماچونی اعلام کردم مشکل مالی دارم و واقعا نمی‌توانم تمرکز کنم چون همه فکرم درگیر مشکلی است که دارم و اگر با این شرایط در تمرینات شرکت کنم ممکن است به‌خاطر مشکلات روحی مصدوم شوم. سرمربی تیم هم صحبت‌های من را شنید و گفت اگر مشکل داری در تمرین حاضر باش و اگر نمی‌خواهی تمرین نکن. من هم امروز به محل تمرین رفتم و به درخواست سرمربی تیم گوش کردم و از گوشه زمین نظاره‌گر تمرینات بقیه بچه‌ها بودم ولی این‌که گفته شده من بی‌انضباطی کردم، عجیب است.

واقعیت ماجرا هرچه که می‌خواهد باشد اما نباید از این مساله غافل شد که دشتی به‌عنوان نماینده بوشهر در استقلال بازی می‌کند. او باید محمد دانشگر را الگو خود قرار دهد و برای رسیدن به اهدافش سختی‌ها را پشت سر بگذارد نه این‌که در ابتدای راه به‌دلیل مسائل مالی در تمرینات حاضر نشود. به هر حال هر بازیکنی می‌خواهد از نظر مالی در وضعیت خوبی قرار داشته باشد ولی زمانی که یک مجموعه برای رسیدن به یک هدف مشترک تلاش می‌کند و یک بازیکن به‌خاطر مسائل مالی از آن مجموعه دوری می‌کند، این بازیکن ضربه سنگینی خواهد خورد. به هر حال علی دشتی یکی از بااستعدادترین فوتبالیست‌های این کشور است و حیف است که اینگونه اسیر حواشی شود. امیدواریم که این بازیکن جوان تا دیر نشده راه خود را پیدا کند و دیگر وارد مسائلی که به فوتبال ضربه می‌زنند، نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر: