bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۷۸
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۲ - ۳۰ مهر ۱۳۹۸
کریم جعفری:شاید اولین منبع خبری بودیم که از حضور تروریست‌های داعشی به استعداد یک گردان در سازمان رزم تروریست‌های وابسته به رئیس‌جمهور ترکیه که در شمال سوریه وارد شده‌اند، خبر دادیم. پس از آن هم نخستین مرکز خبری بوده و هستیم که با شواهد و قرائن از هماهنگی تروریست‌های داعشی در شرق فرات با ارتش اردوغان گفته و از افزایش ملموس تحرکات تروریست‌های داعشی هم‌زمان با شروع اشغالگری اشغالگران ترکیه‌ای در سوریه گفتیم. در طول 10 روز گذشته، داعش بیش از 52 عملیات ثبت شده را در شرق فرات علیه نیروهای وابسته به قسد یا همان نیروهای سوریه دمکراتیک انجام داده که هدف اصلی‌اش نیز، بر هم زدن نظم عمومی به‌نفع ارتش اشغالگر است.

کریم جعفری:

شاید اولین منبع خبری بودیم که از حضور تروریست‌های داعشی به استعداد یک گردان در سازمان رزم تروریست‌های وابسته به رئیس‌جمهور ترکیه که در شمال سوریه وارد شده‌اند، خبر دادیم. پس از آن هم نخستین مرکز خبری بوده و هستیم که با شواهد و قرائن از هماهنگی تروریست‌های داعشی در شرق فرات با ارتش اردوغان گفته و از افزایش ملموس تحرکات تروریست‌های داعشی هم‌زمان با شروع اشغالگری اشغالگران ترکیه‌ای در سوریه گفتیم. در طول 10 روز گذشته، داعش بیش از 52 عملیات ثبت شده را در شرق فرات علیه نیروهای وابسته به قسد یا همان نیروهای سوریه دمکراتیک انجام داده که هدف اصلی‌اش نیز، بر هم زدن نظم عمومی به‌نفع ارتش اشغالگر است.

در این مورد یادآور شدیم که یک تیم از تروریست‌های داعشی که در ترکیه بسر می‌برند در اتاق عملیاتی با سازمان اطلاعات ترکیه و بخش اطلاعاتی ارتش این کشور به‌صورت هماهنگ عناصر حاضر در شرق فرات را فعال کرده و به آنها خط دهی لازم جهت حمله به مراکز خاص را می‌دهند. با این حال، برخی اوقات این هماهنگی و همراهی به شکل بسیار عجیبی روی می‌دهد تا جایی که سازمان‌های اطلاعاتی سوریه، ایران و روسیه نیز از وقاحت اردوغان در انجام چنین اقداماتی درمانده شده‌اند. همانگونه که هفته پیش در یکی از خبرها نوشتیم، توپخانه ارتش اشغالگر اردوغان اردوگاه‌های تروریست‌های داعشی و خانواده‌هایشان را عامدانه گلوله‌باران می‌کند!

یکی از اردوگاه‌هایی که ارتش اشغالگر ترکیه در شمال سوریه آن را بهصورت کاملا هدفمند گلوله‌باران می‌کند، اردوگاهی است که در شهر عین عیسی قرار دارد. این اردوگاه، دو بخش دارد. یک بخش محل نگهداری تروریست‌های بسیار خطرناک داعش است که به‌صورت گروهی اداره می‌شوند، بخش دیگر جایی است که خانواده آواره‌های ناشی از حمله نظامی ارتش اردوغان نگهداری می‌شوند. منابع مطلع تاکید دارند در طول روزهای گذشته حتی یک گلوله توپ هم به محل حضور تروریست‌ها اصابت نکرده اما محل حضور خانواده‌های آوارگان به‌صورت مکرر در حال گلوله‌باران است. تصاویر منتشرشده نشان از آن دارد که چادرها با گلوله‌های توپ و همچنین جنگنده‌های ترکیه‌ای به‌صورت هدفمند نابود شده‌اند.

از سوی دیگر گفته می‌شود که رابط‌های داعش در منطقه در تلاش هستند تا به هر شکل ممکن، عناصر زندانی را فراری دهند. هدف اصلی از فراری دادن این افراد، حرکتشان به سمت شمال و مناطقی است که به‌تازگی به اشغال ارتش اردوغان و تروریست‌های او درآمده است. در پست بعد، شما تصاویری از اردوگاه عین عیسی را مشاهده می‌کنید که چه بلایی بر سر آن درآمده است. مردمی نیز که در این چادرها زندگی می‌کرده‌اند همگی به بیابان فرار کرده و به‌صورت پراکنده در این شب‌های سرد در حال پیدا کردن مکانی جهت گرم کردن خود هستند. کما این‌که همه مدارس شهرها و روستاهای مرزی که مورد تجاوز نظامی ارتش اشغالگر ترکیه و تروریست‌های اردوغانی قرار گرفته، تعطیل بوده و هیچ دانش‌آموزی به مدرسه نمی‌رود.

در مورد این‌که چرا اردوغان دنبال رهاسازی تروریست‌های داعشی است، گمانه‌زنی متعددی می‌توان کرد اما سه احتمال را من اینجا خدمت شما اعلام می‌کنم. احتمال نخست که بیشتر نزدیک به واقعیت است می‌تواند این باشد که اردوغان از قابلیت‌های جنگی این افراد باخبر بوده و می‌خواهد از نیروی انسانی مفت و مجانی در تداوم تجاوز نظامی به خاک سوریه بهره‌مند باشد، بدون این‌که نظامیان ترکیه‌ای بخواهند کشته شوند. ارتش ترکیه ضرب‌شصت داعشی‌ها را در شهرستان الباب به‌خوبی چشیده و می‌داند که آنها چه زهری دارند. به همین دلیل هم یک گردان از آنها را در قالب نیروهای ارتش ملی وارد مناطق درگیری کرده و تا این لحظه هم برداشت خوبی داشته است.

نکته دوم، به این بر می‌گردد که اردوغان می‌خواهد بار دیگر سازمان رزم داعش را احیا کند، این گروهک هم مناطق بیشتری از استان الحسکه و رقه و حتی دیرالزور را به اشغال خود در آورده و سپس به‌عنوان نیروی مبارز با تروریسم به این مناطق حمله کرده و میزان بیشتری از خاک سوریه را به اشغال خود در بیاورد. این راهبرد اردوغان البته هم‌اکنون در نطفه خفه شده، چراکه با گسترش ارتش سوریه در بسیاری از مناطق، داعش در صورت ظهور هم، به دست نیروهای ارتش سوریه سرکوب خواهد شد و تروریست‌های اردوغانی خود مشکل خواهند داشت.

اما به‌عنوان سومین عامل، باید گفت که اردوغان به‌شدت از راه افتادن گذرگاه القائمبوکمال عصبانی و ناراحت است. یکی از اصلی‌ترین عواملی که او سوریه را به هم ریخت و تلاش کرد تا عوامل خود را در این کشور به قدرت برساند، قطع دسترسی ایران به دریای مدیترانه بود. او، بارها به این مساله اعتراف کرد. شاید داعش بتواند بار دیگر شهرهای القائم و بوکمال را ناامن کند و اردوغان به آرزوی محالش برسد. هر چه هست، دولت او این روزها خیلی با داعش هماهنگ است. در پایان باید یادآور شد که بر اساس همه شواهد و قرائن، سازمان اطلاعات ترکیه یکی از اصلی‌ترین حامیان داعش بود و تنها خریدار نفت غارت شده سوریه و عراق از این گروهک.

در طول سال‌های حضور داعش در عراق و سوریه، بیش از 45 هزار نفر از سراسر جهان با عبور از خاک ترکیه وارد سوریه و عراق شده و به گروهک داعش پیوستند، عددی که به اعتراف همه سازمان‌های بین‌المللی و حتی دولت‌ها نشان‌دهنده آن است که دولت اردوغان می‌خواست با استفاده از داعش به چیزهایی برسد که شاید خودش توانایی یا عرضه آن را نداشت اما از بین رفتن داعش، ضررهای بزرگی را متوجه آنکارا کرد که حالا برای پر کردن خلاء آن اردوغان ناچار به لشکرکشی به شمال سوریه با حمایت از تروریست‌های دیگر شده است، مساله‌ای که برای او یک محکومیت جهانی را در پی داشته است.


نام:
ایمیل:
* نظر: