bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۳۹۹۳
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۰۲ - ۰۲ آبان ۱۳۹۸
دو پاس گل برای یک پیروزی سخت؛
علی پورتنگستانی: بلندقد، تکنیکی، گلزن و پاسور. یک مربی به غیر از این چه می‌خواهد؟ آن هم مربی‌ای که یک کی‌روش دارد و یک محبی که حالا با پیدا کردن او دیگر چیزی از این لیگ لازم ندارد. قلعه‌نویی با محبی می‌تواند؛ هم راه قهرمانی را هموار کند و هم پز کشف او را تا مدت‌‌ها بدهد.

علی پورتنگستانی: 

بلندقد، تکنیکی، گلزن و پاسور. یک مربی به غیر از این چه می‌خواهد؟ آن هم مربی‌ای که یک کی‌روش دارد و یک محبی که حالا با پیدا کردن او دیگر چیزی از این لیگ لازم ندارد. قلعه‌نویی با محبی می‌تواند؛ هم راه قهرمانی را هموار کند و هم پز کشف او را تا مدت‌‌ها بدهد.

سال گذشته در همین حوالی بود که یک بازیکن جوان توانست در لیگ دسته یک کشورمان سر و صدای زیادی به پا کند. بازیکنی که با داشتن فاکتورهای مهمی از جمله گلزنی، سرعت بالا و قدرت بالای سرزنی به یکی از کلیدی‌ترین بازیکنان شاهین تبدیل شده بود. محمد محبی در فصل گذشته لیگ یک یکی از پدیده‌های این لیگ به‌شمار رفت و حالا در لیگ برتر هم با وجود این‌که هفت هفته از مسابقات گذشته، خود را پدیده‌ این فصل از این رقابت‌ها معرفی کرده است. بازیکنی که در هر بازی اگر گل هم نزند، به هر طریقی روی گل زده تاثیر دارد. نکته‌ای که باید گفت این است که امیر قلعه‌نویی، سرمربی سپاهان هم با توجه به تجربه‌ای که دارد، توانسته به خوبی از محبی در ترکیب تیمش بازی بگیرد. در هفته‌های گذشته هم گزارشی از عملکرد محبی نوشتیم و حالا در این گزارش می‌خواهیم با افزودن برخی نکات، گزارش‌های قبلی را تکمیل کنیم.

محبی که بعد از موفقیت در مسابقات لیگ و درخشش مقابل پرسپولیس به اردوی تیم ملی دعوت شد تا سپاهان را صاحب چهار سهمیه در تیم ملی کند و این تیم به ویروس فیفا دچار نشود.او در اولین بازی ملی مقابل کامبوج دو گل به‌ثمر رساند، در دیدار حساس ایران مقابل بحرین نیز به میدان رفت و البته شاید در آن مسابقه آنقدرها هم موفق نبود و منتقدان از این بابت مارک ویلموتس سرمربی تیم ملی را مواخذه کردند که چرا او را به چهره‌هایی مثل ترابی یا جهانبخش که باتجربه‌تر هستند ترجیح داده است اما کمی بعد از فرونشستن گرد و غبار شکست آن مسابقه این محبی است که دوباره خودی نشان می‌دهد.

سپاهان مقابل گل‌گهر تیم برتر میدان بود ولی همیشه تیم‌های برتر هم به بازیکنانی نیاز دارند که در لحظاتی از بازی، گره بازی را باز کنند و سرنوشت مسابقه را تغییر دهند. محبی همین کار را در بازی با گل‌گهر انجام داد. او دو مرتبه درست همان زمانی که نیاز بود، توپ‌ها را در موقعیت‌های مناسب به هم تیمی‌هایش رساند تا یکی از شاخص‌ترین بازیکنان طلایی‌پوش در هفته هفتم لیگ نوزدهم باشد. محبی پاس گل اول را با ضربه سر برای شهباززاده فراهم کرد و برای ساختن گل دوم پس از این‌که به محوطه جریمه تیم آبی‌پوش گل‌گهر حمله کرد، چرخید و توپ را پشت محوطه جریمه برای قربانی فراهم کرد تا تیمش در حالی به سه امتیاز ارزشمند در کویر برسد که او ارسال‌کننده پاس هر دو گل لقب بگیرد.

اما نکته قابل توجه این است که این بازیکن بعد از سپری کردن دو بازی ملی توانست اینقدر خوب در بازی این هفته حاضر شود. معمولا برخی از بازیکنان پس از بازی‌های ملی، برای مدتی نمی‌توانند در بازی‌های باشگاهی عملکرد خوبی داشته باشند که از آن به‌عنوان سندروم فیفا یاد می‌شود. ولی محبی به‌خوبی نشان داد که حتی بازی‌های ملی هم نمی‌تواند از انرژی او بکاهد، آن هم وقتی که توانسته در اولین بازی ملی خود دو گل به‌ثمر برساند. مساله بعدی که باید گفت این است که محبی با عملکردی که در بازی روز دوشنبه از خود نشان داد، بار دیگر به ویلموتس ثابت کرد که توانایی‌های بالایی دارد و می‌تواند برای این مربی در تیم ملی کشورمان بسیار مثمر ثمر باشد.

به هر حال محمد محبی، بازیکنی با قابلیت‌های متفاوت که شبیه‌ترین به الگویش مهدی طارمی است. بازیکنی که اگر چه بلندقامت است و بدن قدرتمندی دارد اما به همان اندازه تکنیکی هم هست. اگر گل‌های امروز سپاهان مقابل گل‌گهر را مرور کنید این دو توانایی را مشاهده خواهید کرد. روی گل اول پاس او با ضربه سر به سجاد شهباززاده و روی گل دوم فرار و پاس کات بکش به علی قربانی. او آنقدر خوب هست که امیر قلعه‌نویی نیز یکسره از او حرف بزند و کشف او را به چشم‌های تیز خود نسبت بدهد. قلعه‌نویی در نشست مطبوعاتی سیرجان بادی به غبغب انداخت و گفت من هشت بازی محبی را دیده بودم و مطمئن بودم که به کار می‌آید. با این حساب، او فعلا از سایر مربیان لیگ جلو است؛ چه در صدر جدول و چه بابت اعتباری که از میدان دادن به یک بازیکن جوان و یک استعداد واقعی می‌گیرد. ملی‌پوشی که قبلا هم درباره‌اش نوشته‌ایم مشغول تحصیل در رشته مهندسی نفت است و می‌خواهد مسیر متفاوتی را در ستارگی طی کند.

آنچه که مسلم است این است که این بازیکن، بدون حاشیه خاصی به سمت اهدافش حرکت خواهد کرد. محبی از آن دسته بازیکنانی است که مسیر پیشرفت را یاد گرفته ولی به‌خوبی می‌داند که چگونه از موانع عبور کند، اگرچه با توجه به سن کمش این احتمال وجود دارد اسیر بی‌تجربگی شود که این مساله دیگر به سرمربی سپاهان برمی‌گردد که باید بهترین شکل ممکن از سرمایه تیمش مراقبت کند. به هر هم امیر قلعه‌نویی می‌داند که چگونه از محبی استفاده کند و هم محبی می‌داند که چگونه تفکرات مربی را در زمین اجرا کند، مساله‌ای که می‌تواند به سود هر دو طرف باشد. به هر از همین الان هم می‌توان گفت که محبی جایزه پدیده فصل نوزدهم لیگ برتر را تصاحب خواهد کرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: