bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۰۹
تاریخ انتشار: ۵۵ : ۰۲ - ۱۶ آبان ۱۳۹۸
سعید مسیگر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: شاهین شهرداری در هفته نهم لیگ برتر کشورمان باز هم متحمل شکست شد تا همچنان مدعی اصلی سقوط به لیگ پایین‌تر باشد. تیمی که با امیدهای زیاد وارد مسابقات لیگ برتر شده بود، امروز در شرایطی قرار گرفته است که اگر همین الان انصراف دهد همه هوادارانش راضی می‌شوند. امروز در یک گزارش متفاوت به سراغ مدیرعامل این باشگاه، سعید مسیگر رفتیم تا ببینیم چرا شاهین شهرداری این روزها روی دور باخت قرار گرفته و اصلا نمی‌خواهد ببرد. مسیگر در این گفت‌وگو حرف‌های مهمی زد که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم.

علی پورتنگستانی:

سعید مسیگر که سختی‌های زیادی در این مدت در شاهین شهرداری کشیده معتقد است دخالت‌های بیجا باعث شده شاهین شهرداری امروز به این وضع دچار شود.

شاهین شهرداری در هفته نهم لیگ برتر کشورمان باز هم متحمل شکست شد تا همچنان مدعی اصلی سقوط به لیگ پایین‌تر باشد. تیمی که با امیدهای زیاد وارد مسابقات لیگ برتر شده بود، امروز در شرایطی قرار گرفته است که اگر همین الان انصراف دهد همه هوادارانش راضی می‌شوند. امروز در یک گزارش متفاوت به سراغ مدیرعامل این باشگاه، سعید مسیگر رفتیم تا ببینیم چرا شاهین شهرداری این روزها روی دور باخت قرار گرفته و اصلا نمی‌خواهد ببرد. مسیگر در این گفت‌وگو حرف‌های مهمی زد که در ادامه مشروح آن را می‌خوانیم.

همه ویسی را می‌خواستند، من هم قبول کردم

از روزی که بنده به‌عنوان سرپرست باشگاه انتخاب شدم، هم مردم و هم مسوولان می‌خواستند که ویسی سرمربی شاهین باقی بماند. از همان زمان که ویسی در جایگاه سرمربی شاهین در لیگ برتر کار خود را شروع کرد، ما هم سعی کردیم با برگزاری اردو در شهرهای مختلف به ایشان و کادرفنی‌اش کمک کنیم. در همین راستا ما اولین اردوی خود را در شهر بروجن برگزار کردیم و پس از آن هم در تورنمنتی که در شیراز برگزار می‌شد، شرکت کردیم. در واقع باید بگویم که ما زمان کافی برای آمادگی تیم به عبدالله ویسی داده بودیم. اما وقتی وارد مسابقات شدیم تازه فهمیدیم تیم علاوه بر این‌که کیفیت ندارد، شکل هم ندارد. شما ببینید تیم ما در یک بازی که شکست می‌خورد، در بازی بعدی با سه تغییر وارد بازی می‌شد و همین اتفاق در هفت هفته رخ داد؛ بدین معنی که ما در هفت بازی با هفت ترکیب متفاوت به میدان رفتیم. همین مساله باعث شد که دو بازی قبل از رفتن آقای ویسی ، از او در مورد ضعف تاکتیکی و بدنی بازیکنان سوال کنم. باور کنید من روزی دو تا سه ساعت در مورد فوتبال و مسائل مربوط به آن مطالعه می‌کنم تا مبادا گول مربیان فوتبال را بخورم.

ویسی فکر می‌کرد مدیر رسانه‌ای تیم از یک گروه خاص معرفی شده

در مورد اتفاقی که در بروجن رخ داد باید بگویم که ما یک مدیر رسانه می‌خواستیم که به همراه سرمربی در نشست‌ خبری‌ها شرکت کند. علیرضا محمد مدیر رسانه مدنظر ما بود که به پیشنهاد دوستان انتخاب شده بود. اما حواشی مربوط به این مساله از زمانی شروع شد که آقای ویسی فکر می‌کرد که علیرضا از طرف یک گروه خاص معرفی شده است.

نمی‌خواستیم ذهن آقای ویسی را مشغول کنیم

ما به این دلیل به آقای ویسی التیماتوم ندادیم که نمی‌خواستیم ذهن او و بازیکنان بیشتر از گذشته مشغول شود اما هر چقدر که زمان می‌گذشت، احساس کردیم که نه تنها در تیم پیشرفتی دیده نمی‌شود بلکه روز به روز در حال پسرفت است. این‌که تیم در دو بازی فوق‌العاده ظاهر شود ولی در نهایت به ببازد اصلا برای ما قابل قبول نبود. علاوه بر این ما هیچ امیدی به پیشرفت تیم در بعد فنی نداشتیم. در نهایت همه این مسائل باعث شد در جلسه با هیات مدیره باشگاه، ویسی با توافق حاصل‌شده از تیم جدا شود. البته باید گفت که ویسی با دریافت 50 درصد از قراردادش از جمع ما جدا شد.

شاهین به چند جناح تقسیم شده است

در وضعیت کنونی باید گفت که شاهین‌ها به دو قطب تقسیم شده‌اند که یک طرف آن یک خانواده و موافقانشان هستند و در طرف دیگر مخالفان این خانواده حضور دارند. سوال من این است که چرا این افراد باید در باشگاه شاهین شهرداری دخالت کنند. اصلا در این باشگاه به‌دنبال چه منافعی هستند.

در شاهین همه به‌دنبال آوردن گزینه خود هستند

در مورد انتخاب سرمربی آینده شاهین شهرداری باید بگویم که هر دو گروهی که از آنها نام بردم به‌دنبال گزینه‌های خود هستند. یک سری از افراد دوست دارند که آقای پاشازاده سرمربی شاهین شود، یک سری هم دوست دارند که سرمربی تیم آقای دست‌نشان باشد، من فصل گذشته که یکی از اعضای هیات مدیره باشگاه شاهین بودم، آقای مرزبان را پیشنهاد داده بودم که قبل از این‌که آقای فکری بیاید و حالا هم نظرم این است که ایشان سرمربی شاهین شود. همچنین باید بگویم که من آقای مرزبان را تا به‌حال از نزدیک ندیده‌ام ولی کارش را قبول دارم. من دوست دارم که فوتبال بوشهر پیشرفت کند و یکی از اهداف برای آوردن آقای مرزبان این است که برای مربیان بوشهر کلاس آموزشی برگزار کند. به هر حال مربی که در آلمان مدرس شده است، مطمئنا می‌تواند کمک شایانی به مربیان استان بوشهر کند. فصل گذشته وقتی نام مرزبان را آوردم هیات مدیره قبول نکردند، وقتی هم که آقای فکری قهر کرد و درخواست جدایی داد باز هم من آقای مرزبان را پیشنهاد دادم ولی هیات مدیره باشگاه باز هم قبول نکرد. پس از جدایی ویسی، برخی از افراد که گزینه‌ مدنظرشان آقای دست‌نشان بود روی من فشار آوردند که ایشان باید سرمربی شاهین شود. حتی بدون این‌که با من هماهنگی کنند ایشان را به بوشهر آوردند. من برای این‌‌که حرف و حدیث پیش نیاد دو جلسه یک ساعته با او صحبت کردم اما پس از پایان جلسه به این نتیجه رسیدم که آقای دست‌نشان تیم ما را به اهدافی که می‌خواهیم برساند. در واقع حرف‌های او با نظرات من تفاوت داشت. بعد از این ماجرا، با مرزبان صحبت کردم که بحث حامی مالی پیش آمد و در کار انتخاب سرمربی وقفه افتاد.

اعتماد بیش ‌از حد به ویسی، بزرگ‌ترین اشتباهم بود

در مورد یارگیری هم باید بگویم که ما از همان ابتدا تمام اختیارات را به آقای ویسی دادیم تا او بازیکنان مدنظر خود را بگیرد. شاید در این بین برخی‌ها با او تماس می‌گرفتند که « فلان بازیکن را بخر» ولی او هیچ‌وقت زیر بار این حرف‌ها نرفت. در واقع باید گفت هیچ‌کس در کار نقل و انتقالات باشگاه شاهین دخالت نکرد. این شاید تنها و بزرگ‌ترین اشتباه من بود، چراکه فکر می‌کردم فوتبال ایران هم مثل فوتبال خارج است که با دادن تمام اختیارات به مربی، او بازیکن حرفه‌ای به خدمت بگیرد. من فکر می‌کردم که آقای ویسی می‌تواند یک تیم خوب ببنند ولی خوب اینطور نشد و به همین دلیل احساس می‌کنم نباید اینقدر اعتماد می‌کردم. من اگر در نقل و انتقالات ورود می‌کردم شک نکنید شرایط شاهین خیلی از الان بهتر بود.

به‌خاطر هزینه‌هایی که برای شاهین کردم، چیزی دریافت نکرده‌ام

150 میلیون تومان برای اردو‌های تیم شاهین در بروجن و شیراز از جیب خودم پرداخت کرده‌ام. پیش از دیدار با پدیده برای دو بازیکن خارجی ۱۶ هزار دلار معادل ۱۹۰ میلیون تومان پرداخت کردم تا قراردادشان را ثبت کنند. حتی ۱۲ میلیون تومان هزینه رفت و برگشت عبدالله ویسی را پرداخت کردم. تاکنون برای هزینه‌هایی که از جیبم پرداخته‌ام مبلغی را دریافت نکرده‌ام حتی وقت نکرده‌ام مدارک را به حسابدار باشگاه تحویل دهم. افرادی به باشگاه آمدند و وعده غذا و خوابگاه رایگان دادند اما در آخر پول آب معدنی را هم گرفتند. همین افراد گفتند دفتر باشگاه را جدا می‌کنیم اما در آخر خود من بودم که با پیگیری‌هایم توانستم با همکاری شهرداری مکانی را که شهرداری به مزایده گذاشته بود به‌عنوان دفتر باشگاه شاهین بگیرم. با تمام این مسائل باید بگویم که شعار ندادم و کار کردم بدون این‌که حرفی بزنم.

تراکتور 2-4 استقلال؛ شیخ دیاباته، فاتح دره‌ گرگ‌ها

بامداد جنوب: استقلال توانست تراکتور را در ورزشگاه یادگار امام با حساب ۴ بر ۲ شکست دهد.

در چارچوب رقابت‌های لیگ برتر و در هفته نهم، دو تیم تراکتور و استقلال به مصاف هم رفتند که این بازی با پیروزی 4 بر 2 استقلال به پایان رسید. در دقیقه 18 تراکتوری‌ها از سمت چپ یک حمله سریع روی دروازه تراکتور تدارک دیدند و احسان حاج‌صفی پاس در عمق هم‌تیمی‌اش را قبل از این‌که از کنار دروازه به بیرون رود، به‌صورت کات بک پاس داد و محمدرضا آزادی در دهانه دروازه استقلال صاحب توپ شد و موفق شد با یک ضربه محکم دروازه حسینی را باز کند. در دقیقه 40، پاس مهدی قائدی در محوطه جریمه ترکتور به شیخ دیاباته رسید و با شوت محکم او گل نخست استقلال به ثمر رسید.

در دقیقه 47 مازولا پشت محوطه جریمه استقلال صاحب توپ شد و با یک شوت دروازه این تیم را تهدید کرد که حسین حسینی با یک واکنش زیبا مانع از باز شدن دروازه‌اش شد. در دقیقه 54 محمدرضا آزادی می‌توانست دروازه تراکتور را باز کند اما توپ او به تیر دروازه برخورد کرد. در دقیقه 65 ضربه آزادی استقلالی‌ها از سمت راست، با چند رفت و برگشت در محوطه جریمه تراکتور، در دهانه‌ دروازه به شیخ دیاباته رسید و او نیز موفق شد دروازه تراکتور را برای دومین‌بار باز کند. در دقیقه 69 پاس علی کریمی در عمق به شیخ دیاباته رسید و او با محسن فروزان تک به تک شد که موفق شد دروازه تراکتور را برای بار سوم باز کند.

در دقیقه 79 سانتر مسعود شجاعی در میانه محوطه جریمه استقلال به ساسان انصاری رسید و ضربه سر انصاری گل دوم تراکتور را در پی داشت. در دقیقه 83 شیخ دیاباته بار دیگر صاحب موقعیت شد که گل چهارم را به‌ثمر برساند اما رشید مظاهری با یک واکنش خود مانع از این اتفاق شد. در دقیقه 84 استقلال روی یک ضدحمله به سمت دروازه تراکتور یورش برد که توپ به علی کریمی رسید و او با یک شوت زیبا دروازه تراکتور را باز کرد و حساب کار 4 بر 2 شد. در دقیقه 92 تراکتور می‌توانست دروازه استقلال را باز کند اما سیدحسین حسینی مانع از گلزنی آبی‌ها شد. در نهایت این بازی با نتیجه 4 بر 2 به سود استقلال به پایان رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: