bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۲۵
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۳ - ۱۹ آبان ۱۳۹۸
مربی تیم قایقرانی بوشهر در گفت‌وگو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: بوشهر برای سومین‌ سال پیاپی میزبان یکی از مهم‌ترین مسابقات قایقرانی کشور بود. با وجود این‌که این مسابقات به بهترین شکل ممکن در پیست قایقرانی شهر بوشهر برگزار شد ولی مثل مسابقه‌های سال گذشته حواشی هم به‌دنبال داشت.

علی پورتنگستانی:

بوشهر برای سومین‌ سال پیاپی میزبان یکی از مهم‌ترین مسابقات قایقرانی کشور بود. با وجود این‌که این مسابقات به بهترین شکل ممکن در پیست قایقرانی شهر بوشهر برگزار شد ولی مثل مسابقه‌های سال گذشته حواشی هم به‌دنبال داشت.

مسابقات قهرمانی کشور، آب‌های آرام زیر 23 سال و جوانان با حضور 16 استان قزوین، گلستان، گیلان، تهران، هرمزگان، همدان، کردستان، مازندران، خوزستان، کیش، اصفهان، لرستان، اردبیل، بوشهر، کرمانشاه و فارس به مناسبت شهدای خلیج فارس در پیست قایقرانی شهر بوشهر برگزار شد و هر کدام از این استان‌ها برای کسب بهترین نتیجه ممکن با بهترین قایقرانان خود وارد مسابقات شده بودند. این رقابت‌ها در دو مسافت 1000 متر و 200 متر و در بخش‌های کانوی یک‌نفره و دونفره و کایاک یک‌نفره و دونفره انجام شد و پس از مشخص شدن نفرات برتر در هر ماده امتیاز‌های هر بخش جمع شده و تیم‌های برتر مشخص شدند. در ادامه این گزارش با یکی از مسوولان برگزاری مسابقات و مربی تیم قایقرانی بوشهر، هادی کللی‌ گفت‌وگو کردیم تا از جزئیات برگزاری این مسابقات در بوشهر مطلع شویم.

در این هفته شاهد برگزاری مسابقات قهرمانی کشور در بوشهر بودیم و از استان‌های مختلف برای شرکت در این مسابقات به این شهر آمده بود. در ابتدا در مورد روند برگزاری مسابقات توضیحاتی بدهید.

همانطور که گفتید ما میزبان مسابقات قهرمانی قایقرانی کشور، یادواره شهدای خلیج فارس بودیم که نفرات برتر آن به اردو تیم ملی کشورمان راه بیفتند. این مسابقات در دو بخش جوانان و زیر 23 سال برگزار شد و هفده استان کشور در این مسابقات شرکت کرده بودند. استان‌هایی مانند گیلان، مازندران، تهران، کیش و ... که از استان‌های مطرح در قایقرانی هستند با ملی‌پوشان خود در این مسابقات شرکت کرده بودند که این مساله سطح مسابقات را بالا برده بود. مسابقات امسال در دو رشته کایاک و کانو کانادایی برگزار شد و برگزاری هر چه بهتر این دو بخش ما در این مدت تمام تلاش خود را کردیم و در نهایت همانطور که دیدید، این مسابقات بهترین شکل ممکن آغاز و به پایان رسید. به هر حال از آنجا که ما برای سومین‌ سال پیاپی بود که میزبان چنین مسابقات سنگینی بودیم، تجربه کافی پیدا کرده بودیم و همین مساله باعث شد همه‌چیز به‌خوبی پیش برود. البته نباید از این غافل شد که فدراسیون قایقرانی در دو سال گذشته از نحوه برگزاری مسابقات در بوشهر راضی بود و به همین دلیل برای سومین سال پیاپی میزبانی مسابقات قهرمانی کشور را به ما دادند. به هر حال همانطور که می‌دانید مسابقات قهرمانی کشور، از هر مسابقه دیگری سنگین‌تر و مهم‌تر است، چراکه برترین‌های کشور در این مسابقات شرکت می‌کنند و به رقابت می‌پردازند. ما به همین دلیل با تمام قوا در این مسابقات شرکت کردیم و توانستیم نتایج خوبی؛ چه در بخش تیمی و چه در بخشی انفرادی کسب کنیم.

از رتبه‌های تیمی و انفرادی استان بوشهر در این مسابقات بگویید

در بخش تیمی جوانان پس از مازندران، تهران و لرستان، ما با اختلاف بسیار کم با تیم لرستان در رتبه چهارم جای گرفتیم و در رده سنی زیر 23 سال ما با اقتدار قهرمان کشور شدیم. این برای اولین‌بار در 15 سال گذشته است که تیم بوشهر توانست یک کاپ قهرمانی کشور را بدست آورد که افتخار بزرگی محسوب می‌شود و این اتفاق در حالی افتاد که همه تیم‌ها با تمام قوا در این مسابقات شرکت کرده بودند. در بخش انفرادی هم آقای عرفان زنده‌پی، عضو تیم ملی قایقرانی است، در بخش کانو یک نفره 1000 متر زیر 23 سال مقام اول، رحمان بن‌تمیم و عرفان زنده‌پی در رشته کانوی دو نفره 1000 متر زیر 23 سال مفام اول و علی زارعی و شایان حسینی در رشته کانو جوانان 1000 متر دو نفره مقام سوم کسب کردند. به هر حال همانطور که گفتم اکثر تیم‌های مطرح کشور با ملی‌پوشان خود در این مسابقات شرکت کرده بودند. به هر حال مسابقات قهرمانی کشور در سال فقط یکبار برگزار می‌شود و به همین دلیل تیم‌ها نمی‌خواهند چنین فرصتی را از دست بدهند. چیزی دیگری که باعث شده تیم‌ها با تمام قوا در این مسابقات شرکت کنند، این است که این مسابقات حکم انتخابی تیم ملی را دارند. من این حرف‌ها را زدم تا ببینید چقدر قهرمانی ما در بخش زیر 23 سال ارزش بالایی دارد.

در گفت‌وگویی که با مسوول کمیته داوران مسابقات داشتم، وی معتقد بود که پیست قایقرانی بوشهر بیشتر برای تمرین مناسب است تا برگزاری مسابقه‌های کشوری، چراکه لاین‌کشی نشده است. نظر شما در این رابطه چیست؟

در این مورد باید بگویم که قایقرانی یک ورزش سالنی نیست که از قبل تمام زیرساخت‌هایش آماده باشد. در حال حاضر تنها پیست استاندارد کشور که آن هم باز نواقصی دارد پیست قایقرانی دریاچه آزادی تهران است که لاین طولی دارد. در هیچ کشوری ما پیستی مانند پیست آزادی نداریم، چراکه برای لاین‌کشی مسیر مسابقات باید هزینه‌ زیادی کرد. با این وجود ما تا آنجا که توانستیم مسیر مسابقه را لاین‌بندی کردیم و آن را آماده برگزاری مسابقات کردیم. این اتفاق نه تنها در بوشهر، بلکه در کردستان، خوزستان، اردبیل و ... رخ داده ولی در روند برگزاری مسابقه هیچ خللی به‌وجود نیامده است. در این آنجا اعلام می‌کنم طبق مصوبه‌ای که دولت آن را اعلام کرده است و با حمایت‌های همه‌جانبه مدیرکل ورزش و جوانان استان و استاندار بوشهر، قرار است که پیس قایقرانی بوشهر به اولین پیست استاندارد قایقرانی کشور تبدیل شود. اگر این اتفاق در بوشهر رخ داد، قایقرانی در این استان پیشرفت چشمگیری خواهد داشت.

بعد از پایان مسابقات، در روند اعلام نتایج تاخیر زیادی به‌وجود آمده بود. اینطور که ما فهمیدیم، تیم بوشهر و برخی دیگر از تیم‌ها به نتایج اعلام شده معترض بودند، چراکه برخی از قایقران‌های استان‌های دیگر در یکی از مسابقه‌ها خلاف قانون عمل کرده بودند. قانونی که در جلسه‌ای یک شب قبل از برگزاری مسابقات تصویب شده بود.

همانطور که گفتید، یک شب قبل از برگزاری مسابقات کشوری جلسه‌ای بین مربیان، سرپرستان و کمیته داوران برگزار می‌شود و نکات داوری و نکات مربوط به برگزاری مسابقات در این جلسه مطرح می‌شود و در نهایت تمام این نکات صورت‌جلسه می‌شود و همه آن را امضا می‌کنند. یکی از قوانینی که در این جلسه مطرح شد، قانون موج‌خوابی است که طبق اعلام کمیته داوران این مورد در مسابقات خلاف قانون محسوب می‌شود. این اتفاقا در روز آخر قایق‌سواران برخی از استان‌ها این کارها را انجام دادند و ما و برخی از استان‌ها به این مساله معترض شدیم ولی نظر تیم داوری برخلاف این بود. اعتراض ما در کمیته فنی مسابقات مطرح شد ولی به هر حال نتیجه‌ای در بر نداشت. در حال حاضر ما پیگیر اعتراضمان از مرجع بالاتر که فدراسیون‌ است هستیم. به هر حال هر مسابقه‌ای همراه با حواشی خاص خود است که از این طریق می‌توان به این حواشی پایان داد.

و حرف پایانی؟

در پایان هم از رئیس هیات قایقرانی استان، آقای زارعی تشکر و قدردانی می‌کنم، چراکه وی برای برگزاری هرچه بهتر مسابقات زحمات زیادی کشید. همچنین از شهرداری و شورای شهر بوشهر هم تشکر می‌کنم که در این مدت کمک‌های شایانی به ما کردند. ما امیدواریم که این حمایت از قایقرانی همچنان ادامه داشته باشد تا ما در مسابقات آینده بتوانیم مدال‌های بیشتری به‌دست آوریم.

زیر یک

دستمزد ویلموتس در ترکیه پرداخت می‌شود

بامداد جنوب: پروسه حل مشکلات کادرفنی اعضای تیم ملی و موضوع پرداخت دستمزد آنها در حال انجام است و این مشکل تا ۲۴ ساعت آینده در ترکیه حل خواهد شد.

مارک ویلموتس، سرمربی تیم ملی فوتبال کشورمان در مورد قراردادش با فدراسیون فوتبال ایران دچار مشکلاتی شد و پرداخت نکردن چیزی به این مربی از ابتدای قراردادش تا زمان فعلی، حتی موضوع را به درخواست برای فسخ قرارداد کشاند. هر چند که موضوع درخواست ویلموتس برای فسخ قرارداد تائید رسمی از سوی او یا فدراسیون ایران را به‌دنبال نداشت و فقط تعدادی از رسانه‌های خارجی این موضوع را مطرح کردند.

با این حال غیبت ویلموتس در آستانه دیدار با عراق در ایران، نشان می‌دهد که اختلاف‌هایی در این زمینه وجود دارد و موضوع پرداخت نشدن دستمزد این مربی، باعث بروز مشکل شده است. البته فدراسیون فوتبال در این زمینه تلاش‌های خود را دو چندان کرده است تا هر چه زودتر دستمزد عقب افتاده ویلموتس را پرداخت کند و مشکلی هم برای حضور این مربی در اردوی پیش‌رو وجود نداشته باشد. طبق اطلاعات کسب شده، ویلموتس به همراه دستیارانش راهی ترکیه شده است و مشکل پرداختی دستمزد او و دستیارانش در این کشور حل خواهد شد. قرار است دستمزد عقب افتاده ویلموتس به همراه موعد جدید مطالبات او به‌صورت یکجا در ترکیه به این مربی پرداخت شود و پس از آن ویلموتس به همراه دستیارانش به تهران سفر خواهند کرد تا تمرینات تیم ملی را زیر نظر بگیرند.

بر این اساس تا ساعات آینده علاوه بر حل مشکل پرداخت دستمزد ویلموتس، لیست تیم ملی هم برای دیدار پیش‌رو مقابل عراق اعلام خواهد شد و این مربی بلژیکی نیز فردا در تهران حضور پیدا می‌کند. دیدار عراق و ایران در چارچوب دیدارهای انتخابی جام جهانی 2022 قطر و جام ملت‌های 2023 چین، روز پنجشنبه، 23 آبان ماه در ورزشگاه بین‌المللی امان در کشور اردن برگزار می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: