bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۴۰
تاریخ انتشار: ۵۰ : ۲۲ - ۲۲ آبان ۱۳۹۸
از واریز 3 میلیارد تومان به حساب باشگاه تا تصویب یک مصوبه مهم؛
علی‌پورتنگستانی: طبق آخرین خبرها، با وجود این‌که مربیان تیم پارس جنوبی از مشکلات مالی این باشگاه گلایه‌های زیادی می‌کنند، به‌نظر می‌رسد مقدار قابل توجه‌ای پول به حساب این باشگاه واریز شده است، آن هم از طرف مجموعه پارس جنوبی.

علی‌پورتنگستانی:

طبق آخرین خبرها، با وجود این‌که مربیان تیم پارس جنوبی از مشکلات مالی این باشگاه گلایه‌های زیادی می‌کنند، به‌نظر می‌رسد مقدار قابل توجه‌ای پول به حساب این باشگاه واریز شده است، آن هم از طرف مجموعه پارس جنوبی.

این روزها که لیگ برتر برای بازی‌های ملی تعطیل شده است؛ برخی از تیم‌ها برای آمادگی در هفته‌های آینده تمرینات خود را مثل قبل پیگیری می‌کنند، بعضی از تیم‌ها برای حل شدن مشکلات مالی در حال بررسی گزینه‌های روی میز هستند و بعضی از تیم‌ها به‌دنبال سرمربی جدید برای نیمکت خود هستند. گزارش امروز ما پیرامون تیم‌هایی است که این روزها در حال حل کردن مسائل مالی‌شان هستند که یکی از این تیم‌ها پارس جنوبی‌جم است که همچون دو تیم دیگر نفتی ایران در دو سال گذشته مشکلات مختلفی را سپری کرده‌ است. همان‌طور که در هفته‌های قبل در این صفحه خواندید، پارس جنوبی به‌دلیل مشکلات مالی حتی قرار بود از ادامه حضور در مسابقات کناره‌گیری کند که در نهایت این اتفاق نیفتاد. البته تحلیلی که در این رابطه داشتیم این بود که فراز کمالوند برای این‌که فشار را روی مسوولان باشگاه و وزارت نفت افزایش دهد از کناره‌گیری این تیم خبر داده بود. با توجه به حرف‌های کمالوند چند روز بعد از ماجرا، می‌توان حدس زد که او برای افزایش فشار روی مسوولان چنین حرف‌هایی زده بود، چراکه در شرایط عادی امکان کناره‌گیری پارس جنوبی وجود نداشت. طبق اطلاعاتی که ما در آن روزها دریافت کرده بودیم، کادرفنی و بازیکنان پارس جنوبی حدود 30 درصد دریافتی داشتند که به غیر از دو تیم در لیگ برتر، دیگر تیم‌ها چنین آماری در پرداخت‌هایشان نداشته‌اند. پس نتیجه گرفتیم که این تیم در دریافتی مشکل خاصی نداشته و در واقع تهیه نشدن بلیت برای برگشت به بوشهر باعث چنین حواشی شده بود. با وجود آرام‌تر شدن ماجرا، اسدی، مربی پارس جنوبی پس از شکست در مقابل تیم شهر خودرو در مشهد در نشست خبری بعد از بازی، با اشاره به اینکه شرایط مالی نامناسب، تیم پارس جنوبی را درگیر کرده است، تصریح کرد: مدیریت تیم پارس جنوبی، در صدد برطرف کردن مشکلات مالی هستند و از همه نظر تیم را حمایت می‌کنند تا پارس جنوبی بتواند سرپا بایستد، خرج سفر ما هم در آخرین لحظات درست شد و حال قول‌هایی داده شده که این مساله رفع شود.

در چند روز گذشته یک منبع آگاه خبری به ما رساند که اگر واقعیت داشته باشد، باید گفت که پارس جنوبی‌جم از بابت حمایت‌های مالی از طرف منطقه ویژه پارس نباید مشکلی داشته باشد. خبری که اگر درست باشد می‌توان به آینده پارس جنوبی امیدوار بود. این منبع آگاه در گفت‌وگویی کوتاه با ما تاکید کرد که مبلغی به ارزش سه میلیارد تومان قرار است به حساب باشگاه پارس جنوبی‌جم ریخته شود تا مسوولان این تیم بتوانند تا حدود زیادی مشکلات مالی باشگاه را حل و فصل کنند. رقمی که می‌تواند به کادرفنی و بازیکنان باشگاه آرامش خاصی دهد، چراکه آنها حالا می‌دانند که حمایت شده‌اند. البته خبری که از این هم بهتر و مهم‌تر بود این بود که قرار است پارس جنوبی با یک استثنا تحت حمایت وزارت نفت قرار بگیرد، اگرچه قرار است این مصوبه برای تیم نفت مسجد سلیمان و صنعت نفت آبادان نیز اجرا شود. اگر این اتفاق رخ دهد همه‌چیز مثل زمانی که پارس جنوبی در لیگ دسته 2 و یک کشور بود، خواهد شد. البته قرار است که وزارت نفت در این رابطه مصوبه‌ای را نیز تصویب کند تا بتواند بدون مشکل خاصی به حمایت‌ از تیم‌های نفتی حاضر در لیگ برتر بپردازند. چراکه زنگنه؛ وزیر نفت دوست دارد به تیم‌های نفتی کمک مالی کند ولی قانونی که مجلس آن را به تصویب رسانده، مانع از این کار می‌شد.

اما در ادامه گزارش با یک منبع آگاه در خود باشگاه گفت‌وگو کردیم تا اطلاعات بیشتری در رابطه با موضوع یاد شده کسب کنیم. این منبع آگاه در گفت‌وگو با بامداد جنوب در مورد مسائل یاد شده گفت: این‌که گفته شده 3 میلیارد به حساب باشگاه واریز شده است مربوط به گذشته است و در حال حاضر پول جدیدی به حساب باشگاه واریز نشده ولی به دنبال راهکاری هستیم تا بتوان از این تیم حمایت مالی کرد.

او در واکنش به این‌که قرار است وزارت نفت از پارس جنوبی طبق مصوبه جدید حمایت مالی کند، یادآور شد: در این مورد باید بگویم که مسوولان جلساتی برگزار کرده‌اند ولی این‌که گفته شده مصوبه‌ای در این رابطه قرار است به تصویب برسد به هیچ عنوان صحت ندارد. من خبر گفته شده را تکذیب می‌کنم.

اما این منبع آگاه در پایان سخنانش در مورد وضعیت انتخاب مدیر عاملی باشگاه پارس جنوبی تاکید کرد که سرپرست فعلی باشگاه، آقای مرادی هم مورد تایید مسوولان استان و هم مسوولان وزارت نفت است ولی تاکنون نتوانسته‌اند که او را قانع کنند.

اگر این اتفاق بزرگ رخ دهد، مردم جم می‌توانند امیدوار باشند که تیم‌شان دیگر هیچ مشکلی مالی در ادامه راه نداشته باشد و اگر این اتفاق به هر دلیل نیفتد، باید گفت که پارس جنوبی شاید در ادامه راه با مشکلات متعددی روبه‌رو شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: