bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۴۴
تاریخ انتشار: ۵۳ : ۰۲ - ۱۱ آذر ۱۳۹۸
بازی حساس هفته زیر سایه عملکرد بوشهری‌ها؛
علی پورتنگستانی: بازی جذاب استقلال و سپاهان اگرچه با نتیجه 2-2 به پایان رسید ولی این بوشهری‌ها بودند که سرنوشت این بازی را تا حدودی رقم زدند. از گل تماشایی و بازی جذاب مهدی قائدی گرفته تا تصمیم‌های بحث‌برانگیز میثم زاهد‌ی‌فرد در این بازی حساس.

علی پورتنگستانی: 

بازی جذاب استقلال و سپاهان اگرچه با نتیجه 2-2 به پایان رسید ولی این بوشهری‌ها بودند که سرنوشت این بازی را تا حدودی رقم زدند. از گل تماشایی و بازی جذاب مهدی قائدی گرفته تا تصمیم‌های بحث‌برانگیز میثم زاهد‌ی‌فرد در این بازی حساس.

در هفته دوازدهم رقابت‌های لیگ برتر تیم سپاهان اصفهان مقابل استقلال تهران صف‌آرایی کرد و در پایان شاگردان استراماچونی و قلعه‌نویی به تساوی 2-2 دست یافتند. این دیدار که یکی پرحاشیه‌ترین بازی‌های لیگ برتر امسال بود، صحنه‌های بحث‌برانگیز زیادی داشت که البته کارشناسان در مورد آن صحنه‌ها قضاوت خواهند کرد اما چیزی که در مهم‌ترین بازی هفته دوازدهم لیگ برتر مشهود بود، تاثیر بزرگ بوشهری‌های میدان در رقم خوردن این نتیجه بود. همانطور که دیدید، در این بازی چهار بوشهری در میدان بودند که سه نفر و بازیکن بودند یک نفر دیگر داور زمین. مهدی قائدی و علی دشتی در استقلال و از آن طرف محمد محبی در سپاهان بازی می‌کردند و محمدحسین زاهدی‌فرد هم به‌عنوان داور اول این بازی قضاوت می‌کرد. قائدی در این بازی موفق به زدن یک گل و یک پاس گل شد و از آن طرف محبی و دشتی نتوانستند عملکرد خوبی از خود نشان دهند. محمدحسین زاهدی‌فرد هم که در این دیدار مثل دیدار فصل گذشته قضاوت بحث‌برانگیزی داشت و طبق گفته کارشناسان اشتباه بزرگی هم در امر قضاوت داشت. در ادامه به بررسی عملکرد این چهار نفر می‌پردازیم.

ابتدا از مهدی قائدی شروع می‌کنیم که این روزها حسابی در لیگ برتر در حال درخشش است و در حال حاضر از نظر آماری بهترین بازیکن لیگ به‌شمار می‌رود. شاید تا قبل از شروع فصل کسی تصور نمی‌کرد که مهدی قائدی ستاره استقلال در لیگ نوزدهم بشود اما این بازیکن با تکنیک ناب خود تمام معادلات آبی‌ها را تغییر داده است.

بازیکنی که در بازی سپاهان هر کاری دلش خواست انجام داد و در نبردهای تک به تک به‌‌راحتی عبور می‌کرد. اوج کار قائدی در این بازی زدن یک گل والی زیبا و یک پاس گل دقیق بود. گل او زمانی ارزشمند‌تر می‌شود که این اولین گلی است که پیام نیازمند دروازه‌بان سپاهان در جریان بازی دریافت می‌کند. قائدی حالا اولین بازیکن حاضر در لیگ نوزدهم است که توانسته در جریان بازی دروازه‌ سپاهان را باز کند. قائدی با شش گل در صدر گلزنان لیگ نوزدهم قرار گرفته است. نکته جالب این است که این بازیکن این روزها پاس‌های دقیق خوبی هم به دیگر بازیکنان هجومی تیم می‌فرستد و همین مساله باعث شده حالا چهار پاس گل داده باشد. همچنین باید گفت که نکته مهم اینکه قائدی در دو بازی پشت سر هم موفق شده دو گل و دو پاس گل به نام خود ثبت کند تا نشان بدهد چقدر این روزها آماده است. صادقانه بگویم، باشوی کوچ استقلال الان ثابت کرد چرا استراماچونی به او پیراهن شماره10 را داده است، مهدی واقعا لیاقت این پیراهن را دارد.

اما در ادامه عملکرد محبی و دشتی را بررسی خواهیم کرد. قرار بود این دیدار تقابل دو بازیکن تکنیکی و باهوش استقلال و سپاهان یعنی قائدی و محبی باشد. همانطور که گفتیم قائدی بار دیگر کیفیت خود را در این بازی نشان داد ولی محبی نتوانست آنطور که باید و شاید نمایش خوبی در این بازی حساس داشته باشد. او در ارسال پاس به بازیکنان هم‌تیمی همکاری خوبی داشت و با توجه به نوع بازی استقلال، محبی نتوانست ارزش‌های خود را بار دیگر در این بازی به اثبات برساند. با وجود این قلعه‌نوعی تا آخر بازی به او اعتماد کرد و محبی را تعویض نکرد، چراکه به او ایمان داشت.

حال اجازه دهید به بررسی عملکرد علی دشتی بپردازیم که با وجود اینکه در نیمه دوم به میدان آمد اما در خطوط جلویی تا حدودی کم‌دقتی کرد. درست است که دشتی در این دیدار یک موقعیت خطرناک ایجاد کرد ولی در همان دقایقی که مهاجمان استقلال باید در زمین حریف دوندگی خود را نشان می‌دادند، او و رضاوند نتوانستند این کار را به‌خوبی انجام دهند و در نهایت همین مساله باعث شد استقلال گل تساوی را دریافت کند اما باید پذیرفت که استراماچونی می‌تواند از علی دشتی یک بازیکن خوب بسازد همانطور که توانست از مهدی قائدی شکست خورده، یک غول بسازد. دشتی باید با قدرت به راه خود ادامه دهد و ناامید نشود.

و اما در پایان گزارش نگاهی به عملکرد زاهدی‌فرد، داور این بازی خواهیم داشت که جنجالی‌ترین بوشهری حاضر در میدان بود. اگر به یاد داشته باشید، فصل گذشته که سپاهان و استقلال در همین ورزشگاه به مصاف هم رفتند، زاهدی‌فرد داور آن بازی بود و گل سالم استقلال را به اشتباه خطا اعلام کرد، همین مساله کافی بود استقلالی‌ها به انتخاب او برای قضاوت این دیدار واکنش منفی داشته باشند اما زاهدی‌فرد در دقیقه 51 این بازی باز هم تصمیمی جنجالی گرفت. در دقیقه 51 بازی استقلال- سپاهان سانتر میلیچ از روی نقطه کرنر را کی‌روش استنلی با دست دفع کرد که در تصمیمی عجیب داور این صحنه را پنالتی اعلام نکرد. بعد از این صحنه نیمکت‌نشینان استقلال به‌شدت به داور بازی اعتراض کردند و بعد از اینکه توپ به اوت رفت بازیکنان استقلال بودند که به سمت زاهدی‌فر حمله‌ور شدند و از او خواستند که تصمیم خود را عوض کند که البته این موضوع با مخالفت داور بازی همراه شد. این اتفاق باعث شد جریان بازی دقایقی متوقف شود هر چند که در نهایت تصمیم داور عوض نشد. با توجه به نظرات کارشناسان، زاهدی‌فرد در این صحنه باید اعلام ضربه پنالتی به سود استقلالی‌ها می‌کرد. به هر حال این تصمیم می‌تواند کار او را برای انتخاب شدن برای بازی‌های حساس در بازی‌های آینده سخت کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: