bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۵۷
تاریخ انتشار: ۰۷ : ۰۳ - ۱۴ آذر ۱۳۹۸
صادق راستگو: حدود دو ماه از ناآرامی‌ها و آنچه‌از آن به اعتراض‌های مردمی یاد می‌شود در عراق می‌گذرد. نیروهای امنیتی، ارتش و بخشی از عناصر حشد‌الشعبی این کشور برای حفاظت از مراکز حیاتی و مهم در شهرهای مختلف اعزام شده‌اند. حتی عناصر اطلاعاتی وزارت کشور، ارتش و حشدالشعبی به جای آنکه تمرکز خود را بر تحرکات گروهک تروریستی داعش بگذارند،

صادق راستگو:

حدود دو ماه از ناآرامی‌ها و آنچه‌از آن به اعتراض‌های مردمی یاد می‌شود در عراق می‌گذرد. نیروهای امنیتی، ارتش و بخشی از عناصر حشد‌الشعبی این کشور برای حفاظت از مراکز حیاتی و مهم در شهرهای مختلف اعزام شده‌اند. حتی عناصر اطلاعاتی وزارت کشور، ارتش و حشدالشعبی به جای آنکه تمرکز خود را بر تحرکات گروهک تروریستی داعش بگذارند، جهت جمع کردن ناآرامی‌ها و اعتراض‌هایی که عناصر بعثی در آن نقش فعالی داشته و دارند، درگیر بودند. در این میان عناصر داعش در مناطق مختلف عراق از جمله فلوجه، دیالی، صلاح‌الدین و حتی استان نینوا فرصت پیدا کردند ضمن بازسازی نسبی خود به مراکز مختلف نیروهای مردمی حمله کنند.

از مدت‌ها پیش خبرهایی مبنی بر بازسازی درونی داعش با استفاده از عناصر باقیمانده با کمک اطلاعاتی برخی از کشورهای منطقه، از جمله امریکایی‌ها به گوش می‌رسید، با این حال تحولات درونی عراق این فرصت را در اختیار تروریست‌های داعشی قرار داد تا شانس خود را برای اشغال برخی مناطق به منظور ابراز وجود و همچنین به دست آوردن برخی تسلیحات مورد نیاز امتحان کنند. نکته جالب آنکه تحرکات این گروهک تروریستی درست در نزدیکی مرزهای ایران بیش از گذشته بوده است.

آنها شامگاه یکشنبه تلاش کردند شهر نفتخانه در نزدیکی خانقین واقع در استان دیالی را اشغال کنند که با مقاومت جانانه نیروهای حشد الشعبی روبه‌رو شدند. هر چند که نیروهای مدافع تلفات دادند اما درگیری‌ها تا ساعتی ادامه داشت و برخی می‌گویند داعش برای این حمله صدها تن از عناصر خود را بسیج و آخرین نمایش قدرت را در این منطقه انجام داده است. نتیجه مستقیم و بی‌واسطه رویدادهای اخیر در شهرهای مختلف عراق به خوبی قابل دیدن است، آنهایی که فکر می‌کردند داعش دیگر تمام شده و وقت گروکشی سیاسی جهت رسیدن به منافع خود به‌نام مردم است حالا باید پاسخ بدهند، چگونه با فتنه‌انگیزی خود به داعش فرصت دادند ابراز وجود دارد. برای مقابله با این تحرک داعشی‌ها، یگان‌های کمکی حشدالشعبی به منطقه اعزام شدند.

با این حال در ناآرامی‌های عراق، در این میان بیشترین سهم از آن مقتدا صدر است که ۴۰ درصد دولت و پارلمان را در اختیار دارد اما مدعی همه‌چیز است‌. او که می‌گوید باید با فساد مبارزه شود اما برخی از دوستان ما در عراق می‌گویند بسیاری از عناصر فاسد در دولت وابسته به خود مقتدا هستند اما او با فرافکنی‌های این‌چنینی سعی دارد خود را ناجی ملت و عامل سعادت مردم در مبارزه با فساد معرفی کند‌. حمله داعش به واحدهای حشدالشعبی تنها ساعاتی پس از استعفای عادل عبدالمهدی، نخست‌وزیر عراق صورت می‌گیرد که مقتدا صدر از آن با عنوان مقدمه مبارزه با فساد! یاد کرده بود.

چندی پیش در تحلیلی کوتاه نوشتم که پس از استعفای عبدالمهدی توپ را در زمین مقتدا صدر و مرجعیت عراق است. صدر که همواره صدایش علیه حشد الشعبی بلند بود و مدام از انحلال آن می‌گفت، حالا باید در برابر مردم عراق توضیح دهد که چه کسی مسوول حملات داعش در روزهایی است که عراق نخست‌وزیر ندارد و بسیاری از عناصر داعش و بعضی‌ها با سوار شدن بر مطامع افرادی مانند او کشور را وارد این بحران عمیق و پیچیده کرده‌اند.

آن عناصری هم که در مناطق جنوب غرب و غرب کشور ما با آرپی‌جی به کامیون‌های حامل مواد غذایی و مایحتاج مردم حمله کرده و آن را منهدم کردند یا با تیربار و مسلسل سنگین جاده‌ها را بستند تا مواد غذایی وارد کشور نشود، دقیقا دنبال آن بودند تا فضا را برای عناصر خائن، ضدوطن و منافقان فراهم کنند تا در ساعت معین ضمن جمع شدن در یک مکان مناسب، وارد مراحل خطرناکی شده و عملا کشور را به سمت جنگ داخلی ببرند که این مساله نیز با فضل خداوند راه به جایی نبرد اما مدل آن در عراق در حال اجرا شدن است.


نام:
ایمیل:
* نظر: