bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۱۸ - ۱۸ آذر ۱۳۹۸
حسین دهقان‌زاده: اگرچه پیوسته شاهد توطئه‌های بی‌شمار جوامع استکباری و تبلیغات زهرآگین نظام سلطه بر ضد ارزش‌ها و باورهای سترگ ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه مدیریت کلان و هجوم ناجوانمردانه به ولایت‌فقیه بوده‌ایم اما طی سال‌های گذشته، همواره سخنان، پیام‌ها و توصیه‌های اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، چراغ راه و دلیل عمل و اندیشه اقشار گوناگون جامعه اسلامی و حتی جوانان نواندیش و انقلابی کشورهای اسلامی بوده است.

حسین دهقان‌زاده: 

اگرچه پیوسته شاهد توطئه‌های بی‌شمار جوامع استکباری و تبلیغات زهرآگین نظام سلطه بر ضد ارزش‌ها و باورهای سترگ ایران اسلامی به‌ویژه در عرصه مدیریت کلان و هجوم ناجوانمردانه به ولایت‌فقیه بوده‌ایم اما طی سال‌های گذشته، همواره سخنان، پیام‌ها و توصیه‌های اندیشمندانه رهبر فرزانه انقلاب اسلامی، چراغ راه و دلیل عمل و اندیشه اقشار گوناگون جامعه اسلامی و حتی جوانان نواندیش و انقلابی کشورهای اسلامی بوده است.

اگر بخواهیم نگاهی میدانی و پژوهشی به مهم‌ترین مسائل سیاسی که جوانان باید نسبت به آن آگاه باشند داشته باشیم، می‌توان شناخت جریان فعلی جامعه و همچنین جایگاه کشور در عرصه جهانی به‌عنوان یکی از مسائلی که شناخت و آگاهی نسبت به آن لازم است را موردبررسی قرار دهیم. باید گفت که بعضی جوانان از سیاست نمی‌گریزند بلکه از شیوه سیاسی خاص یا از شرایط سیاسی پیچیده و یا از رهبران سیاسی‌ای که زمینه تحقق اهداف و آرمان‌های جوانان را فراهم نمی‌کنند، می‌گریزند. همچنین پیوستگی تشکیلاتی و پیچیدگی موجود در بسیاری از احزاب و سازمان‌ها یکی از عوامل دوری جوانان از این فضاها و انصراف از ورود به آن‌هاست. بسیاری از جوانان را می‌یابیم که به سبب وجود مفهومی منفی از سیاست در ذهنشان از ورود به مباحث سیاسی خودداری می‌کنند. او مفهوم منفی از سیاست را یا از محیط دریافته است و یا از راه مطالعاتش و یا از طریق مشاهده آثاری منفی از سیاست به این نتیجه رسیده است و نیز تحت تأثیر قضایای مشهورهای مثل‌اینکه سیاست نماد دغل و دروغ و نفاق است و انسان باید از آن پرهیز کند.

رشد آسانسوری عده‌ای از جوانان متصل به جایگاه‌های قدرت می‌تواند دل‌زدگی را در جوانان تحصیل‌کرده متعهد که از توان اجرایی بالایی نیز برخوردارند، به وجود بیاورد. لذا باید مراقب بود در این فصل جدید که فرصت وارد میدان عمل شدن برای جوانان توسط رهبر معظم انقلاب به‌درستی و هوشمندی بسیار بالایی طرح‌ریزی‌شده است با ریل‌گذاری خانوادگی، از جاده شایسته‌سالاری منحرف نشود، اما عموم جوانان نسل سوم و چهارم انقلاب، بچه‌های تحصیل‌کرده‌ای هستند که علاوه بر تخصص و تعهد در مسئولیت خویش، آرمان‌گرا و انقلابی هستند. الآن هم که نگاه می‌کنیم، بیشتر، همین جوانان پیگیر مسائلی چون عدالت‌خواهی، مبارزه با فساد و پویایی فضای اقتصادی و مطالبات بر حق مردمی هستند. خیلی از این جوانان در دام اشرافیت و سبک زندگی‌های اشرافی نیفتاده‌اند و منافعشان به اشخاص یا نهادهای مختلف گره نخورده است؛ از همین روی آرمان‌گرایانه از کشور و مسئولان مطالبه می‌کنند. علاوه بر این، توان بالای فکری، ذهنی و جسمی که یک نیروی انسانی در دوره جوانی دارد با دوران سالخوردگی اصلاً قابل قیاس نیست.

مقام معظم رهبری فرمودند: در یک جامعه زنده همه موظف به تلاش سیاسی‌اند تلاش سیاسی غیر از سیاست زدگی و سیاست‌بازی است. تلاش سیاسی یعنی آگاه شدن از جریان کنونی جامعه و خطراتی که آن را تهدید می‌کند و مشخص کردن جبهه دوست و دشمن و گرفتن موضع مناسب در قبال این‌ها، این فهم سیاسی برای همه لازم است و به دنبالش تلاش هم هست.

بنابراین نتیجه خواهیم گرفت جوانان امروز با تکیه‌بر دانش روز و نشاط جوانی در این «جهاد بزرگ» برای «ساختن ایران اسلامی بزرگ» که مورد مطالبه رهبر عزیز انقلاب است سربلند بیرون خواهند آمد. لذا به تبعیت از مقام معظم رهبری، همه مسوولان عالی‌رتبه کشور باید میدان عمل را برای جوانان انقلابی فراهم نموده و برای سپردن مسئولیت به آن‌ها اعتماد نمایند.


نام:
ایمیل:
* نظر: