bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۸۱
تاریخ انتشار: ۳۶ : ۰۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸
افتخارات پتروشیمی‌جم تمامی ندارد؛
سیدعلی موسوی در روز 17 آذرماه گزارشی که در صفحه انرژی روزنامه بامداد جنوب به چاپ رسید مبسوط و جامع، افتخارآفرینی‌های مستمر پتروشیمی‌جم را توصیف کردیم و یادآور شدیم که این واحد صنعتی چگونه توانسته به یکی از سود‌آورترین پتروشیمی‌های کشور تبدیل شود. در آن گزارش آمده بود که پتروشیمی‌جم توانسته است با استفاده از نیروی متخصص و مدیریت یکپارچه و با انضباط خود دقیقا آنچه را که برایش هدف‌گذاری شده و حتی در برخی موارد فراتر از اهداف جامعی تعریف شده، ظاهر شود.

سیدعلی موسوی

در روز 17 آذرماه گزارشی که در صفحه انرژی روزنامه بامداد جنوب به چاپ رسید مبسوط و جامع، افتخارآفرینی‌های مستمر پتروشیمی‌جم را توصیف کردیم و یادآور شدیم که این واحد صنعتی چگونه توانسته به یکی از سود‌آورترین پتروشیمی‌های کشور تبدیل شود. در آن گزارش آمده بود که پتروشیمی‌جم توانسته است با استفاده از نیروی متخصص و مدیریت یکپارچه و با انضباط خود دقیقا آنچه را که برایش هدف‌گذاری شده و حتی در برخی موارد فراتر از اهداف جامعی تعریف شده، ظاهر شود و هر روز نامش بر سر زبان‌ها یا سر خط خبرگزاری‌ها باشد.

حالا بار دیگر گزارش‌هایی که از روابط عمومی این واحد صنعتی منتشرشده بسیار خوشایند به‌نظر می‌رسد خبرهایی که نشان می‌دهد این واحد صنعتی موفق شده است با بهره‌گیری مناسب از وضعیت جغرافیایی منحصر به‌فرد خود و همچنین استفاده از پتانسیل‌های درون‌زا به رشد فروشی در حد 65 درصد برسد که این واحد صنعتی را به یکی از پیشتازان این عرصه بدل کرده است. روابط عمومی پتروشیمی‌جم در آماری که منتشر کرده نشان می‌دهد این واحد توانسته از ابتدای سال تا پایان آبان‌‌ماه فروشی بالغ بر 90 هزار 460 میلیارد داشته باشد که رشدی بسیار مناسب تلقی می‌شود. بر اساس مستندات ارائه‌شده از سوی روابط عمومی پتروشیمی‌جم مقدار وزنی فروش محصولات نیز نشان می‌دهد این شرکت بالغ بر ۴۲ هزار و ۱۳۷ تن اتیلن و ۲۶ هزار و ۹۷۵ تن پروپیلن در آبان‌ماه به فروش رسانده است. پلی‌اتیلن سنگین و پلی‌اتیلن سبک نیز مقادیر فروش نزدیک به یکدیگر را به ثبت رسانده‌اند که به ترتیب برابر با ۲۱ هزار و ۱۴۲ و ۲۰ هزار و ۵۲۳ تن است و در این بخش نیز افزایش قابل توجهی دیده می‌شود. قابل ذکر است که پروپیلن‌جم مدت‌هاست به‌صورت موفق در بورس انرژی نیز وارد شده و توانسته است به سودآوری مطلوبی برسد.

این رشد قابل توجه در تولید و سودآوری در حالی رخ می‌دهد که مدیر عامل پتروشیمی‌جم نیز در ابتدای سال قول داده بود با تلاش و در پیش گرفتن سیاست‌های درست و واقع‌بینانه واحد زیرمجموعه‌اش به مقدار قابل توجهی نقدینگی را جذب کند که گویا با منتشر شدن این گزارش‌ها حرف مدیرعامل محترم این واحد صنعتی به واقعیت پیوسته است. در ادامه گزارش منتشر شده از طرف روابط عمومی پتروشیمی‌جم آمده است که این شرکت توانسته فروش بنزین پیرولیز خود را هزار و ۲۳ تن بیش از مقدار تولیدشده در آبان‌ماه افزایش داده و همین افزایش بر تولید، برای نفت کوره تولیدی نیز اتفاق افتاده است. همچنین این شرکت توانسته با وجود تولید نشدن بوتن در آبان‌ماه، ۶۵۳ تن از این محصول را از محل ذخایر شرکت به فروش برساند که خود جای بسی خوشحالی دارد. در ادامه همچنین آمده است که پلی‌اتیلن سنگین، دیگر محصول این پتروشیمی، با نرخ فروش 5/99 میلیون ریال به ازای هر تن، توانسته مبلغ فروش خود را به ۲۱۰۳ میلیارد ریال برساند و نخستین محصول پرفروش این پتروشیمی پس از اتیلن از نظر ریالی نام بگیرد. پلی‌اتیلن سبک نیز با نرخ فروش تقریبی 6/89 میلیون ریال به ازای هر تن توانسته به رقم فروش ۱۸۴۰ میلیارد ریال برسد. در مجموع شرکت توانسته در آبان‌ماه فروشی بالغ بر ۱۰۵۷۰ میلیارد ریال داشته باشد. گفتنی است که پالایشگاه جم به‌عنوان بنگاهی اقتصادی و بازار محور در صنعت پتروشیمی و پیشرو در تامین محصولات متنوع در زنجیره الفینها به‌دنبال کسب ارزش حداکثری از طریق توسعه و گسترش زنجیره ارزش و افزایش مزیتهای رقابتی و پایدار در سطح بین‌المللی است که امسال در بخش کلی نیز توانسته فروش محصولات خود را از ابتدای سال تاکنون با رشدی ۹۲ درصدی همراه کند که می‌توان گفت در بین تمامی واحدهای صنعتی پتروشیمی کشور یک رکورد به حساب می‌آید.

به هر روی آنچه مسلم نشان می‌دهد این امر است که زمین بایر جنوبی واقع در استان بوشهر که زمانی شاید کسی گمان نمی‌کرد نام و آوازه‌اش در سطح کشور طنین‌انداز شده و روزانه خبرگزاری‌ها و نشریات داخلی برای درج خبرهای موفقیتش از هم سبقت بگیرند حالا تبدیل به جوانی پویا شده که سیکل رو‌به‌رشدی را در پیش گرفته که تائیدهای آن انتشار خبرهای غرورانگیزی است که هر هفته می‌شنویم. امیدواریم پتروشیمی‌جم که اکنون به نمادی از صلابت و مدیریت موفق در استان بوشهر تبدیل شده و با حمایت‌ مسوولان استانی و منع سنگ‌اندازی‌های حاشیه‌ای به نقطه‌ای برسد که بتوان همان عظمتی را که در پارس جنوبی شاهدش هستیم در این واحد صنعتی پر رونق نیز مشاهده کنیم امری که بی‌شک با این روند رو به رشد محقق شده و هیچ شکی نیست که هر مجموعه‌ای در سایه تلاش و نظم به اهداف خود خواهد رسید.


نام:
ایمیل:
* نظر: