bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۸۵
تاریخ انتشار: ۵۱ : ۰۳ - ۲۲ آذر ۱۳۹۸
شهردار در نشست ستاد استقبال از بهار 99 تاکید کرد:
داود علیزاده: تنها کمتر از چهارماه به عید نوروز مانده است و کم‌کم شهرها با زیباسازی فضای شهری و اعمال تغییراتی در مبلمان خود به پیشواز مسافران نوروزی می‌روند؛ به‌خصوص شهرهای گردشگرپذیر. بوشهر از جمله شهرهایی است که در ایام نوروز به‌دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است.

داود علیزاده:

تنها کمتر از چهارماه به عید نوروز مانده است و کم‌کم شهرها با زیباسازی فضای شهری و اعمال تغییراتی در مبلمان خود به پیشواز مسافران نوروزی می‌روند؛ به‌خصوص شهرهای گردشگرپذیر. بوشهر از جمله شهرهایی است که در ایام نوروز به‌دلیل برخورداری از طبیعت زیبا و آب و هوای معتدل میزبان گردشگران و مسافران بسیاری است. از این‌رو، شهرداری بوشهر در فرصت باقیمانده درصدد برآمده تا با ایجاد یک‌سری تغییرات و تحولات فضای شهر را برای ورود مسافران و گردشگران فراهم آورد که از جمله این اقدامات می‌توان به رنگ‌آمیزی بسیاری از دیواره‌ها، نورپردازی، نصب نیمکت در فضای شهری، ساماندهی المان‌ها و رنگ‌آمیزی تندیس‌های موجود در شهر، نصب 300 نیمکت در پیاده‌روها، نوار ساحلی و بوستان‌های شهر، برخورد با دیوارنویسی‌های غیررسمی، نرده‌کشی و ایمن‌سازی تردد عابرین پیاده، موزاییک‌فرش برخی از خیابان‌ها و... اشاره کرد.

البته بوشهر در بعد سیمای شهری نیاز به کار اصولی و یک بازنگری اساسی در مبلمان شهری خود دارد. بنابراین امید می‌رود در ماه‌های باقیمانده تا تعطیلات نوروزی یک اراده همگانی برای بهسازی و بهبود فضای شهری شکل بگیرد تا شاهد تحولی در حوزه گردشگری این شهر باشیم.

بدیهی است ایام نوروز یکی از فرصت‌های مغتنمی است که بوشهر در اختیار دارد تا با بازشناسی ظرفیت تاریخی و جغرافیایی خود بستر مناسب را برای جلب نگاه مسافران و گرشگران داخلی و خارجی در سطح وسیع‌تری ایجاد کند که بافت تاریخی یکی از این ظرفیت‌هاست. یعنی با انجام یک‎سری اقدامات مانند رنگ‌آمیزی برخی از دیواره‌های کوچه‌های بافت و جاسازی گلدان‌های گل در آن می‌توان بافت تاریخی را به یک جاذبه منحصربه‌فرد برای بازدید مسافران نوروزی بدل کرد؛ چراکه پیشینه تاریخی و معماری بی‌نظیر بافت به خودی خود در جذب گردشگران نقش‌آفرین است.

با این حال، در کنار رسیدگی به بافت تاریخی، انجام یک‎‌سری اقدمات دیگر در حوزه خدمات‌رسانی به مسافران در بوشهر لازم است که مهم‌ترین آن شامل ساماندهی کمپ‌های اسکان مسافران، تجهیز و تنظیف سرویس‌های بهداشتی، پاکسازی ساحل و پارک‌ها، رنگ‌آمیزی دیواره‌ها در نقاط پرازدحام شهر متناسب با اقلیم و ساختار فرهنگی شهر و... می‌شود.

در این رابطه شهردار بوشهر با توجه به اهمیت فضاسازی شهر و ایجاد زیرساخت کافی برای خدمات‌رسانی مطلوب شهری به مسافران روز گذشته با تشکیل نشست هماهنگی ستاد استقبال از بهار با حضور معاونان شهرداری و روسای سازمان‌های متبوع بر میزبانی هرچه باشکوه‌تر بوشهر در ایام نوروز تاکید کرد.

سیدنورالدین امیری با بیان اینکه امسال با رویکرد نوآوری و خلاقیت در زیباسازی شهری و توجه به ایجاد نوروزگاه، کارها به سمتی هدایت خواهد شد که علاوه بر توجه به مسافران، همشهریان نیز بیشترین استفاده را از اقدامات صورت گرفته داشته باشند، گفت: با سلسله اقداماتی که قرار است در آستانه سال نو انجام شود ضرورت توجه ویژه به ایام خجسته نوروز را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی‌های خوبی در ستاد استقبال از بهار برای ایام نوروز ۹۹ انجام شده است، افزود: بوشهر به دلیل همجواری با آب‌های نیلگون خلیج فارس و مناظر زیبا و دلنشین دریا و همچنین آب و هوای مطلوب و دل‌انگیز، هرساله از مقاصد اصلی گردشگری و توریستی کشور محسوب می‌شود.

امیری با تاکید بر اینکه ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی بوشهر در سال‌های گذشته در به دست آوردن رضایت مسافران رتبه‌های بالا و خوبی را در سطح کشور کسب کرده است، تصریح کرد: با هماهنگی‌های بین‌بخشی مجموعه دست اندرکار و پرهیز از موازی‌کاری‌ها و رفع نقاط ضعف و با استفاده از تجارب گذشته انتظار می‌رود بتوانیم خدمات بهینه‌تری در مقایسه با سال‌های قبل به مسافران نوروزی ارائه کنیم.

شهردار بوشهر همچنین به مباحث ایمنی و امنیت و بازدید از کمپ‌ها و مکان‌هایی که برای اسکان مسافران نوروزی ۹۹ پیش‌بینی شده، اشاره و بیان کرد: مسوولان بازرسی از کمپ‌ها و مراکز اسکان تلاش کنند تا مسافران، نوروز را به بهترین وضع ممکن و در کمال آرامش و آسودگی خاطر سپری کرده و با رضایت‌مندی و خاطره ای خوش و زیبا بوشهر را به مقصد و دیارشان ترک کنند.

وی در ادامه از حضور تشکل‌های مردم‌نهاد و استفاده از ظرفیت‌های آنان در راستای بهره‌مندی و هم‌افزایی بیشتر با ستاد تسهیلات نوروزی استقبال کرد و خواستار مشارکت جدی و فعال آنها شد.

امیری در خصوص جانمایی مراکز اقامتی و اسکان مسافران نوروزی گفت: دهکده گردشگری و پارک‌های لیان و شغاب با توجه به زیرساخت‌ها و دارا بودن وسعت زیاد و امکانات کافی، بهترین محل‌های اسکان برای گردشگران و جذب توریست خواهد بود. بنابراین با تمهیدات اندیشیده شده در نوروز آینده سعی خواهیم کرد در چند جای شهر از جمله دهکده گردشگری غرفه‌ها و بازارچه‌های اغذیه‌فروشی و صنایع دستی را برای رفاه حال مسافران برپا کنیم.

مهدی عالی‌پور، دبیر ستاد استقبال از بهار نیز در این نشست با تاکید بر هماهنگی میان سازمان‌ها و دستگاه‌های مرتبط خواستار برنامه‌ریزی مطلوب در این زمینه شد و گفت: همه تدابیر لازم برای آماده کردن امکانات رفاهی و بهداشتی و سرویسدهی به مسافران در نظر گرفته می‌شود.

در پایان یادآوری می‌شود، بوشهر یکی از شهرهای گردشگرپذیری است که هر ساله در تعیلات نوروزی مقصد بسیاری از گردشگران و مسافران است و در این سال‎‌ها توانسته میزبان خوبی برای آنها باشد، امید می‌رود در بهار 99 نیز به شکل مطلوبی پذیرای مسافران نوروزی باشد که این مهم تنها در سایه مدیریت صحیح شهری محقق می‌شود.


نام:
ایمیل:
* نظر: