bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۸۶
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸
مدیرکل آموزش‌وپرورش بوشهر بر جذب فرهنگیان تاکید کرد؛
داود علیزاده: در آیینی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش بوشهر، مشاور اجرائی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور و دیگر مسوولان، معاون هماهنگی و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بوشهر معرفی شد.

داود علیزاده:

در آیینی با حضور مدیرکل آموزش‌وپرورش بوشهر، مشاور اجرائی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور و دیگر مسوولان، معاون هماهنگی و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بوشهر معرفی شد.

در این آیین رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر با تقدیر از همکاری و تعامل بسیار خوب اداره کل آموزش‌وپرورش استان بوشهر با دانشگاه فرهنگیان و تشکر از میزبانی آیین معارفه معاون هماهنگی دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر و تقدیر از حاضران در جلسه گفت: تربیت‌معلم در استان بوشهر از سال ۱۳۴۳ با دانشسراهای چهارساله تشکیل‌شده است و امروز ۵۵ سال از زمان تشکیل آن در استان می‌گذرد.

اکبر مولایی با بیان اینکه امسال ما بالاترین آمار تعداد دانشجو معلم را در طول تاریخ تربیت‌معلم در استان بوشهر داریم، افزود: امسال خوشبختانه ما به این آمار رسیده‌ایم که این تعداد دانشجویان هم از لحاظ کمی متفاوت و هم از نظر کیفی بسیار حائز اهمیت است.

مولایی همچنین با اشاره به اقبال رشته‌های فرهنگیان در کشور تصریح کرد: اگر در دوره ما بچه‌های نسل پنجم تیزهوشان جذب تربیت‌معلم می‌شدند و دیگران جذب پزشکی و مهندسی می‌شدند ولی امروز با افتخار اعلام می‌کنم که رشته‌های دانشگاه فرهنگیان بعد از رشته‌های پزشکی جزء پرطرفدارترین رشته‌های دانشگاهی موجود هستند و جذب رتبه‌های بسیار پایین کنکور سراسری به این دانشگاه اتفاق افتاده است.

وی همچنان با تاکید بر اهمیت توجه به حوزه آموزش‌وپرورش بر اساس طرازهای جمهوری اسلامی ایران گفت: ما نیازمند کمک تمام مسوولان، مراجع، دانشمندان و متخصصان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه در حوزه آموزش‌وپرورش هستیم که این دانشگاه را تبدیل به یک مرکز آکادمیک علمی با یک پشتوانه کارگاه عملی برای تبدیل کردن این دوره چهارساله به یک دوره عملی برای پرورش دانشجومعلمان در طراز جمهوری اسلامی کنیم.

مولایی در پایان به تشریح روزمه علمی و کاری معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و معاون جدید آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر برای حاضرین در این نشست پرداخت و امیدوارم که بتوانیم با حضور این دو عزیز مسوولیت را به نحو بهتری انجام دهیم و این عزیزان نیز در کار جدید خودشان موفق و سربلند باشند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش بوشهر نیز در آیین معارفه معاون هماهنگی و معاون آموزشی دانشگاه فرهنگیان بوشهر با بیان اینکه همکاران ما در دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر همیشه در کنار ما در امور مختلف هستند، گفت: در واقع ماحصل کار آن‌ها موجب می‌شود که ما در آموزش ‌و پرورش بتوانیم آن رسالتی را که بر عهده‌داریم به نحو مطلوب‌تری خدمتگزاری و خدمت‌رسانی را به دانش‌آموزان داشته باشیم.

علیمراد کرمی با اشاره به جایگاه ویژه دانشگاه فرهنگیان و رسالتی که دارد خاطرنشان کرد: رسالت خطیری بر عهده مسوولان دانشگاه فرهنگیان است؛ چراکه دانشجومعلمان خودشان در آینده باید سکاندار تعلیم و تربیت استان و کشور باشند.

کرمی با بیان اینکه ازاین‌رو ما همیشه با دیدگاه و رویکرد تعاملی به این دانشگاه نگاه می‌کنیم و به این مجموعه کمک می‌کنیم تا آن‌ها نیز بهتر بتوانند خدمات خود را به ما ارائه دهند. اضافه کرد: امیدوارم که بتوانیم این تعاملات و ارتباطاتمان را بیشتر کنیم؛ چراکه آموزش‌وپرورش و دانشگاه فرهنگیان از یک خانواده هستند و یک خانواده بزرگ هستند که اگر در کنار هم باشند بسیاری از مشکلات آن‌ها برطرف می‌شود.

وی با تاکید بر روند تعاملی آموزش ‌و پرورش و دانشگاه فرهنگیان گفت: این روند ادامه خواهد یافت و تعاملاتمان را بیشتر خواهیم کرد و باوجود همکارانی که امروز دو پست کلیدی دانشگاه را عهده‌دار می‌شوند، قطعاً ارتباطات و تعاملات و همکاری‌های آموزش‌وپرورش و دانشگاه بیشتر می‌شود و امیدواریم که با حضور این عزیزان آموزش‌وپرورش ما تقویت شود.

مشاور اجرائی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور نیز در این آیین با بیان اینکه دانشگاه فرهنگیان الزما شبانه‌روزی است، برهان شبانه‌روزی بودن دانشگاه فرهنگیان را این‌گونه معرفی کرد: این دانشگاه باید شبانه‌روزی باشد و دلیل و فلسفه شبانه‌روزی بودن این مهم بخش تربیت محوری آن است.

جلال دلقندی با اشاره به دامنه تاثیر تربیت در دانشگاه فرهنگیان، گفت: این دانشگاه همه خانواده‌ها را در برمی‌گیرد و محصول آن در تمام خانواده‌ها تاثیرگذار است؛ چون خانواده‌ای نیست که دانش‌آموز نداشته باشد و رسالت دانشجوی ما معلمی است.

وی با استمداد از همه مسوولان حاضر در جلسه برای پیشرفت و پیشبرد اهداف این دانشگاه و با اشاره به فرمایشات رهبری در سال 97 خاطرنشان کرد: این دانشگاهی است که رهبری صحه خاصی روی آن قرار داده و حضور وی در اردیبهشت ۹۷ در دانشگاه فرهنگیان به پیشنهاد خودشان بود.

وی با اعلام آمار جذب دانشجویان این دانشگاه در سال گذشته، افزود: ما سال گذشته ۲۵ هزار دانشجو را جذب کردیم درحالی‌که ۳۰ هزار دانشجو از قبل داشتیم و امسال هم ۲۵ هزار دانشجو جذب کردیم و این یعنی اینکه ما ۵۰ هزار دانشجو شبانه‌روزی در سال ۹۷ و ۹۸ جذب کردیم و این به‌غیراز مهارت آموزان ماده ۲۸ ماست که ۴۲ هزار جذب داشتیم.

دلقندی ردیف‌های استخدامی دانشگاه فرهنگیان را نیز اعلام کرد: سال آینده حداقل ردیفی که تا حالا اعلام‌شده ۳۰ هزار نفر است و یعنی این تعداد ردیف استخدامی مجوز گرفته‌ایم و این تعداد دانشجومعلمان شبانه‌روزی هستند که یک دوره ۴ ساله در این دانشگاه هستند. در سال گذشته ۲۵۰۰ دانشجومعلم ما دارای رتبه‌های دو و سه رقمی کنکور سراسری بودند و رتبه ۲ کشور در دانشگاه فرهنگیان ثبت نام شد در حالی که می‌توانست جذب دانشگاه‌های دیگر شود

وی با اشاره به آمار بازنشستگان آموزش ‌و پرورش خاطرنشان کرد: در سال ۱۴۰۰ ما در آموزش‌وپرورش ۳۰۰ هزار نفر بازنشسته داریم و تا سال ۱۴۰۴ نیز ۶۵۰ هزار نفر بازنشسته از آموزش‌وپرورش بازنشسته خواهند شد و از آن‌طرف نیز اساسنامه دانشگاه می‌گوید که جذب نیرو در آموزش‌وپرورش فقط باید از طریق دانشگاه فرهنگیان محقق شود.

مشاور اجرائی معاون طرح و برنامه و توسعه منابع دانشگاه فرهنگیان کشور با بیان اینکه هیچ تفاوتی بین ما و آموزش‌وپرورش ندارد، ادامه داد: از آموزش‌وپرورش استان بوشهر برای در اختیار گذاشتن خوابگاه خود به دانشگاه فرهنگیان تشکر می‌کنم که بخشی از مشکل ما در این حوزه مرتفع شد؛ اما واقعاً مشکلات زیاد است و ما به فضا نیاز داریم و اگر بخواهیم دانشگاه را توسعه دهیم و اگر نخواهیم دانشجوی این استان برای تحصیل به استان دیگری برود باید برای آن‌ها فضای بیشتری ایجاد کنیم و در بحث نیروی انسانی و فضای فیزیکی همانند گذشته به دانشگاه فرهنگیان کمک کنیم.

همچنین دلقندی با تاکید بر قابلیت‌های خوب دانشگاه فرهنگیان بوشهر یادآور شد: دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر دارای نیروهای خوب و شاخص برای بهبود، پیشرفت و کارآمدی دانشگاه است و ما در کمیته انتصابات آن چیزی که در منویات اعضا این کمیته بود به‌راحتی در دکتر عرب زاده و دکتر محمدی پاسخ این پرسش‌ها را دادند.

در پایان این نشست نیز دکتر عبدالرضا عرب‌زاده به‌عنوان معاون هماهنگی مدیریت امور پردیس‌های دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر و دکتر سیدمحسن محمدی نیز به‌عنوان معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر معارفه و احکام آن‌ها از سوی مسوولان دانشگاه و مدیرکل آموزش‌وپرورش استان بوشهر به آن‌ها تحویل شد و لوح تقدیر رئیس دانشگاه فرهنگیان کشور از جناب دکتر مولایی رئیس دانشگاه فرهنگیان استان بوشهر به وی تقدیم شد؛ همچنین از خدمات دکتر زارع معاون آموزشی، پژوهشی و فرهنگی پردیس علامه طباطبایی بوشهر تجلیل به عمل آمد.

نام:
ایمیل:
* نظر: