bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۰۸۸
تاریخ انتشار: ۱۶ : ۰۳ - ۲۳ آذر ۱۳۹۸
حسن شورکی: با گذر از بزرگراه بوشهر - دلوار در فاصله حدود پنج کیلومتری نرسیده به دلوار، در انتهای بزرگراه و محل تلاقی مسیرهای رفت‌وبرگشت، کیسه‌هایی از خاک دیدگان و نظر رانندگان و رهگذران را به خود جلب می‌کند و این کیسه‌های پر از خاک، خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس را در اذهان تداعی می‌کند و یادآور روزهایی است

حسن شورکی:

با گذر از بزرگراه بوشهر - دلوار در فاصله حدود پنج کیلومتری نرسیده به دلوار، در انتهای بزرگراه و محل تلاقی مسیرهای رفت‌وبرگشت، کیسه‌هایی از خاک دیدگان و نظر رانندگان و رهگذران را به خود جلب می‌کند و این کیسه‌های پر از خاک، خاطرات تلخ و شیرین هشت سال دفاع مقدس را در اذهان تداعی می‌کند و یادآور روزهایی است که دلدادگان و جان‌باختگان و شهدای جنگ تحمیلی پشت آن کمین کرده و در دفاع از مال و ناموس این وطن و بیت‌المال دفاع کرده و دشمن خوار و زبون را ذلیل کردند و مأیوس و ناامید به عقب راندند و هر چه به این کیسه‌ها نزدیک‌تر شده و دقت بیشتری می‌کنیم می‌بینیم که این کیسه‌های پر از خاک با آن کیسه‌های پر از خاک تفاوت از زمین تا آسمان دارد!

چراکه آن کیسه‌ها توسط جوانانی تهیه‌شده و با دست‌خالی جهت دفاع از بیت‌المال پرشده بود ولی این کیسه‌ها توسط کسانی پرشده است که با دستانی پر و جهت تاراج بیت‌المال پرشده است! کیسه‌هایی که به‌عنوان تجهیزات ایمنی در شانه جاده در دست احداث گذاشته‌شده است و این مبین آن است که نظارت بر این پروژه در حد زیر صفر است و از همه دردناک‌تر آنکه کارفرمای محترم آن نیز که مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای است از این قافله نظارت عقب‌مانده است.

همچنین مدیرکل دفتر فنی استانداری نیز بی‌توجه‌تر! چراکه این موضوع را این‌جانب پس از رؤیت کیسه‌ها به عرض مهندس موسوی مدیرکل دفتر فنی استانداری رسانده‌ام و اقدامی در خور و متناسب با شرح وظایفش انجام نداده است! به راستی کدام مدیر آشنا به امور فنی و راهداری استفاده از کیسه‌های پر از خاک به‌جای تجهیزات ایمنی را تأیید کرده و می‌کند؟!

در آخر اینکه مدیران کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان بوشهر، مدیرکل دفتر فنی استانداری، معاونت عمرانی استانداری مهندس ستوده، فرماندار محترم تنگستان جناب آقای رفیعی پور و در کدام‌یک از دروس و آموزه‌های علمی و دانشگاهی شما کیسه‌های خاک را به‌جای تجهیزات ایمنی استاندارد تجویز کرده‌اند؟!

یا شاید پیمانکار محترم و حامیان او بهتر از شما می‌دانند که کیسه‌های نیم منی بهترین جایگزین تجهیزات ایمنی هستند!

خواهش نگارنده آن است که نباید خواب زمستانی بر علم ما و مسؤولیت ما تا جایی غلبه کند که تشخیص ندهیم در هیچ فصلی و خصوصاً فصل زمستان که همراه با بارندگی و مه صبحگاهی است کیسه‌های خاک، ایمنی لازم را ایجاد نمی‌کند و لاجرم باید از تجهیزات ایمنی دارای استاندارد استفاده کنیم تا به جان و مال رانندگان و رهگذران آسیبی نرسد و امیدوارم اقارب استاندار (مدیران کل، معاونین و فرماندار تنگستان و) این مطلب را به عرض استاندار بوشهر نیز برسانید.

وظیفه‌شناس باشیم و به وظایف خود عمل کنیم تا عقوبت الهی دامن ما را نگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: