bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۰۶
تاریخ انتشار: ۳۲ : ۱۸ - ۰۳ دی ۱۳۹۸
سفر یک روزه معاون اول رئیس‌جمهور به پایان رسید؛
بامداد جنوب: پس از التماس‌های فراوان نماینده دولت در بوشهر که یکی از مقامات عالیه کشور به این استان سفر کنند و در حالی که او دو سال است در مورد سفر رئیس‌جمهور به استان شرمنده شده و هیچ پاسخی هم به افکار عمومی ندارد که بدهد، بالاخره توانست اسحاق جهانگیری را راضی کند تا در سفری یک روزه به بوشهر بیاید تا او هم بتواند پیش مدیران استانی و شاید هم مردم استان خودی نشان دهد،

بامداد جنوب: پس از التماس‌های فراوان نماینده دولت در بوشهر که یکی از مقامات عالیه کشور به این استان سفر کنند و در حالی که او دو سال است در مورد سفر رئیس‌جمهور به استان شرمنده شده و هیچ پاسخی هم به افکار عمومی ندارد که بدهد، بالاخره توانست اسحاق جهانگیری را راضی کند تا در سفری یک روزه به بوشهر بیاید تا او هم بتواند پیش مدیران استانی و شاید هم مردم استان خودی نشان دهد، اما این سفر تقریبا هیچ دستاوردی برای استان بوشهر نداشت، چرا که آنچه در این سفر مورد بهره‌برداری قرار گرفت هیچ یک در شاخص‌های طرح‌های کلان قرار نمی‌گیرد و توفیری در وضع معیشتی مردم نخواهد داشت.

جهانگیری در حالی سفر یک روزه‌اش به بوشهر را پایان داد که در برنامه‌ای فشرده و بسیار سخت و طاقت‌فرسا بین شهرستان‌های دشتی، تنگستان، بوشهر و دشتستان در سفر بود تا طرح‌های کوچکی را افتتاح کند که معمولا در سال‌های نه چندان دور فرماندار هم برای افتتاح آن به جایی نمی‌رفت! اما اوضاع در بوشهر آن اندازه خراب و بد شده که یک لشکر آدم راه می‌افتند تا گلخانه، خانه موسیقی و گاوداری را افتتاح کنند.

این اقدامات فی‌النفسه بد نیست، اما وقتی جهانگیری برای اولین بار در سال 1393 به بوشهر آمد و در عسلویه مورد استقبال قرار گرفت، دستانش پر بود، اما کار او از افتتاح کارخانه و کلنگ‌زنی پتروشیمی و تاسیسات مهم و حیاتی به افتتاح یک پرواربندی گاو رسیده که با سرمایه بخش خصوصی و 52 میلیارد تومان پول ساخته شده است.

در خبری که سایت ریاست‌جمهوری، بخش معاون اول زده در این مورد آمده است: «دکتر اسحاق جهانگیری صبح امروز (دوشنبه) در جریان سفر به استان بوشهر، با حضور در شهرستان دشتستان بزرگترین طرح پرواربندی در جنوب کشور را افتتاح و به همراه سرپرست وزارت جهاد کشاورزی از این طرح بازدید کرد. ظرفیت سالانه تولید گوشت قرمز در این طرح 800 تن است و این طرح در زمینی به مساحت 55 هزار متر مربع اجرا شده است. گفتنی است سرمایه گذاری برای اجرای این طرح 520 میلیارد ریال بوده است.» با توجه به اینکه قرار است در این تاسیسات سالانه سه هزار راس گاو پروار شوند و وزن هر گاو پروار هم باید قابل توجه باشد، (حدود 500 کیلوگرم به صورت میانگین) علی‌القاعده این سه هزار راس باید سالانه 1500 تن گوشت تولید کنند نه 800 تن.

از آقای دکتر جهانگیری انتظار می‌رفت که دستکم دستورات لازم را برای احداث طرح‌ها و تاسیسات لازم در حوزه‌های دیگر هم صادر کنند، نه اینکه صرفا به یک نمایشگاه صنایع دستی که هر سال در بوشهر برگزار می‌شود، بسنده کرده و دست آخر هم دست خالی بوشهر را ترک کند!


نام:
ایمیل:
* نظر: