bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۱۲
تاریخ انتشار: ۰۸ : ۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
معضل کم‌فروشی بنزین این‌بار در بوشهر؛
سیدعلی موسوی: بنزین این روزها تبدیل به معضلی شده است که هزینه‌های امنیتی، روانی، اقتصادی و روحی بسیاری بر مردم گذاشته است که تقریبا همه نیز شاهده آن بوده‌ایم. حالا نیز با سهمیه‌بندی بنزین و ایجاد شدن اصلاح قیمتی، مردم کشور که تازه درگیر این بحران بودند خبر می‌رسد مساله دیگری نیز به‌شدت شایعه شده، مساله کم‌فروشی بنزین که تاکنون بارها نیز به گوش سرویس انرژی روزنامه بامداد جنوب رسیده است حال بر آن شدیم.

سیدعلی موسوی: 

بنزین این روزها تبدیل به معضلی شده است که هزینه‌های امنیتی، روانی، اقتصادی و روحی بسیاری بر مردم گذاشته است که تقریبا همه نیز شاهده آن بوده‌ایم. حالا نیز با سهمیه‌بندی بنزین و ایجاد شدن اصلاح قیمتی، مردم کشور که تازه درگیر این بحران بودند خبر می‌رسد مساله دیگری نیز به‌شدت شایعه شده، مساله کم‌فروشی بنزین که تاکنون بارها نیز به گوش سرویس انرژی روزنامه بامداد جنوب رسیده است حال بر آن شدیم امروز به این مساله بپردازیم. همزمان با موج کم‌فروشی بنزین در کشور که باعث شده برخی جایگاه‌های سوخت متخلف پلمپ یا توبیخ شوند در استان بوشهر نیز گزارش‌هایی منتشر می‌شود و بازخوردهایی از جانب مردم به ما فرستاده می‌شود که نشان می‌دهد در بوشهر نیز عده‌ای با سوءاستفاده از شرایط ایجاد شده به‌دنبال ماهیگیری از آب گل‌آلود هستند. حالا از گوشه کنار متاسفانه صدای اعتراض مردم بلند شده صدای اعتراضی که مشخص نیست باید به کجا برده شود برای دریافتی پاسخی مناسب؟ هر چند پیش از این مسوول پخش فرآورده‌های نفتی قول داده بود که نصب نازل‌های استاندارد و بررسی نازل‌های از پیش نصب شده در دستور کار قرار گرفته ولی شاهد هستیم برخی جایگاه‌ها از شرایط موجود سوءاستفاده می‌کنند.

در بسیاری از موارد به‌شخصه شاهد بوده‌ام که خودروهایی با حجم باک 40 لیتر گاه تا 50 لیتر نیز بنزین می‌زنند که بی‌شک این مورد با عقل سلیم جور در نمی‌آید و بی‌شک آن 10 لیتر تزریق شده به ماشین نه سوخت بلکه هوا بوده یا اینکه مانیتور جایگاه به اشتباه مورد دیگری را نشان می‌دهد! در بوشهر نیز گاه از مردم شنیده می‌شود که برخی جایگاه‌های سوخت این شهر نیز از قاعده کشوری مستثنی نبوده‌اند. در همین حال و از سوی دیگر افرادی نیز هستند که معتقدند کیفیت بنزین در جایگاه‌های مختلف متفاوت است، ‌به این صورت که بنزین برخی جایگاه‌ها دوام بیشتری در باک دارد و برخی دیگر به اصطلاح زود می‌پرد! پیش از این نیز بارها در بامداد جنوب به کیفیت بنزین وارداتی به بوشهر پرداخته بودیم چراکه صدای همه را درآورده است و گوش شنوای مسوولان نیز گویا در استان بدهکار نیست که پاسخگوی این مساله باشد و حالا نیز مساله کم‌فروشی باعث شده بسیاری معترض شوند.

پیش از نوشتن این گزارش با سرکشی به برخی از جایگاه‌های سوخت در سطح شهر بوشهر و با پرس‌وجویی که از کارگران این جایگاه‌ها داشتیم برخی از این افراد معتقدند که نقص فنی موجود در بعضی از نازل‌ها نیز که به‌صورت ناخواسته ایجاد شده است که می‌تواند باعث شود بنزین تخلیه‌شده با بنزینی که روی صفحه نشان می‌دهد تفاوت فاحشی داشته باشد. مساله‌ای که با توجه به نصب برچسب‌های آزمون دوره‌ای و توجیه جایگاهداران قابل قبول نیست و مشخص نیست چگونه نازلی که برچسب تائید شده دارد باید به علت نقص فنی آنچنان که باید دقیق عمل نکند. حتی در بازرسی میدانی که از چند جایگاه در بوشهر داشتیم مسوولان این جایگاه‌ها عنوان کردند که فک پلمپ و تست دوره‌ای این نازل‌ها در حضور بازرسان و مسوولان امر و کارشناسان صورت می‌گیرد تا ایجاد هرگونه شبهه‌ای از میان برود و برخی اوقات نیز در حضور خود مردم این مساله صورت می‌پذیرد تا از ایجاد هرگونه بدبینی جلوگیری شود.

به هر حال، ‌متصدیان امر مانند شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی و همچنین سازمان ملی استاندارد استان باید فکری به حال بی‌اعتمادی مردم بوشهر به بنزین و تمام موضوعات حول و حوش آن داشته باشند، زیرا با وجود اطلاع‌رسانی دائمی باز هم مردم از کیفیت بنزین و کم‌فروشی آن چندان خوشبین نیستند و این زیبنده استانی نیست که خود صفت پایتخت انرژی کشور را یدک می‌کشد، استانی که البته همیشه مشکل انرژی داشته است!


نام:
ایمیل:
* نظر: