bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۱۴ : ۲۱ - ۰۶ دی ۱۳۹۸
پایان ریاست طولانی محمد نجفی؛
علی پورتنگستانی : بالاخره پس از شش سال ریاست بر هیات فوتبال، روز گذشته محمد نجفی کرسی خود را به رئیس جدید هیات فوتبال استان، آقای محتشم داد تا فوتبال بوشهر پس از سال‌ها وارد دوره جدید دیگری شود. دوره‌ای که هم می‌تواند پر از افتخار باشد و هم می‌تواند پر از کاهش افتخارات.

علی پورتنگستانی : 

بالاخره پس از شش سال ریاست بر هیات فوتبال، روز گذشته محمد نجفی کرسی خود را به رئیس جدید هیات فوتبال استان، آقای محتشم داد تا فوتبال بوشهر پس از سال‌ها وارد دوره جدید دیگری شود. دوره‌ای که هم می‌تواند پر از افتخار باشد و هم می‌تواند پر از کاهش افتخارات.

پس از کش‌وقوس‌های فراوان، بالاخره پس از دو سال، مجمع هیات فوتبال استان بوشهر برای انتخاب رئیس جدید این هیات با حضور حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران و عبدالکاظم طالقانی، عضو هیات رئیسه فدراسیون فوتبال و در غیاب مهدی تاج، رئیس فدراسیون فوتبال در سالن اجتماعات اداره ورزش و جوانان برگزار شد. مجمعی که برخلاف گذشته آنچنان حواشی خاصی نداشت ولی با وجود این حرف‌هایی در این مجمع رد و بدل شد که مشخص کرد هنوز میان رئیس سابق هیات و مدیرکل ورزش اختلاف‌هایی وجود دارد، اختلاف‌هایی که شاید در ردصلاحیت محمد نجفی هم بی‌تاثیر نبوده‌اند اما در ادامه به آنچه که در این مجمع گذشت، می‌پردازیم.

احمد بهروزیان‌فرد، مدیرکل ورزش و جوانان استان بوشهر در حاشیه این مجمع، گفت: پس از دریافت پاسخ نهادهای ذی‌صلاح این انتخابات با حضور چهار کاندیدا برای تصدی سمت ریاست هیات فوتبال استان بوشهر در این مجمع حضور دارند، برگزار می‌شود. آقایان سیدعلیرضا کازرونی، امیرحسین محتشم، سیدیونس موسوی و خانم فخرالسادات هاشمی کاندیداهای احراز پست ریاست هیات فوتبال استان بوشهر هستند. جایگاه ورزش استان در بخش‌های مختلف طی این چند سال ارتقاء یافته که این پیشرفت در پی تعامل با هیات‌ها در چند سال اخیر حاصل شده است. اداره کل در این چند سال در امور هیچ هیاتی دخالت نکرده است و هیات‌ها در تصمیم‌های قانونی خود مستقل عمل می‌کنند.

بهاروند: فوتبال تنها مربوط به آقایان نیست

همچنین حیدر بهاروند، رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در مجمع انتخابی هیات فوتبال استان بوشهر، گفت: فوتبال بوشهر یک فوتبال ریشه‌دار در کل کشور است و بازیکنان زیاد و خوبی در سطح ملی دارد. در فصل جدید فوتبال کشور VAR یکی از الزامات است، یعنی با تصویب هیات‌رئیسه هر استادیومی که VAR نداشته باشد نمی‌تواند میزبان باشد. ان‌شاءلله که بتوانیم در کنار هم موفق باشیم، به هر حال از اهداف فدراسیون رشد و توسعه فوتبال در استان‌ها است و طبیعی است که باید رشد و توسعه یک فوتبال اصولی بیشتر باشد مثل استان خوزستان. استانی که دو تیم در لیگ برتر و چندین تیم در رده‌های مختلف دارد استان مستعدی است، در حالی که بعضی استان‌ها شاید در لیگ 2 هم تیم ندارند که شرایط متفاوتی درباره این استان‌ها وجود دارد.

بهاروند در ادامه در مورد دو نماینده بوشهر در لیگ برتر، تاکید کرد: مسوولان استان کمک کنند و پای کار باشند، به‌خصوص در مورد تیم‌هایی مانند شاهین بوشهر، ایرانجوان و پارس جنوبی جم که نیاز به حمایت دارند. امیدواریم مسائل و مشکلاتی که برای پارس به وجود آمد حل شود و این دو تیم در لیگ برتر مانده و شاهد درخشش فوتبال بوشهر باشیم.

رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران در پایان در مورد حضور یک کاندیدای زن در بین نامزد‌ها، خاطرنشان کرد: جای خوشبختی دارد که یک خانم هم در این انتخابات کاندیدا شده است. دوست داریم این اتفاق در استان‌های دیگر نیز رخ دهد و این نشان می‌دهد که فوتبال یعنی خانواده و تنها مربوط به آقایان نیست. خانواده‌ها درگیر فوتبال هستند و امیدواریم که باز هم شاهد این حرکات خوب در فوتبال باشیم و شاهد رشد و شکوفایی فوتبال استان بوشهر و مردم خوب این استان باشیم.

در ادامه به هر کدام از کاندیداها پنج دقیقه وقت داده شد تا برنامه‌های خود را تشریح کنند. برنامه‌هایی که به‌نظر می‌رسد عملی کردن آنها به خودی خود کار سختی باشد. البته حانم فخرالسادات هاشمی، تنها کاندیدای زن هیات فوتبال استان بوشهر ضمن تشکر از فدراسیون و اداره کل ورزش و نهادهای تائید صلاحیت و هیات فوتبال با هدف اعتماد به یک بانو برای اولین‌بار، انصراف خود را به‌نفع علیرضا کازرونی اعلام کرد. در نهایت با آغاز رای‌گیری و سپس شمارش آرا، امیرحسین محتشم با ۱۶ رای به‌عنوان رئیس هیات فوتبال استان بوشهر برای چهار سال آینده انتخاب شد. پس از پایان انتخابات و مشخص شدن رئیس جدید هیات، از روی چهره‌ها مشخص بود که چه کسانی خوشحال بودند و چه کسانی از این انتخاب ناراحت بودند.

همچنین محمد نجفی که در همان ابتدا نشان داد دل پری از برخی از آقایان دارد، در پایان مجمع در گفت‌وگویی در مورد انتخاب آقای محتشم به‌عنوان رئیس جدید هیات فوتبال بوشهر، گفت: برای من فرقی نمی‌کرد که چه کسی کرسی ریاست هیات را به‌دست گیرد. بالاخره در این چند سال اتفاق‌های خوبی برای فوتبال بوشهر رخ داد و این مساله را کارنامه من نشان می‌دهد. شما ببینید در دوره ریاست من، دو تیم از آقایان و یک تیم بانوان راهی لیگ برتر کشوری می‌شوند، چندین تیم از بخش پایه‌ها وارد مسابقات لیگ برتر می‌شوند، داوران ما به ثبات خوبی در لیگ برتر رسیده‌اند و ... . اما جفاها و ظلم‌هایی که در این مورد در حق من شد ناعادلانه بود. بسیاری در راستای متوقف کردن محمد نجفی و فوتبال بوشهر ناجوانمردی کردند. حتی این افراد در لایه‌های سازمانی ما جاسوس گذاشته بودند اما من به‌خاطر مصلحت فوتبال استان سکوت کردم و چیزی نگفتم الان هم چیزی نمی‌گویم. من از روز اول با توکل بر خدا کارم را شروع کردم و در این مدت با یاری او توانستم فوتبال بوشهر را گسترش دهم و حالا وجدانم از نظر کاری راحت است. دوستانی که باعث شدند بنده رد صلاحیت شوم، آنها را به خدا واگذار می‌کنم. نخبه‌کشی که این افراد امروز برای آوردن گزینه‌های خود ایجاد کردند، تا سال‌ها مردم را رنج خواهد داد.

وی در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: یکی از دوستان در تهران به‌دنبال این بود که کار من را برای حضور در انتخابات درست کند ولی متاسفانه یکی از بچه‌های همین استان به هیچ عنوان موافق حضور بنده در انتخابات نبود. گرفتن نجفی از فوتبال، فوتبال را با معضلاتی همراه خواهد کرد که به این راحتی‌ها حل نمی‌شود. من خودم از ردصلاحیتم تعجب کردم. من به ارگان‌های مختلف برای بررسی این موضوع رفتم و به آنها گفتم که «گناه من چیه»! من می‌دانم که گناه من کارآمدی، خوشتیپی، فن بیان و سرعت مدیریتی در کار است. من فکر می‌کنم که هر کسی در جامعه ما چنین ویژگی‌هایی داشته باشد، باید ردصلاحیت شود.

سلطانی‌فر: فدراسیونهای المپیکی ۲۰ درصد بیشتر از بقیه بودجه می‌گیرند

بامداد جنوب: وزیر ورزش و جوانان ابراز امیدواری کرد با تلاش هایی که در حال انجام است، اعتبارات فدراسیون‌ها بین 80 تا 85 درصد تخصیص پیدا می‌کند و فدراسیون‌های المپیکی نیز تا 20 درصد بیشتر به منظور آماده سازی بهتر دریافت خواهند کرد .

مسعود سلطانی‌فر در نشست با روسای فدراسیون‌ها مشکلات کنونی کشور را مورد توجه قرار داد و از تلاش‌های زیاد به منظور افزایش تخصیص اعتبارات تا ٨٠ و ٨٥ درصد خبر داد و گفت: فدراسیون‌های المپیکی تا 20 درصد بیشتر از سایر فدراسیون‌ها دریافت خواهند کرد. با قدرت از لایحه بودجه دولت دفاع می‌کنیم و در زمینه بودجه ورزش هر کجا نیاز به پیگیری باشد از سوی حوزه معاونت حقوقی، امور مجلس و هماهنگی امور استان‌های وزارت ورزش و جوانان پیگیری لازم صورت خواهد گرفت.

سلطانی‌فر در بخش دیگری از سخنانش از تصویب اساسنامه جدید فدراسیون‌ها پس از چند دوره رفت و آمد در دولت خبر داد و یادآور شد: این اساسنامه به شورای نگهبان رفته است و از سال ٩٥ هم که لایحه اهداف وظایف و اختیارهای وزارت ورزش و جوانان هم در دولت تصویب شد، در مجلس است.

وزیر ورزش و جوانان در ادامه با اشاره به تصویب آیین‌نامه پرداخت کمک‌هزینه به ورزشکارانی که در قالب انفرادی و تیمی کسب سهمیه المپیک کرده‌اند، خاطرنشان کرد: بر اساس آنچه در ستاد عالی بازی‌های المپیک و پارالمپیک تصویب شد، ورزشکارانی که کسب سهمیه کرده‌اند، ماهیانه پنج میلیون تومان دریافت می‌کنند و به سرمربیان هم همین میزان پرداخت خواهد شد و بر اساس تعداد سهمیه‌های کسب شده به مربیان هم به میزان نیمی از این مبلغ پرداخت می‌شود و قسط اول به‌زودی پرداخت می‌شود. فدراسیون‌ها هم باید با دقت این پاداش‌ها را که به حساب آنها واریز می‌شود، به ورزشکاران و مربیان پرداخت کنند. انتظار دارم روسای فدراسیون‌ها و مدیران ورزشی کشور با کمیسیون‌های زیرمجموعه کمیته ملی المپیک همکاری لازم و حضور جدی را داشته باشند تا از ظرفیت‌ها روزبه‌روز در راستای توسعه ورزش استفاده کنیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: