bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۴۵
تاریخ انتشار: ۰۴ : ۱۷ - ۲۳ دی ۱۳۹۸
تحلیل یک کارشناس بورس از وضعیت بازار سهام؛
بامداد جنوب: بازار بورس در حالی که طی هفته‌های گذشته با قرار گرفتن در یک روند افزایشی و شکستن رکوردهای پی‌در‌پی به سمت کانال 400 هزار واحدی در حرکت بود، با انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی با روند کاهشی شدیدی طی دو روز ابتدایی هفته روبوه‌رو شد تا جایی که بسیاری از بازیگران این بازار به فکر خروج هرچه سریع‌تر از بازار سرمایه افتادند.

بامداد جنوب: بازار بورس در حالی که طی هفته‌های گذشته با قرار گرفتن در یک روند افزایشی و شکستن رکوردهای پی‌در‌پی به سمت کانال 400 هزار واحدی در حرکت بود، با انتشار خبر شهادت سردار سلیمانی با روند کاهشی شدیدی طی دو روز ابتدایی هفته روبوه‌رو شد تا جایی که بسیاری از بازیگران این بازار به فکر خروج هرچه سریع‌تر از بازار سرمایه افتادند.

در همین حال، یک کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه سهامدارانی که دید کوتاه‌مدت به بورس دارند، در روزهای گذشته دچار ضرر شدند، گفت: روند صعودی بازار سرمایه هنوز به پایان نرسیده و موج صعودی در راه است.

مهدیرباطیدر گفت‌وگو باخبرنگارمهربا اشاره به وضعیت بازار سرمایه در دو روز ابتدایی هفته، افزود: بازار سرمایه تا پیش از اتفاق‌های اخیر، در وضعیت جذابی نبود و رشد بسیار شتابانی را در بازارشاهدنبودیم که از منظر کارشناسی می‌توان نشانه‌هایی را در آنمشاهدهکرد که بازار منتظر بهانه‌ای بود تا وارد فضای اصلاح و استراحت شودامابا اتفاقی که بامدادجمعهرخ داد و اقدام تروریستیامریکادر عراق منجر بهشهادتسپهبد قاسم سلیمانی شد، به‌نوعی بهانه‌ای جور شد که بازار در قالب آن، خود را اصلاح کرده و وارد فضای استراحت شود.

کارشناسارشد بازار سرمایه یادآور شد: در این میان به‌نظر می‌رسد که این استراحت و اصلاح، کاملاقابل پیش‌بینیبه‌ویژه در حوزه سهامی بود که رشد شتابان و بدونکارشناسیو حتی بهصورتسفتهبازانهرا تجربه کرده بود، بر ایناساسبه‌نظر می‌رسد که در دو ماه آینده، فضای اصلاحی و استراحت را در بازارشاهدخواهیم بود ولیکماکانوضعیت رو به رشد بازار سرمایه نیزبرقرارخواهد بود و بعد از اصلاحات و استراحت،احتمالابار دیگر وارد یک فضای رشد در اواخر سال ۹۸ و اواسط سال ۹۹ خواهیم شد.

به‌گفته وی، یک واقعیت در بازار سرمایهوجوددارد و آن اینکه بسیاریتوصیهمی‌کنند که سهامداران وارد فضای هیجانی نشونداماباید به این نکته توجه داشت که اگر بازار، یک هفته یا دو هفته روند منفی را سپری کند، سهامداران باضررروبه‌روشده و بالغ بر ۴۰ درصد از دارایی خود را از دست می‌دهند؛ این در شرایطی است که باید توجه داشت که هر فردی روش سرمایه‌گذاریخاصخود را دارد و باید دید که آیا یک فرد، با دیدکوتاه‌مدتبه این کاهش شاخص نگاه می‌کند و محاسباتضررو زیان یا سود خود را در بازه زمانیکوتاه‌مدتدر نظر می‌گیرد یا به‌دنبالسودپایدار و بلندمدت است.

به‌گفته رباطی، افرادی که به‌دنبالسودکوتاه‌مدتهستند، در همان دقایق ابتدایی بازگشایی بازار و شکلگیریروند نزولی،اولوقتواردخرید و فروش شده و از بازارخارجشدند که به‌طور قطع، آنهاضررسنگینی کردندامابرخی هم که نگاه بلندمدت به بازار سرمایه دارند و خیلی از نوسانات مقطعی نگران نمی‌شوند، از منفی شدن شاخص استفاده کرده و سهام مدنظر خود را که از بخش ارزنده بازار است، خریداری کرده و به پرتفوی خود اضافه کردند. برخی افرادی که در بازار سرمایه حضور دارند، روحیه سرمایه‌گذاری داشته و بنابراین از کاهش شاخص نگران نمی‌شوند چراکه به‌طور قطع این کاهش گذرا خواهد بود و آنها با دید کارشناسی، حتی از همین روند کاهشی شاخص نیز، برای آینده خود سودآوری حاصل می‌کنند.

اینکارشناسارشد بازار سرمایه معتقد است که هنوز روندصعودیبازار سرمایه به پایان کار خود نرسیده و سهامداران نباید نگران باشند، چراکه یک موجصعودیدیگر در بازار سرمایه رخ خواهد داد و آنها فرصت دارند سود خود راذخیرهکنند.

زیریک/ صادرات بوشهر به قطر افزایش یافت

بامداد جنوب: رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اعلام اینکه میزان صادرات این استان به کشور قطر در ۹ ماه امسال ۱۱۵ میلیون دلار گزارش شده، گفت: در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از لحاظ وزن ۱۷ و از نظر ارزش ۴۸ درصد افزایش داشته ‌است.

سیدحسینحسینی‌محمدی روز گذشته با اشاره به اینکه ارزش مجموع صادرات استان بوشهر به قطر در سال گذشته۱۱۷ میلیون دلار بودکهاین میزان در ۹ ماهسال جاری معادل کلصادرات سال ۹۷ به این کشور است، تصریح کرد: عمده اقلام صادراتی استان بوشهر به مقصد کشور قطرشامل محصولات کشاورزی، سیمان و کلینکر، میگوی پرورشی و شمش فولادی است.

به‌گفته وی، در ۹ ماهامسال بدون احتساب میعانات گازی حدود ۱۸ میلیون و ۳۶۸ هزار تن کالای غیرنفتی از بنادر استان بوشهر صادر شده‌ است که نسبت به مدت مشابه سال گذشتهاز نظر وزن۲۳ درصد رشد نشان می‌دهد.

این مقام مسوول در ارتباط با صادرات میعانات گازی خاطرنشان کرد: در اینمدت با احتساب میعانات گازی در مجموع2/19 میلیون تن کالا به ارزش 3/6 میلیارد دلار از بنادر استان بوشهر صادر شد که ۴۵۵ میلیون دلار آن میعانات گازی است. کالاهای صادراتی استان بوشهر محصولات پتروشیمی شامل متانول، گلایکول، اتیلن و گوگرد، سیمان، کلینکر، گوجه فرنگی، خرما، میگوی پرورشی و فرآورده‌‏های دریایی است.

حسینی‌محمدی در ادامه با تاکید بر اینکه مقصدهای صادراتی استان بوشهر نیز کشورهای چین، امارات، قطر، ترکیه، کره، جنوبی، عراق و افغانستان است، درباره تنظیم بازار، گفت: برای حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان اجرای پویش‌های «بی‌قیمت نخریم» برای جلوگیری از تخلفات اقتصادی در دست اجراست. یکی از موثرترین راهکارهای تنظیم بازار و فراهم ساختن شرایط سالم برای انتخاب کالا و خدمات برای مصرف‌کنندگان، نصب برچسب قیمت از سوی فروشندگان است.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر با اشاره به اینکه برای اجرای هر چه‌ بهتر این پویش نیازمند کمک مصرف‌کنندگان هستیم که بر همین اساسبازرسان ما واحدهای متخلف را به تعزیرات معرفی می‌کنند، یادآور شد: شهروندان باید نسبت به خریدن کالاهای بدون قیمت خودداری کرده و تخلفات مربوطه را به این سازمان گزارش کنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: