bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۶۷
تاریخ انتشار: ۱۹ : ۰۳ - ۲۷ دی ۱۳۹۸
از حرف‌های ضد و نقیض مرادی تا شکایت دروازه‌بان سابق پارس؛
علی پورتنگستانی:فسخ عجیب قرارداد دخسوس، دروازه‌بان پارس جنوبی و حرف‌های ضد و نقیض سرپرست مدیرعاملی باشگاه به‌نظر می‌رسد که باید منتظر یک شکایت بین‌المللی از طرف این دروازه‌بان باشیم. مساله عجیب آن است که مراد مرادی معتقد است آنها کاملا این حق را داشتند که با دخسوس فسخ کنند.

علی پورتنگستانی:

فسخ عجیب قرارداد دخسوس، دروازه‌بان پارس جنوبی و حرف‌های ضد و نقیض سرپرست مدیرعاملی باشگاه به‌نظر می‌رسد که باید منتظر یک شکایت بین‌المللی از طرف این دروازه‌بان باشیم. مساله عجیب آن است که مراد مرادی معتقد است آنها کاملا این حق را داشتند که با دخسوس فسخ کنند.

فقط کافی است که پرونده‌های بازیکنان خارجی که در این سال‌ها در لیگ برتر فوتبال کشورمان بازی کرده‌اند بیندازید تا ببینید اقدام‌های غیرحرفه‌ای مدیران به ظاهر فوتبالی باعث و بانی چه اتفاق‌هایی شده است. از پرداخت چند برابر حقوق ثابت این بازیکنان تا محرومیت از نقل و انتقالات فقط بخش کوچکی از این جور مسائل است که متاسفانه همچنان ادامه دارد. مساله اصلی این است مدیران ما در حالی با اعتماد به‌نفس بالا از تصمیم‌های خود دفاع می‌کنند که دیگر این نوع حرف زدن آنها خریدار ندارد. در واقع باید گفت وقتی مدیری از یک چیز مطمئن است هوادار به‌خوبی می‌داند که آن چیز رخ نمی‌دهد یا به این زودی‌ها رخ نخواهد داد. اگر خسارت‌های دلاری که ناشی از شکایت‌های متعدد بازیکنان خارجی است را محاسبه کنیم، عمق فاجعه را شخم خواهیم زد.

در جدیدترین فسخ قرارداد بازیکنان خارجی، به دخسوس رسیدیم. فرناندو دخسوس دروازه‌بان برزیلی که چند سالی است در فوتبال ایران حضور دارد، در ابتدای فصل جاری با نظر فراز کمالوند به پارس جنوبی ‌جم پیوست. با جدایی کمالوند و حضور هومن افاضلی در راس کادرفنی پارس اما او برای حفظ دخسوس دچار تردید بود. در این خصوص پارسی‌ها حتی با محسن فروزان نیز به توافق کامل رسیدند و قرار شد او به تیم اضافه شود اما در نهایت این دروازه‌بان اجازه ثبت قرارداد در سازمان لیگ را پیدا نکرد.

در چنین شرایطی مسوولان پارس جنوبی نام دخسوس را نیز در روز آخر نقل و انتقالات از لیست خارج کردند تا این مساله با دلخوری دروازه‌بان برزیلی همراه شود. دخسوس ضمن ابراز ناراحتی از مسوولان باشگاه پارس جنوبی به خبرنگار ما گفت: «از تصمیم مسوولان باشگاه تعجب می‌کنم. متاسفانه در تمام این مدت من خواستم تا برایم بلیت بگیرم و برگردم اما آنها مدام امروز و فردا کردند و در نهایت هم روز آخر گفتند مرا نمی‌خواهند. خودشان هم قراردادم را یک طرفه فسخ کردند. این رفتار با من هرگز درست نبود و نمی‌توانم آن را هضم کنم. مدیران باشگاه باید از قبل با من صحبت می‌کردند. من پیشنهادهایی از داخل ایران داشتم اما متاسفانه تا روز آخر چیزی نگفتند و یکباره نامم را از لیست خارج کردند. با این شرایط مجبورم از پارس جم شکایت کنم و بی‌شک از طریق وکیلم اقدامات قانونی را انجام خواهم داد.

البته ما هم از طریق رابط‌های که داشتیم با مدیر برنامه‌های این بازیکنان ارتباط برقرار کردیم و این خبر تائید شد که قرار است دخسوس به‌زودی از باشگاه پارس جنوبی شکایت کند. اتفاقی که اگر رخ دهد یعنی آغاز یک دردسر جدید برای مدیران پارس.

البته نکته جالب ماجرا این است که سرپرست مدیرعاملی باشگاه معتقد است که هیچ خطری باشگاه را تهدید نمی‌کند. مراد مرادی در گفت‌وگویی که با میزان داشت حرف‌هایش را اینگونه آغاز کرد: پنجره نقل‌ و انتقالات را باز کردیم و بازیکنان مورد نظر جذب شدند. به این ترتیب به قولی که داده بودیم عمل کردیم. امیدوارم از این پس تیم پارس ‌جنوبی با اتفاق‌های بهتری روبه‌رو شود. در مورد جدایی دخسوس باید بگویم که سرمربی او را نمی‌خواست و ما هم پذیرفتیم.به او ۵۰ درصد داده بودیم و توافق کرد با همین دریافتی از جمع ما جدا شوند. مشکلی در این فسخ قرارداد وجود ندارد و دو طرف راضی هستند.

مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی ضمن تائید مذاکرات بامحسن فروزان،خاطرنشان کرد: مشکلی برای جذب فروزان نداریم. در حال مذاکره با او هستم. با اطمینان در مورد فروزان صحبت نمی‌کنم، چراکه هنوز توافق نکردیم ولی تا قبل از شروع نیم‌فصل دوم مسابقات دروازه‌بان مورد نظر را جذب می‌کنیم. ضمن اینکه دروازه تیم ما خالی نیست و مسعود پورمحمد را در تیممان داریم، او دروازه‌بان خوبی است و در بازی آخر مقابلپیکانخوب ظاهر شد. با جذب دروازه‌بان پرونده نقل‌وانتقالات برای ما بسته نخواهد شد و در صورتی که بازیکن خوبی باشد، جذب می‌کنیم. با توجه به نیاز تیم همچنان قصد جذب بازیکن داریم. البته بازیکن خاصی در لیست ما نیست ولی گروه کارشناسی باشگاه ما در حال بررسی است و اگر بازیکن کار آمدی باشد، جذب می‌کنیم.

اما این یک طرف ماجراست. ما هم برای کسب اطلاعات بیشتر با مرادی ارتباط برقرار کردیم که البته او صحبت‌های متفاوتی انجام داد. در این گفت‌وگو کوتاه این مسوول یادآور شد: طبق آن چیزی که در قرارداد آمده ما با این بازیکن فسخ قرار کردیم و نگران هیچ اتفاقی نیستیم. همچنین باید بگویم که نگران شکایت دخسوس هم نیستیم، چراکه از این شکایت‌ها زیادی شده و خیلی از آنها به نتیجه نرسیده است.

در گفت‌وگوی مرادی با میزان او تاکید داشت با بازیکن مدنظر به توافق رسیده است ولی در گفت‌وگویی که با ما داشت حرف از توافق زده نشد بلکه او معتقد بود که دخسوس می‌تواند شکایت کند ولی خیلی از این شکایت‌ها به نتیجه نرسیده است. از دو جمله می‌توان گفت که سرپرست باشگاه حرف‌های خودش را به‌نوعی تکذیب کرده است. این یعنی از الان ما باید نگران این باشیم که کی شکایت فرناندو دخسوس به باشگاه پارس جنوبی می‌رسد. بازیکنی که در تعطیلات بسر می‌برد ولی یکباره متوجه می‌شود که قراردادش یک طرفه فسخ می‌شود. نمی‌توان با قاطعیت گفت که در حال حاضر حق با کدام یک از طرفین است ولی با توجه به وضعیت مدیران فوتبالی ما در این سال‌ها داشته است به احتمال زیاد حق با دخسوس باشد. عمق فاجعه زمانی رخ می‌دهد که فیفا حق را به دخسوس بدهد و آنوقت مدیران پارس باید چند برابر پولی اولیه را به این بازیکن بدهند. امیدواریم که مدیران پارس جنوبی مسیری را که انتخاب کرده‌اند، درست باشد.

مهرعلیزاده: نگذاشتیم زورخانه‌ها به دیزی‌سرا تبدیل شوند

بامداد جنوب: نشست خبری سومین دوره رقابت‌های جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای و کشتی پهلوانی برگزار شد.

به گزارش ایسنا، محسن مهرعلیزاده، رئیس فدراسیون جهانی ورزش‌های زورخانه‌ای در این نشست با اشاره به مشکلات اخیر در کشور به شکل‌های تحریم، تهدید و زورگویی‌ها، گفت: ملت ایران ملتی شجاع با تاریخ غنی و ریشه‌دار است. بارها در کشورهای مختلف دیدم آنها بیشتر از ما خودمان را باور دارند. در مهرماه ۸۳ وقتی این فدراسیون را بنیان‌گذاری کردیم هدفمان این بود فرهنگ غنی این ورزش را که توام با اخلاق و پهلوانی است را گسترش دهیم و به دنیا نشان دهیم این رشته نیز مثل جودو، تکواندو و...که حاوی فرهنگ کشورهای مختلف است، مملو از مفاهیم اخلاقی است. این رشته در ۸۵ کشور شناخته شده که خود من باور نمی‌کردم به این موفقیت برسیم. دوره‌های مختلف آموزشی و مسابقات مختلف در کشورهای جهان برگزار شده است. این رشته در حال منسوخ شدن بود و زورخانه‌ها در حال تبدیل به کافه و دیزی‌سرا بودند اما الان این رشته نه تنها در ایران بلکه در کشورهای زیادی همراه با آداب و رسوم این رشته که ریشه در فرهنگ غنی ایران دارد، گسترش یافته است. هدف نهایی ما این است که هم ورزش‌های زورخانه‌ای و هم کشتی پهلوانی وارد بازی‌های المپیک شود. در زمانی که همه دنیا دست به دست هم داده‌اند تا با تبلیغات کشور ما را ناامن نشان بدهند اما ایران در مقایسه با تمامی کشورهای منطقه جزیره امنی است. حتی کشورهای همسایه مثل عراق یا افغانستان با حضور امریکایی‌ها ناامن شده‌اند. اهمیت استقرار فدراسیون جهانی زورخانه‌ای در ایران زیاد است و قرار بود این مسابقات در کشور دیگر برگزار شود اما ما ترجیح دادیم در ایران برگزار شود.

وی با بیان اینکه ۲۴ کشور و ۱۰۳ ورزشکار و میهمان در سومین دوره رقابت‌های جهانی، به‌صورت ورزش‌های زورخانه‌ای تیمی و انفرادی و کشتی پهلوانی در بجنورد به رقابت می‌پردازند، یادآور شد: از اروپا هشت کشور لهستان ترکیه، اوکراین، استونی، گرجستان، مجارستان، قبرس و آذربایجان به ایران می‌آیند و برخی دیگر نیز اعلام کردند دولتشان جلوی حضورشان در ایران را گرفته است. از افریقا کشورهای اوگاندا، تانزانیا، زیمبابوه، کامرون و بنین و از آسیا کره جنوبی، هند، اندونزی، افغانستان، بنگلادش، ازبکستان، تاجیکستان ترکمنستان، عراق، قزاقستان و ایران در این رقابت‌ها حضور خواهند داشت. از امریکای لاتین نیز به‌خاطر هزینه بالای بلیت هواپیما که بر عهده ماست به‌خاطر صرفه‌جویی‌های ارزی دعوت نکردیم.

مهرعلیزاده با اشاره به بودجه فدراسیون‌های جهانی رشته‌های مختلف مثل تکواندو، جودو، کبدی و ... که با حمایت دولت‌های مختلف، حامی مالی و ... فعالیت می‌کنند، تصریح کرد: میزان بودجه ما در سال یک، دو یا سه میلیارد تومان است که با ارز ۱۴ هزار تومانی رقمی نمی‌شود. الان باید دولت‌ها به ما کمک کنند. برای مثال ژاپن بعد از گذشت ۷۰ سال پنج و نیم میلیون دلار به فدراسیون جهانی جودو کمک می‌کند یا کره جنوبی نیز سه میلیون دلار به فدراسیون جهانی تکواندو کمک می‌کند. این یک وظیفه ملی است که کشور باید به ما کمک کند. ما در حال توسعه این رشته در جهان هستیم و دولت باید در این راه به ما کمک کند. گله هم نمی‌کنیم و شرایط را درک می‌کنیم. برای همین مسابقات چند میلیارد تومان هزینه می‌کنیم. در اسفندماه هم مسابقه‌های پهلوان پهلوانان را داریمکه هزینه میلیاردی دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: