bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۱۷۹
تاریخ انتشار: ۱۱ : ۱۲ - ۰۲ بهمن ۱۳۹۸
روزی سرنوشت‌ساز برای فوتبال ایران؛
بامداد جنوب: تیتر خبری که دو روز پیش فوتبال کشورمان را وارد شوک کرد خود گویای همه‌چیز بود. فوتبال ما دیگر نمی‌تواند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا میزبان هیچکدام از تیم‌ها باشد، اتفاقی که واکنش‌های زیادی داشته و بالاخره نتیجه این همه بازخورد این شد که نمایندگان ما دیگر در این مسابقات شرکت نکنند. هر چند این تصمیم باید سال‌ها پیش گرفته می‌شد نه الان.

بامداد جنوب: 

تیتر خبری که دو روز پیش فوتبال کشورمان را وارد شوک کرد خود گویای همه‌چیز بود. فوتبال ما دیگر نمی‌تواند در بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا میزبان هیچکدام از تیم‌ها باشد، اتفاقی که واکنش‌های زیادی داشته و بالاخره نتیجه این همه بازخورد این شد که نمایندگان ما دیگر در این مسابقات شرکت نکنند. هر چند این تصمیم باید سال‌ها پیش گرفته می‌شد نه الان.

روز جمعه یک خبر عجیب، فوتبال ایران را تکان داد. خبر سلب حق میزبانی باشگاه‌های ایرانی در لیگ قهرمانان آسیا که ابتدا دو خبرنگار عربستانی و کویتی آن را منتشر کردند و ساعاتی بعد، فدراسیون فوتبال ایران در بیانیه‌ای رسمی، محتوای آن را تائید کرد. بر اساس نامه‌ای که کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا به فدراسیون فوتبال ایران ارسال کرده، این کمیته تصمیم گرفته باشگاه‌های ایرانی باید بازی‌های آسیایی خود را در زمین بی‌طرف و خارج از مرزهای ایران انجام دهند. تصمیمی که با واکنش شدید مدیران فوتبال روبه‌رو شد.

یک روزنامه اماراتی در مورد این اتفاق نوشته است که « فدراسیون فوتبال ایران رسمی اعلام کرد که نامه‌ای را از کنفدراسیون فوتبال آسیا دریافت کرده است که در آن اعلام شده کنفدراسیون آسیا تصمیم دارد برگزاری بازی‌های لیگ قهرمانان آسیا در ایران را ممنوع کند و بر این اساس احتمالا باید تیم‌های ایرانی در زمین بی‌طرف به مصاف حریفان خود بروند. فدراسیون فوتبال ایران و هم‌چنین کنفدراسیون فوتبال آسیا از دلیل چنین تصمیمی سخن به میان نیاورده‌اند. روزنامه البیان با پوشش دادن این خبر نوشت که تنش سیاسی و نظامی اخیر در منطقه و ایران باعث چنین تصمیمی از سوی کنفدراسیون فوتبال آسیا شده است. بعد از ترور سردار سلیمانی، فرمانده سپاه قدس منطقه شاهد تنش سیاسی و نظامی شد و بعد از آن ایران با موشک‌های بالستیک پاسخ این حمله امریکا را داد و در همان روز یک هواپیمای اوکراینی به اشتباه در ایران سقوط کرد که این منجر به کشته شدن ۱۷۶ نفر شد. به نظر می‌رسد که دلیل تصمیم کنفدراسیون فوتبال آسیا این موضوعات باشد، البته ایران اصرار دارد که این کشور امن‌ترین کشور منطقه برای برگزاری هر رقابتی است».

مدیران باشگاه‌های استقلال، پرسپولیس، سپاهان و شهرخودرو به عنوان نمایندگان ایران در لیگ قهرمانان آسیا امروز (شنبه) جلسه‌ای برای تصمیم‌گیری راجع به اقدام جدید AFC مبنی بر سلب میزبانی از تیم‌های ایرانی در این رقابت‌ها برگزار شد. براساس صحبت‌های مدیران چهار نماینده ایران، این تیم‌ها تنها در صورتی حاضر به حضور در لیگ قهرمانان آسیا می‌شوند که بتوانند در ایران میزبان رقبایشان باشند، در غیر این صورت از این رقابت‌ها کناره‌گیری می‌کنند. یکی از دلایل مهم عدم قبول تصمیم AFC این است که در صورت قبول این موضوع، به مرور میزبانی رقابت‌های دیگر فوتبال و همچنین ورزش‌های دیگر هم از ایران گرفته می‌شود که ضربه سنگینی به ورزش ایران وارد می‌کند.

محمدحسن انصاری‌فرد، مدیرعامل پرسپولیس پس از این جلسه تصریح کرد: باید مقابل این حکم ایستادگی کنیم چون اگر این اتفاق‌ها رخ بدهد، سایر رشته‌های ورزشی ما از طریق کمیته بین‌المللی المپیک هم محروم می‌شوند. به‌خاطر حیثیت و آبروی کشورمان زیربار این موضوع نمی‌رویم و قاطعانه مقابل خواسته AFC می‌ایستیم. کشور ما امن است و حق هوداران خودمان می‌دانیم که از بازی‌های خانگی بهره‌مند شوند و نباید هواداران خودمان را از چنین موضوعی محروم کنیم.

مسعود تابش، مدیرعامل سپاهان که در این جلسه حضور داشت، درباره موضوع سلب میزبانی‌ها، گفت: در جلسه به این جمع‌بندی رسیدیم که در کشور خودمان به‌عنوان میزبان بازی کنیم و به‌خاطر هواداران ما نباید محروم بشویم. وقتی که ما در کشور خود بازی نکنیم، در امتیازگیری دچار مشکل می‌شویم و اجازه بدهید که یک مقدار بیشتر تامل کنیم می‌توانیم به نتایج بهتری برسیم. همچنین فرهاد حمیداوی، مالک شهرخودرو افزود: قرار شد که فقط و فقط در کشور خودمان بازی کنیم. آقایان تبعات قبول این موضوع را پیش‌بینی کردند که اگر قبول کنیم، بازی در کشور ثالث بازی کنیم، به بازی‌های ملی و بعدها هم به کلیه ورزش‌ها کشیده می‌شود که موجب کاهش کیفیت ورزش ایران خواهد شد. باز هم باید اشاره کنم که عزت و شرف فوتبال ایران از هر رویدادی مهم‌تر است.

بهاروند: محروم هم بشویم، ذلت را نمی‌پذیریم

حیدر بهاروند،رئیس سازمان لیگ فوتبال ایران درباره‌ تصمیم کمیته مسابقات کنفدراسیون فوتبال آسیا مبنی بر بازی نمایندگان ایران برابر رقیبانشان در زمین بی‌طرف، خاطرنشان کرد: این تصمیم برای اعضای کمیته اجرائی ارسال شده و درباره‌ آن تصمیم‌گیری کنند و تا الان تائیدیه نهایی آن مشخص نشده است. روز یکشنبه هفته آینده درباره‌ این موضوع تصمیم نهایی اتخاذ خواهد شد. ضمن اینکه تصمیم باشگاه‌ها در این زمینه اتخاذ شده و آنها یک‌صدا هستند که بی‌شک مقابل این تصمیم بایستند.

وی در پاسخ به این سوال که نمایندگان ایران در کشور ثالث به مصاف رقیبانشان خواهند رفت یا خیر، گفت: به هیچ‌وجه چنین کاری نمی‌کنیم. تصمیم فدراسیون و باشگاه‌ها این است که اگر این رای قطعی بشود به هیچ‌وجه در خارج از کشور بازی نکنند. ما باید میزبانی کنیم چون حق مردم ماست. ما نباید تماشاگران خود را از حق میزبانی محروم کنیم. ما پای این تصمیم می‌ایستیم.

بهاروند در پاسخ به این سوال که آیا تبعات این تصمیم را می‌پذیرید یا خیر، افزود: جلسه‌ای در این زمینه برگزار کردیم و به هر حال این تصمیم تبعاتی دارد که باید آن را بپذیریم. باید مقابل این تصمیم بایستیم. یکبار در جریان موضوع عربستان کوتاه آمدیم و اگر مقابل این تصمیم نایستیم مطمئن باشید در ادامه تصمیم‌های دیگری می‌گیرند.

در صورتی که کنفدراسیون فوتبال آسیا قصد داشته باشد میزبانی را از تیم‌های ایرانی بگیرد، تصمیم اتخاذ شده از سوی باشگاه‌ها اجرائی و کناره‌گیری از لیگ قهرمانان آسیا نهایی شود، باشگاه‌ها باید جریمه‌ای را به AFC پرداخت کنند. پس از آن هم باید منتظر تصمیم کمیته انضباطی این کنفدراسیون بمانیم تا درباره چهار باشگاه ایرانی که چنین تصمیمی اتخاذ کرده‌اند احتمالا محرومیتی را برای این باشگاه‌ها به‌دنبال خواهد داشت. با این حال شاید تهدید باشگاه‌های ایرانی آخرین راهی باشد که کمیته اجرائی AFC تصمیم کمیته مسابقاتش را تائید نکند تا باشگاه‌های ایرانی بتوانند همچنان بازی‌ها را میزبانی کنند.

حالا خبر رسیده اعضای کمیته اجرائی امروز در جلسه‌ای با حضور همه اعضا، تصمیم کمیته مسابقات را بررسی می‌کنند. اگر به سوابق و گذشته رجوع کنیم، این رای احتمالا در کمیته اجرائی هم تصویب خواهد شد و بعید است کمیته اجرائی، مصوبه‌ای خلاف نظر کمیته مسابقات داشته باشد. مگر اینکه تا فردا، رایزنی‌های موثری انجام شود و حق میزبانی به باشگاه‌های ایرانی برگردد. همچنین باید افزود مهدی تاج، رئیس سابق فدراسیون فوتبال کشورمان که نایب رئیس کنفدراسیون فوتبال آسیاست، در کمیته اجرائی عضویت دارد و در جلسه امروز حضور خواهد داشت. 24 ساعت سرنوشت‌ساز در انتظار فوتبال ایران است و تا آخر امروز به‌طور قطعی مشخص خواهد شد که آیا کنفدراسیون آسیا از تصمیم ناعادلانه خود عدول خواهد کرد و میزبانی را به تیم‌های ایرانی برمی‌گرداند یا اینکه همچنان به موضع خود پافشاری می‌کند و محرومیت را نصیب باشگاه‌های ما می‌کند.

جواب سازمان لیگ به اعتراض شاهین ‌بوشهر درباره میلاد سرلک

بامداد جنوب: سازمان لیگ فوتبال به اعتراض شاهین شهرداری بوشهر مبنی بر حضور میلاد سرلک در بازی این تیم مقابل شهرخودرو واکنش نشان داد.

در جریان هفته هفدهم رقابت‌های لیگ برتر دو تیم شاهین شهرداری بوشهر و شهرخودرو به مصاف هم رفتند که این بازی با نتیجه بدون گل به پایان رسید.

در این بازی میلاد سرلک که به همراه حسن جعفری از بازیکنان تیم‌های نساجی مازندران بودند و در نیم‌فصل به شهرخودرو پیوسته بودند، در ترکیب تیمش بود. در این رابطه باشگاه نساجی مازندران نسبت به انتقال این دو بازیکن شکایت داشته است و قرار بر این بوده است که جلسه‌ای در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال میان میلاد سرلک و باشگاه نساجی در ۶ بهمن برگزار شود. این مساله موجب شد باشگاه شاهین شهرداری بوشهر با انتشار نامه جلسه میلاد سرلک در کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال در تاریخ اعلام شده، مدعی شود که حضور این بازیکن در بازی روز جمعه غیرقانونی بوده است و همچنین سعید مسیگر مدیرعامل شاهین شهرداری بوشهر، ادعا کرد که این بازی باید 3 بر صفر به سود شاهین تغییر پیدا کند.

در این راستا، سازمان لیگ با انتشار بیانیه‌ای به اعتراض باشگاه شاهین شهرداری بوشهر واکنش نشان و درباره نحوه قرارداد و انتقال این بازیکنان و قانونی بودن حضور آنها در بازی دیروز (جمعه) توضیحاتی ارائه داد که به شرح زیر است:

«بازیکنان نیم‌فصل اول باشگاه نساجی مازندران به نام‌های میلاد سرلک، حسن جعفری، رضا علیاری و نوید عاشوری قبل از انجام بازی‌های معوقه و بعد از شروع نقل و انتقالات قراردادشان را با باشگاه نساجی یک‌طرفه فسخ کردند و با توجه به برگزار نشدن بازی‌های معوقه، باشگاه نساجی شکایت رسمی کرد و کمیته تعیین وضعیت فدراسیون فوتبال به‌دلیل انجام نشدن مسابقات معوقه، آن فسخ قراردادها را تائید نکرد.
در مرحله دوم از ۴ بازیکن نساجی فقط آقای نوید عاشوری به باشگاه قبلی بازگشت و سه بازیکن دیگر بعد از انجام بازی‌های معوقه بار دیگر به‌صورت قانونی اقدام به انجام فسخ یکطرفه قرارداد کردند. این فسخ یکطرفه مجدد که در ۸ دی ۱۳۹۸ انجام گرفته موضوعی است که شاهین شهرداری بوشهر به‌دلیل اطلاع نداشتن اشاره‌ای به آن نداشته است و باشگاه نساجی مازندران نیز بعد از انجام فسخ یک‌طرفه مجدد این بازیکنان اقدامی در خصوص شکایت کتبی و رسمی انجام نداد.

لازم به توضیح است کمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ طبقتبصره ماده ۱۵ آیین‌نامه که به صراحت اعلام می‌کند «نقل و انتقالات سازمان لیگ بدون ورود به ماهیت موضوع، فسخ قرارداد را ثبت می‌کند و مسوولیت آن متوجه شخص متقاضی ثبت است». عمل می‌کند. ورود نکردن به ماهیت موضوع و صرفا ثبت فسخ‌های یک‌طرفه طبق دلیل موجه (شرط داشتن بندهای قرارداد مالی) از وظایفکمیته نقل و انتقالات سازمان لیگ است که این بازیکنان با فسخ‌های یک‌طرفه قانونی به باشگاه‌های شهرخودرو وگل گهرسیرجان پیوستند.


نام:
ایمیل:
* نظر: