bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۰۴
تاریخ انتشار: ۱۸ : ۰۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سرمربی امیدهای شاهین در گفت‌و‌گو با بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: غلامرضا زارعی و شاگردانش در لیگ برتر امیدها دست به کار بزرگی زده‌اند و نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند. همه این اتفاق‌ها در حالی رخ داده است که مسوولان باشگاه حمایت خوبی از آنها نکرده‌اند. آنچه شاید در ابتدای رقابت‌های لیگ برتر امیدهای کشور و با توجه به دیر بسته شدن تیم امید شاهین شهرداری بوشهر تصور می‌شد، کار سخت آنها با وجود مدعیان متعدد و قدرتمند در این لیگ نفس‌گیر بود. از همان بازی اول مشخص شد که این تیم منظم و با انگیزه با هدفی بزرگ وارد میدان شده است. غلامرضا زارعی و شاگردانش در همان ابتدای راه ثابت کردند

علی پورتنگستانی:

غلامرضا زارعی و شاگردانش در لیگ برتر امیدها دست به کار بزرگی زده‌اند و نتایج بسیار خوبی کسب کرده‌اند. همه این اتفاق‌ها در حالی رخ داده است که مسوولان باشگاه حمایت خوبی از آنها نکرده‌اند. آنچه شاید در ابتدای رقابت‌های لیگ برتر امیدهای کشور و با توجه به دیر بسته شدن تیم امید شاهین شهرداری بوشهر تصور می‌شد، کار سخت آنها با وجود مدعیان متعدد و قدرتمند در این لیگ نفس‌گیر بود. از همان بازی اول مشخص شد که این تیم منظم و با انگیزه با هدفی بزرگ وارد میدان شده است. غلامرضا زارعی و شاگردانش در همان ابتدای راه ثابت کردند که می‌خواهند در جمع مدعیان قرار گیرند و البته این کار را نیز انجام دادند. این کار بزرگ در حالی صورت گرفت که زارعی و کادرفنی باشگاه به‌خاطر حمایت‌ نشدن این تیم، فشار زیادی را تحمل کردند و به جرات می‌توان گفت هر کس دیگری به جای آنها بود از این تیم می‌رفت ولی این اتفاق نیافت. در همین رابطه با سرمربی تیم امیدهای شاهین، غلامرضا زارعی گفت‌وگویی انجام دادیم که ماحصل آن را در ادامه خواهید خواند.

همدلی بازیکنان، رمز موفقیت ما بود

حدود هشت ماه پیش بود که ما کار خود را شروع کردیم و از همان ابتدا با تست استعدادیابی در بوشهر سعی کردیم بهترین بازیکنان را برای تیم امید شاهین شهرداری انتخاب کنیم. می‌توانم به جرات بگویم که در بین تیم‌های حاضر در لیگ برتر امیدها، تنها تیمی بودیم که به مدت 10 روز تست استعدادیابی داشتیم برای اینکه حق هیچ کس ضایع نشود. ما به‌دنبال این بودیم که حداقل بازیکنان از استان خودمان باشند ولی برای پر کردن جاهای خالی از استان‌های همجوار نیز بازیکن به خدمت گرفتیم. در نهایت یک تیم متحد و همدل تشکیل دادیم و وارد مسابقات شدیم. همین مساله کافی بود که در نیم‌فصل اول رقابت‌ها عملکرد خوبی داشته باشیم. تا هفته یازدهم مسابقات در صدر جدول بودیم و این اتفاق در حالی رخ داد که در این مدت بی‌توجهی‌های زیاد به تیم ما شد.

هدف اول من رتبه اول بود

به هر حال تیم‌های که از دسته یک کشور وارد مسابقات لیگ برتر می‌شوند، هدف اولشان این است که سقوط نکنند. من از روز اول به بازیکنان گفتم که هر جا برای مربیگری می‌روم فقط و فقط به‌دنبال کسب رتبه اول هستم. خدا را شکر بازیکنان هم در این مسیر از جان مایه گذاشتند و تمام تلاش خود را کردند تیم در بین مدعیان قرار بگیرد. همانطور که گفتم تا هفته یازدهم هم ما صدرنشین مسابقات بودیم ولی آن چیزی که انتظار نداشتیم، رخ داد. از یک طرف لیگ امیدها رو به فرسایشی رفت و از طرفی دیگر مسوولان باشگاه آنطور که باید و شاید از ما حمایت نکردند. همچنین در ادامه مسابقات ما چهار بازیکن خود را به‌دلیل مصدومیت از دست دادیم و سه بازیکن را هم به‌دلیل محرومیت، در چند بازی نتوانستیم داشته باشیم. دو بازیکن اصلی هم از زمانی که به تیم بزرگسالان پیوسته‌اند، دیگر در خدمت ما نبودند. به هر حال من با همه این مشکلات ساختم، چراکه از روز اول هدف خود را مشخص کرده بودم. به هر حال با تلاش کادرفنی و بازیکنان با انگیزه تیم توانستیم نیم‌فصل اول را به‌خوبی به پایان برسانیم.

نیم‌فصل دوم برای ما سخت بود

با شروع نیم‌فصل کار برای ما خیلی سخت شد و هر چه جلوتر می‌رفتیم کار برایمان سخت‌تر می‌شد. به هر حال همانطور که گفتم مسوولان در نیم‌فصل اول از ما حمایت زیادی نکردند ولی در نیم‌فصل دوم نه تنها حمایتی از ما نشد بلکه در برخی مواقع مشکلاتی برای ما ایجاد می‌کردند. درست است در نیم‌فصل دوم نوساناتی داشتیم ولی با وجود این همیشه در میان مدعیان قرار داشتیم. با نتیجه‌ای که اول این هفته هم کسب کردیم می‌توان گفت رتبه سومی ما تثبیت شده است اگر اتفاق خاصی رخ ندهد. در نهایت باید گفت که ما در بین سه تیم برتر امیدهای کشوری قرار داریم که افتخار بزرگ برای استان بوشهر است.

با سرمایه‌گذاری روی این بازیکنان ضرر نمی‌کنید

با تمام این مسائل ما به راه خود ادامه دادیم، چراکه من نه تنها مربی تیم هستم بلکه معلمی برای بازیکنانم هم هستم و خروجی خوبی داشته باشم. به هر حال ما بازیکنانی خوبی در تیم‌های پایه شاهین در این داشتیم و اگر مدیران روی این بازیکنان سرمایه‌گذاری کنند، مطمئنا ضرر نخواهند کرد حتی سود زیادی خواهند کرد. من معتقدم به‌جای اینکه از شهرهای دیگر بازیکنان 300 میلیونی بخوریم، بهتر است از بازیکنان پایه خودمان که قیمت کمتری دارند و بازدهی بیشتری دارند، استفاده کنیم. نیازی نیست که این بازیکنان به سرعت وارد تیم اصلی شوند، چراکه هرچقدر آرام‌تر و با برنامه‌ریزی مناسب‌تر آنها را وارد تیم اصلی کنیم، بازدهی بیشتری خواهند داشت. ما اگر این بازیکنان را آماده کنیم، می‌توانیم از آنها برای تیم درآمدزایی کنیم و خروجی آنها برای باشگاه هم از نظر معنوی خوب است و هم از نظر مادی.

نگاه مسوولان به رده‌های پایه باید تغییر کند

از نظر من نگاه مسوولان به رده‌های پایه باید تغییر کند و اگر اتفاق رخ ندهد وضعیت فوتبال پایه ما هیچ تغییری نخواهد کرد. من نمی‌خواهم از خودم تعریف کنم ولی در این فصل از رقابت‌ها هر کسی جای بنده بود فکر نمی‌کردم تا الان در تیم امید شاهین دوام می‌آورد. من در این مدت برای این تیم تلاش زیادی به کرده‌ام و از جان برای آن مایه گذاشتم ولی شرایط بسیار سختی در این تیم تجربه کردم. باور کنید هر کسی دیگری جای من بود همان هفته سوم از باشگاه می‌رفت. باور کنید برخی در باشگاه در حال تلاش بودند که با سخت‌تر کردن وضعیت تیم، به‌دنبال استعفا من بودند ولی این را نمی‌دانستند که من سخت‌تر از آن چیزی هستم که فکرش را می‌کردند. خداراشکر با همدلی که با بازیکنان داشتم، به کار خودم ادامه دادم.

از بازیکنان تشکر می‌کنم

در پایان جای دارد از هواداران خوب و دلگرم این تیم هم تشکر کنم، هر چند از بازی‌های ما زیاد استقبال نمی‌شد. آنها در گرمای تابستان و در سرمای این روزها به ورزشگاه آمدند و از تیم ما حمایت کردند که واقعا کار بزرگی است. می‌توان گفت تیم‌های پایه ما جزء تنها تیم‌های پایه کشور هستند که هوادران در هیچ بازی آنها را تنها نمی‌گذارند. همچنین یک تشکر ویژه هم بازیکنانم خوبم می‌کنم که در این فصل از رقابت‌ها فصل خواستن را به‌خوبی صرف کرده‌اند. به هر حال آنها در این مدت سعی و تلاش زیادی کردند و در نهایت نتیجه آنها را هم دیدند و من مطمئنم از این بازیکنان در سال‌های خبرهای زیادی خواهید شنید. خوشحالی اصلی ما این است که خروجی بسیار خوبی در این تیم داشته‌ایم و آینده خوبی برای فوتبال استان بوشهر رقم زده‌ایم.


نام:
ایمیل:
* نظر: