bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۱۱
تاریخ انتشار: ۳۱ : ۰۱ - ۱۴ بهمن ۱۳۹۸
سرمایه‌سوزی مجدد در پارس جنوبی؛
علی پورتنگستانی: آرزوی هر تیمی است که جوانی توانمند مثل متین کریم‌زاده داشته باشد ولی حال برای همه این سوال به‌وجود آمده این بازیکن که در نیم‌فصل اول رقابت‌ها جزء بهترین‌ها بود، چرا حتی در لیست 18 نفره تیم پارس جنوبی هم قرار نمی‌گیرد.

علی پورتنگستانی:

 آرزوی هر تیمی است که جوانی توانمند مثل متین کریم‌زاده داشته باشد ولی حال برای همه این سوال به‌وجود آمده این بازیکن که در نیم‌فصل اول رقابت‌ها جزء بهترین‌ها بود، چرا حتی در لیست 18 نفره تیم پارس جنوبی هم قرار نمی‌گیرد.

استان بوشهر این روزها به یکی از قطب‌های اصلی فوتبال کشور تبدیل شده است، استانی که در این سال‌ها بازیکنان زیادی را به بدنه فوتبال کشور وارد کرده است. این بازیکنان در عین جوانی، استعداد خوبی در فوتبال هستند اما چیزی که در این استان مشهود است توجه کم‌ به این سرمایه‌ها است. این در حالی است که فقط بعضی از آنها در تیم‌های استان به میدان می‌روند و به آنها این امتیاز بزرگ داده می‌شود. اگر با نگاهی کوتاه به تیم‌های حاضر در لیگ برتر، ترکیبی از بازیکنان بوشهری حاضر در این تیم‌ها درست کنیم و با آنها یک تیم قدرتمند تشکیل دهیم؛ بازیکنانی نظیر مهدی قائدی، محمد محبی، محمد دانشگر و ... از ستاره‌های تیم‌های خود هستند که در بوشهر به آنها توجه نشد. البته در مورد محمد محبی قضیه تا حدودی متفاوت است ولی باید پذیرفت که شاهین در نگه‌داشتن این سرمایه‌های استانی شکست خورده، بد هم شکست خورده است. بازیکنانی که در لیگ برتر امسال می‌توانستند کمک شایانی به تیم شاهین شهرداری کنند ولی حالا در سپاهان اصفهان و دیگر تیم‌ها خوش می‌درخشند. از مهدی قائدی چیزی نگویم بهتر است، چراکه عملکرد او خود گویای همه‌چیز است. به هر حال تیم‌های استان ما در از دست دادن سرمایه‌های خود استعداد عجیبی دارند که در نوع خود جالب است. این هم یک توانایی است که هر تیمی ندارد.

همه اینها را گفتیم تا به بحث اصلی گزارش امروز خود برسیم. متین کریم‌زاده، بازیکن فعلی پارس جنوبی که از تیم‌های پایه شاهین کار خود را آغاز کرد، این روزها وضعیت آنچنان خوبی در این تیم جمی ندارد، حداقل اتفاق‌های چند روز اخیر این را می‌گوید. کریم‌زاده در شاهین شهرداری مورد کم‌لطفی مسوولان آن باشگاه قرار گرفت و برای نشان دادن استعداد بالای خود به تیم پارس جنوبی آمد اما گویا در این تیم هم فعلا مورد بی‌مهری سرمربی قرار گرفته است. کریم‌زاده در نیم‌فصل اول رقابت‌ها زیرنظر فراز کمالوند پیشرفت زیادی کرده بود و هر بازی فیکس پارس جنوبی بود، اتفاقی که باعث شد آمادگی این بازیکن روز به روز افزایش یاید. تا آنجا که این بازیکن جوان بوشهری به تیم ملی امید دعوت شود و به‌عنوان بازیکن فیکس تیم ملی در مسابقات انتخابی المپیک 2020 به میدان رفت. در آن بازی‌ها هم کریم‌زاده با وجود حضور در تیم ملی عملکرد قابل قبولی داشت و با آمادگی بالا به تیمش در جم برگشت.

با آمدن افاضلی به تیم پارس جنوبی، رویه این مربی در نقل‌وانتقالات جذاب بازیکن باتجربه و با سن بالا بود که البته برخی از این بازیکنان هم جذب شدند. با همه اینها منتظر بودیم کریم‌زاده در اولین بازی پارس زیر نظر افاضلی که در مقابل ذوب‌ آهن بود، به میدان برود ولی این اتفاق رخ نداد و حتی حتی نام او در لیست 18 نفره تیم هم نبود. پس از این اتفاق همه فکر می‌کردیم به‌خاطر خستگی بازی‌های آسیایی نام کریم‌زاده از لیست تیم خط خورد ولی اتفاقی که در بازی‌ روز جمعه رخ داد شک و شبهات را افزایش داد. متین کریم‌زاده نه تنها در ترکیب تیم پارس برای بازی با گل‌گهر نبود بلکه باز هم با نظر افاضلی از لیست 18 نفره تیم خورد. این اتفاق باعث تعجب همه هواداران پارس و اهالی رسانه شد، چراکه آنها دلیل این تصمیم افاضلی را نمی‌دانستند.

پس از پایان بازی افاضلی در این مورد گفت که متین کریم‌زاده زمان زیادی تمرینات را از دست داده و برای هماهنگی با سایر بازیکنان، به زمان نیاز دارد و از نظر من این بازیکن باید خوب تمرین کند و خود را به تیم تحمیل کند.

این سخنان در حالی زده شد که بر اساس مشاهدات ما ترکیب اصلی پارس جنوبی آنچنان تغییر اساسی نداشته و علاوه بر این سیستم این تیم همچنان دست نخورده باقی‌مانده است. نکته عجیب‌تر این است که کریم‌زاده در نیم‌فصل اول در کنار 80 درصد بازیکنانی که در ترکیب این تیم در مقابل گل‌گهر به میدان رفتند، بازی می‌کرد پس افاضلی از کدام هماهنگی صحبت می‌کند. بازیکنی که از نیم‌فصل بازی کرده و تمرین، دیگر چطور باید خود را به تیم تحمیل کند. متین کریم‌زاده در یک ماه گذشته در آمادگی بالایی به سر برده است و با تیم ملی در مسابقات آسیایی شرکت کرده است ولی حالا افاضلی به شکلی صحبت می‌کند که این بازیکن آمادگی بالایی ندارد. در پرس‌وجوهایی که با اهالی شهر جم هم داشتیم، آنها از اینکه این بازیکن جوان به بازی گرفته نمی‌شود متعجب بودند و معتقد بودند که سرمربی تیم اعتقادی به کریم‌زاده ندارد. حتی یک منبع آگاه به ما گفت که افاضلی از سبک بازی کریم‌زاده خوشش نمی‌آید.

روزی که افاضلی به این تیم آمد هشدارهای لازم را داده بودیم ولی کسی توجه نکرد. روزی که او کادرفنی تیم را مشخص کرد باز هم تاکید کردیم که باید برخی مسائل جدی گرفته شود ولی باز هم مدیران پارس جنوبی گوش شنوا نداشتند. وقتی نقل و انتقالات هم به پایان رسید در مورد بازیکنانی که این تیم خریده بود نقدهای داشتیم که باز هم از نظر آقایان خیلی مهم نبود ولی این‌بار نباید سکوت کرد. متیم کریم‌زاده یکی از استعدادهای بزرگ این شهر است و حیف است که به‌خاطر نظر منفی مربی اینقدر به او ظلم شود. امیدواریم که این استعداد به این راحتی‌ها کنار گذشته نشود.

گل‌محمدی: ۳ امتیاز را از دهان شیر بیرون کشیدیم

بامداد جنوب: سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس از برتری تیمش مقابل صنعت نفت آبادان ابراز خرسندی کرد و گفت در این مسابقه سه امتیاز را از دهان شیر بیرون کشیدیم.

یحیی گل‌محمدی بعد از برد یک بر صفر تیمش مقابل صنعت نفت آبادان در حضور خبرنگاران، گفت: سه امتیاز خیلی مهمی را گرفتیم. اهمیت این سه امتیاز را به بچه‌ها گفته بودم و خدا را شکر که آن را به دست آوردیم و در واقع آن را از دهان شیر بیرون کشیدیم. بازی خیلی سختی بود. زمین مسابقه واقعا زمین مناسبی برای فوتبال بازی کردن نبود. جو خیلی سنگینی هم با حضور هواداران خوب آبادانی بر ورزشگاه حاکم بود. بازی در این جو و زمین واقعا برای هر تیمی سخت است. تیم‌های بزرگی در این ورزشگاه امتیاز از دست داده‌اند و خوشحالیم که با برد آبادان را ترک می‌‌کنیم. این سه امتیاز را به تمام هوادارانمان که اینجا حضور فیزیکی نداشتند اما دلشان با تیم بود، تقدیم می‌کنیم. خوشحالم از اینکه در این بازی موقعیت گلی را به حریف ندادیم.در فاز دفاعی عالی بودیم و نظم دفاعی خیلی خوبی داشتیم. حریف هجومی‌مان را به‌خوبی کنترل کردیم و در انتقال به حمله هم خیلی خوب عمل کردیم اما در حالی که موقعیت‌های زیادی داشتیم و می‌توانستیم با تعداد گل‌های بیشتری بازی را ببریم، فقط یک گل به ثمر رساندیم.

گل‌محمدی در پاسخ به این سوال که «آیا از عملکرد اوساگونا رضایت دارید؟»، خاطرنشان کرد: اوساگونا یکی از خوب‌های ما بود. در حفظ توپ و پرسی که از این بازیکن خواسته بودیم، خوب عمل کرد. تعویض اوساگونا هم به‌خاطر این بود که می‌خواستیم در فاز دفاعی بهتر عمل کنیم.

سرمربی تیم فوتبال پرسپولیس در مورد اینکه کارشناسان داوری اعتقاد دارند در صحنه‌ای که داور برای پرسپولیس ضربه کاشته اعلام کرد و توپ وارد دروازه شد، خطایی رخ نداد، یادآور شد: الان صحبت کردن راجع به صحنه‌های داوری موضوعیتی ندارد. بهتر است در مورد مسائل فنی بازی حرف زد. اگر در این بازی فرصت‌طلب بودیم پنج شش گل به صنعت نفت می‌زدیم. خلق موقعیت‌های زیادی در بازی داشتیم و اگر داور این صحنه را هم خطا نمی‌گرفت، به شکل دیگری به حریفمان گل می‌زدیم. ما برای برد به آبادان آمده بودیم و هدف اصلی‌مان کسب سه امتیاز بود که در نهایت به این هدف رسیدیم.

وی در واکنش به تعریف یکی از خبرنگاران از نظم تیمی پرسپولیس، تصریح کرد: ممنون از شما و باید بگویم که با بازیکنان باکیفیتی کار می‌کنیم. ما در نیم‌فصل دو بازی دوستانه داشتیم که در زمین خراب بود و در هر بازی یک نیمه ترکیب اصلی را چیدیم. فرصت بدنسازی و کار تاکتیکی نداشتیم اما باز هم دم بچه‌ها گرم که در این فرصت کم خواسته‌‌های کادرفنی را برآورده کردند. بازیکنان ذهنیت خوبی دارند و فیزیک‌شان هم خوب است. بیشترین زحمت روی دوش بازیکنان است در حالی که مشکلات روز به روز در باشگاه ما بیشتر می‌شود. الان نزدیک دربی هستیم و هنوز مشکلات برطرف نشده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: