bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۳۱
تاریخ انتشار: ۴۵ : ۲۰ - ۲۰ بهمن ۱۳۹۸
اکران 18 فیلم از جشنواره فجر در بوشهر؛
الهام بهروزی: بهمن‎ماه که فرا می‎رسد، برنامه‎های فرهنگی هنری به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی خواه ناخواه با شور و حجم بیشتری در هر نقطه از ایران برگزار می‎شوند که شاخص‎ترین این برنامه‎ها شامل جشنواره‎های فجر در رشته‎های مختلف هنری از جمله تئاتر، فیلم، موسیقی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، شعر و ... است. استان بوشهر از جمله استان‎هایی است که در برگزاری این رویدادها نقش پررنگی دارد و بدین شکل می‎کوشد زمینه را برای نمایش و ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی در بستر خود فراهم آورد.

الهام بهروزی:

بهمن‌‎ماه که فرا می‌‎رسد، برنامه‎های فرهنگی هنری به واسطه پیروزی انقلاب اسلامی خواه ناخواه با شور و حجم بیشتری در هر نقطه از ایران برگزار می‎شوند که شاخص‎ترین این برنامه‎ها شامل جشنواره‎های فجر در رشته‎های مختلف هنری از جمله تئاتر، فیلم، موسیقی، صنایع دستی، هنرهای تجسمی، شعر و ... است. استان بوشهر از جمله استان‎هایی است که در برگزاری این رویدادها نقش پررنگی دارد و بدین شکل می‎کوشد زمینه را برای نمایش و ترویج فرهنگ و هنر اصیل ایرانی اسلامی در بستر خود فراهم آورد.

بوشهر این روزها میزبان جشنواره فیلم فجر است که از زمره رویدادهای پرمخاطب به‎شمار می‎رود. در این رویداد که امروز (سه‎شنبه، 15 بهمن‎ماه) گشایش می‏یابد، 18 فیلم اکران می‏شود. بی‎شک نمایش فیلم‎های جشنواره در بوشهر به صورت همزمان با سراسر کشور در جذب مخاطبان سینمارو بسیار موثر است؛ چراکه موجب آشتی مردم با صنعت سینما و جذب مخاطب به هنر می‏شود. برگزاری جشنواره‎ فیلم فجر در استان‏ها به معنای اجرای عدالت هنری در کشور است که خوشبختانه با استقبالی خوبی هم از سوی مخاطبا سینمارو روبه‎رو می‎شود و آنها با هزینه بسیار پایین‎تر به تماشای فیلم‎های شاخص و باکیفیت سینمای ایران می‏نشینند و این امر پیامدهای فرهنگی نیکی برای هنر سینما در استان‎ها به‎دنبال خواهد داشت.

معاون هنری و سینمایی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر در این باره گفت: ستاد برگزاری سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر منتخب فیلم‌های بخش سودای سیمرغ و فیلم‌های جشنواره را به استان‌ها اعلام کرد که همانند دوره‌های قبل و همزمان با تهران این آثار از ۱۵ تا ۲۱ بهمن در بوشهر به نمایش در می‌آید.

محمدحسین زندویان با اشاره به اینکه پنج فیلم در بخش جشن سیمرغ و پروانه‌ها و ۱۳ فیلم سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر در سینما شهید آوینی بوشهر به نمایش گذاشته می‌شود، افزود: «تورنا» به کارگردانی سید جواد هاشمی، «قطار آن شب» به کارگردانی حمیدرضا قطبی، «بیست و سه نفر» به کارگردانی مهدی جعفری، «کاتی و ستاره» به کارگردانی عبدالرضا مجلسی و «منطقه پرواز ممنوع» به کارگردانی امیر داساگر از فیلم‌های جشن سیمرغ و پروانه‌ها هستند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان بوشهر ادامه داد: «دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده، «مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی، «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی، «من می‌ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی، «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، «آتابای» به کارگردانی نیکی کریمی، «سه کام حبس» به کارگردانی سامان سالور، «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری، «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی ها، «تومان» به کارگردانی مرتضی فراشبندی، «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی، «خوب، بد، جلف۲» به کارگردانی پیمان قاسمخانی و «لباس شخصی» به کارگردانی امیرعباس ربیعی فیلم‌های جشنواره هستند که در بوشهر به روی پرده می‌روند.

وی با اشاره به اینکه نمایش فیلم‌های جشن سیمرغ و پروانه‌ها ساعت ۹:۳۰ به صورت رایگان، و فیلم‌های جشنواره هر روز در سه سانس ساعت‌های ۱۷:۳۰، ۱۹:۳۰ و ۲۱:۳۰ به نمایش در می‌آید، تصریح کرد: علاقه‌مندان می‌توانند به‌صورت فروش اینترنتی از سامانه BELITBOX.COM و یا به‌صورت حضوری از باجه فروش سینما برای خرید بلیت اقدام کنند.

معاون هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی بوشهر در پایان یادآور شد: مدارس استان برای تماشای فیلم‌ها می‌توانند با اداره کل آموزش و پرورش استان مراجعه کنند یا با شماره تلفن همراه ۰۹۰۲۹۰۲۸۵۰۰ تماس بگیرند.

طبق جدول زمانبندی نمایش فیلم‌های جشنواره فیلم فجر در بوشهر، در روز نخست (سه‎شنبه، 15 بهمن‎ماه) فیلم‎های «دشمنان» (ساعت 21:30 و17:30)، «مغز استخوان» (19:30)، روزدوم (چهارشنبه، 16 بهمن‌ماه): «روز بلوا» (ساعت 21:30 و17:30)، «من می‏ترسم» (19:30)، روز سوم (پنجشنبه، 17 بهمن‌ماه): «روز صفر» (ساعت 21:30 و17:30)، «آتابای» (19:30)، روز چهارم (جمعه، 18 بهمن‌ماه): «سه کام حبس» (ساعت 21:30 و17:30)، «آن شب» (19:30)، روز پنجم (شنبه، 19 بهمن‌ماه): «قصیده گاو سفید» (ساعت 21:30 و17:30)، «تومان» (19:30)، روز ششم (یکشنبه، 20 بهمن‎ماه): «کشتارگاه» (ساعت 21:30 و17:30)، «خوب، بد، جلف 2» (19:30) و روز هفتم (دوشنبه، 21 بهمن‌ماه): «لباس شخصی» (ساعت 21:30 و17:30)، «دشمنان» (19:30) در سینما شهید آوینی بوشهر اکران می‎شوند.

در معرفی این فیلم آمده است:

«دشمنان» به کارگردانی علی درخشنده است که در آن ارویا افشار، ندا جبرائیلی، مسعود دلخواه، قربان نجفی، علی بی‎غم، سنوهه دانشمند، توران یاقوتی، سعید آرمند و بردیا یادگاری به ایفای نقش می‎پردازند. این فیلم درامی روانشناختی و کم‌دیالوگ است. در خلاصه داستان این فیلم سینمایی آمده است: «آدم فکر می‌کنه هر چی سن و سالش بالاتر میره قویتر میشه اما نه، ما هر روز حساس‌تر می‌شیم؛ حتی بیشتر از وقتی که جوان بودیم تنهایی و غم و شادمانی رو حس می‌کنیم با یه فرق کوچیک، می‌دونی که منظورم چیه؟ و هر دو سکوت کردند.»

«مغز استخوان» به کارگردانی حمیدرضا قربانی و تهیه‌کنندگی حسین پورمحمدی است. بابک حمیدیان، جواد عزتی، بهروز شعیبی، پریناز ایزدیار و نوید پورفرج بازیگران اصلی فیلم هستند. در خلاصه داستان فیلم آمده است: «الان مساله‌ شما چیه؟! می‌خواین بگین قانونی نیست؟! یعنی اینجا همه‌چی همیشه قانونی اتفاق می‌افته؟! هممون درستیم؟! هیچکی هیچ غلطی نکرده تا حالا؟!»

فیلم «روز بلوا» به کارگردانی بهروز شعیبی، نویسندگی مهران کاشانی و تهیه‌کنندگی محمدرضا تخت‌کشیان است. بابک حمیدیان، لیلا زارع، محمد علیمحمدی، مسعود دلخواه، زکیه بهبهانی، ساغر قناعت، پاشا جمالی، داریوش ارجمند و محسن کیایی در این فیلم بازی می‎‌کنند. در خلاصه این فیلم آمده است: «عماد استاد دانشگاهی خوشنام و یک چهره تلویزیونی مورد توجه است، او ناگهان از سوی پلیس با اتهام‌هایی جدی مواجه می‌شود که خود و خانواده اش را در موقعیت پیچیده‌ای قرار می‌دهد.»

فیلم «من می‏ترسم» به کارگردانی بهنام بهزادی است. الناز شاکردوست، پوریا رحیمی‌سام، امیر جعفری، ستاره پسیانی، مهران احمدی و... در این فیلم بازی می‎کنند. در خلاصه این فیلم آمده است: «بدیش اینه من وسط کلی شکم که می‌خوام برم یا نه... ولی بدترش اینه که صدبرابرش مطمئنم نمی‌تونم بمونم.»

فیلم «روز صفر» به کارگردانی سعید ملکان، نویسندگی سعید ملکان و بهرام توکلی و به تهیه‌کنندگی سعید ملکان است. امیر جدیدی، ساعد سهیلی، تینو صالحی، محمدرضا مالکی، مهدی قربانی، رضا خدادادبیگی، محمدعلی راجپوت، ابوالفضل صفاری، حمیدرضا سلیمانی راد، میلاد یزدانی، امین گلستانه، سینا شفیعی، ابراهیم برزیده، مژگان مخبرثابت، نوید کریم‌زاده، علی اصغر صبوری‌راد، محمد داغری، محمدرضا طهیری ترکیب بازیگران «روز صفر» را تشکیل می‌دهند. در خلاصه این فیلم آمده است: «روایتی متفاوت از یک اتفاق ملتهب معاصر است.»

فیلم «آتابای» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی نیکی کریمی است. هادی حجازی‌فر، سحر دولتشاهی، جواد عزتی، دانیال نوروش، یوسفعلی دریادل، مه‌لقا می‌نوش و... بازیگران فیلم آتابای را تشکیل می‌دهند. در خلاصه داستان فیلم آتابای آمده است: «آتابای 40 ساله به همراه پدر و خواهرزاده‌اش در روستای پیرکندی (خوی) زندگی می‌کنند. او سال‌ها پیش، دانشجوی معماری در دانشگاه هنرهای زیبای تهران بوده و یک سال مانده به دانش‌آموختگی، به علت مشکلات روحی ناشی از عشق نافرجام به هم‌دانشگاهی‌اش، ترک تحصیل کرده و به زادگاه خود بازگشته است... .»

فیلم «سه کام حبس» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی ساسان سالور است. محسن تنابنده، پریناز ایزدیار، سمیرا حسن‌پور، متین ستوده، امین میری، مریم بوبانی، محمود نظرعلیان، یدالله شادمانی، محمد اشکان‌فر، محمد رشنو، مرضیه بدرقه، علیرضا مهران و ... در این فیلم بازی می‎کنند. فیلم «سه کام حبس» روایت‌کننده زندگی یک زوج به نام‌های نسیم و مجتبی است که برای زندگی‌شان تلاش می‌کنند و به هر طریقی در تکاپو هستند تا درآمد کسب کنند، از عروسک‌سازی در انباری منزلشان گرفته تا کار با موتور و فروش لوازم یکبار مصرف و اجاره منزل به‌عنوان انبار و ...

فیلم «آن شب» به کارگردانی کورش آهاری است. شهاب حسینی، نیوشا جعفریان، امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لیلا گرگانیان، لی‌لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم، جیا مورا در این اثر به ایفای نقش می‎پردازند. در خلاصه این فیلم آمده است: «این اثرداستان یک زوج ایرانی ساکن امریکاست که در هتلی محبوس شده، در حالی که وادار می‌شوند تا با بزرگ‌ترین ترس خود، در شبی بی‌پایان روبه‌رو شوند...»

فیلم «قصیده گاو سفید» به کارگردانی بهتاش صناعی‌ها است. مریم مقدم، علیرضا ثانی‌فر، لیلی فرهادپور، فرید قبادی، فرید ازقندی، امیر شریعت، ماهور احمدی، محمد حیدری، زهرا پرهون، ابراهیم گله دارزاده، سمیه برجی، مهدی پیله‌وری، ماندانا معزی پور، سمکو روشنی، ساچلی تاجبخش و آوین پوررئوفی ترکیب بازیگران این فیلم را تشکیل می‌دهد. این فیلم داستان ‌زنی را روایت می‌کند که پس از قصاص شوهرش متوجه بی‌گناهی او می‌شود.

فیلم «تومان» به کارگردانی مرتضی فرشباف است. میرسعید مولویان، مجتبی پیرزاده، پردیس احمدیه، ایمان صیاد برهانی، حامد نجابت در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. این فیلم درباره جاه‌طلبی نسل جوانان برای پیدا کردن راهی است تا بتوانند میانبر بزنند و وضعیت اقتصادی خود را بهبود ببخشند، به همین دلیل دست به قمار می‌زنند تا در یک مدت زمان کوتاه‌تری بتوانند طبقه اجتماعی خود را عوض کنند و از طبقه پایین به طبقه بالا بیایند.

فیلم «کشتارگاه» به کارگردانی عباس امینی است. مانی حقیقی، باران کوثری، امیرحسین فتحی، حسن پورشیرازی و حامد علیپور در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه این فیلم آمده است: « امیر چند ماهی است که از فرانسه دیپورت شده‌است، او به‌خاطر پدرش شریک یک جنایت هولناک می‌شود...»

فیلم «خوب، بد، جلف 2» به کارگردانی پیمان قاسم‌خانی است. پژمان جمشیدی، سام درخشانی، حامد کمیلی، ریحانه پارسا، گوهر خیراندیش، فرهاد آییش، امیرمهدی ژوله، مارال فرجاد، شکیب شجره، ستاره پسیانی در این فیلم به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه این فیلم آمده است: «سام و پژمان بار دیگر در فیلمی با یکدیگر همبازی می‌شوند؛ اما در پشت پرده فیلم اتفاقات مرموزی در جریان است...»

فیلم «لباس شخصی» به نویسندگی و کارگردانی امیرعباس ربیعی است. مهدی نصرتی، توماج دانش‌بهزادی، مجید پتکی، میلاد افواج، عماد درویشی، مهیار شاپوری، احمد لشینی، شهاب بهرامی، روزبه رئوفی، کیوان محمودنژاد، نجلا نظریان و ماه‌منیر بیطاری در این اثر به ایفای نقش می‌پردازند. در خلاصه داستان این فیلم آمده است: «بهترین حربه برای ضربه، دوستی است. چون پیچیدگی در سادگی اوست. به لباس شخصی‌ها بیشتر شک کن!»


نام:
ایمیل:
* نظر: