bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۴۶
تاریخ انتشار: ۳۳ : ۱۷ - ۲۸ بهمن ۱۳۹۸
حضور چهره آکادمیک و حقوقدانان بوشهری در انتخابات دشتی و تنگستان؛
بامداد جنوب: مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر چگونگی اجرای قوانین را بر عهده دارد در کنار نیاز به متخصصین تمامی حوزه‌ها نیاز به افرادی دارد که در زمینه حقوقی نیز تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند تصمیمات نمایندگان ملت را در قالب قوانینی که در اجرا دچار کمترین چالش و تضاد شوند به تصویب برسانند و پس از آن نظارت دقیقی بر اجرای آن داشته باشند.

بامداد جنوب: مجلس شورای اسلامی به عنوان نهادی که وظیفه قانون‌گذاری و نظارت بر چگونگی اجرای قوانین را بر عهده دارد در کنار نیاز به متخصصین تمامی حوزه‌ها نیاز به افرادی دارد که در زمینه حقوقی نیز تسلط کافی داشته باشند تا بتوانند تصمیمات نمایندگان ملت را در قالب قوانینی که در اجرا دچار کمترین چالش و تضاد شوند به تصویب برسانند و پس از آن نظارت دقیقی بر اجرای آن داشته باشند.

هرچند در سال‌های اخیر چهره‌های حقوقدانی نیز به مجلس راه یافته‌اند اما در مجموع بسیاری از احزاب، گرایشات سیاسی افراد را بر دانش حقوقی آنها ترجیح داده‌اند. اگر نگاه احزاب و جریانات سیاسی منافع مردم و اعتلای کشور باشد؛ بی‌شک باید از حضور چهره‌هایی که تسلط کافی بر مسائل حقوقی دارند استقبال نمایند تا شاهد تصویب قوانینی که به دلیل نقائص و خلاهای موجود، گاه منجر به قانون گریزی بیشتر می‌شوند نباشیم.

حضور وکلا و حقوقدانان به‌عنوان افرادی که به خوبی با نحوه دفاع از حقوق ملت در چارچوب قانون آشنایی دارند می‌تواند کمک شایان توجهی به بهبود وضع موجود کشور نماید و مردم را امیدوار به احقاق حقوق از دست رفته خود نماید. به نظر می‌رسد رفته‌رفته میزان حضور حقوقدانان در عرصه انتخابات مجلس افزایش یافته است و از این حیث می‌توان به شکل‌گیری مجلسی متشکل از متخصصین تمامی حوزه‌ها و با حضور پررنگ و ملموس حقوقدانان و وکلا امیدوار بود.

در این دوره فردی از حوزه انتخابیه دشتی و تنگستان کاندیدا شده است که سوابق قابل اتکایی دارد و با توجه به اقبال بالایی که برای پیروزی او در انتخابات قابل تصور است در صورت راهیابی به مجلس، حتی ریاست کمیسیون قضایی و حقوقی نیز برای او دور از دسترس نخواهد بود که بی‌شک مزایای فراوانی را به‌طور ویژه برای استان بوشهر خواهد داشت.

دکتر عبدالصمد دولاح با 32 سال سابقه آشنایی کاملی با دانش حقوق وعلم قانون گذاری دارد و در این زمینه تالیفات، پژوهش‌ها، تحقیقات و انجام امور حقوقی مختلف را در کارنامه خود ثبت کرده است که می‌تواند جایگاه ویژه‌ای را برای او در قوه مقننه رقم بزند.

این چهره بومی که متولد 1345 در شهر کاکی(دشتی) است اکنون با 53 سال سن در اوج پختگی تصمیم به حضور در عرصه انتخابات گرفته و امید زیادی به توفیق او وجود دارد. دکتر عبدالصمد دولاح تحصیلات خود را در مقطع کارشناسی در رشته حقوق و در دانشگاه شهید بهشتی گذرانیده است و پس از آن موفق به اخذ مدرک کارشناسی ارشد حقوق جزا و جرم شناسی و دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه شهید بهشتی شده است.

وی سوابق اجرایی و مدیریتی پرشماری را نیز در سوابق خود به ثبت رسانده است که از جمله می‌توان به سه دوره عضویت در هیئت مدیره کانون وکلای دادگستری استان بوشهر، ریاست کانون وکلای دادگستری استان بوشهر به مدت 5 سال، نایب رئیسی اول اتحادیه سراسری کانونهای وکلای دادگستری ایران به مدت 2 سال، نمایندگی شورای اجرایی کانون بوشهر در اتحادیه سراسری کانون های وکلای ایران به مدت 8 سال و نخستین دوره ریاست هیئت امنای مرکز داوری کانون وکلای دادگستری اشاره کرد و این موارد تنها گوشه ای از سوابق او به شمار می رود که از دکتر عبدالصمد دولاح فردی زبده و کاربلد ساخته است.

این چهره حقوقدان به واسطه موقعیت های سابق خود روابط قابل اتکایی نیز دارد. عضویت در کمیسیون چشم انداز و امور نخبگان مجمع تشخیص مصلحت نظام و ریاست شعبه اول دادگاه انتظامی کانون وکلای دادگستری استان بوشهر از جمله این موارد است.

دکتر عبدالصمد دولاح چهره‌ای آکادمیک است که سابقه تدریس در مقاطع مختلف دانشگاهی را داشته است. ارائه مقالات و یادداشت‌های متعدد در نشریات و مطبوعات کشور گواهی بر این مدعا است که او از جمله چهره‌هایی است که تنها واژه «دکتر» را پیش از نام خود یدک نمی‌کشد و در این حوزه حرف‌های فراوانی برای گفتن دارد.

وی منتخب اول نمایندگان جامعه وکالت استان (در جایگاه ریاست کانون) در پنج دوره یک ساله از طریق برگزاری انتخابات بوده است که نشان از مقبولیت بالای این فرد در میان حقوقدانان استان بوشهر دارد. وی هم اکنون ریاست کانون وکلای دادگستری استان بوشهر را در دوره فعلی (دوره پنجم) بر عهده دارد.


نام:
ایمیل:
* نظر: