bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۴۸
تاریخ انتشار: ۱۰ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
بامداد جنوب: رئیس‌جمهور ترکیه که باید از او به‌عنوان پدرخوانده تروریست‌های القاعده و اتحادیه تروریست‌های ترک‌تبار یاد کرد، دقایقی پیش باز هم دولت سوریه را تهدید کرد که اگر به مناطق قبل از توافقنامه سوچی بازنگردد آنچه دیده از چشم خودش دیده است... اردوغان که پیشروی‌های ارتش سوریه و تنگ شدن حلقه محاصره فرزندان آدمکشش عملا دچار گزافه‌گویی شده و همه اصول و حقوق بین‌الملل را هم زیر پا گذاشته و نمی‌داند که دارد از گروه تروریستی بین‌المللی که سازمان ملل متحد آن را تروریستی خوانده، حمایت می‌کند، در حالی این تهدیدها را بر زبان می‌راند که خودش هم می‌داند هیچکدام از آنها عملی نیست.

بامداد جنوب: 

رئیس‌جمهور ترکیه که باید از او به‌عنوان پدرخوانده تروریست‌های القاعده و اتحادیه تروریست‌های ترک‌تبار یاد کرد، دقایقی پیش باز هم دولت سوریه را تهدید کرد که اگر به مناطق قبل از توافقنامه سوچی بازنگردد آنچه دیده از چشم خودش دیده است... اردوغان که پیشروی‌های ارتش سوریه و تنگ شدن حلقه محاصره فرزندان آدمکشش عملا دچار گزافه‌گویی شده و همه اصول و حقوق بین‌الملل را هم زیر پا گذاشته و نمی‌داند که دارد از گروه تروریستی بین‌المللی که سازمان ملل متحد آن را تروریستی خوانده، حمایت می‌کند، در حالی این تهدیدها را بر زبان می‌راند که خودش هم می‌داند هیچکدام از آنها عملی نیست.

او در حالی از توافق سوچی صحبت می‌کند که در طول دو سال گذشته حتی یک بند از این توافق را جزء ایجاد ۱۲ نقطه نظارتی برای کمک به تروریست‌های تکفیری اعمال و اجرا نکرد امروز می‌خواهد حدود و ثغور آن را اجرائی کند. پدرخوانده تروریست‌ها که با وجود اصرارهای ایران و روسیه حاضر نشد تروریست‌های القاعده را از‌ گروه دیگر تروریست‌های القاعده جدا کند و به بازگشایی بزرگراه حلب دمشق و همچنین حلب و لاذقیه کمک کند و امروز ارتش سوریه یکی از آنها را با مشت آهنین باز کرده در جایگاهی نیست که بخواهد از توافق صوتی صحبت کند.

متاسفانه‌ سران ترکیه در حال بازی با آتش هستند و نمی‌دانند که همین حرف‌ها ممکن است به جای نزدیک کردن دیدگاه‌ها و یافتن راه‌حلی برای ایجاد یک آتش‌بس موقت با کوچک‌ترین اشتباه باعث شروع یک درگیری سنگین و همه‌جانبه می‌شود. مقامات آنکارا حرف‌های درشت و غیرمنطقی می‌زنند، به‌خوبی می‌دانند که ملت، دولت و ارتش سوریه چیزی برای از دست دادن ندارند و اگر بخواهد پایش را از گلیمش درازتر و خارج از اصول و چارچوب‌های تعریف شده رفتار کند، به‌شدت ضرر خواهد کرد.

اردوغان در حالی از فرجه ماه فوریه برای بازگشت ارتش سوریه به مناطق قبل از توافق سوچی می‌گوید که هیچ دیوانه‌ای در کره خاکی آن را نمی‌تواند قبول کند اما در ذهن بیمار شکست خورده اردوغان که هم سوریه را دارد از دست می‌دهد و هم لیبی را، همه‌چیز باید وفق مراد او صورت بگیرد!! او به‌شدت از این سرخورده است که دیگر نمی‌تواند کلاهبرداری کند و جایی که روزگاری شرکت‌ها و سرمایه‌گذاران ترکیه‌ای برای آبادانی‌اش می‌کوشیدند و سرمای‌گذاری می‌کردند و بعد فرزندان تروریست اردوغان پیچ و مهره آن را هم باز کردند و بردند، حالا قرار است به وسیله دشمنانش دوباره چرخش بچرخد.

این موضوع اردوغان را روانی کرده و هذیان‌های این روزهایش با اطلاع از بازی پشت پرده روی می‌دهد... او چه بخواهد چه نخواهد به‌زودی اماراتی‌ها، سعودی‌ها، ایرانی‌ها و روس‌ها یکی پس از دیگری صنایع اطراف حلب را راه خواهند انداخت و آنچه آنجا تولید می‌شود برای ورود به بازارهای جهانی باید از بزرگراه حلب لاذقیه به دریا برسد و شاید هم برخی از تولیداتش راهی عراق و ایران و بازارهای خود ترکیه شد...

متاسفانه ترکیه‌ی اردوغان نتوانسته واقعیت‌ها را درک کند و به‌شدت در حال کمک به تروریست‌های تکفیری در ادلب و حلب است. یک منبع نظامی گزارش داد، ترکیه به فعالیت خود در زمینه بسیج نیروها و تجهیزات نظامی در ادلب ادامه می‌دهد و بخش قابل توجهی از این تجهیزات را در اختیار گروه تروریستی جبهه النصره قرار داده است.

به گفته این منبع، ترکیه بیش از ۷۰ تانک، حدود ۲۰۰ خودروی زرهی و ۸۰ توپخانه را وارد ادلب کرده و بخش زیادی از این تجهیزات را به نیروهای جبهه النصره تحویل داده است. این نیروهای تروریست‌ سلاح‌های ضدهوایی دوش پرتاب ساخت امریکا را همزمان با سقوط دو بالگرد سوریه در این منطقه طی هفته جاری به دست گرفته‌اند و تجهیز نیروهای مسلح در ادلب از سوی آنکارا موجب نگرانی‌های زیادی شده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: