bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۴۹
تاریخ انتشار: ۱۲ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
بر اساس برآوردهای صورت گرفته در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه، دیلم و خارگ؛
بامداد جنوب: علی افراشته در حالی دیر به میدان آمد که در هر سه شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و جزیره خارگ از سایر رقبا پیشی گرفته است. او وعده داده که از تجربیاتش در دوران حضور در مجلس برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر استفاده کند.

بامداد جنوب:

علی افراشته در حالی دیر به میدان آمد که در هر سه شهرستان بوشهر، گناوه، دیلم و جزیره خارگ از سایر رقبا پیشی گرفته است. او وعده داده که از تجربیاتش در دوران حضور در مجلس برای توسعه و پیشرفت استان بوشهر استفاده کند.

رپورتاژ: انتخابات وارد مرحله نفس‌گیر خود شده است، در حالی که در حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم برآوردها این بود که یک اصولگرا رای را خواهد برد، اما حالا ورق برگشته و با حضور علی افراشته که سابقه چهار سال حضور در سمت استانداری بوشهر را دارد و حدود 10 سال هم در بهارستان تجربه اندوخته، قشر آینده‌نگر و واقع‌بین جامعه به سمت او گرایش پیدا کرده‌اند.

علی افراشته که برنامه‌ای فشرده و همه‌جانبه را در روزهای تبلیغات در دست داشته، با همراهی غلامعلی میگلی‌نژاد و ستاد انتخاباتی او، تلاش گسترده‌ای را برای جلب و جذب آرای عمومی انجام داده که بر اساس همه برآوردها، اقبال عمومی به سمت او چرخیده است.

او روز گذشته راهی شهرستان شمالی شد تا در جمع اهالی این شهرستان به سخن بپردازد. آنچه در ادامه می‌خوانید، گزیده‌ای از سخنان این داوطلب یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در جمع مردم دیلم است:

در زمانی که مسوولیت استانداری را برعهده داشتم همواره شعارم این بود که خستگی را خسته می‌کنم و همچنان با توجه بر این اصل مطالبات و امورات مردم را با جدیت دنبال خواهم کرد. باید از کارهای تکراری و بیهوده جلوگیری کنیم؛ چرا که نسبت به منابع عظیم انسانی و نفت و گازی در استان بوشهر وضعیت مطلوبی نداریم. حضور مردم در پای صندوق‌های رای را یک اصل می‌دانم و انتخاب فرد شایسته را فرع قلمداد می‌کنم.

اعتقاد دارم کشور را دارند گران اداره می‌کنند و منابع کشور به خاطر برخی کوتاهی‌ها بیخود و بیهوده تلف شده است. بعد از ۴۱ سال نباید آزمون و خطا کرد، بلکه باید نگاه و تصمیم‌سازی‌ها تغییر کند. اعتقاد دارم عمده مشکلات استان بوشهر به لحاظ مدیریتی و فهم مدیریتی است و کمبود اعتبارات نقشی در این مشکلات ندارند. من در صحنه حضور پیدا کردم که برای یک دوره نماینده باشم چراکه میخواهم می‌خواهم برای احقاق حق مردم راحت‌تر بر سر نفتی‌ها فریاد بزنم تا گمان نکنند بوشهری‌ها گدا هستند و باید به آنها صدقه داده شود.

اگر بخواهم مثل برخی از نمایندگان به دوره بعد فکر کنم محافظه کار خواهم شد، برای همین برای یک دوره قصد ورود به مجلس گرفتم تا بتوانم با صدای بلند حق استان بوشهر را بگیرم. قول می‌دهم از فردای انتخابات رقابت را کنار گذاشته و برای پیشبرد اهداف توسعه‌ای استان با سایر کاندیداها دست رفاقت بدهم. مردم حوزه انتخابیه بوشهر، گناوه و دیلم مطمئن باشند به‌گونه‌ای در مجلس عمل می‌کنم که مردم بگویند خدا را شکر نماینده‌مان وقتی در کنار وزیری قرار می‌گیرد عیار و اعتبارش از او بیشتر است.

او همچنین در جمع لنجداران دیلمی که حضور و نفوذ خوبی در میان مردم این شهرستان دارند، در سخنانی تاکید کرد که اگر نماینده شود، اجازه نخواهد داد کسی مردم استان بوشهر را قاچاقچی خطاب کند.

هیچ گاه اجازه نمی‌دهم کسی بوشهری‌ها را قاچاقچی خطاب کند.

وی در این دیدار یادآور شد: کسانی که با بی‌تدبیری جلوی ته لنجی را گرفتند، پدیدآورنده شوتی‌ها هستند. امروز جوانان تحصیلکرده برای امرار معاش زندگی خود، رو به شغل‌های کاذب و کار روی خودروهای شوتی آورند و به صورت مداوم نیز خبرهای ناگواری از فوت آنها می‌شنویم و برای این معضل باید به سود مرزنشینان چاره اندیشی شود.

وی در بخش دیگری از صحبت‌های خود اظهار داشت: بعد از انتخابات از تجارب نمایندگان ادوار گذشته استفاده خواهم کرد و کاری نخواهم کرد که مردم از انتخاب خود پشیمان شوند. در زمانی که استاندار بودم موضوع ته‌لنجی را به شدت به پیگیری کردم که حق مردم را بستانم، اما روزنامه کیهان تیتر زد که «استاندار از قاچاقچیان دفاع می‌کند». باز هم کوتاه نیامدم و دوباره پیگیر ته لنجی شدم.

یکی از لنج‌داران دیلم نیز در این نشست خطاب به افراشته گفت: طی ۲ روز گذشته موج حمایتی چشمگیری برای شما در دیلم به راه افتاده است‌. قول شرف می‌دهیم تا پای جان حامی افراشته هستیم و برای اول شدنش در دیلم از هیچ تلاشی دریغ نخواهیم کرد‌. این لنجدار در حالی که به حاضران در نشست اشاره کرده بود، آنها را از بزرگان و متنفذان و تاثیرگذاران بندر دیلم معرفی کرد که قادر هستند انتخابات را به نفع افراشته رقم بزنند.


نام:
ایمیل:
* نظر: