bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۵۰
تاریخ انتشار: ۱۳ : ۲۰ - ۲۹ بهمن ۱۳۹۸
سعید مسیگر در گفت‌وگو بامداد جنوب؛
علی پورتنگستانی: مدیرعامل شاهین شهرداری با وجود دلخوری‌هایی که از برخی افراد حاضر در باشگاه دارد، معتقد است که او و سرپرست باشگاه، در این مدت، سختی‌های تیم را به دوش کشیده‌اند و انصاف نیست حالا که تیم در حال بردن است، عده‌ای از شرایط به‌وجود آمده، برای مطرح کردن نام خود سوء‌استفاده کنند.

علی پورتنگستانی: 

مدیرعامل شاهین شهرداری با وجود دلخوری‌هایی که از برخی افراد حاضر در باشگاه دارد، معتقد است که او و سرپرست باشگاه، در این مدت، سختی‌های تیم را به دوش کشیده‌اند و انصاف نیست حالا که تیم در حال بردن است، عده‌ای از شرایط به‌وجود آمده، برای مطرح کردن نام خود سوء‌استفاده کنند.

شاهین شهرداری روزهای درخشانی را در لیگ برتر کشورمان سپری می‌کند و همانطور که در طول هفته‌های گذشته دیدید این تیم توانست سه برد پیاپی به‌دست آورد و پس از 21 هفته بالاخره از قعر جدول جدا شود و یک رتبه صعود کند. روندی که اگر همچنان ادامه داشته باشد، باعث عقب‌ماندگی این تیم در لیگ برتر خواهد شد. شرایطی که مدیرعامل جوان این تیم در این مدت سپری کرد را کمتر کسی می‌توانست از سر بگذارند اما مسیگر از ابتدای راه در کنار این تیم بود و با وجود مشکلات زیاد، به‌خاطر نتایج بد شاهین در فصل نخست لیگ برتر، تیم را رها نکرد و با قدرت به کار خود ادامه داد و با گرفتن تصمیم‌های درست توانست این تیم را با پیروزی آشتی دهد. حالا به‌نظر می‌رسد که برخی به‌دنبال سوءاستفاده از این وضعیت و کم‌رنگ‌ کردن تلاش‌های مسیگر هستند. در همین رابطه با این مدیرعامل جوان گفت‌وگو کردیم تا ببینیم از انتهای نیم‌فصل اول تا اینجا چه سختی‌هایی کشیده است.

کار برای انتخاب مربی جدید تیم سخت بود اما ...

از روزی که بنده به‌صورت رسمی به‌عنوان مدیرعامل باشگاه انتخاب شدم و قدرت تصمیم‌گیری‌ام افزایش یافت، اولین هدفم این بود که مربیی به تیم اضافه کنم که بتواند شاهین را از این وضعیت خارج کند. همانطور که می‌دانید در آن زمان ما نه بازیکنان بزرگی داشتیم و نه تیم از کیفیت خوبی برخوردار بود، به همین دلیل کار برای انتخاب سرمربی جدید تیم سخت شد. به هر حال ما جست‌وجوی خود را در سطح ایران و خارج از آن شروع کردیم ولی نتوانستیم آن مربی را که مدنظرمان بود، انتخاب کنیم. در این میان گزینه‌های زیادی به ما پیشنهاد شد و ما با برخی از آنها حتی مذاکره هم کردیم ولی به‌دلیل شک و شبهه‌ای که وجود داشت نتوانستیم با آنها به توافق دست پیدا کنیم تا اینکه آقای میشو کریستوویچ به ما معرفی شد و من هم خیلی سریع سراغ ایشان و کارنامه‌اش رفتم و حتی برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد این مربی، از بازیکنانی که زیرنظر او کار کرده بودند هم سوالاتی کردم و در نهایت به این نتیجه رسیدم که این مربی می‌تواند به تیم ما کمک کند. این در حالی بود که 95 درصد آرا مخالف آمدن آقای میشو بود، چراکه کسی او را نمی‌شناخت. به هر حال ما مذاکرات خود را با آقای میشو را شروع کردیم و پس از بحث‌های فراوان به توافق رسیدم و وی را به‌عنوان سرمربی شاهین شهرداری معرفی کردیم. با آمدن آقای میشو تیم ما دچار تغییر و تحولات خوبی شد و این اتفاق در حالی رخ داد که نفرات تیم هنوز همان نفرات بودند. تیم تحت هدایت او توانست در سه مسابقه پیاپی به سه تساوی دست پیدا کند. در بازی با استقلال و سپاهان هم همانطور که دیدید نتیجه به‌دست آمده گویای همه‌چیز بود. درست است که ما با اختلاف زیادی باختیم ولی تیم بد کار نکرد و عملکرد بهتری نسبت به بازی‌های ابتدایی در لیگ برتر داشت. وقتی به بازی پدیده رسیدیم تیم با حضور بازیکنان جدید کامل‌تر شده بود و همانطور که دیدید اگر مقداری شانس با ما یاری بود می‌توانستیم پدیده را شکست دهیم که اینطور نشد. در بازی بعد که به مصاف پیکان رفتیم، تیم با ارائه یک بازی فوق‌العاده توانست از سد حریفش عبور کند و من می‌توانم بگویم این بهترین بازی شاهین در رقابت‌های لیگ برتر بود. در بازی نساجی و ماشین‌سازی هم نتیجه خود گویای همه‌چیز بود. ما با این سه برد متوالی مسیر خود کامل را تغییر دادیم و حالا به‌دنبال اهداف بزرگ‌تری هستیم.

برای جذب بازیکنان با میشو گفت‌وگو کردم

وقتی به نیم‌فصل رسیدیم، با آقای میشو در خصوص جذب بازیکنان جدید جلسه‌ای مهم برگزار کردیم و پس از ساعت‌ها و جلسه‌ها اولویت‌های خود را در پست‌های مختلف تیم مشخص کردیم. خدا را شکر در پست‌هایی که کمبود داشتیم، بازیکنان جدید به‌خوبی توانسته‌اند از عهده وظایف خود برآیند. از سجاد مشکل‌پور گرفته تا اسماعیل شریفات، همه در حال کوشش هستند تا بتوانند شایستگی‌های خود را نشان دهند اما در کنار بازیکنان جدید، بازیکنانی که هم از اول فصل در کنار این تیم بودند هم توانسته‌اند به وضعیت ایده‌آل خود برسند. در مورد جذب دو بازیکن خارجی هم باید بگویم که وقتی بحث لزوم آسیایی بودن آنها پیش‌آمد کار برای ما کمی سخت شد. دو شب پیش هم در این رابطه با آقای میشو جلسه‌‌ای برگزار کردیم تا به یک نتیجه کلی برسیم. سعی ما بر این است که در تمرینات روز سه‌شنبه و چهارشنبه دو بازیکن خارجی در تمرینات تیم حضور داشته باشند.

زمانی که می‌باختیم، کسی کنارمان نبود اما حالا شاهین صاحب‌های جدیدی پیدا کرده است

بحث دیگری که می‌خواهم آن را مطرح کنم این است که زمانی که ما می‌باختیم، من و آقای ایزدپناه و دو نفر دیگر را مقصر این نتیجه می‌دانستند و جالب این بود که بسیاری آن موقع خود را پنهان کردند تا مبادا حرف بدی بشوند. حالا که تیم در حال کسب نتایج خوب است و هر هفته می‌برد، آقایان بار دیگر پیدایشان شده است بار دیگر دور و بر تیم را گرفته‌اند. وضعیت به شکلی است که الان پس از پایان هر بازی رختکن تیم پر از آدم است. اگر وضعیت به این شکل باشد، فکر نکنم در بازی بعدی حتی جایی برای میشو در رختکن باشد. من بارها گفته‌ام که اهل حاشیه و مصاحبه نیستم و همانطور که می‌بینید خیلی کم با رسانه‌ها در مورد وضعیت تیم گفت‌وگو می‌کنم و این در حالی است که آقایان این روزها مدام در حال مصاحبه هستند که به این تیم پاداش می‌دهند. ببینید این کار صفر تا صدش بر عهده من و آقای ایزدپناه است و این ما هستیم که برای گرفتن پاداش بازیکنان می‌جنگیم. از نظر من اینکه برخی از آقایان با بازیکنان عکس یادگاری می‌گیرند و می‌گویند به این تیم پاداش داده‌اند یا می‌دهند، فکر نکنم کار قشنگی باشد، چراکه همانطور که گفتم ما التماسش را می‌کنیم و دادن آن پاداش هم بر عهده شهرداری و شورای شهر است نه ارگان و فرد دیگری. برخی می‌گویند که ما در نتایج این روزهای شاهین تاثیرگذار بودیم ولی از نظر من دلیل اصلی پیشرفت شاهین، بازیکن گرفتن و انتخاب یک مربی خوب است. بازیکنان نیم‌فصل را من با مشورت آقای میشو انتخاب کردم و همه این مساله را به‌خوبی می‌دانند. آقای میشو را هم که من به بوشهر و شاهین آوردم و همانطور که گفتم بسیاری مخالف حضور او بودند. من نمی‌خواهم کسی از حرف‌هایم ناراحت شود فقط می‌خواهم بگویم که زحمات ما هم باید دیده شود.

نمی‌دانم چرا اردوی تهران به مذاق آقایان خوش نیامد

زمانی که به تعطیلات نیم‌فصل رسیدیم، با گفت‌وگوهایی که با آقای میشو داشتیم قرار بر این شد که اردوهای خود را در پایتخت برگزار کنیم اما این مساله متاسفانه حاشیه‌ساز شد. برخی از آقایان که برگزاری این اردو در پایتخت به مذاقشان خوش‌نیامده بود بحث‌هایی در مورد آلوده بودن هوای تهران مطرح کردند و معتقد بودند که «وقتی بوشهر بهترین هوا را دارد چه نیازی است که در تهران تمرین کنید». از نظر من آنها مسائل غیرفنی را در نظر گرفته بودند و متاسفانه به این فکر نکرده بودند که بوشهر یک مجموعه کامل برای تمرین یک تیم باشگاهی ندارد. شما ببینید که اگر اردوی ما در شهر بوشهر برگزار می‌شد ما باید قسمتی از تمریناتمان در ورزشگاه شهید مهدوی و بخش دیگری را در ورزشگاه شهید بهشتی برگزار می‌کردیم و در این بین باید به یک سالن بدن‌سازی می‌رفتیم. اگر اردوی ما در بوشهر برگزار می‌شد، خستگی تمام بازیکنان را در برمی‌گرفت. دلیل بعدی که باعث شد اردو را در تهران برگزار کنیم، این بود که اکثر بازیکنان در تعطیلات زمستانی در پایتخت حضور دارند و حضور ما در تهران باعث می‌شد، راحت‌تر با آنها مذاکره کنیم.

پاداش‌ها طبق برنامه پرداخت می‌شوند

در مورد پاداش‌هایی که برای این سه برد برای بازیکنان و کادرفنی در نظر گرفته بودیم باید بگویم که پس از برد در مقابل پیکان ما بلافاصله پاداش آنها را به حساب‌شان ریختیم. بعد از برد دوم تیم که در مقابل نساجی رقم خورد، اعلام کردیم که قبل از بازی با ماشین سازی پاداش این پیروزی را به آنها خواهیم داد که خدا را شکر این اتفاق هم رخ داد. پس از پیروزی در مقابل ماشین‌سازی، در رختکن تلفنی با آقای دهدار در رابطه با پاداش بازیکنان گفت‌وگو کردیم و به این نتیجه رسیدیم که قبل از بازی با فولاد پاداش این پیروزی را به بازیکنان، کادرفنی بدهیم و مطمئن باشید که این اتفاق هم رخ خواهد داد. بار دیگر تاکید می‌کنم در مسائل مربوط به پاداش‌های تیم این من و آقای ایزدپناه هستیم که همه کارهای مربوطه را انجام می‌دهیم نه شخص دیگری.

هواداران قبل تپبنده شاهین هستند

در پایان هم در مورد حضور پرشور هواداران در ورزشگاه در این روزها که شاهین در حال بردن است باید بگویم که ما دو دسته هوادار داریم. یک دسته از هواداران کاری ندارند که شاهین ببرد یا ببازد یا در لیگ 2 باشد یا لیگ برتر، همیشه به ورزشگاه می‌آیند و تیم محبوب خود را تنها نمی‌گذارند. آنها با شاهین زندگی می‌کنند و مثل فرزند خود این تیم را دوست دارند. دسته دوم هم هوادارانی هستند که با کسب نتایج خوب تیم محبوب‌شان، به ورزشگاه می‌آیند. الان هم همانطور که می‌بینید دسته دوم را هم با ورزشگاه آشتی داده‌ایم و آنها هم این روزها برای حمایت از شاهین به ورزشگاه می‌آیند. مطمئن باشید اگر در بازی با فولاد به نتیجه دلخواه خود دست پیدا کنیم، در بازی با نفت مسجد سلیمان امکان دارد حتی ورزشگاه شهید مهدوی کامل پر شود. درست است که ما با تمرینات خوب توانسته‌ایم نتایج خوبی کسب کنیم ولی حضور هواداران شاهین به عنوان قلب تپبنده تیم تاثیر بسزایی در کسب این نتایج داشته است و شاهین با حمایت آنها می‌تواند بار دیگر در آسمان لیگ اوج بگیرد.


نام:
ایمیل:
* نظر: