bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۶۲
تاریخ انتشار: ۳۰ : ۰۸ - ۰۳ اسفند ۱۳۹۸
با رقابت 66 نفر در چهار حوزه انتخابیه استان بوشهر؛
بامداد جنوب: با توجه به اینکه همه کاندیداها از جریان اصولگرا بودند، ما شاهد یک انتخابات درون جریانی بودیم که هر اتفاق مترتب بر آن، مربوط به خود ایران جریان است!

بامداد جنوب: 

با توجه به اینکه همه کاندیداها از جریان اصولگرا بودند، ما شاهد یک انتخابات درون جریانی بودیم که هر اتفاق مترتب بر آن، مربوط به خود ایران جریان است!

بامداد جنوب: یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در سراسر کشور برگزار شد. در استان بوشهر هم این روند سیاسی برگزار شد و مردمی که می‌خواستند به نامزدهای مورد نظرشان رای بدهند پای صندوق‌های رای در هر 10 شهرستان استان حاضر شدند.

تلاش‌ها برای ایجاد شور انتخاباتی هر چند نتیجه نداد و به دلیل تایید صلاحیت فقط یک طیف خاص انتظار مشارکت قابل توجه نمی‌رفت، اما اصلاح‌طلبان دلسوز و آنهایی که معقتد به حضور و مشارکت در سرنوشت خود بودند با این جفای سیاسی آشکار که توسط عده‌ای بر آنها روا داشته شد، باز هم در انتخابات حضور پیدا کردند تا ثابت کنند که بخش عمده‌ای از اصلاح‌طلبان، فرصت‌طلب نیستند.

استان بوشهر چهار نماینده در مجلس دارد که از 101 نامزد تایید صلاحیت شده، با توجه به انصراف برخی از آنها، اکنون 66 نفر آنها در صحنه رقابت باقی مانده‌اند؛ چهره‌هایی که به دلیل رصلاحیت‌های رخ داده، رقابت را میان طیف اصولگرا محدود کرده است.

هرچند تعداد زیادی از کاندیداهای مطرح و شناخته‌شده، خود را مستقل معرفی کرده‌اند، اما همگان می‌‌دانند که خاستگاه سیاسی آنها اصولگرایی است و عملا انتخابات در سه حوزه انتخابیه استان درون گروهی شده است.

به گفته مسوولان برگزاری انتخابات، از ساعت 8 صبح امروز در 4 حوزه انتخابیه استان 720 شعبه اخذ رای از مردم را آغاز کردند. از این تعداد 501 شعبه ثابت و 219 شعبه سیار است. در این 4 حوزه انتخابیه مجموعا 783 هزار و 333 نفر واجد شرایط رای هستند که 37 هزار و 659 نفر رای اولی اند.

در این گزارش آمده است که در مجموع 15 هزار نفر مجری و ناظر و دست اندرکار برگزاری انتخابات هستند که این تعداد بیش از 4 هزار نفر اعضاء شعبه هستند و در هر شعبه هم یک بازرس انتخابات حضور دارد. رای گیری تا ده ساعت ادامه دارد و تمدید زمان انتخابات به عهده وزیر کشور است. همه شعب اخذ رای به دستگاه‌های احراز هویت مجهز است و مرحله ثبت نام و احراز هویت رای‌دهندگان به صورت الکترونیک انجام می‌شود بنابراین همراه داشتن شناسنامه و کارت ملی الزامی است. شناشنامه ممهور به مهر انتخابات می‌شود. آن عده از افرادی که کارت ملی هوشمند ندارند با شماره ملی هم می‌توانند رای دهند و در صورت مفقود شدن شناسنامه می‌توانند به مراکز ثبت احوال در استان و شهرستان مراجعه کنند تا به قید فوریت شناسنامه برایشان صادر شود.

با این حال، تا لحظه نوشتن این گزارش هیچ چیزی منتشر نشده و مشخص نیست که اوضاع به کدام سمت خواهد رفت. با توجه به میزان مشارکت که یکی از کمترین‌ها پس از پیروزی انقلاب است باید منتظر ماند و دید که در حوزه‌های انتخابیه آیا انتخابات دو مرحله‌ای هم داریم یا نه!


نام:
ایمیل:
* نظر: