bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۷۳
تاریخ انتشار: ۲۸ : ۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
بامداد جنوب: شهردار بندر بوشهر از بسیج شدن نیروهای زحمتکش شهرداری برای پیشگیری از شیوع کرونا در بوشهر خبر داد.

بامداد جنوب: شهردار بندر بوشهر از بسیج شدن نیروهای زحمتکش شهرداری برای پیشگیری از شیوع کرونا در بوشهر خبر داد.

سیدنورالدین امیری با اعلام این خبر گفت: نیروهای شهرداری بوشهر همراه با یک عزم ملی و تلاش وافر همگام با همه هموطنان و همشهریان و اقشار مختلف جامعه به‌صورت شبانه‌روز در حال فعالیت به‌منظور پیشگیری از انتشار و کنترل ویروس کرونا هستند.

به گفته وی، مهم‌ترین اقدامات شهرداری برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا شامل شست‌وشو و ضدعفونی اماکن عمومی سطح شهر به‌صورت مستمر و منظم «ضدعفونی ناوگان حمل و نقل عمومی»، ایستگاه‌ها و پایانه‌های مسافربری و سرویس‌های بهداشتی سطح شهر، ضدعفونی خودروهای خدماتی شهرداری، شست‌وشوی خیابان‌های پرتردد و همچنین محلات شهر، شست‌وشو و ضدعفونی بازار ماهی‌فروشان و میوه و تره‌بار، جمع‌آوری و ساماندهی اقلام انتقال ویروس کرونا مثل قلیان‌ها، شست‌وشو و ضدعفونی وسایل ورزشی و تفریحی در پارک‌ها، صندلی‌ها و آلاچیق‌ها، وسایل بازی و ست‌های ورزشی و نظارت و جمع‌آوری چادرهای مسافرتی برای جلوگیری از انتشار ویروس کرونا و کنترل آن میشود.

امیری با اشاره به اینکه رعایت بهداشت فردی و عمومی مهم‌ترین عامل در پیشگیری از این ویروس است، از شهروندان خواست رعایت نکات بهداشتی را در اولویت برنامه‌های پیشگیری این ویروس قرار داده و سعی کنند در معرض محیط‌های آلوده قرار نگیرند.

شهردار بندر بوشهر با بیان اینکه شهرداری بوشهر تمام نیروهای خود را در همه حوزه‌های مربوطه جهت مقابله با ویروس کرونا بسیج کرده و اقدامات آموزشی و پیشگیرانه به‌صورت جدی در دستور کار خود قرار داده است، تصریح کرد: حضور شهروندان در محل‌های پر ازدحام می‌تواند عامل انتقال این ویروس باشد، ضمن اینکه از شهروندان تقاضا کرد از تردد در محل‌های پر رفت و آمد خودداری کرده و اقدامات غیر ضروری را کنار بگذارند، اعلام کند. به همین منظور شهرداری بوشهر کلیه مراسم و برنامه‌های عمومی و با تجمع خود را از جمله برنامه‌های بزرگداشت روز بوشهر لغو و به زمان دیگر موکول کرده است.

امیری با اشاره به اینکه در کنار اقدامات پیشگیرانه در سطح شهر سعی شده است به سلامت کارکنان شهرداری نیز توجه شود، افزود: در همین خصوص ضد عفونی محل کار و استفاده از وسایل بهداشتی و همچنین ارائه برنامه‌های آموزشی از این جمله هستند.


برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر: