bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۸۰
تاریخ انتشار: ۴۲ : ۲۳ - ۱۰ اسفند ۱۳۹۸
خطر بیخ گوش 3 نماینده استان در لیگ‌های کشوری؛
علی پورتنگستانی: سه نماینده استان که این فصل در رقابت‌های کشوری حضور دارند، این روزها با مشکل بزرگی روبه‌رو روبه‌رو که اگر نتوانند آن را به‌زودی حل کنند باید منتظر عواقب بسیار سختی از طرف فدراسیون فوتبال باشند، مثل سقوط به دسته پایین‌تر.

علی پورتنگستانی: 

سه نماینده استان که این فصل در رقابت‌های کشوری حضور دارند، این روزها با مشکل بزرگی روبه‌رو روبه‌رو که اگر نتوانند آن را به‌زودی حل کنند باید منتظر عواقب بسیار سختی از طرف فدراسیون فوتبال باشند، مثل سقوط به دسته پایین‌تر.

این روزها که تمام خبرها معطوف به ویروس کرونا و تاثیر آن روی ورزش کشور شده است، فدراسیون فوتبال با ارسال نامه‌ای به سازمان لیگ از مسوولان این سازمان خواست تیم‌هایی که بدهی مالی دارند ظرف مدت یک هفته باید این بدهی‌های خود را صاف کنند و در غیر این‌صورت با جریمه‌های سنگینی روبه‌رو خواهند شد. ابراهیم شکوری در این نامه تاکید کرده است که باشگاه‌ها برای ارسال رضایت نامه های مربوط به پرداخت بدهی ها به طلبکاران یک هفته فرصت دارند پس از رویت این نامه وفق شرایط موضوع نامه به کمیته انضباطی فدراسیون اقدام کنند. در ادامه نامه آمده است که «لازم به توضیح است پس از گذشت این مدت و عدم ارسال رضایت نامه ها وفق بند الف و ب ماده 89 مقررات یاد شده نسبت به جریمه نقدی و یا کسر امتیاز و یا محرومیت از ثبت نام بازیکن جدید و یا سقوط به دسته پایین تر حکم مقتضی صادر خواهد شد. این احکام وفق بند 4 ماده 89 قطعی بوده و فقط قابل اعتراض در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) خواهد و تبعات آن متوجه باشگاه ها است.» پس از بررسی اسامی باشگاه‌های بدهکار، متوجه شدیم که سه تیم پارس جنوبی، امید گناوه و ایرانجوان بوشهر هم از استانمان در لیست قرار دارد، سه تیمی که در طی ماه‌های گذشته مشکلات زیادی را تجربه کرده‌اند و همچنان از نظر مالی در وضعیت بدی هستند.

پارس جنوبی که یکی از دو نماینده استان بوشهر در لیگ برتر است و در شهر جم هواداران زیادی دارد، مثل دو فصل گذشته همچنان از نظر مالی در وضعیت بدی است و تاکنون هیچ نهادی نتوانسته مشکلات این باشگاه را حل کند. موضوع وقتی خطرناک‌تر به‌نظر می‌رسد که این باشگاه در حال حاضر با 17 امتیاز در رده سیزدهم جدول قرار دارد. این تیم با هدایت افاضلی چند بازی است که تساوی می‌کند و همین مساله باعث شده است که فاصله‌ این تیم با قعر جدول کمتر شود. حالا فرض کنید که مسوولان این باشگاه نتوانند بدهی‌ها را در زمان تعیین‌شده پرداخت کنند و همین کافی است تا سازمان لیگ طبق نامه فدراسیون فوتبال جریمه کسر امتیاز برای این تیم در نظر گرفته شود که این در بهترین حالت است. اگرچه به‌نظر نمی‌رسد که سازمان لیگ برای پارس جنوبی از بند سقوط به دسته پایین‌تر استفاده کند ولی اگر بند اول را آنها انجام دهند، بدین معنی است که سقوط جمی‌ها به دسته پایین‌تر نزدیک و نزدیک‌تر می‌شود و این دقیقا همان چیزی است که مردم شهرستان جم و استان بوشهر نمی‌خواهند. باید دید که آیا کمک مالی که فعلا در حساب اداره ورزش و جوانان استان بوشهر است، به پارسی‌ها پرداخت می‌شود یا خیر.

دیگر تیمی که در لیست بدهکاران مالی فدراسیون فوتبال قرار دارد، تیم ایرانجوان است که اگر در این لیست نباشد باید تعجب کرد. ایرانجوان بوشهر سال‌هاست که درگیر مسائل مالی است و همانطور که می‌دانید مالکان و سهامداران این باشگاه تاکنون نتوانسته‌اند راه‌حلی برای پایان دادن این مشکلات پیدا کنند. نکته تاسف‌بار این است که آنها حاضر نیستند از سهام این باشگاه بگذرند تا حداقل سرمایه‌ای برای این باشگاه به‌وجود آید. علاوه بر این، در دو سال گذشته ایرانجوان با مدیریت آقای وزیری چیزهای عجیبی را تجربه کرد، از دو سقوط متوالی تا محرومیت از پنجره نقل و انتقالات. در این فصل از رقابت‌ها هم ایرانجوان تا زمانی که سرمربی باشگاه از این تیم حمایت مالی می‌کرد نتایج خوبی گرفت ولی وقتی پول‌های سرمربی تمام شد ایرانجوان باز هم به وضعیت قبلی برگشت. تا آنجا که این روزها تیم قنبری نتایج خوبی در لیگ2 نمی‌گیرد. حالا اگر بدهی‌های این باشگاه پرداخت نشود، با توجه به ‌اینکه سابقه بوشهری‌ها در سازمان لیگ دارند، حتی این امکان وجود دارد که این تیم به دسته پایین‌تر نیز سقوط کند. باور کنید خطر کسر امتیاز در یک قدمی این باشگاه است و از مسوولان باشگاه انتظار داریم حداقل این‌بار مساله را جدی بگیرند که مبادا ایرانجوان در دوره آقایان سومین سقوط را نیز تجربه کند. اتفاقی که در صورت رخ دادن، تبدیل یک تراژدی تلخ برای هواداران ایرانجوان خواهد شد.

امید گناوه دیگر تیمی است که در لیست فدراسیون فوتبال قرار دارد. تیمی که سال‌ها در رده پایه کار کرده و امسال با خروج پرسپولیس گناوه و فشارهای آقای نماینده در لیگ 2 حاضر شد‌. علی کلانتری این تیم را بست و نیم فصل را هم رها کرد تا عبدالهی مرد سرد و گرم چشیده این باشگاه هدایت امید را بر عهده بگیرد. این تیم هم اگر در کسر امتیاز قرار بگیرد به‌شدت خطر سقوط را احساس می‌کند و باید هر چه زودتر برای خروج از منطقه قرمز تلاش‌های ویژه‌ای انجام دهد. امیدواریم مسوولان شهر گناوه حداقل این‌بار به تیم شهرشان توجه کنند و هواداران این تیم را ناامید نکنند.

در پایان باید گفت که حضور سه تیم بوشهری در لیست تیم‌های بدهکار، به‌خوبی وضعیت فوتبال استانمان را نشان می‌دهد. همه خوب می‌دانیم که بوشهر یکی از قطب‌های اصلی انرژی ایران است و با سرمایه‌ای که دارد می‌تواند چندین تیم در سطوح مختلف فوتبال کشورمان داشته باشد، تیم‌های که قاعدتا نباید مشکلی مالی داشته باشند. درست است که الان چند تیم در لیگ‌های مختلف کشوری داریم ولی وقتی حمایت‌کننده‌ای نباشد، نباید انتظار داشته باشیم که این تیم‌ها به کار خود ادامه بدهند. با این همه سرمایه، خجالت‌آور است که تیم‌های استان برای هزار تومان دست به دامان همه شوند در مقابل طرد شوند.

انصاری‌فرد: تردیدی نیست که بازی با سپاهان باید ۳ بر صفر شود

بامداد جنوب: مدیرعامل باشگاه پرسپولیس معتقد است که در خصوص لغو دیدار این تیم با سپاهان همه‌چیز مشخص است و بازی باید ۳ بر صفر به سود پرسپولیس شود.

محمدحسن انصاری‌فرد، با اشاره به اتفاق‌های دیدار پرسپولیس مقابل سپاهان که به‌دلیل حاضر نشدن میزبان در زمین لغو شد به سایت باشگاه پرسپولیس، گفت: آنچه روز یکشنبه در اصفهان روی داد به قدری روشن است که حتی نیاز نیست به سوابق افراد و باشگاه‌ها توجه شود. هیچ‌ یک از مسائلی که تاکنون از سوی طرف مقابل مطرح شده است به قدر ذره‌ای خطاهای صورت گرفته و ایرادهای وارده را توجیه نمی‌کند و توضیح نمی‌دهد. در اینکه نتیجه این بازی باید 3 بر صفر شود تردیدی نیست. نه برای اینکه ما می‌گوییم، بلکه به‌دلیل صراحت قانون و البته اتفاق نظر کارشناسان مسائل حقوقی و داوری چنین است. با وجود این کمیته انضباطی در حال بررسی موضوع و دریافت گزارش‌های لازم است. هر چند اظهارات شفاف مقام‌های نیروی انتظامی و همچنین صحبت‌های صریح ناظر مسابقه و ناظر داوری که در رسانه‌ها مطرح شد و طبیعی است، همین موارد در گزارش رسمی هم موجود باشند، گویای واقعیت هستند. بسیاری از کارشناسان خبره و شناخته شده هم به استناد اظهارات رسمی، مقام‌های رسمی نظر صریح خود را درباره حکمی که باید صادر شود، اعلام کرده‌اند.

«بعضی مستندات را هم خود مقام‌های سپاهان ارائه کرده‌اند». مدیرعامل باشگاه پرسپولیس با بیان این جمله تاکید کرد: ویدیوهایی که در بطن آنها نکات روشن و افشاگرانه وجود دارد، هر ابهامی را از بین می‌برد. شخص آقای تابش، دوشنبه شب اعتراف کردند که تا ساعت 15:30 و به جای گرم کردن در زمین طبق مقررات بازی‌ها در صدد لغو بازی بودند و بعد از ناامیدی از این مساله برای حضور در ورزشگاه اقدام کردند. این در حالی است که بازی باید ساعت 16:15 انجام می‌شد و آنها حداقل باید قبل از ساعت 14:30 هتل را ترک می‌کردند تا در زمان مناسب به ورزشگاه می‌رسیدند. از سوی دیگر طبق ماده 86 مسوول تامین امنیت طبق قانون، باشگاه میزبان است. حتی اگر تماشاگر از خروج تیم سپاهان ممانعت کرده بود، طبق ماده50 (مسوولیت تضامنی) ماده85 (مسوولیت رفتار تماشاگران) و ماده86 (نظم و امنیت در مسابقات) آیین‌نامه انضباطی، مسوولیت این موضوع متوجه خود باشگاه سپاهان بود. تازه این در حالی است که بنا بر اعلام فرمانده انتظامی و فرمانده یگان ویژهچنین مساله‌ای وجود نداشت و اگر هم موضوعی در میان بود، واقعا در حدی نبود که بخواهد بازدارنده باشد و کاروان سپاهان هم در نهایت وقتی تصمیم گرفت در ورزشگاه حاضر شود، بدون مشکل محل استقرار خود را ترک کرد.

مدیرعامل باشگاه پرسپولیس در پایان یادآور شد: با توجه به این حقایق به هیچ‌وجه نیازی نبود که بازی با 30 دقیقه تاخیر روبه‌رو شود. اگر چنین مجوزی وجود داشت، ناظر بازی که نماینده تام‌الاختیار از سوی فدراسیون فوتبال و سازمان لیگ در برگزاری مسابقه است، از باشگاه و تیم پرسپولیس برای این منظور اجازه نمی‌خواست و درخواست نمی‌کرد. با وجود این از تمام رسانه‌ها، افکار عمومی و حتی هواداران سپاهان دعوت می‌کنیم فقط به این چند ماده از آیین‌نامه‌های انضباطی و برگزاری لیگ برتر توجه کنند و متوجه می‌شوند که اصلا نیاز به بحث‌های دیگر نیست. با وجود این باشگاه و تیم پرسپولیس به نشانه حسن‌نیت و به احترام طرفداران سپاهان و حسن همکاری در فضای فوتبال و همچنین ناظر مسابقه و داور به‌عنوان لطف، همکاری بسیار زیادی با تیم و باشگاه سپاهان داشتند که البتهمزد خوبی از باشگاه و تیم سپاهان دریافت کردیم.


نام:
ایمیل:
* نظر: