bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۲۸۹
تاریخ انتشار: ۱۷ : ۰۲ - ۱۳ اسفند ۱۳۹۸
کریم جعفری: برخلاف ادعای اردوغان و فرماندهان ارتشش، حملات پهپادی روز گذشته به نیروهای ارتش سوریه و همچنین یک مقر از بچه‌های مقاومت در حلب کار ترک‌ها نبود. این حملات را به شکل کامل پهپادهای امریکایی انجام دادند. به همین دلیل ترک‌ها فیلم‌های لیبی، حمله به داعش و کردها را مونتاژ کردند که بگویند حملات کار ما بوده است. ما آدرس دقیق مقرها را به طرف ترک‌ داده بودیم. اصلا قرار نبود به حلب یا السفیره حمله شود اما پهپادها هم به مقر حزب‌الله در حلب حمله کردند و هم به بحوث العلمیه در السفیره. میزان توان پهپادی ترک‌ها را خلیفه حفتر در لیبی کاملا مشخص کرد. روس‌ها با خیانتی که به ارتش سوریه کردند،

کریم جعفری

برخلاف ادعای عردوغان و فرماندهان ارتشش، حملات پهپادی روز گذشته به نیروهای ارتش سوریه و همچنین یک مقر از بچه‌های مقاومت در حلب کار ترک‌ها نبود. این حملات را به شکل کامل پهپادهای امریکایی انجام دادند. به همین دلیل ترک‌ها فیلم‌های لیبی، حمله به داعش و کردها را مونتاژ کردند که بگویند حملات کار ما بوده است. ما آدرس دقیق مقرها را به طرف ترک‌ داده بودیم. اصلا قرار نبود به حلب یا السفیره حمله شود اما پهپادها هم به مقر حزب‌الله در حلب حمله کردند و هم به بحوث العلمیه در السفیره. میزان توان پهپادی ترک‌ها را خلیفه حفتر در لیبی کاملا مشخص کرد. روس‌ها با خیانتی که به ارتش سوریه کردند، رکب زشتی از عردوغان خوردند. ترک‌ها از امریکایی‌ها کمک خواستند و آنها هم از خداخواسته وارد شدند، زدند و رفتند و بعد عردوغان گفت کار ماست! در دمشق همه متفق‌القول می‌گویند عردوغان بسیار بیچاره‌تر و ضعیف‌تر از این رفتارهاست. در حمله به سوریه هماهنگی کاملی میان واشنگتن و آنکارا وجود دارد. مراکز و مناطقی که هدف قرار گرفتند از اهمیت و حفاظت بالایی برخوردار بود. وظیفه دفاع از آسمان سوریه بر عهده روس‌هاست و ما اجازه بردن پدافند را نداریم. ترک‌ها قرار بود که 10 نقطه مشخص را بزنند اما امریکایی‌ها پا را فراتر گذاشته و در کاسه عردوغان گذاشتند تا در عمل انجام شده قرار بگیرد.

ایران روز گذشته پیام بسیار مهم تندی را به طرف ترکیه‌ای ارسال کرد. این پیام که در ظاهر بخش دیپلماتیک آن منتشر شده متضمن یافتن راهی برای نجات عردوغان بوده اما انگار پدرخوانده تروریست‌های تکفیری به‌شدت از کشتار شب گذشته نظامیانش در سراقب عصبانی بود. او در پاسخ به تماس تلفنی حسن روحانی حرف‌های درشتی هم زده که به‌نظر می‌رسد طبق همان اصل همیشگی «مردم محرم نیستند» منتشر نشده است. این تماس چند ساعت قبل از پایان زمان اعلام شده اردوغان برای حمله به مواضع ارتش سوریه برقرار شده است. موضع روز گذشته وزارت امور خارجه ایران که به‌شدت از دخالت امریکایی‌ها در روند آستانه انتقاد کرده بود، ناشی از وجود اطلاعاتی برای مداخله نظامی واشنگتن برای حمله به مواضع ارتش سوریه و محور مقاومت بود. با این حال باید امشب دید که اوضاع به چه منوال حرکت خواهد کرد. بیانیه وزارت امور خارجه روسیه در مورد کاهش تنش در ادلب تنها یک روز پیش از پایان فرجه تهدید‌آمیز عردوغان در واقع بازی سیاست است. حالا سوال این است که روس‌ها که به ما اجازه استقرار سامانه‌های پدافندی در سوریه را نمی‌دهند، چرا خودشان در استفاده از آنها عاجز هستند؟ یمنی‌ها با همین بضاعت اندکشان در دو ماه گذشته ده‌ها پهپاد، بالگرد و جنگنده سعودی را به زیر کشیده‌اند، آیا روس‌ها از این کار عاجز بودند؟


نام:
ایمیل:
* نظر: