bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۰۸
تاریخ انتشار: ۵۹ : ۲۳ - ۱۹ اسفند ۱۳۹۸
پس از محرومیت دائمی فدراسیون جودو از هرگونه فعالیت ورزشی؛
بامداد جنوب: با وجود این‌که فدراسیون جهانی جودو با نشر بیانیه‌ای تاکید کرد که فدراسیون جودوی ایران از حضور در تمامی مسابقات و رویدادها و فعالیت‌های اجتماعی به دستور فدراسیون جهانی جودو محروم شده است اما با وجود این‌ مقامات ایرانی معتقد هستند که این حکم تحت هیچ شرایطی عادلانه نیست.

بامداد جنوب: با وجود این‌که فدراسیون جهانی جودو با نشر بیانیه‌ای تاکید کرد که فدراسیون جودوی ایران از حضور در تمامی مسابقات و رویدادها و فعالیت‌های اجتماعی به دستور فدراسیون جهانی جودو محروم شده است اما با وجود این‌ مقامات ایرانی معتقد هستند که این حکم تحت هیچ شرایطی عادلانه نیست.

همانطور که خواندید، فدراسیون جهانی جودو در ادامه رفتارهای ناعادلانه خود در قبال جودوی ایران، اعلام کرد: مادامی که فدراسیون جودوی ایران مبارزه با ورزشکاران رژیم صهیونیستی را قبول نکند از حضور در کلیه مسابقات و فعالیت‌های بین‌المللی محروم خواهد بود.

این حکم را کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو روز سه‌شنبه پس از بررسی تصمیم اولیه این فدراسیون برای تعلیق موقت ایران، تائید کرد. این در حالی است که فدراسیون جهانی جودو، دهم سپتامبر تصمیم گرفت پرونده ایران را به کمیته انضباطی خود ارجاع دهد و سه روز بعد فدراسیون جودوی ایران از شروع بررسی انضباطی مطلع شد. این کمیته در هجدهم سپتامبر، ایران را از تمام رقابت‌ها معلق کرد.

رسیدگی به این پرونده وقتی آغاز شد که سعید ملایی جودوکار وزن منهای 81 کیلوگرم ایران تاکید کرد: رئیس فدراسیون جودو، رئیس کمیته ملی المپیک و مربی تیم ملی به او دستور داده بودند از مسابقه با حریف اسرائیلی در مسابقات قهرمانی جهان 2019 در توکیو خودداری کند. همچنین در این بیانیه آمده است که فدراسیون جودوی ایران می‌تواند ظرف 21 روز از زمان آگاهی از حکم در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) درخواست فرجام‌خواهی کند.

میراسماعیلی یک قدم از مواضع نظام عقب‌نشینی نمی‌کنیم و می‌ایستیم

رئیس فدراسیون جودو ایران در خصوص تعلیق فدراسیون جودو ایران می‌گوید که یک قدم از مواضع نظام عقب‌نشینی نمی‌کنیم و در مقابل این تهدید می‌ایستیم تا آن را به فرصت تبدیل کنیم.

آرش میراسماعیلی در مجمع انتخابات هیات جودو استان کرمانشاه با اشاره به انتشار خبر تعلیق فدراسیون جودوی ایران از سوی فدراسیون جهانی بابیان این‌که جودو ایران روزهای سختی را پشت سر می‌گذراند و تلاش می‌کند تا به روزهای خوب برسد، اظهار کرد: تعلیق فدراسیون جودو ایران اقدامی ظالمانه بود که به آن همانند تحریم نگاه می‌کنیم و تمام توانمان را به‌کار می‌گیریم تا این تهدید را به فرصت تبدیل کنیم. ورزشکاری که علیه ما ادعای کذب داشت، از دو سال پیش به‌دنبال پناهندگی بوده و مربی او نیز دنبال چنین اقدامی بود. سعید ملایی با ادعای کذبی که تعلیق فدارسیون ایران را به‌دنبال داشت، ظلم بزرگی در حق بسیاری از ورزشکاران و جوانان این رشته در کشور مرتکب شد و برای همین شب‌ها نباید سر راحت به بالین بگذارد.

وی در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: این ورزشکار تنها برای این‌که مدال بگیرد و به مسابقات راه پیدا کند، مواضع کشورش را زیر پاگذاشت، با رسانه‌های معاند علیه نظام اسلامی صحبت کرد و جودو را هم دچار چالش بزرگی کرد. ورزشکار بودن فقط مدال‌آوری نیست که اگر اینگونه بود امثال تختی در کشتی ایران زیاد است اما می‌بینیم که فقط نام تختی مانده و آن‌هم به‌خاطر جوانمردی‌ او بود. از دیروز که خبر تعلیق فدراسیون جودو ایران منتشر شد، سیگنال‌های مثبتی از بسیاری از اطرافیانم حتی از کسانی که مخالفم بودند گرفته‌ام که این مساله باعث خوشحالی‌ام شده اما از سوی دیگر عده‌ای هم هستند که می‌توان آنها را نتانیاهوی داخلی نامید و باید نگران آنها باشیم.

پاسخ کمیته ملی المپیک به اعتراض ایران به محرومیت جودو

همچنین سرپرست دبیرکلی کمیته ملی المپیک می‌گوید که مرجع رسمی برای اعتراض به تعلیق دائمی جودو، فدراسیون است و بی‌شک فعالیت‌های خود را برای اعتراض به این رای آغاز می‌کند و ما هم در کنار فدراسیون هستیم.

کیکاوس سعیدی در مورد محرومیت قطعی فدراسیون جودوی ایران از کلیه فعالیت‌های بین‌المللی و این‌که ایران به دادگاه حکمیت ورزش اعتراض خواهد کرد یا نه، بیان کرد: موضوع در دست بررسی است و فدراسیون جودو تلاش‌ها، رایزنی‌ها و تمهیدات خود را ادامه خواهد داد. به هر حال ما باید برای رفع این مشکل از تمام ظرفیت‌ها استفاده می‌کنیم. این اقدامی است که از طرف فدراسیون جهانی جودو تحمیل شده و کمیته ملی المپیک به‌ویژه آقای صالحی‌امیری و همچنین وزیر ورزش رایزنی‌هایی را انجام داده‌اند و باید با رایزنی و پیگیری تلاش کرد که به نتیجه برسیم.

سعیدی در پاسخ به این پرسش که ایران در نظر دارد به تصمیم فدراسیون جهانی اعتراض کند، تاکید کرد: هنوز به‌صورت رسمی چیزی به کمیته ملی المپیک اعلام نشده است و ما از طریق رسانه‌ها متوجه شدیم این تعلیق انجام شده و هنوز از مجاری رسمی و قانونی چیزی به ما اعلام نشده است. البته به نظرم فدراسیون مطلع شده و دارد بررسی‌ها را انجام می‌دهد.

محرومیت فدراسیون جودوی ایران نه دائمی‌ است نه قطعی‌

در این میان وکیل مدافع فدراسیون جودوی ایران با بیان این‌که محرومیت فدراسیون جودوی ایران دائمی و قطعی نیست، گفت: دادگاه حکمیت ورزش (CAS) تصمیم نهایی می‌گیرد که آیا این محرومیت به قوت خود باقی بماند یا نه.

امیرساعد وکیل با بیان این‌که محرومیت فدراسیون جودو دائمی و قطعی نیست و در این مورد منتظر رای دادگاه حکمیت ورزش هستیم، گفت: لازم به ذکر است اولامحرومیت فدراسیون جودوی ایراندائمی نیست به‌دلیل این‌که در متن تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جودو به موارد و شرایطی اشاره شده است که در صورت توافق و برآورده شدن انتظارات طرفین این محرومیت منتفی خواهد شد. محرومیت فدراسیون جودو ایران هم‌چنین قطعی نیز نیست؛ به‌دلیل این‌که طی دعوایی که از سوی فدراسیون جودوی ایران دردادگاه حکمیت ورزش (CAS)به عمل آمده است به تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی جودو اعتراض شده است و در صلاحیت دادگاه خواهد بود که پس از بررسی استدلال‌ها و دفاعیات طرفین چه بسا نسبت به ابطال تصمیم کمیته انضباطی فدراسیون جهانی رای صادر کند. دادگاه حکمیت ورزشدر نهایت تصمیم می‌گیرد که آیا محرومیت به قوت خود باقی بماند یا نه و ما منتظر هستیم که پاسخ فدراسیون جهانی را به لایحه شکایتی که تنظیم کرده‌ایم، داشته باشیم.

وی در پایان گفت‌وگو خاطرنشان کرد: به‌دنبال تصمیم ۱۸ سپتامبر ۲۰۱۹ که کمیته بدوی انضباطی فدراسیون جهانی جودو اعلام کرد که فدراسیون جودو ایران موقتا تعلیق شده است و در هیچ یک از فعالیت‌های اداری، اجتماعی و مسابقات ورزشی بین‌المللی نمی‌تواند حاضر شود، فدراسیون جودو ایران به تصمیم این کمیته طی نامه‌ای اعتراض کرد و در پاسخ به آنکمیته استیناف انضباطی فدراسیون جهانی جودوبدون پرداختن و بررسی دقیق ادله ارائه شده تصمیم قبلی خود را مبنی بر محرومیت فدراسیون جودو ایران مورد تائید قرار داد.

کارشناس هندبال: برنامه‌ریزی فدراسیون برای انتخابی المپیک قوی نبود

بامداد جنوب: کارشناس هندبال در مورد عملکرد ایران در انتخابی المپیک، گفت: در شرایطی که همه می‌دانند قطر تنها سهمیه المپیک در این مسابقات را کسب می‌کند، دیگر انگیزه‌ای برای بازیکنان باقی نمی‌ماند.

سه‌شنبه تیم ملی هندبال ایران در پایان دور گروهی مسابقات انتخابی المپیک در جایگاه سوم گروه خود قرار گرفت و شانس کسب سهمیه المپیک رااز دست داد. ایران در این مسابقات برابر کره‌جنوبی به پیروزی رسید، مغلوب بحرین شد و با تساوی برابر کویت به کار خود در دور گروهی پایان داد. مصطفی غلامی، کارشناس هندبال در موردعملکرد ایران در این مسابقات گفت: نداشتن بازی تدارکاتی به تیم ملی ضربه زد. علاوه بر این برخی از لژیونرها همبا تیم نبودندو در صورت حضورشان این مشکلات را نداشتیم. باخت مقابل بحرین برایمان مشکل درست کرد و اگر این تیم را می‌بردیم از نظر روحی-روانی و امتیازی خیلی تاثیرگذار بود. در شرایطی که همه می‌دانند قطر تنها سهمیه المپیک در این مسابقات را کسب می‌کند، دیگر انگیزه‌ای برایشان باقی نمی‌ماند. با این حال بازیکنان ایران روبه روی کره‌جنوبی خیلی خوب بودند، در بازی با بحرین هم خوب کار کردند اما یکسری اشتباه‌های فردی باعث شکست شد.

این کارشناس در مورد بازی ایران با کویت، یادآور شد: از آنجایی که بحرین مقابل کره جنوبی شکست خورده بود اگر ایران کویت را هم می‌برد، فایده‌ای نداشت. برخی می‌گویند بحرین به عمد باخت تا ایران حذف شود، البته نمی‌دانم این حرف چقدر درست است. در نهایت امیدوارم این بازی‌ها برای تیم ایران حالت تدارکاتی داشته باشد تا در مسابقات قهرمانی آسیا، ورودی جهانی را کسب کنیم. می‌دانستیم که به المپیک نمی‌رویم اما با تلاش و برنامه‌ریزی توانایی کسب سهمیه جهانی را داریم.

وی در پاسخ به این سوال که مسوولان فدراسیون و کادر فنی از ابتدا می‌گفتند تیم ایران سهمیه نمی‌گیرد، این فکر در نوع برنامه‌ریزی و عملکرد تیم ملی تاثیرگذار نبود، خاطرنشان کرد: بحرین، کره جنوبی و سایر تیم‌ها هم این را می‌دانند. قطر چندین سال است که از بازیکنان خارجی استفاده می‌کند و بیشتر از سایر کشورها سرمایه‌گذاری می‌کند به همین دلیل گردن کلفت‌تر است اما نباید با این فکر برویم که صعود قطر قطعی است و ما هم زنگ تفریح تیم‌های دیگر شویم. تیم ایران هم واقعا به‌دنبال صعود از گروهش بود اما متاسفانه بازی کره جنوبی و بحرین روحیه بازیکنان ایران را از بین برد و همین هم دلیل تساوی جلوی کویت بود.


نام:
ایمیل:
* نظر: