bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۲۰
تاریخ انتشار: ۲۱ : ۰۰ - ۲۰ اسفند ۱۳۹۸
مجید حسینی‌کنگانی نیامده از شاهین رفت
علی پورتنگستانی: مجید همان‌قدر که با ورودش به مجموعه باشگاه شاهین شهرداری همه را غافلگیر کرد استعفای او از سمتش در این باشگاه آن هم در حالی که از فعالیتش در این باشگاه یک ماه نگذشته است باعث تعجب همه شده اما ماجرا از چه قرار بود؟

علی پورتنگستانی: 

مجید همانقدر که با ورودش به مجموعه باشگاه شاهین شهرداری همه را غافلگیر کرد استعفای او از سمتش در این باشگاه آن هم در حالی که از فعالیتش در این باشگاه یک ماه نگذشته است باعث تعجب همه شده اما ماجرا از چه قرار بود؟

حدود یک ماه پیش بود که اتفاقی بزرگ در باشگاه شاهین شهرداری رخ داد و آن هم بازگشت مردی بود که به‌خاطر این تیم حتی به بازداشتگاه هم رفته بود. مردی که از جنس شاهین بود و در اولین فصل حضور شاهین در لیگ برتر بیشترین تلاش را برای این تیم کرد و از جیب خود هزینه‌های زیادی کرد. او کسی نبود جز مجید حسینی‌کنگانی که نیازی به معرفی ما ندارد. در آن زمان گفته شده بود که کنگانی به‌عنوان مشاور عالی رئیس هیات‌مدیره باشگاه شاهین شهرداری در سه، چهار روز اخیر کار خود را آغاز کرده است. او در همان زمان در گفت‌وگویی تاکید کرد که «با نظر مساعد و حمایت امیری و دهدار هفته گذشته به بوشهر آمدم و مذاکرات خوبی داشتیم. نیت من کمک به بوشهر و تیم بوشهر است و این را در گذشته ثابت کرده‌ام. شاهین شهرداری باید در لیگ برتر بماند و همه ما برای اینکار باید کنار هم قرار بگیریم». اما چیزی که مشخص بود این بود که کنگانی چند روز قبل از اولین پیروزی شاهین در لیگ برتر از سوی مسوولان شهرداری انتخاب شده بود. پس از اعلام رسمی این خبر، شاهین در دو هفته پیاپی در بوشهر صاحب دو برد شیرین و دلچسب شد و از قعر جدول جدا شد و این اتفاق در حالی رخ داد که رختکن شاهین دیگر مثل قبل پس از پایان بازی خلوت نبود. در این بین کنگانی که در هر دو بازی به رختکن تیم رفت و از بازیکنان تشکر به عمل آورد و قول و وعده‌هایی هم که به آنها داد، بر اساس برخی اطلاعات برخی از آنها عملی شد.

اما چیزی که در اینجا بسیار مبهم به‌نظر می‌رسید این بود که چرا هیچگونه توافقی میان شهردار بوشهر و کنگانی مبنی بر گرفتن سمت جدید امضا نشد و اگر هم چنین توافقی وجود داشت چرا رسانه‌ای نشد. متاسفانه در این رابطه حرف و حدیث‌های فراوانی هست ولی هیچ‌کدام منبع مشخصی ندارد و تنها شهرداری و مجید کنگانی می‌توانند در این رابطه بهترین جواب را بدهند.

اما حالا به مساله اصلی گزارش امروز خود می‌پردازیم. چند روز پیش بود که خبر رسید مجید کنگانی پنهانی از سمت خود استعفا داده است و دیگر نمی‌خواهد به شاهین شهرداری برگردد. اتفاقی به هواداران تیم شاهین شوک بدی وارد کرد، چراکه آنها آقای کنگانی را دوست داشتند و او را یک شاهینی متعصب دانند، پس برایشان این اتفاق کاملا غیرمنظقی و عجیب به‌نظر می‌رسید چون مدیرعامل سابق باشگاه شاهین بوشهر به این جهت به این باشگاه برنگشته بود که یک ماه نشده برود. حال سوالی که در اینجا مطرح است این است که اگر مجید کنگانی برای کمک شاهین شهرداری آمده چرا اینقدر زود از میان شاهینی‌ها جدا شد؟ اگر شهردار می‌دانست که با آمدن مجید کنگانی به شاهین شاید حواشی پیرامون این باشگاه را بگیرد اصلا چرا چنین ریسکی را پذیرفت؟ و مهم‌ترین سوال این است که مجید کنگانی به خواست خود از شاهین رفت یا فشار برخی از مدیران باشگاه؟

در این گزارش نمی‌توان دقیق به سوالات بالا جواب مستقیم داد ولی با در دست داشتن اطلاعاتی که داریم می‌توان گفت که جنگ قدرت در شاهین باعث شده مجید کنگانی از این تیم جدا شود. بر کسی پوشیده نیست که از گذشته تا امروز برای در دست گرفتن قدرت در شاهین جنگ بوده و نتیجه آن هم تغییر مداوم مدیرعامل باشگاه است. حتی سابقه داشته که یک عضو سابق از بیرون برای بیرون کردن مدیرعامل باشگاه تلاش به خرج داده است تا بار دیگر به شاهین برگردد. برای اینکه بهتر متوجه این موضوع بشوید، با حرف‌های سعید مسیگر، مدیرعامل شاهین شهرداری شروع می‌کنیم. دو هفته پیش بود که گفت‌وگویی مفصل با مدیرعامل شاهین شهرداری داشتیم و او در سخنان خود بارها تاکید کرد که عده‌ای به‌تازگی دور تیم را گرفته‌اند و بردها را به نام خود می‌خواهند ثبت کنند. علاوه بر این او تاکید کرد که در دو بازی خانگی شاهین که این تیم به پیروزی رسیده است، افرادی به رختکن می‌آمدند که در زمان شکست شاهین هیچ اثری از آنها نبود. همچنین او معتقد بود که تمام پاداش‌ها و مسائل مالی به خودش و سرپرست باشگاه مربوط است و شخص دیگری نمی‌تواند در این مسائل دخالت کند و وعده به بازیکنان دهد. با اندکی تامل می‌توان فهمید که منظور تا حدودی مجید کنگانی بوده است. در کنار این، ما اطلاعاتی دریافت کرده‌ایم که میان سعید مسیگر و مجید کنگانی آنچنان هم رابط خوبی برقرار نبوده است ولی با تمام این مسائل باید گفت که این حرف‌ها در در حد حدس و گمان است اما روز گذشته اطلاعات جدید به‌دست ما رسید که نشان می‌دهد که کنگانی در چند روز گذشته با سرپرست باشگاه، ایزدپناه هم دچار اختلاف‌هایی شده است و همین مساله باعث شد، او از سمت خود استعفا دهد. به هر حال در این رابطه همچنان مسائل مبهم زیادی نهفته است که مجید کنگانی خود می‌تواند جواب همه این سوالات را بدهد.

به‌نظر می‌رسد که باز هم جنگ قدرت در شاهین حاشیه‌هایی را به‌وجود آورده است و ما امیدواریم در زمانی که شاهین در آرامش بسر می‌رود، شاهد چنین مسائلی نباشیم، چراکه در این راه فقط این باشگاه است که بیشترین ضرر را خواهد کرد نه تیم یا شخص دیگری!

محمد بنا: کمیته المپیک چرا آکادمی را برای ورزشکاران قرنطینه نمی‌کند؟

بامداد جنوب: سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی می‌گوید که کمیته ملی المپیک باید از آکادمی المپیک به‌عنوان قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کند نه اینکه اردوها مدام لغو شوند و ورزشکاران نیز در فضای بیرون هر چه بیشتر در معرض ابتلا به کرونا قرار گیرند.

محمد بنا درباره لغو مجدد اردوی تیم ملی کشتی فرنگی به‌دلیل نگرانی از شیوع ویروس کرونا، گفت: شرایط به‌وجود آمده برای همه آحاد جامعه از جمله ورزشکاران یکسان است و اصلا در شرایط خوبی قرار نداریم. البته لغو اردو دست فدراسیون کشتی یا وزارت ورزش نبود و لغو اردو برای جلوگیری از شیوع کرونا بود. اگر المپیک عقب نیفتد و ما نیز بخواهیم سهمیه‌های باقیمانده را بگیریم و در المپیک هم موفق شویم، لازم است تمهیدات خاصی برای این منظور نه تنها برای کشتی بلکه برای دیگر رشته‌های المپیکی اندیشیده شود و مسوولان نگاه ویژه‌ای برای حل معضل به‌وجود آمده داشته باشند. کمیته ملی المپیک می‌تواند از آکادمی ملی المپیک برای قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کند تا این نفرات بتوانند تمرینات خود را پیگیری کنند، زیرا بیرون بودن این ورزشکاران به‌عنوان نخبه‌های ورزشی می‌تواند باعث ایجاد خطر بیشتر برای آنها شود. الان ورزشکاران رشته‌هایی مثل کاراته یا شمشیربازی در کشورهای خارجی حضور دارند و اردوهایشان را برگزار می‌کنند اما رشته‌ای مثل کشتی و دیگر رشته‌های المپیکی چرا باید بلاتکلیف باشند و اردوها پشت سر هم لغو شود؟

بنا در ادامه گفت‌وگو یادآور شد: کمیته ملی المپیک و آکادمی ملی المپیک همانطور که از اسمشان پیداست نام المپیک را یدک می‌کشند بنابراین مسوولان کمیته می‌توانند از فضای آکادمی المپیک برای ورزشکاران خاص رشته‌های المپیکی در چنین شرایطی استفاده کنند تا به تمریناتشان لطمه وارد نشود. هر چند به لحاظ عمومی کلیت جامعه با این ویروس دست به گریبان است اما می‌توان راهکاری اندیشید تا تیم پزشکی نیز در آکادمی المپیک مستقر شود و فقط ورزشکاران المپیکی از این مجموعه در این شرایط به‌صورت قرنطینه استفاده کنند. در شرایط حال حاضر یک نفر که به ویروس کرونا مبتلا می‌شود را به قرنطینه می‌برند تا سلامت خود را به‌دست بیاورد اما آیا بهتر نیست نخبه‌های المپیکی‌مان را به قرنطینه ببریم تا مبادا به ویروس کرونا مبتلا شوند؟ بی‌شک بیرون بودن ورزشکاران برای آنها خطر بیشتری دارد. می‌توان با استفاده منطقی و حساب شده از آکادمی المپیک و استفاده از تیم پزشکی، از این فضا برای برگزاری اردوها و به‌عنوان قرنطینه ورزشکاران المپیکی استفاده کنیم.

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی در ادامه درباره بلاتکلیفی در برگزاری رقابت‌های گزینشی المپیک در قاره آسیا، یادآور شد: اتحادیه جهانی باید برای حل این مشکل سریع اقدام کند یا راهکارهایی مثل استفاده از رنکینگ رقابت‌های قهرمانی آسیا، برگزاری رقابت‌های گزینشی افریقا، آسیا و اروپا در یک مکان و تاریخ مشخص یا روش‌های دیگر برای دادن سهمیه استفاده کند.


نام:
ایمیل:
* نظر: