bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۳۶
تاریخ انتشار: ۲۲ : ۰۰ - ۰۶ فروردين ۱۳۹۹
پزشک جهانی بهداشت و نایب‌رئیس کمیته جهانی بهداشت جامعه عفونی آمریکا:
فاطمه کمالی: ویروس کرونا در تمام جهان شیوع پیدا کرده است و کشورهای مختلف را درگیر خود کرده است. در ایران نیز این ویروس در ماه‌های اخیر پیامدهای گوناگونی داشته است. با وجود اعلام منع سفر و تاکید بر شعار #در_خانه_می‌مانیم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، همچنان برخی از هم‌وطنان این مساله مهم را نادیده می‌گیرند؛ اما نادیده‌گرفتن این توصیه حیاتی در دیگر نقاط جهان نیز شیوع دارد. امیلی پالمر خبرنگار نیویورک‌تایمز در گفت‌وگویی با دکتر اسمیت کوپالی، پزشک جهانی بهداشت و نایب‌رئیس کمیته جهانی بهداشت جامعه عفونی آمریکا به مخاطرات سفر در شرایط کنونی پرداخته است. در ادامه خواندن ترجمه گفت‌وگوی مذکور پیشنهاد می‌شود.

فاطمه کمالی:

ویروس کرونا در تمام جهان شیوع پیدا کرده است و کشورهای مختلف را درگیر خود کرده است. در ایران نیز این ویروس در ماه‌های اخیر پیامدهای گوناگونی داشته است. با وجود اعلام منع سفر و تاکید بر شعار #در_خانه_بمانیم برای جلوگیری از انتقال ویروس کرونا، همچنان برخی از هم‌وطنان این مساله مهم را نادیده می‌گیرند؛ اما نادیده‌گرفتن این توصیه حیاتی در دیگر نقاط جهان نیز شیوع دارد. امیلی پالمر خبرنگار نیویورک‌تایمز در گفت‌وگویی با دکتر اسمیت کوپالی، پزشک جهانی بهداشت و نایب‌رئیس کمیته جهانی بهداشت جامعه عفونی آمریکا به مخاطرات سفر در شرایط کنونی پرداخته است. در ادامه خواندن ترجمه گفت‌وگوی مذکور پیشنهاد می‌شود.

به گفته امیلی پالمر درحالی‌که ایالت‌های سراسر آمریکا دستورالعمل‌هایی برای در خانه ماندن به شهروندان صادر کرده‌اند، مخاطبین از سراسر کشور از طریق تلفن، ایمیل، پیامک و سایر راه‌های ارتباطی مرتباً این سؤال را می‌پرسند که آیا سفر کردن و خارج شدن از خانه با ماشین امن است یا خیر؟ ما از متخصصین حوزه‌ی بیماری‌های اپیدمی و عفونی این سؤال را پرسیدیم و خواستیم مراقبت‌هایی را پیشنهاد کند که در صورت ضروری بودن خروج از خانه باید انجام داد.

در این‌باره دکتر اسمیت کوپالی، پزشک جهانی بهداشت و نایب‌رئیس کمیته جهانی بهداشت جامعه عفونی آمریکا در پاسخ به این سوال که در شرایط کنونی برای استفاده از وسیله نقلیه شخصی به چه مواردی باید توجه کرد، گفت: مساله سوارشدن ماشین نیست، مساله‌ای که حائز اهمیت است، آن کاری است که وقتی به‌جایی رفتید می‌خواهید انجام دهید. اینکه برای استفاده از ماشین مجاز هستید یا خیر را محلی تعیین می‌کند که در آن سکونت دارید. برای مثال برخی شهرها محدودیت رفت‌وآمد در زمان‌هایی مشخص در نظر گرفته‌اند. اگر می‌خواهید از شهرتان خارج شوید از قوانین محل سکونت خود و شهر مقصد آگاه باشید.

وی با بیان اینکه با توجه به فشاری که بر سیستم درمان و پزشکی وارد شده ما نمی‌خواهیم تعداد زیادی مردم به یک مکان بروند، بیمار شوند، و فشار بیشتر به کادر درمان وارد شود. افزود: اول این را خوب در نظر بگیرید که چرا می‌خواهید سفر کنید؟ سفر در حال حاضر توصیه نمی‌شود مگر اینکه خیلی ضروری باشد.

این اپیدمیولوژیست و مدیر تحقیقات خدمات بهداشتی و درمانی دانشکده پزشکی دانشگاه اِموری گفت: همان‌طور که می‌دانید سفر به خارج از شهر، شما را مجبور می‌کند برای سوخت‌گیری و خرید غذا یا مایحتاج توقف کنید که در این صورت برای شما فاصله گرفتن از دیگران مشکل است. همچنین اگر بیمار شوید این را باید بدانید که به چه مرکز درمانی مراجعه می‌کنید که این مساله در صورت بودن در سفر سخت‌تر می‌شود.

دکتر کوپالی تاکید کرد: ما بیشتر نگران کسانی هستیم که شما برنامه دیدن آنها در سفر را دارید. اینکه آنها چند سال دارند؟ آیا بیماری دارند؟ چه برنامه‌هایی برای دیدوبازدید دارند؟ این‌ها مسائلی است که شما باید در موردشان فکر کنید. یک نکته‌ی قابل‌توجه اینکه علائم در بچه‌ها خفیف است؛ اما آنها می‌توانند ویروس را به دیگران انتقال دهند.

وی درباره این پرسش که در آمد‌ورفت‌های ضروری چه باید کرد؟ توضیح داد: حتی در سفرهای کوتاه‌تر هم شما باید فاصله‌ی دو متری را با دیگران حفظ کنید و اگر ضروری است که باکسی دیدار کنید اطمینان داشته باشید که فقط آنها را می‌بینید و نه آدم‌های دیگر. علاوه بر محدودیت‌های سفر که در استان، شهر یا روستا در نظر گرفته‌شده شما خودتان باید حتی سفرهای ضروری را محدود کنید. به‌طور مثال همه‌ی ما نیاز داریم برای خرید به سوپرمارکت برویم و همین فرصتی برای تجمع و در معرض بیماری قرار گرفتن است. بهتر است. دفعات خرید رفتن را به یک روز در هفته کاهش دهیم.

این اپیدمیولوژیست در خصوص استفاده از وسائل نقلیه عمومی نیز یادآور شد: حمل‌ونقل عمومی بسیار خطرناک‌تر از ماشین‌های شخصی است؛ چون در آنها فرصت بیشتری برای در معرض دیگران قرار گرفتن است؛ اما اگر امکان سفر با ماشین شخصی و تاکسی‌های اینترنتی ندارید، مطمئن شوید که از دیگران فاصله داشته باشید، از لمس کردن سطوح و صورت خودداری کنید و مقداری ضدعفونی‌کننده به همراه داشته باشید. حتی تاکید داریم که آژانس‌های اینترنتی نیز در موارد غیرضروری مثل مهمانی دوستانه خودداری کنید؛ ولی برای سفرهای خیلی مهم از آژانس‌های اینترنتی استفاده کنید. در این صورت هم راننده و هم مسافر باید موارد بهداشتی را رعایت کنند؛ چون در فضای کوچک و نزدیک به هم قرار دارند. رعایت موارد بهداشتی و مراقبتی همچون داشتن ضدعفونی‌کننده‌ی دست و دست نزدن به‌صورت و سطوح از الزامات است و همچنین برای راننده نیز رعایت کردن مواردی مثل تمیز کردن فضای داخل ماشین بعد از هر مورد سفر ضروری است.

در پایان نایب‌رئیس کمیته جهانی بهداشت جامعه عفونی آمریکا به این نکته اشاره کرد که مردم باید دستورات جمعی کشور را عمل کنند و به یاد داشته باشند که قبل از دست زدن به‌صورت باید دست خود را بشویند.


برچسب ها: کرونا
نام:
ایمیل:
* نظر: