bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۷۴
تاریخ انتشار: ۲۴ : ۰۱ - ۰۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
مدیرعامل پارس جنوبی در واکنش به حواشی هفته گذشته؛
علی پورتنگستانی: مدیرعامل پارس جنوبی نه تنها از سخنان قبلی خود عقب نکشید بلکه تاکید کرد تا زمانی که وضعیت پرونده بازیکنان سابق پارس در کمیته استیناف مشخص نشود، چیزی به آنها پرداخت نمی‌شود.

علی پورتنگستانی: 

مدیرعامل پارس جنوبی نه تنها از سخنان قبلی خود عقب نکشید بلکه تاکید کرد تا زمانی که وضعیت پرونده بازیکنان سابق پارس در کمیته استیناف مشخص نشود، چیزی به آنها پرداخت نمی‌شود.

هفته گذشته در گزارشی به حواشی سخنان مدیرعامل پارس جنوبی و واکنش بازیکنان و مربیان سابق این تیم به سخنان او پرداختیم. در حالی که مراد مرادی از رفع بدهی 80 درصد از بدهکاران باشگاه پارس جنوبی سخن گفته بود، ولی آنها معتقد بودند که چنین اتفاقی نیفتاده است و این پول خرج مخارج دیگری شده است. اما ما امروز برای روشن شدن این ماجرا بالاخره توانستیم با مدیرعامل باشگاه پارس جنوبی ارتباط برقرار کنیم که در ادامه مشروح آن را خواهید خواند.

همانطور که می‌دانید، سخنان شما در رابطه با پرداخت 80 درصد از بدهی طلبکاران، بازتاب زیادی داشت تا آنجا که حتی مربی نفت مسجد سلیمان، دستیار مهدی تارتار در این تیم هم واکنش‌هایی به این صحبت‌ها نشان داد. او معتقد بود که شما نه تنها بدهی آقای تارتار را پرداخت نکرده‌اید بلکه در نیم‌فصل از ایشان خواسته‌اید سرمربی پارس جنوبی شود. چه حرفی در این رابطه دارید؟

قبل از هر چیزی باید بگویم که آقای تارتار یکی از مربیان بنام فوتبال کشورمان است و من با وی دوستی و رفاقت خوبی دارم. از طرفی دیگر به انتخاب خودم که آقای فاضلی برای سرمربیگری پارس جنوبی بود، احترام می‌گذارم. به هر حال آقای تارتار خودشان تیم دارند و من نمی‌توانم بیشتر از این در این مورد توضیح بدهم. در نهایت باید گفت که شاید در جایی همدیگر را دیده باشیم و حرف‌هایی رد و بدل شده باشد ولی هرگز آنگونه که مربی تیم نفت مسجد سلیمان گفته، نبوده است. بار دیگر تاکید می‌کنم که بهترین مربی را به پارس جنوبی آورده‌ام و برای آقای تارتار در تیمش آرزوی موفقیت می‌کنم.

جدا از این مساله، برخی از بازیکنان سابق پارس جنوبی می‌گویند بدهی‌های آنها صاف نشده است، این 80 درصد دقیقا شامل چه کسانی می‌شود؟

در مورد این مساله باید بگویم که من 80 درصد بدهی را که باعث شد فدراسیون فوتبال پنجره نقل و انتقالات ما را ببندد پرداخت کردم ولی نکته‌ای که در اینجا حائزاهمیت است این که آقای تارتار و بازیکنانش در تیم پارس جنوبی به‌دلیل شکایت از تیم پارس و جریان پرونده‌شان در کمیته استیناف، از پولی که به ما رسید چیزی دریافت نکردند و تا زمانی که وضعیت این پرونده‌ها مشخص نشوند ما پولی به آنها پرداخت نخواهیم کرد. این در حالی است که من اصلا صحبتی از پرداخت بدهی‌های بازیکنان قدیم این تیم نکرده‌ام. هر وقت همه‌چیز مشخص شد در کنار هم می‌نشینیم و مشکلات را حل و فصل می‌کنیم. لازم به ذکر است ما وضعیت پرونده‌هایی را تا الان مشخص کرده‌ایم که جواب آنها را از کمیته استیناف دریافت کرده‌ایم و همانطور که گفتم همین مساله باعث شد پنجره نقل و انتقالات باشگاه پارس جنوبی باز شود. لازم به ذکر است بدهی بازیکنان فعلی که در سال‌های گذشته هم در پارس جنوبی بازی می‌کردند تا حدودی پرداخت کرده‌ایم، یعنی چیزی حدود 80 درصد. به هر حال آنها در این سال‌ها زحمت زیادی برای پارس جنوبی کشیده‌اند و پرداخت بدهی آنها کمترین کاری است که ما می‌توانستیم انجام دهیم.

اما آنها معتقد هستند که فرستادن پرونده به کمیته استیناف از طرف پارس جنوبی حرکتی غیرقانونی بود.

من این پرونده را به کمیته استیناف نفرستاده‌ام و همانطور که می‌دانید من بعد از اینکه آقای رضاییان از سمت خود استعفا دادند به این تیم پیوستم. بدهی‌های تیم آن زمان خیلی بالا بود و در این مدت تمام تلاش خود را کردم که بدهی‌ها را پرداخت کنم و خوشبختانه در این کار موفق نیز بوده‌ام. بار دیگر تاکید می‌کنم فرستادن پرونده‌ها به کمیته استیناف در زمان من نبوده است.

حامد نوری، از بازیکنان سابق تیم در مصاحبه‌ خود معتقد بود که فقط بدهی چهار تا پنج نفر فقط پرداخت شده است و اکثر طلبکاران پولی دریافت نکرده‌اند. او همچنین شما را مدیری تازه‌کار و البته دروغگو خوانده است. چه نظری در این رابطه دارید؟

آقای نوری کیست؟ من اصلا این بازیکن را نمی‌شناسم. از نظر من بهتر است این بازیکن در مورد تیم خودش اظهارنظر کند و بنده هم در مورد تیم خودم. ایشان حق ندارد چنین صحبت‌هایی را علیه مدیرعامل باشگاه دیگری کند. خودتان بهتر می‌دانید، تیم پارس جنوبی تنها تیم لیگ برتر است که بیش از 50 درصد از قرارداد بازیکنان خود را پرداخت کرده است. این آقا بهتر است بداند که بازیکنانی که از فصل گذشته در تیم ما مانده‌اند مقدار ناچیزی بدهی دارند و اصلا اینگونه که او می‌گوید نیست. بی‌شک در آیندهای نزدیک تمام بدهی بازیکنان تیم را پرداخت خواهیم کرد تا حق کسی ضایع نشود.

سوال پایانی، وضعیت پرونده دخسوس چطور پیش می‌رود؟ این بازیکن حسابی از دست شما و مدیران پارس جنوبی ناراحت است و می‌خواهد از باشگاه شکایت کند.

همانطور که ایشان به ما معترض است ما هم به وی اعتراض داریم. آقای دخسوس قرار بود قبل از شروع تمرینات نیم‌فصل به تیم اضافه شود که البته این اتفاق رخ نداد. از آنجا که ما وقت زیادی در زمان نقل و انتقالات نداشتیم و او هم به تماس‌های ما جواب نداد، طبق بندی که در قراردادش وجود داشت، قرارداد این بازیکن را فسخ کردیم و این حرکتی کاملا قانونی بود. آقای دخسوس این حق را دارد از ما شکایت کند ولی ما هم حرف‌های زیادی برای دفاع از خود داریم. لازم به ذکر است که نه تنها ما حدود 50 درصد از قرارداد این بازیکن را پرداخت کرده‌ایم بلکه بندی هم در رابطه با تهیه بلیت هواپیما در قرارداد او وجود ندارد.

طباطبایی: برای مختومه کردن لیگ بسکتبال از باشگاه‌ها استعلام گرفتیم

بامداد جنوب: رئیس فدراسیون بسکتبال بار دیگر تاکید کرد که همه باشگاه‌ها با مختومه اعلام شدن لیگ برتر موافق بودند.

رامین طباطبایی در گفت‌وگو با برنامه «رکورد» شبکه سوم سیما درباره مختومه اعلام کردن رقابت‌های لیگ برتر بسکتبال، گفت: بازی ایران و قطر در انتخابی کاپ آسیا آخرین دیداری بود که سال گذشته در رشته بسکتبال برگزار شد و پس از آن نیز همه مسابقات متوقف شد و با باشگاه‌ها توافق کردیم که لیگ به تعویق بیفتد. ما گفته بودیم که این تعویق تا 25 فروردین‌ماه باشد اما ادامه شیوع ویروس کرونا شرایط را سخت‌تر کرد. ما برای تعیین تکلیف لیگ از باشگاه‌ها استعلام گرفتیم و نظرشان را پرسیدیم و همه اعلام کردند برای اینکه تکلیف قرارداد بازیکنان با باشگاه‌ها مشخص شود، پایان لیگ اعلام شود.

وی درباره معرفی نماینده ایران در مسابقات غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا، یادآور شد: هنوز زمان برگزاری این دو رویداد به ما اعلام نشده است و ما معرفی نماینده کشورمان را موکول به مشخص شدن زمان این رویدادها کرده‌ایم. این اعتقاد وجود دارد که یک تورنمنت داخلی با حضور تیم‌های حاضر در پلی‌آف لیگ برتر برگزار شود و نماینده کشورمان در آنجا تعیین شود. به هر حال ما همه‌چیز را وابسته به تعیین زمان برگزاری مسابقات غرب آسیا و باشگاه‌های آسیا کرده‌ایم. در آن زمان دوباره استعلام می‌گیریم که یک تورنمنت برگزار شده و بهترین تیم اعزام شود.

رئیس فدراسیون بسکتبال در ادامه خاطرنشان کرد: همه از جمله ما از شرایط ماه‌های اخیر متضرر شده‌ایم. ما اسپانسرهای خوبی برای پلی‌آف لیگ برتر بسکتبال گرفته بودیم. به هر حال باید خوب مدیریت کنیم تا این ضرر به حداقل برسد. ما در اطلاعیه مربوط به مختومه شدن لیگ، رده‌بندی تیم‌ها را اعلام کردیم تا باشگاه‌ها دست‌شان برای پرداخت حقوق بازیکنان و مربیان باز باشد. همچنین فدراسیون جهانی نیز نامه‌ای به همه کشورهای عضو ارسال و در آن درخواست کرد که باشگاه‌ها با بازیکنان به تعامل برسند تا کار به کمیته انضباطی و دادگاه حکمیت ورزشی کشیده نشود.


نام:
ایمیل:
* نظر: