bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۳۸۶
تاریخ انتشار: ۳۵ : ۲۰ - ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۹
کریم جعفری: فرمانده کل سپاه که به جزایر خلیج‌فارس سفر کرده بود، در جزیره «بوموسی» دو نکته مهم مطرح می‌کند: «شناورهای امریکا در هفته گذشته به‌دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای و خطرآفرین مزاحمتی را برای کشتی لجستیکی ما ایجاد کردند و وقتی که شناورهای ما در دریا مشغول گشت‌زنی بودند آنها هراسناک شدند؛ بنابراین منشا آنچه در هفته گذشته اتفاق افتاد رفتار غیرحرفه‌ای و خطرآفرین امریکایی‌ها در خلیج فارس بود».

کریم جعفری

فرمانده کل سپاه که به جزایر خلیج‌فارس سفر کرده بود، در جزیره «بوموسی» دو نکته مهم مطرح می‌کند: «شناورهای امریکا در هفته گذشته به‌دلیل رفتارهای غیرحرفه‌ای و خطرآفرین مزاحمتی را برای کشتی لجستیکی ما ایجاد کردند و وقتی که شناورهای ما در دریا مشغول گشت‌زنی بودند آنها هراسناک شدند؛ بنابراین منشا آنچه در هفته گذشته اتفاق افتاد رفتار غیرحرفه‌ای و خطرآفرین امریکایی‌ها در خلیج فارس بود».

«امنیت منطقه خلیج فارس را جزئی از استراتژی خود برای دفاع از منافعمان در دریا می‌دانیم، در ماجرای هفته گذشته هم آنچه مشاهده شد، آشفتگی و بی‌انضباطی عملیاتی در واحدهای نظامی امریکا در دریا بود که نشان می‌داد احتمالا به‌دلیل درگیر بودن امریکایی‌ها در مساله بیماری کرونا در داخل، نوع فرماندهی و کنترل آنها بر واحدهای نظامیشان ضعیف شده است».

با دقت به این پارگراف دوم دقت کنید، فرماندهان ایرانی به‌خوبی بر این مساله اشراف دارند که نوعی آشفتگی در فرماندهی امریکایی‌ها در منطقه به‌وجود آمده است، احتمالا از پنتاگون به آنها گفته‌اند که هر چه فکر می‌کنید، درست است را انجام دهید و این مساله باعث شده تا فرماندهی ارتش تروریستی امریکا در منطقه دچار اشتباه محاسباتی شده و دست به اقدامات خطرناک بزند. این مساله برای ایرانی‌ها کاملا روشن و مبرهن است و به همین دلیل بنده نوشتم که امریکایی‌ها می‌ترسند ایران با اشراف بر مساله ناتوانی آنها که درگیر کروناویروس هستند، دست به اقدامی علیه آنها بزنند.

این را به یاد داشته باشید که در دهه آخر ماه اسفند سال گذشته، این دولت امریکا بود که فکر می‌کرد کروناویروس پدر ایرانی‌ها را درآورده و بهترین زمان حمله یا ضربه به کشور ما است! اما همانگونه که چندی پیش در ضمن یک مطلب تاکید کردم که به زودی «آه» ایرانی‌ها دامن مقامات امریکا و کاخ سفید را خواهد گرفت، خدا همان خدایی بود که هم‌اکنون بیش از 800 هزار امریکایی‌ به کوئید-19 مبتلا شده‌اند، هزاران نظامی این کشور در بخش دریایی که بسیاری از آنها نیروی متخصص هستند، مبتلا شده و با بیکاری 23 میلیون نفر، عملا ایالات متحده فلج شده است.

سردار سلامی با ارسال این پالس به مقامات پنتاگون به آنها گفته که بساط مسخره‌بازی را در خلیج‌فارس و سواحل ایران جمع کنید، ما اوضاع و احوال شما را خوب می‌دانیم و فعلا توان هیچ کاری را ندارید، حتی در سطح ارسال دستورات لازم هم دچار مشکل هستید، به عبارت دیگر، یعنی قدرت فرماندهی هم ندارید. اینکه ایران اجازه شلیک به واحدهای دریایی خود را داده، مساله کوچکی نیست، این دقیقا همان کاری است که طرف امریکایی کرده، با این تفاوت که فرمانده ارشد سپاه در خلیج فارس حاضر شده و این دستور را داده و فرمانده واحد تروریستی سنتکام جرات تصمیم‌گیری گسترده را ندارد.

با چینش این مسائل کنار هم به‌خوبی به این موضوع پی می‌بریم که اشراف اطلاعاتی ایران بر دشمن قابل توجه است، چه به لحاظ عملیاتی و چه به لحاظ روانی و پیدا کردن خطوط ارتباط در حوزه فرماندهی و اجرای فرامین صادره. این اشراف به این شکل باعث شده تا همه بر این امر واقف باشند که امریکا در بدترین شرایط خود پس از جنگ جهانی دوم قرار دارد، کشوری که همین چهار ماه پیش رئیس‌جمهورش مدعی بود که بیکاری را به پایین‌ترین حد خود از سال 2000 آورده، اما این روزها میزان بیکاری در امریکا به شکل باور نکردنی افزایش پیدا کرده است.

رئیس‌جمهور امریکا که بهتر از همه از اوضاع آشفته کشورش مطلع است برای آنکه به ایران به زعم خودش نشان دهد که اوضاع بر وفق مراد است، توئیت کرد که «دستور داده تا قایق‌های مزاحم ایرانی را سرنگون! کنند!!» و بلافاصله حرفش را پس گرفت، چراکه در پنتاگون به او حالی کردند که وضعیت واقعی چگونه است، این وضعیت در تهران و شاید هم جزایر و بنادر ایران به شکل اولی‌تری در حال بررسی است.

آماده‌باش نیروهای مسلح ایران که پیش از نوروز در شرایط جنگی بود، هنوز هم کاهش پیدا نکرده است. در تهران بسیاری بر این باور هستند با توجه به مشکلات در سلسله‌ مراتب فرماندهی امریکا و آشفتگی سیاسی موجود در این کشور که ممکن است به اتفاقات غیرقابل پیش‌بینی منجر شود، ممکن است اشتباهی از ناوگان امریکا در آب‌های نزدیک ایران سر بزند و به همین دلیل سطح هوشیاری و رصد تحرکات دشمن به شکل قابل‌توجهی بالا رفته است. این رصد و هوشیاری را می‌توان در اقدام به موقع قایق‌های نیروی دریایی سپاه در شمال خلیج‌فارس به‌خوبی مشاهده کرد.

این شاید اولین‌بار در طول سال‌های بعد از جنگ جهانی دوم باشد که وضعیت امریکا به این شکل در می‌آید و آنها فکر می‌کنند (و البته به‌شدت وحشت دارند) که ایرانی‌ها می‌خواهند از این فرصت استفاده کرده و روزگار آنها را سیاه کنند. این ترس در کاخ سفید بسیار جدی است. باید دید در طول روزهای آینده چه پیغام‌های مخفیانه‌ای از طرف امریکایی‌ها به تهران ارسال می‌شود و در منطقه آنها چه تحرکاتی خواهند داشت، آیا آنها اقدام به خارج کردن کشتی‌های جنگی خود از خلیج‌فارس خواهند کرد؟


نام:
ایمیل:
* نظر: