bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۴۳۵
تاریخ انتشار: ۴۰ : ۱۶ - ۲۵ ارديبهشت ۱۳۹۹
نظر دو نماینده استان در لیگ برتر درباره شروع بازی‌ها چیست؛
علی پورتنگستانی : صحبت‌های مدیران پارس جنوبی و شاهین شهرداری در روزهای کرونایی ورزش ایران ابهامات زیادی داشت ولی تا آنجا که مشخص است، هر دو تیم خواهان به پایان رسیدن مسابقات لیگ برتر هستند. هر چند خبر رسیده سرمربی تیم شاهین منتظر جواب مدیران باشگاه برای برگشت به ایران است.

علی پورتنگستانی :

 صحبت‌های مدیران پارس جنوبی و شاهین شهرداری در روزهای کرونایی ورزش ایران ابهامات زیادی داشت ولی تا آنجا که مشخص است، هر دو تیم خواهان به پایان رسیدن مسابقات لیگ برتر هستند. هر چند خبر رسیده سرمربی تیم شاهین منتظر جواب مدیران باشگاه برای برگشت به ایران است.

ویروس کرونا جهان ورزش را نیز به تعطیلی کشاند و دنیا روزهای بدون فوتبال را تجربه می‌کند. شعار همه اهالی فوتبال از اینفانتینو تا بازیکنان و مربیان خارجی و ایرانی یک جمله است «هیچ مسابقه و لیگی ارزشمندتر از جان انسان ها نیست» با این حال تمامی اهالی فوتبال هم به‌دنبال راهکاری برای از سرگیری رقابت‌های فوتبال هستند. در روزهای گذشته اظهارنظرهای زیادی در مورد ادامه یا پایان مسابقات لیگ نوزدهم فوتبال کشورمان زده شده است تا آنجا که خیلی از تیم‌های لیگ برتر خواهان پایان مسابقات و فقط اندکی به‌دنبال ادامه مسابقات لیگ نوزدهم هستند. مدیران دو باشگاه پارس جنوبی و شاهین شهرداری در روزهای گذشته غیرمستقیم اذهان کردند که می‌خواهند مسابقات لیگ در همین‌جا به پایان برسد بدون اینکه تیمی سقوط کند اما ماجرا به اینجا ختم نمی‌شود. حالا خبر رسیده که دو تیم، در این رابطه نامه‌ای هم به فدارسیون فوتبال کشورمان زده‌‌اند.

در نامه باشگاه شاهین شهرداری بوشهر به فدراسیون فوتبال آمده است :با توجه به شرایط ایجاد شده و شیوع بیماری کرونا در کشور، نظر مسوولان باشگاه شاهین شهرداری بوشهر بر سلامتی مردم و ورزشکاران، تعطیلی لیگ در این فصل و برگزاری مجدد فصل آینده با 16 تیم فعلی یا 18 تیم است. در صورت برگزاری مسابقات نیز هراسی نداریم و با قدرت به مسابقات ادامه می‌دهیم. با وجود پیشنهادی که داریم، ما نیز مانند مجموعه فوتبال کشور تابع تصمیم‌های ستاد ملی مبارزه با کرونا و همچنین مسوولان محترم سازمان لیگ هستیم و بر اساس ابلاغیه‌های صادرشده برنامه‌ریزی می‌کنیم.توجه به اظهارات مسوولان سازمان لیگ و احتمال برگزاری لیگ برتر در صورت مساعد شدن شرایط، با تماس تلفنی که با میشو کریستیچویچ داشتیم، او برنامه تمرینی سه هفته‌ای خود را ارائه کرده که یکی از درخواست‌ها، برپایی اردویی برای آمادگی بیشتر تیم است تا بتواند بازیکنان را بیشتر تحت نظر داشته باشد.

هومن افاضلی، سرمربی تیم پارس جنوبی جم در مورد از سرگیری مسابقات لیگ، گفت: فوتبال برای مردم یک تفریح و برای عده‌ای یک شغل است. این رشته، ورزشی-تماسی است و نمی‌توانید با فاصله‌گذاری بازی کنید. پزشکان تیم‌های حرفه‌ای ایتالیا گفته‌اند بیماری کرونا عوارض مشخصی ندارد و به سیستم‌های ایمنی و عصبی حمله می‌کند. بازیکنان ممکن است دچار آسیب عصبی، کلیوی و قلبی شده باشند و باید مانند پیش‌فصل معاینه شوند.با این شرایط، ادامه مسابقات به درد نمی‌خورد و به اهداف مورد نظر نمی‌رسیم. ما باید فصل آینده را هم نجات داده و فرصت دهیم مسابقات سال آینده، سر وقت برگزار شود.

همچنین خداکرم ایزدپناه در گفت‌وگویی در خصوص تعطیلی بازی‌های لیگ برتر، گفت: طی مکاتبه با سازمان لیگ، عنوان کردیم بحث جدول مطرح نیست و موضوع سلامتی جامعه است. ورزش را برای سلامتی انجام می‌دهیم. در یک مسابقه حداقل ۲۰۰ نفر مستقیم درگیر هستند و باید رفت‌و‌آمدها در اتوبوس و هواپیما را درنظر داشته باشیم. خدایی ناکرده وقتی یکی از این ۲۰۰ نفر ناقل کرونا باشد و یکی از اعضای خانواده‌هایشان مبتلا به این ویروس شود، تبعات زیادی خواهد داشت. ما هم تابع تصمیم‌های سازمان لیگ هستیم اما نظر ما نیز جدا از مباحث جدولی این است که مسابقات برای پیشگیری از شیوع ویروس کرونا برگزار نشود. سازمان لیگ هر ساله ۷۵ روز بین دو فصل فوتبالی فاصله در نظر می‌گیرد؛ الان حدود ۷۰ روز است که مسابقات تعطیل شده و با سه هفته تمرین کردن تیم‌ها، چطور می‌شود آماده بازی‌های فشرده شوند؟

ایزدپناه تصریح کرد: اگر بخواهند تنها سه هفته فرصت تمرین به تیم‌ها بدهند و لیگ را خیلی زود به پایان ببرند، علاوه بر ویروس کرونا، خطر آسیب‌دیدگی بازیکنان نیز وجود خواهد داشت. مسوولان باید سلامتی ورزشکاران را نیز در نظر بگیرند. البته باید گفت که ما هیچ ترسی از ادامه لیگ برتر نداریم، چراکه در نیم‌فصل دوم از نظر کسب امتیاز تنها یک رده از پرسپولیس پایین‌تر هستیم و موفق شدیم امتیازهای زیادی بگیریم. واقعا سلامتی ورزشکاران برای ما اهمیت دارد.

مدیر تیم فوتبال شاهین شهرداری بوشهر در خصوص اینکه دو تیم پایین جدول به‌خاطر ترس از سقوط، موافق تعطیلی لیگ برتر هستند، گفت: آن فصل که برق شیراز سقوط کرد، در نیم‌فصل اول صدرنشین بود ولی در دور برگشت نتایجی گرفت که به لیگ یک رفت. این مسائل در فوتبال وجود دارد اما ما به فکر سلامتی مردم و جامعه هستیم. نظرمان هم تعطیلی لیگ برتر است.

ولی با بیان اینکه نامه رسمی برای تعطیلی لیگ برتر به سازمان لیگ فرستادیم، خاطرنشان کرد: اگر تمرینات ادامه پیدا کند، بازیکن گرجستانی ما نمی‌تواند به ایران بیاید چون می‌گوید ما حتی نمی‌توانیم از شهر خود خارج شویم، چه رسد به آنکه بخواهیم به ایران بیاییم. مربی ما می‌گوید نمی‌توانم از کرواسی خارج شوم؛ این مشکلات برای بازیکنان و مربیان خارجی ما وجود دارد.

طبق صحبت‌های هر دو طرف می‌توان اینگونه برداشت که شاهین شهرداری تمایل بیشتری برای برگزاری مسابقات نسبت به پارس جنوبی دارد. از طرف دیگر خبر رسیده است که میشو هم در انتظار جواب مدیران شاهین برای برگشت و شروع مسابقات لیگ برتر است. پس می‌توان اینگونه نتیجه گرفت که در صورت آغاز مسابقات شاید پارس جنوبی نتواند آنگونه که انتظار می‌رود نتیجه بگیرد، چراکه صحبت‌های سرمربی این تیم به‌خوبی نشان می‌دهد جمی‌ها نمی‌خواهند، مسابقات لیگ برتر ادامه پیدا کند. هر چند بازیکنان تیم تمرینات خود را به‌صورت انفرادی انجام می‌دهند ولی تفکر سرمربی باشگاه این است که بازی‌ها برگزار نشود بهتر است. این نوع طرز تفکر شاید برای جمی‌ها گران تمام شود. باید دید در روزهای آینده سازمان لیگ بالاخره چه تصمیمی در این رابطه خواهد گرفت.


نام:
ایمیل:
* نظر: