bamdad24 | وب سایت بامداد24

کد خبر: ۱۴۴۷۷
تاریخ انتشار: ۲۷ : ۰۲ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
ترس و دلهره در تمرینات پارس جنوبی؛
بامداد جنوب: قرنطینه خانگی و انجام تمرینات به‌صورت انفرادی نیز باعث نشد اعضای باشگاه پارس جنوبی از کرونا در امان بماند. اینگونه که از این باشگاه شنیده شده، چهار نفر از اعضای پارس مبتلا به کووید 19 شده‌اند، سه بازیکن و یک کادرفنی. نکته عجیب ماجرا این است که اگر این بازیکنان در قرنطینه خانگی بودند و تمرینات خود را انفرادی انجام داده‌اند، پس چگونه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

بامداد جنوب:

قرنطینه خانگی و انجام تمرینات به‌صورت انفرادی نیز باعث نشد اعضای باشگاه پارس جنوبی از کرونا در امان بماند. اینگونه که از این باشگاه شنیده شده، چهار نفر از اعضای پارس مبتلا به کووید 19 شده‌اند، سه بازیکن و یک کادرفنی. نکته عجیب ماجرا این است که اگر این بازیکنان در قرنطینه خانگی بودند و تمرینات خود را انفرادی انجام داده‌اند، پس چگونه به این ویروس مبتلا شده‌اند.

اعضای تیم پارس جنوبی در شرایطی که با مشکلات مالی دست و پنجه نرم می‌کنند حالا یک دغدغه جدید نیز برای آنها پیش آمده که به مثبت شدن تست کرونای چهار عضو این تیم برمی‌گردد. پارسی‌ها روز دوشنبه قبل از ترک تهران به سوی جم برای برپایی اردوی 10 روزه در پایتخت تست کرونا دادند و امروز جواب این تست‌ها آمده که از مثبت شده تست کرونای چهار عضو تیم حکایت دارد. سه بازیکن پارس جنوبی و یکی از مربیان این تیم تست کرونایشان مثبت شده و حالا باید به قرنطینه بروند. همچنین مسوولان پارس جنوبی تدابیر ویژه‌ای برای بهبودی هر چه‌ سریع‌تر این چهار عضو خود در نظر گرفته‌اند.

نکته عجیب دیگر در این ماجرا این است که پارس جنوبی در حالی اردوی آماده‌سازی را در شهر جم آغاز کرده که پزشک این تیم از حضور در این اردو تمرد کرده است. دکتر مهرشاد پورسعید از نیم‌فصل دوم به همراه افاضلی به پارس جنوبی پیوست و اکنون پس از چندماه تعطیلی به‌دلیل شیوع کووید۱۹، این عضو ستادکرونا حاضر نشده به همراه پارس جنوبی جم به این شهر سفر کند. پورسعید در تست کرونای بازیکنان پارس جنوبی‌جم در تهران هم حضور نداشت و در چنین شرایط حساسی که حضور پزشک در کنار تیم‌ها از نظر تعهد شغلی و علمی الزام‌آور است، پورسعید که در بطن مبارزه با کرونا حضور فعالی در رسانه‌ها داشته اکنون به بهانه حضور در ستاد مبارزه با کرونا در ورزش ترک شغل کرده است. اتفاقی که فقط در باشگاه‌های ایرانی رخ می‌دهد.

افاضلی: لیگ باید لغو شود

سرمربی پارس جنوبی، هومن افاضلیدر گفت‌وگو با رسانه‌ها در خصوص اینکه گفته شده تست چهار نفر از اعضای تیم فوتبال پارس جنوبی مثبت اعلام شده، گفت: آزمایش داده‌ایم و طبق روال معمول بین ۴۸ تا ۷۲ ساعت طول می‌کشد که جواب این آزمایش بیاید. با این حال، در چهار نفر از اعضای تیم که سه نفر از آنها بازیکن و یک نفر هم عضو کادرفنی بود فاکتور‌های اولیه نشان داد آنها به ویروس کرونا مبتلا هستند اما هنوز چیزی قطعی نیست. ما برای احتیاط، این چهار نفر را از تیم جدا کردیم و حتی این احتمال وجود دارد که پس از آمدن جواب نهایی آزمایش، تست آنها منفی باشد. این آزمایش‌ها به‌گونه‌ای است که قرار شده اسامی کسانی را که کرونا گرفته و خوب شده بودند، هم به ما اعلام کنند.

سرمربی تیم فوتبالپارس جنوبی جمدرباره آینده لیگ برتر فوتبال، خاطرنشان کرد: من همچنان معتقدم که لیگ باید لغو شود. همه تیم‌ها مشکلات و بیمار دارند و حتی برخی از بازیکنان هم راضی نیستند با این شرایط در زمین بازی حاضر شوند. به نظرم با این وضعیت، نمی‌شود مسابقات را ادامه داد و باید فکری اساسی برای آن کرد. بدون شک سلامت مردم از همه‌چیز مهم‌تر است.

ولی اینطور که پیداست حالا دیگر بازیکنان پارس جنوبی از ترس اینکه به این بیماری مبتلا نشوند، فعلا حاضر نیستند در تمرینات شرکت کنند و اگر هم شرکت می‌کنند ترس از گرفتار شدن به این بیماری، تمرکزی برای آنها نمی‌گذارد.

گرامی:‌ جو تیم ما خوب نیست و بازیکنان ترسیده‌اند

فریبرز گرامی، هافبک تیم پارس جنوبی هم در گفت‌وگویی در مورد اینکه گفته می‌شود تست کرونای سه بازیکن و یک مربی از این تیم مثبت اعلام شده است، گفت: به‌ظاهر این چند نفر با شرایط مشکوکی روبه‌رو هستند و با مشکوک بودن تست تعدادی از بازیکنان ما، جو خوبی در تیم وجود ندارد. برخی بازیکنان فرزند کوچک یا پدر و مادر مسن دارند و همین موضوع باعث نگرانی اکثر نفرات تیم شده است. از طرفی امسال با مشکلات مالی هم روبه‌رو شده‌ایم. در مجموع فصل جاری برای ما چندان خوب نبوده است.

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا موافق برگزاری بازی‌های لیگ برتر هستید؟»، خاطرنشان کرد: برگزای لیگ برتر با این وضعیت بی‌فایده است. بسیاری در مورد شروع لیگ‌های اروپایی حرف می‌زنند ولی امکانات آنها با ما قابل قیاس نیست. به‌تازگی نیز یک پروتکل داده‌اند که تیم‌ها باید آنها را رعایت کنند که فکر می‌کنم این کار از برخی جنبه‌ها به‌خصوص از نظر مالی بسیار سخت است. با وجود این من شنیده‌ام که تاکید AFC به برگزاری بازی‌هاست و با این وضعیت بعید می‌دانم لیگ انجام نشود.

مدافع تیم فوتبال پارس جنوبی‌جم در پایان گفت‌وگو در این رابطه، تاکید کرد: می‌توان لیگ را تعطیل کرد. تکلیف قهرمان که تا حدودی مشخص است و خیلی سخت است که تیمی به پرسپولیس برسد. در پایین جدول هم می‌توان تغییری ایجاد نکرد تا لیگ فصل بعد با 18 تیم برگزار شود ولی مساله مهم تعیین سهمیه است که این موضوع چالش بیشتری خواهد داشت. چالش سختی ایجاد شده است و امیدوارم هر تصمیمی که گرفته می‌شود کمترین آسیب را به تیم‌ها برساند.

در این بین انتقادی جدی هم به باشگاه پارس جنوبی وارد است که نتوانست تدابیری برای کنترل بازیکنان بیندیشند و اینطور که پیداست آنها را بدون مراقبت‌های پزشکی به حال خود رها کرد. نکته دیگر این است که باید این سوال مهم را از بازیکنان و عضو کادرفنی پارس جنوبی پرسید که چرا بدون برگزاری لیگ و حتی تمرینات گروهی به این ویروس مبتلا شدند؟ این سوالی است که نه تنها این بازیکنان بلکه باشگاه‌ باید در رابطه با این موضوع پاسخگو باشد.

این نکته را باید در نظر بگیریم که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و گرفتن تست‌های مکرر از فوتبالیست‌ها و تحت نظر قرار گرفتن آنها از طرف باشگاه‌ها احتمال مبتلا شدن بازیکنان کمتر از زمانی خواهد بود که لیگ و تمرینات تعطیل باشد و آنها بدون رعایت نکات بهداشتی و ماندن در خانه، سلامتی خود و خانواده‌شان را در معرض تهدید قرار دهند. تعداد بالای بازیکنان و اعضای تیم‌های لیگ برتری که به کرونا مبتلا شده یا مشکوک به این ویروس هستند، نشان می‌دهد تعطیلی لیگ برتر مانعی برای ابتلای فوتبالیست‌ها و افرادی که شغل‌شان کامل در دو ماه و نیم اخیر تعطیل شده، نبوده است.


نام:
ایمیل:
* نظر: